Op vakantie naar Lazise? Lazise is een mooi en fotogeniek stadje aan het Gardameer in Italië. Het heeft een grotendeels autovrij centrum en nog altijd een middeleeuws karakter. Het meest bekend is de haven Porticciolo, met aan de ene kant terrasjes en aan de andere kant de kerk San Niccolò. Voor de kinderen is er op een kwartiertje rijden het grote Caneva Aquapark.

Lees meer over Lazise

We hebben een aantal aanbieders voor Lazise voor je op een rij gezet:

vakanties Lazise

We hebben een aantal aanbieders voor Lazise voor je op een rij gezet:

Over Lazise

Lazise is een van de bekendste plaatsjes aan het populaire Gardameer. De pittoreske kleine haven, de autovrije straatjes en de gezellige terrassen en cafés dragen allemaal bij aan het fijne vakantiegevoel dat je hier ervaart. Hou er wel rekening mee dat het hier in de zomerperiode vanwege de populariteit van deze plaats wat druk kan zijn. Hou je wel van wat vertier? Lees dan met ons mee en ontdek wat je allemaal kunt zien en doen tijdens je vakantie in Lazise.

Lazise stamt nog uit de Middeleeuwen en dat is goed te zien als je door de stad loopt. Zo stammen zowel het Scaligeri kasteel als de stadsmuren nog uit deze tijd. Een wandeling langs de stadsmuren is meteen een mooie gelegenheid om Lazise te verkennen. De vele poorten die je tegenkomt zijn schitterend versierd en vragen erom gefotografeerd te worden. Stop tijdens je wandeling ook even bij een van de vele Italiaanse ijssalons. Het echte Italiaanse ijs smaakt nog beter als je op vakantie bent.

Een vakantie in Lazise is niet compleet zonder ook een aantal andere plaatsjes te bezoeken aan het Gardameer. Kies er bijvoorbeeld voor om op de fiets te stappen naar Bardolino via de Pista Ciclo fietsroute. Of bezoek het historische Sirmione en kom na een bezoek aan de historische binnenstad tot rust in een van de warmwaterbronnen. Ook Peschiera del Garda is leuk voor een dagtochtje. Natuurlijk kun je een bezoekje aan de verschillende plaatsjes ook combineren door bijvoorbeeld via de boot naar deze plekken af te reizen. Vanaf het water heb je bovendien het mooiste uitzicht op de verschillende dorpjes en steden.

Gardaland is het ultieme uitstapje voor kinderen tijdens een vakantie in Lazise. Dit is een van de grootste pretparken van Italië met maar liefst 50 attracties. Vanaf Lazise zijn er ook een aantal steden goed te bezoeken. Zo beleef je in Verona het klassieke verhaal van Romeo en Julia, en is het hier zelfs mogelijk het huis van Julia te bezoeken. Een bijzondere avond beleef je tijdens een opera of andere voorstelling in de imposante Arena. Ook Venetië is goed te bezoeken vanaf het Gardameer.

Wil je heel graag Lazise bezoeken maar hou je niet zo van drukte? Zorg dan dat je in het voor- of naseizoen gaat als er nog niet zoveel toeristen rondlopen. Wil je nog meer weten over wat er te zien en doen is in Lazise? Lees dan nog even dit

blog. Al enthousiast geworden en benieuwd naar de verblijfsmogelijkheden in Lazise? Kijk dan hierwelke accommodaties er allemaal te vinden zijn.

Weer & Klimaat Lazise

Dagen regen767999675786

Reviews over Lazise

• 9ben17-09-2013

Mooi dorp

Leuk dorpje met lekkere restaurants.

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in januari 2013

• 10Jocelyn15-05-2018

Supper voor jong en oud. Ga volgend jaar weer

• 10Zorg voor natuur
    • 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Stranden

juli 2017

• 9Pascal21-02-2017

Heerlijk

Lazise is een typisch Italiaans plaatsje aan het Gardameer. Gezellige straatjes, heerlijke restaurants en leuke winkeltjes typeren Lazise. Voeg daar de prachtige ligging aan het Gardameer aan toe en je hebt een locatie voor een topvakantie! Wij liepen vanaf onze camping binnen 10 minuten door het gezellige centrum en het haventje. Vanuit Lazise kun je ook de boot nemen naar omliggende plaatsen. Het is een erg toeristisch plaatsje, maar goed dat is het hele Gardameer en dat vinden wij wel gezellig! Kort samengevat een prachtig authentiek plaatsje op een mooie locatie.

september 2015

• 8angelique10-01-2017

gezellig

leuk stadje vol gezellige winkeltjes en eetgelegenheden

augustus 2016

• 9nancy04-12-2012

Geweldigg!!!!!

Gardameer is een mooie plek om te kamperen, het weer is er heerlijk en de omgeving prachtig!

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met vrienden in juli 2012

• 8De Schosjes31-07-2017

Heel gezellig

Lazise is een heel leuk dorpje met veel winkeltjes en restaurantjes.Ook redelijk veel terrasjes waar je alleen wat kunt drinken of eventueel een kleine snack.Meeste restaurantjes waar het 's avonds om eten gaat vinden we wel wat massaal maar dat hoord erbij.Leukste simpele bar,waar we ons echt prettig vonden en tevens ook de lekkerste aperol en bier dronken,vinden we Bar Unico aan Via Arco,hele leuke barman met een beetje adhd denk ik,hij is constant bezig.Er is ook een winkel waar je alles op het gebied van gas,aansluitingen en caravans/campers kan kopen.Toch wel handig als er eens iets stuk gaat.

juli 2017

• 9myriam07-01-2017

mooi dorpje aan gardameer

mooi dorpje met kleine pittoreske straatjes, mooi oud kasteel, mooie boulevard met diverse restaurants, opstapplaats voor boottocht op gardameer.

In juni is het er al behoorlijk druk.

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 9Zorg voor natuur
    • 9Uitgaanslevenn
    • 9Stranden

Gereisd met partner in juni 2016

• 8Jacqueline Reinten26-06-2015

Gezellig levendig stadje

Lazise is altijd druk,veel leven zowel overdag als s'avonds. Zeer gezellig stadje.

Gereisd met partner in juni 2015

• 9Fam Vis01-09-2013

Gezellig stadje!

Een leuk,oud stadje met veel restaurants. De markt is ook leuk om eens heen te gaan.

• 9Sfeer in stad
    • 7Cultuur

augustus 2013

• 9Maurice en Ellen07-07-2013

Geweldige plek!

Voor ons is Lazise het mooiste stadje aan het Gardameer.

• 10Uitgaanslevenn

juni 2013