Castelsardo

Dagen regen99774211471010

Reviews over Castelsardo

• 9Ed15-11-2010

Blijft mooi

In 2007 terug geweest, aan de andere kant van Castelsardo, het blijft een idyllisch plekje. Zie ook mijn beoordeling van 2005. Het blijft een happening om bij familie te verblijven. Iedereen schuift aan, opa/oma, kinderen/kleinkinderen. In Nederland mogen we daar een voorbeeld aan nemen, men heeft nog oog en zorg voor elkaar.

• 9Sfeer in stad
    • 8Stranden

mei 2007

• 9g. benjamins26-03-2005

Een erg mooi plaatsje met een onverwacht mooi strandje. het kasteel, het uitgaansleven, de winkels en de terrassen: wij hebben ons er prima vermaakt. Ook voor kinderen is er genoeg te doen.

P.s het plaatselijke bier is erg lekker en meer dan de helft goedkoper!!!

Gerhard. 26 maart 2005

Gereisd in maart 2005

• 9Ed15-11-2010

Wat een mooi plekje op aarde

We zijn er geweest in 2005. Wat een mooi gelegen stadje. Deels op een heuvel. In Castelsardo zelf geen strand, voor een goed strand moet je toch wel enkele km's rijden. Bij het kasteel in Castelsardo is het schitterend, gewoon gewldig. We zijn bij familie geweest en iedere keer was het weer een feest. Eten is niet zo maar eten, maar ook gewoon een feest waar je uren voor uittrekt, lekker wijntje erbij. Denk je klaar te zijn, moet het hoofdgerecht nog volgen.

• 9Sfeer in stad
    • 9Stranden

mei 2005

• 9Ed19-05-2012

Wat een mooi gelegen stadje

Adembenemend als je voor de eerste keer het stadje ziet, het is tegen een berg gebouwd rondom en in het Kasteel. Je moet wel goed ter been zijn, het is nogal stijl. Voor het overige typisch Italiaans met een dorpsplein waar de mensen elkaar opzoeken. Veel strand is er niet, maar in de omgeving, Platamona en Valledoria heeft dan weer mooie stranden.

• 8Sfeer in stad
    • 9Cultuur
    • 6Stranden

april 2012

• 7M. Debakker05-06-2019

Gezellig toeristisch stadje

Gezellig klein toeristisch stadje op een historisch strategisch punt. Mooie zonsondergang en weids uitzicht over zee. Café bar Cagliari is een gezellige plek waar we voetbal keken. In de omgeving vind je mooie stranden, rond t stadje zelf niet.

• 7Omgeving
    • 8Stranden
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2019

• 6Peter25-04-2019

Zonder auto of excursies niet doen

Mooi uitzicht maar zonder auto geisoleerde locatie.

• 2Uitgaanslevenn
    • 8Omgeving
    • 3Sfeer in stad
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in april 2019

• 8Marjo Steffen12-09-2018

Geweldige omgeving en vriendelijke mensen

Castelsardo, ook wel ‘una fortezza sul mare’ wordt genoemd, is een aan zee gelegen middeleeuwse plaats aan de Noordwest kant van Sardinië. Het kasteel ligt op het hoogste punt en biedt prachtig uitzicht op de omgeving, waarbij je bij helder weer zelfs Corsica kunt zien liggen.

Van de oude stad zijn diverse wachttorens overgebleven en deze zijn kenmerkend voor Castelsardo. Ook de vestingmuur heeft de tand des tijds doorstaan. Om het kasteel en het mooie uitzicht te bekijken moet je 3 euro per persoon betalen.

Het gezellige oude centrum bestaat verder uit smalle, kronkelende en veelal hellende straatjes, waar het leuk slenteren is. Hier vindt je tientallen restaurants en winkels waar men plaatselijke ambacht producten verkoopt,

Mocht je de klim niet te voet kunnen doen dan is er ook een mogelijkheid dat je op de bus stapt bij het grote ronde plein in de stad ( piazza pianedda ), deze brengt je voor 1 euro helemaal naar boven!

• 8Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2018

• 6Jamie Lenaerts09-07-2019

Gewoon

Wij hadden hier een all-in hotel maar anders zouden we hier niet gelogeerd hebben. Te weinig te doen en geen mooie stranden aan deze kant.

• 5Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 7Omgeving
    • 5Stranden
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in juli 2019

• 8Helena05-09-2014

Castelsardo

Het dorp is mooi, helaas geen mooie stranden en geen volle terrassen s avonds. Gelukkig leerden wij wat lokale bevolking kennen waardoor het erg gezellig was savonds maar verder is er niet heel veel te beleven in het dorp. Als je een leenauto heb kun je naar een dorpje verderop. Omgeving is prachtig. Zo zijn wij een dag naar de Costa Smeralda geweest waar alle jachten liggen, de terugweg zijn we gestopt bij de berenrots wat echt prachtig was. Santa Teresa heeft prachtige stranden, Costa Paradiso is ook heel mooi. Alghero is ook een aanrader, hele mooie stad en de Neptunus grotten zijn heeel indrukwekkend!

• 6Sfeer in stad
    • 3Stranden

Gereisd met vrienden in augustus 2014

• 8EoS26-06-2018

Castelsardo is 'aardig'. Noord Sardinië prachtig

Leuk pittoresk dorpje op een rots. Burcht en kerk 'on top'. Verder niet zoveel te beleven in Castelsardo. Omgeving is wel erg mooi. Bijzonder mooie kustlijn, groen bergachtig landschap. Toeristische attracties kost wel even rijden.

• 10Omgeving
    • 9Zorg voor natuur