Hotel Arathena Rocks

Hotel Arathena Rocks
7,3

23 reviews over Hotel Arathena Rocks in het Nederlands

Mooie natuur met vriendelijke mensen

Tonneke
30-6-2019

Ontbijt was eentonig met zeer slechte koffie lag iedere dag het zelfde beleg smaakloze kaas ham en snijworst. Middag avond eten is niet om naar huis te schrijven middelmatige kwaliteit. Nette kamers worden ook goed schoon gemaakt alleen onze toilet rook net als een septic tank. Als je dit meld bij de receptie krijg je het antwoord weg gaan er naar kijken maar er wordt niets mee gedaan ze gaan ook in het verweer. Een dag veel regen gehad het regende in de ontbijt zaal net zou hard binnen als buiten. Personeel in het restaurant zijn heel vriendelijk maar spreken slecht Engels. Later blijkt dat dit hotel van een grote keten is zoals bijna alle hotels dit is merkbaar in de service en reacties. Steeds in het dorp gegeten bij Pippo Lupo di Mare waar je uitstekend kunt eten en zeer gast vrij wordt ontvangen deze ligt net iets onder de prijs van de regionale prijzen maar super goed

Gereisd Met partner in mei 2019

Absoluut een aanrader als je van rust houdt.

Gerda Stasse
20-9-2018

Heerlijke hotel, warme gezellige inrichting en kamer met zeezicht was geweldig op de 3e verdieping en zeker een aanrader! Bed en kussen prima. Heerlijk rustig, lekker zwembad, mooie tuin met uitzicht op zee. Wij hadden half pension een heerlijk gegeten. Zowel ontbijt als diner was lekker en voor ons voldoende afwisseling. Fijn dat je ze je aangebroken fles wijn voor de volgende dag bewaren. Personeel erg vriendelijk en behulpzaam. Hebben we dan ook punt van aandacht? Jazeker, douchen was een hele onderneming. De douchecabine niet echt ruim, en het water was niet in te stellen, zonder iets aan de stand van de kraan te wijzigen om de paar seconden van ijskoud naar zeer heet water. (gevaarlijk) Weinig waterdruk. Kamer en badkamer goed schoon. Het hotel is verouderd en heeft achterstand in onderhoud, toch past dit bij de inrichting en sfeer van het hotel.

Gereisd Met partner in september 2018
Geboekt bijvakantiediscounter.nl

Authentiek hotel op een mooie locatie

Perry Kasbergen
9-8-2018

Authentiek hotel en daardoor wel wat gedateerd, maar wel een goede Italiaanse sfeer. Doordat het wat ouder is, kan de douche wel verbeterd worden. Ruime kamers, netjes en elke dag schoonmaak en schone handdoeken. Italianen spreken over het algemeen slecht Engels. Alexandro in het restaurant kan dat wel en is ook zeer vriendelijk. Ontbijt stelt niet zo veel voor. Eten van de kaart is niet echt geweldig, maar in de omgeving ruim voldoende keus om te eten. Parkeren is erg fijn voor de deur van het hotel. Lekker zwembad, wel zout, en heerlijk uitzicht op de zee. Zwembad met zwart lava tegels eromheen worden soms erg warm in de zon, slippers aan!

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2018

Fantastische plek

Revers
6-6-2018

Mooie locatie heel rustig.Geen verkeer .Je kan heerlijk zwemmen in de zee maar moet wel via trappetje.Misschien moeilijk voor ouderen.Wij hadden een kamer op de 3e nr 304 met mooi uitzicht.Douche was slecht.Nieuwe matrassen gevraagd.Ontbijt stelt niet veel voor en diner is menu kaart.Geen buffet dat is jammer.

Mooi hotel op schitterende locatie direct aan zee

Dicky
29-7-2017

Mooi hotel op een schitterende locatie, direct aan zee, net buiten het centrum, op loopafstand van de boulevard met veel restaurantjes. We hadden een mooie ruime kamer met balkon en fantastisch uitzicht over de tuin met zwembad en op zee. Schoonmaak was bijzonder goed, elke dag schone handdoeken. Prima bed en goede badkamer. Ontbijt was prima, lekker zelf sinaasappels persen en vooral volop zoete heerlijkheden. Alleen de koffie was HEEL erg smerig! Nog nooit zulke vieze koffie op! Als je fatsoenlijke koffie wilde, dan moest je die kopen, dat is natuurlijk heel raar. Dat vonden we echt een domper bij het ontbijt, omdat we echte koffiedrinkers zijn. Wij hadden half pension geboekt, avondeten was redelijk. Weinig fantasie, maar je kon je buik ermee vullen. Je betaalt voor half pension maar zo weinig extra, daardoor was onze verwachting al niet zo hoog. De gangen werden in heel rap tempo geserveerd, waardoor je binnen drie kwartier klaar was. Daarom ook een aantal keren uit eten geweest, keuze genoeg in de buurt (Golden Blue om de hoek was prima - bestel de mixed Fish - heerlijk!) Personeel bij receptie was erg vriendelijk, en de meesten in het restaurant ook, op één zeer ongeduldige ober na. Het zwembad was prachtig en schoon, zout water merk je niets van, behalve als je per ongeluk een slok binnen krijgt. Altijd voldoende ligstoelen beschikbaar. Je kunt via een trapje bij de rotsen in zee zwemmen. Al met al hebben we een super leuke vakantie gehad en zouden we dit hotel zeker aanraden!

