Noto

We hebben een aantal aanbieders voor Noto voor je op een rij gezet:

vakanties Noto

We hebben een aantal aanbieders voor Noto voor je op een rij gezet:

Reviews over Noto

oude barokstijl gebouwen en even terrasje doen

Andrew,
    28-7-2017

Sfeer goed en leuk om in de winkelstraten te flaneren. In het weekeinde mooi aangeklede mensen die heen en weer lopen en ijsje, drankje en of hapje doen. Overzichtelijk

Siësta is hier heel normaal en wordt in ere gehouden, dus in de middagen alles gesloten.

Gereisd met partner in juli 2017

Moeite waard!

fam_klaver,
    6-9-2014

Noto is een barok stadje.

Via de Porte Reale loop je recht de Corso Vittoria Emanuelle in. In deze hoofdstraat loop je langs alle indrukwekkende paleizen. Kerken n andere gebouwen die stad rijk is.

Door de UNESCO is stad inmiddels bestempeld tot cultureel erfgoed.

Gereisd met partner in augustus 2014

vervallen juweel

Rinus,
    31-12-2011

Dit stadje is een waar juweel boordevol historie, een tien zou gerechtvaardigd zijn, ware het niet dat vele gebouwen er nogal achterstand in onderhoud hebben.

Men betreedt het stadje door een monumentale stadspoort en komt dan op de Corso Vittorio Emanuele, de lange rechte hoofdstraat die onderbroken word door drie monumentale pleinen, langs deze prachtige indrukwekkende straat staan veel barokke stadspaleizen en kerken, sommige verkeren in slechte conditie en zijn zo te zien al jaren onderstut door steigers en blijkbaar is er voor restauratie geen geld.

Toch heeft Noto ons hard verroverd en wat zou het een prachtige stad zijn als alle gebouwen hier zouden zijn gerestaureerd.

Gereisd met partner in juli 1996

Noto - oude tijden herleven

M,
    23-4-2009

Noto, in het zuid-oosten van SIcilie ligt dit schitterende plaatsje, waar alle oudheid doet herleven. Knus, romantisch en bruisend is Noto. Wij sliepen tijdens een rondreis over Sicilie in een oud klooster en hebben de tijd van ons leven gehad in Sicilie, en met name deze streek. Een ronddtrek vakantie op Sicilie is dus zeker aan te raden.

Gereisd met partner in september 2008

Oud en sfeervol dorpje

Manouk,
    6-12-2008

Wij zijn een dagje naar Noto geweest met de auto. De gebouwen en huizen die er staan zijn super mooi en van geel "zand". Het dorp is nog authentiek. S'middags gaan alleen de meeste winkels dicht omdat het dan te warm is. De omgeving van Noto is ook het bezoeken waard. Mooi platteland.

Gereisd met partner in december 2008
Noto scoort een 8,1 uit 10, op basis van 27 reviews