Castelsardo

We hebben een aantal aanbieders voor Castelsardo voor je op een rij gezet:

vakanties Castelsardo

We hebben een aantal aanbieders voor Castelsardo voor je op een rij gezet:

Reviews over Castelsardo

Geweldige omgeving en vriendelijke mensen

Marjo Steffen,
    12-9-2018

Castelsardo, ook wel ‘una fortezza sul mare’ wordt genoemd, is een aan zee gelegen middeleeuwse plaats aan de Noordwest kant van Sardinië.

Het kasteel ligt op het hoogste punt en biedt prachtig uitzicht op de omgeving, waarbij je bij helder weer zelfs Corsica kunt zien liggen.

Van de oude stad zijn diverse wachttorens overgebleven en deze zijn kenmerkend voor Castelsardo.

Ook de vestingmuur heeft de tand des tijds doorstaan.

Om het kasteel en het mooie uitzicht te bekijken moet je 3 euro per persoon betalen.

Het gezellige oude centrum bestaat verder uit smalle, kronkelende en veelal hellende straatjes, waar het leuk slenteren is.

Hier vindt je tientallen restaurants en winkels waar men plaatselijke ambacht producten verkoopt,

Mocht je de klim niet te voet kunnen doen dan is er ook een mogelijkheid dat je op de bus stapt bij het grote ronde plein in de stad ( piazza pianedda ), deze brengt je voor 1 euro helemaal naar boven!

Gereisd met partner in juli 2018

Leuk plaatsje, zou daar nog wel eens heen willen.

Leo,
    22-7-2018

Castelsardo vind ik een zeer aantrekkelijk plaatsje, het centrale deel is middeleeuws en er zijn veel overblijfselen van een omvangrijk kasteel. In het kasteel is een heel aardige tentoonstelling. Of die permanent is, weet ik niet. Je kunt uren in het oude deel van het stadje doorbrengen, maar wel "trap of, trap af". Ook een belevenis op zich.

Het stadje is per bus te bereiken, wat wel aan te bevelen is in verband met het aantal beschikbare parkeerplaatsen. Die bus kost overigens € 1,- per rit en je kunt met die bus nog naar veel andere plaatsen, zandstrand en uitzichten. Veel restaurantjes en barretjes met zeer acceptabele prijzen. Ook zijn er heel aparte rotsformaties te zien, bijv, de olifantenrots.

Gereisd met partner in juni 2018

Zeer mooie locatie

Cherisch,
    22-7-2018

Castelsardo is een erg mooie plek om te verblijven. Centrum induiken bij het kasteel is zeker aan te raden.

Wij verbleven all- inn maar zou liever voor een bb gaan omdat eten buiten de deur veel beter is en niet duur als je de juiste adresjes bezoekt. Mooie stranden zijn gemiddeld 45 tot 90 min rijden maar zeker de moeite waard. Autohuur een must.

Prima locatie om dus enkele steden en stranden te bezoeken.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Castelsardo is 'aardig'. Noord Sardinië prachtig

EoS,
    26-6-2018

Leuk pittoresk dorpje op een rots. Burcht en kerk 'on top'. Verder niet zoveel te beleven in Castelsardo. Omgeving is wel erg mooi. Bijzonder mooie kustlijn, groen bergachtig landschap. Toeristische attracties kost wel even rijden.

Gereisd met partner in juni 2018

Zeker de moeite van het bezoeken waard.

Petra,
    13-6-2018

Castelsardo is een mooie, authentieke plaats. Aardige mensen, heel behulpzaam en gastvrij. Wij waren er in mei en dan is alles nog leeg en is er niet veel te doen. Om alles goed te kunnen bereiken, heb je wel een auto nodig. Het openbaar vervoer is er niet zo goed geregeld en alles is een steile klim, zeker als je naar het kasteel wilt gaan, wat zeker de moeite waard is. Castelsardo is een leuke plaats om te bezoeken, maar niet perse om er een week te verblijven, want zoveel was er in mei, niet te doen.

Gereisd met vrienden in mei 2018
Castelsardo scoort een 7,9 uit 10, op basis van 34 reviews