Gereisd Met partner in juni 2017

Geweldig hotel

Hartman/Bal
19-7-2017

In juli 11 dagen verbleven in hotel Arathena Rocks. En niet al te groot hotel met een nostalgische inrichting. Een loper en oude knusse meubeltjes op de gang gaf een knusse sfeer. Kamers goed, harde maar goede bedden, ruime badkamer en iedere dag schone handdoeken. Vraag wel om kamer met balkon en met uitzicht op zee. Ontbijt is Italiaans dus met veel gebak en andere zoete lekkernijen. Er was ook brood kaas en vleeswaren, gebakken ei en kon je yoghurt pakken met cruesli, cornflakes. Zelf je sinasappels uitpersen had ook wel iets. Ontbijtzaal kijkt uit over het zwembad en de zee. Voldoende ligbedden met parasols bij het zwembad. Via rotsen en een trappertje kon je de zee in voor een heerlijke afkoeling. Tussen de midddag kan je ook in het hotel eten wat erg lekker is. Je kan in het hotel ook ' s avonds eten maar dat hebben wij niet gedaan. In de buurt zijn genoeg eetgelegenheden te vinden op loopafstand. Niet 1x een restaurant gehad waar het niet lekker was. 's Avonds kan je lekker in de tuin van van het hotel vertoeven met een glaasje wijn of een cocktail die goed betaalbaar zijn.

Ga niet met de Hop on Hop of bus. Ze rijden maar bepaalde tijden van de plaatsen terug. Neem de gewone bus ( halte om de hoek van weg van hotel) en voor €1,90 ben je in Taormina. ( neem daar een tosti in de tostiwinkel met een enorme keuze) Castamola is een bezoek waard ( bus vanaf Taormina) En vergeet niet naar de Etna te gaan. Echt een belevenis. Varen om het eiland Isobella en daarna snorkelen is ook een aanrader. Wil je en auto huren doe dit dan bij het boeken scheelt een hoop geld. Als ik dan echt een minpuntje moet noemen is het dat de supermarkt ruim 20 minuten lopen is.

Gereisd Met partner in juli 2017

Heerlijk hotel

Zarah Ruijtenburg
17-7-2017

Begin juli 2017 met mijn vriend voor 11 dagen in Hotel Arathena Rocks op Sicilië verbleven. Eerste indruk was gelijk super, authentieke voorwerpen en levendige kleuren geven het hotel een erg knusse en fijne uitstraling. Heerlijk groot zwembad en voldoende ligbedjes en parasols. Let bij de boeking wel op dat je voor een kamer met zeezicht kiest als je een balkon wilt! Kamer was prima, goede airconditioning en fijne douche. Iedere ochtend nieuwe handdoeken in drie verschillende maten. Ontbijtzaal met grote ramen die uitzicht geven op het zwembad en de zee. Niet heel veel variatie in het ontbijt, maar meer dan voldoende keus! Pannenkoekjes, cakes, broodjes, toast, beleg, yoghurt met muesli, vers sinaasappelsap en meer. Dinerzaal heeft een chique uitstraling. Avondeten moet niet als een buffet gezien worden: men heeft de keuze uit een saladebuffet, krijgt daarna soep voorgeschoteld en kan iedere avond kiezen uit twee voorgerechten, drie hoofdgerechten en vijf desserts. Heerlijk klaargemaakt door de koks en voor iedereen wat wils!

Giardini-Naxos is een leuk badplaatsje op 10 minuutjes lopen met heel wat restaurantjes en een aantal winkeltjes. Een goede uitvalsbasis om naar Taormina te gaan, met de bus sta je er binnen een half uurtje voor € 1,50 per persoon. Een prachtige stad met een geweldige architectuur die je echt (meerdere malen!) moet bezoeken tijdens je vakantie in oost-Sicilië. Vergeet zeker niet om de botanische tuinen en het Griekse theater te bezoeken. En ontdek de vele smalle straatjes met tientallen restaurantjes en (goedkopere!) winkeltjes die via de hoofdstraat naar beneden en boven lopen. Een leuk lunchplekje is Solaris, met heerlijke bruschetta's en crêpes.

Tips inzake dingen om te doen: bezoek Taormina, bezoek Isolabella, huur een fiets en bezoek de omliggende, kleine bergdorpjes in het binnenland (let wel dat je stukken over de nationale weg dient te fietsen!), boek een excursie naar de Eolische eilanden, ga een dagje naar het strand bij San Marco of in Letojanni en proef een brioche con gelato (een broodje ijs)!

