Lazise

Het charmante Lazise aan het Gardameer

Lazise is een mooi en fotogeniek stadje aan het Gardameer in Italië. Het heeft een grotendeels autovrij centrum en nog altijd een middeleeuws karakter. Het meest bekend is de haven Porticciolo, met aan de ene kant terrasjes en aan de andere kant de kerk San Niccolò. Voor de kinderen is er op een kwartiertje rijden het grote Caneva Aquapark.

Inspiratie Lazise

Top 3 accommodaties

Leuke hotels in Lazise

3 goede campings in Lazise

Lekker afkoelen in het zwembad

De leukste uitjes in Lazise

4x zeker doen

Leuke hotels in Lazise

Zwemmen op Camping La Quercia

Camping La Quericia ligt direct aan het Gardameer, waar het zeker in de zomer goed toeven is. Loofbomen en hagen zorgen voor beschutte staanplaatsen voor de caravans en tenten. De camping ligt aan een zandstrand van 300 meter breed én heeft een enorm zwemparadijs met drie buitenbaden. Voor kinderen is er een Nederlandssprekende animatieteam.

Kinderparadijs op Camping Du Parc

Met een groot animatieteam, twee zwembaden, een speeltuin en een zandstrand vermaken kinderen zich op Camping Du Parc de hele dag. Het zwembad is verwarmd in het laagseizoen, dus het hele jaar door kan er gezwommen worden. Handig om te weten voor wie zijn hond graag wil meenemen op vakantie: huisdieren zijn toegestaan.

Zeven zwembaden op Camping Piani di Clodia

Waterpret staat op Camping Piani di Clodia op nummer één. Met maar liefst zeven zwembaden met glijbanen zitten waterratten hier helemaal op hun plek. Het Gardameer ligt ook nog eens vlakbij. Op Camping Piani di Clodia kun je verblijven in een luxe stacaravan of in een ruim appartement. Liever zelf je tent of caravan meenemen? Ook dat is mogelijk.

3 goede campings in Lazise met zwembad

Privébadkamer op Camping Lido

Camping Lido ligt direct aan het Gardameer en biedt plaats aan ongeveer tweeduizend vakantiegangers. In het zomerseizoen kun je ook gebruik maken van het waterpark met vier zwembaden, glijbanen en watervallen. Er zijn privébadkamers te huur op deze camping. Handig voor kampeerders die niet graag gebruik maken van gemeenschappelijk sanitair.

Familiecamping Delle Rose

De middelgrote Camping Delle Rose beschikt over drie zwembaden met ligbedden. Het is een echte familiecamping. Het animatieteam staat dagelijks klaar voor leuke activiteiten, zoals tennistoernooien, aquagym en zwemlessen voor het hele gezin. Omdat het water van het Gardameer hier langzaam afloopt, is het zeer veilig voor jonge kinderen.

Schaduwrijke plaatsen op Camping Spiaggia d'Oro

Op de kindvriendelijke Camping Spiaggia d’Oro is er keuze uit kampeerplaatsen, mobilhomes, chalets en cottages. De kampeerplaatsen liggen voor het grootste deel in de schaduw. Erg fijn in de zomer! De camping ligt aan het enige zandstrand aan het Gardameer. Ook zijn er meerdere zwembaden én een kinderbad.

De leukste uitjes in Lazise

In de achtbaan in Gardaland

Gardaland is het grootste attractiepark van Italië. Het park bestaat uit verschillende thema’s, namelijk Fantasy, Energy en Adrenaline. Er is voor kinderen van elke leeftijd iets leuks te doen. Van spannende achtbanen tot waterattracties en van shows tot magische treinritjes: met ruim veertig attracties kun je je hier prima de hele dag vermaken.

Als een prinses in kasteel Rocca Scaligera

Rocca Scaligera is een magisch kasteel zoals je ze niet veel ziet. Je mag er tussen de kasteelmuren en over de ophaalbrug wandelen én je kunt de hoogste toren beklimmen (zo’n 150 treden). Het uitzicht van boven is prachtig. Ga het liefst vroeg in de ochtend, dan is het licht het mooiste en is het nog niet zo druk.

Waterpret in Canevaworld Aqua Paradise Park

Vlakbij Lazise ligt het Canevaworld Aqua Paradise Park: één van de grootste waterparken van Italië. Voor de kleintjes zijn er rustige glijbanen, zoals de Coral Bay en Lazy River. Voor iets grotere kinderen zijn er Adventure-glijbanen en de echte waaghalzen nemen de Action-glijbanen, zoals de Black Hole 2. Plezier voor het hele gezin!

Een dagtrip naar Verona

Op een half uurtje rijden van Lazise vind je de stad van Romeo en Julia: Verona. Eén van de mooiste pleinen van Verona is het oude marktplein Piazza del Erbe. Dagelijks is hier markt en het is een leuke plek voor een drankje op het terras. De binnenstad van Verona met haar Romeinse gebouwen staat niet voor niets op de UNESCO Werelderfgoedlijst.

Sorteren

vakanties Lazise

Reviews over Lazise

Fantastisch!

Clarie Valkenburg
    1-6-2018
    Dat het heerlijk vertoeven is. Wij komen er al 30 jaar, ergens anders nooit naar onze zin. Willen we altijd weer naar Lazise.

Jocelyn
    15-5-2018
    Supper voor jong en oud. Ga volgend jaar weer

Prachtig en Fantastisch!

Mvr.Mandy
    17-4-2018

Prachtige omgeving, aardige mensen rond het Gardameer.

Lazise is een prachtig dorpje langs het meer. Waar je heerlijk S’avonds lekker uit eten kan gaan en als toetje een heerlijk Italiaans ijsje kan halen!

Ik kom al vanaf kinds af aan naar het Gardameer.

Dat is nu al 24 jaar achter elkaar.

Het is mijn tweede thuis!

Ook kan je via de trein en de boot richting Venetië!

Top locatie!

Geweldig!

Joeri
    11-3-2018
    Super leuk plaatsje. In juni al lekker weer en nog niet super druk. Vrienden die hier een maand later zijn geweest vertelde dat het vol Nederlanders zit. Zeer drukke terrassen etc. In Juni nergens last van gehad. Veel restaurants en leuke winkeltjes.

Top locatie

Chiel
    10-3-2018

Heel mooi omgeving en je kan zo via strand en camping aan gardameer naar toe lopen.

Vriendelijke winkeltjes en bezienswaardigheden. Ijs tentjes genoeg en restaurants.

Lazise scoort een 8,6 uit 10, op basis van 540 reviews