Merano - Meran

Reviews over Merano - Meran

Hemels !

RAPPOORT FRANS
    1-12-2018

Meran is een mooie stad , die rust en natuur uitstraalt. Gelegen in Zuid-Tirol (Italië) Je kan hier fantastische wandelingen maken. Zeker aan te bevelen zijn oa. de winter en zomerpromenade langs de Passer ( rivier die door Merano stroomt) Hotel Ansitz Plantitscherhof is hier een echte topper !!!

Gereisd Met partner in oktober 2018

Italie met Oostenrijkse charmes en vriendelijkheid

jefgarms
    7-5-2016

De Oostenrijkse invloeden zijn overal zichtbaar en voelbaar in dit mooie stuk van Italië. Het klimaat is heerlijk, n is het dal te warm, dan brengen de hoger gelegen wandelgebieden wat verkoeling. Misschien 1 minpuntje: er zijn weinig openbare meren om in te zwemmen.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2015

Elk jaar weer!

Zuid Tirol fan
    3-9-2015

Wij verbleven in Lagundo ongeveer 2 km van Merano. Het is een prachtige omgeving. Het lijkt alsof de Nederlanders Zuid Tirol nog niet "ontdekt" hebben. Het Gardameer ligt maar 1,5 uur verder reizen van Merano maar de Nederlander laten dit gebied links van zich liggen. Ook de accommodaties in dit gebied zijn prachtig. Alles is super schoon. Het heeft meer weg van Oostenrijk, maar het klimaat van Italië. Zo lang het ons gegeven is komen wij hier terug!

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2015

Prachtige plek

De wijs
    30-4-2015

Bij veel mensen onbekend. Hier in Zuid Tirol is het in het voorjaar als snel 25 graden, vandaar ook de vele palmbomen en citroenbomen. Prachtige landschappen met appelbomen en druiven plantage's. Aardige mensen en de voertaal is Duits en Italiaans , je mag zelf kiezen want de inwoners zijn tweetalig. Keizerin Sisi bracht hier haar zomervakantie door.

Gereisd Met partner in april 2015

Leuke stad om te winkelen

ellenenmartijn
    10-8-2014

Ook bij slecht weer kun je hier goed winkelen, door de winkelgalerijen. Wij kwamen met de trein vanuit Mals, wat een leuke tocht is. Daarna nog wel een kwartiertje lopen voor je bij de eerste winkels bent. En de trein rijdt niet altijd weer terug, maar dan wordt er voor een bus gezorgd.

Gereisd Met partner in juli 2014
Merano - Meran scoort een 9,2 uit 10, op basis van 74 reviews