Een heerlijke vakantie gehad, zeer zeker een aanrader!

Gereisd Met partner in juli 2017

2* is meer op zijn plaats voor dit slechte hotel.

Raymon
4-7-2017

Hotel word geclassificeerd als een 4 hotel bij vakantie aanbieders, maar is dit alles behalve. Ook bij de entree van het hotel prijken er 4 op de poort. De inrichting noemen ze oud Siciliaans, maar is gewoon oud, versleten en aan vervanging toe. Enkele voorbeelden zijn kapotte assesoires in het hotel, kleden op de grond waar de gaten in zitten, kasten en meubels die doorgezakt zijn en op het punt staan het te begeven.

De kamers zijn niet heel ruim en echt aan een opknapbeurt toe. Slechte bedden, schimmel in de badkamer, een dicht gekalkte douchekop, gebroken spiegel, geen warm water of waterdruk of schommelend tussen bloedheet en ijskoud zijn enkele voorbeelden. Zelfs in Afrika en het Caribisch gebied hadden wij dit beter.

Daarnaast is het hotel ongezellig door het ontbreken van een leuke gezellige bar met zit gelegenheid, geen entertainment en het eten is van matige kwaliteit. Ook je drankjes zul je altijd zelf moeten halen omdat er niemand rondloopt die een bestelling opneemt. Het ontbijtbuffet is erg karig qua brood en beleg en wat er ligt is niet vers. Naast een zoutwaterzwembad met te weinig bedjes bij drukte zijn er verder geen extra's qua luxe aanwezig in het hotel. Geen relax ruimte met sauna, massage of schoonheidsbehandelingen. Er is alleen Wifi in het restaurant en bij het zwembad, maar deze is zo slecht en traag dat dit anno 2017 echt schandalig is. Je verwacht gewoon veel meer van een 4* hotel en de prijs die je betaald.

Als je wat te klagen hebt word je al gauw als een zeikerd gezien en alles wat je daarna probeert te regelen of op te lossen kost extra geld. 0,0 service. Wij hebben 4 dagen met koud water moeten douchen voordat er een oplossing kwam, waardoor we van kamer konden wisselen. Deze was een stuk minder en boven de stinkende en lawaaierige keuken. Hier hebben we exact 1 dag warm water gehad en vervolgens alleen maar schommelend tussen heet en koud.

Op onze vertrekdag vlogen wij pas om 22:35 terug en hadden dus gevraagd of we de kamer niet tot een uur of 2 a 3 konden behouden om nog even te douche. Dit kon alleen tegen een bijbetaling van 50euro en anders moesten we om 11u vertrokken zijn.

Het hotel ligt erg achteraf in een doodlopende straat, weinig parkeerruimte is voor de (huur)auto. Het is vanaf hier 20min lopen voordat je in het centrum bent voor de horecagelegenheden. Voor ons nooit meer!!! Ik boek al een aantal jaren bij touroperator en loop de laatste paar jaar elke keer tegen teleurstellingen aan of slechte/vieze locaties. Ook de afhandeling en probleemoplossingen zijn slecht. Volgende keer maar eens bij een andere aanbieder kijken.

Gereisd Met partner in juni 2017

Schitterend hotel

Rob
25-6-2016

Alles was in dit hotel goed geregeld, goede kamers, vriendelijk personeel, ontbijt en avondeten (5 gangen) uitstekend. een echte aanrader dus !!!!!

Gereisd Met vrienden in juni 2016

Genoten!

Marielise
3-7-2015

Bij toeval kwam ik in dit hotel terecht en direct bij de betreding ervan, was ik al blij verrast. het hotel onderscheid zich door zijn inrichting met bijzondere/beschilderde/brocante kastjes en meubels. Ook de kamers zijn niet standaard waardoor het heel knus en persoonlijk wordt. Het personeel, ongeacht of het receptie of bediening is: vreselijk vriendelijk, lief!, en behulpzaam. Ik had alleen ontbijt, begreep ook van andere gasten dat het diner niet zó geweldig was, maar het ontbijt was wat mij betreft prima in orde. Voldoende zoetigheden (croissants met poedersuiker, koffiebroodjes, taart). toast, harde Italiaanse broodjes, yoghurt, verse jus (zelf persen), (gebakken) ei (al dan niet met spek). Wat wens je nog meer?!

Gereisd Alleenreizend in juni 2015

• VerzorgingHalfpension
  • De staf spreektDuits, Engels, Frans

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Peuterbad, Poolbar, Verwarmd, Zeewater zwembad, Zwembad

• Soort strandKiezels

• TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming, Ventilator
  • Huishoudelijke apparatuurKoelkast, TV

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Lees/Studeerrruimte, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Parkeergarage, Parkeerplaats, Valet parking

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Arathena Rocks in Giardini Naxos, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Arathena Rocks zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.