Lago d'Orta - Crabbia

Reviews over Lago d'Orta - Crabbia

fantastisch

anton van den N,
    11-1-2019

Erg fijne camping met een geweldig meer. De plaatsen bovenaan zijn ruim en geven een prachtig uitzicht. Is wel een echte terrassen camping. Caravan wordt door eigenaar of personeel netjes voor je naar boeven gebracht en naar beneden.

Gereisd met partner in september 2018

Schaduwrijk, mooi meer en prachtig stadje.

van Doormalen,
    22-8-2018

Goede camping met schaduwrijke plaatsen bij het meer. Sanitair is prima; wel zelf toiletrol meenemen. Bar/Restaurant is okay en niet duur, maar wel een ommuurd terras. Winkeltje met vers brood en zeer vriendelijke mensen. Receptie is een beetje afstandelijk, maar verder prima. Meer is lekker warm en kraakhelder. Mooie wandeling naar Orta san Giulio. Orta is een mooi oud stadje met een mooi plein aan het water en diverse leuke eet- en drinkgelegenheden. Fietsen rond het meer kan, maar is wel met stijgen en dalen ( electrische fiets of wielrenfiets aanrader). In de omgeving is ook de Mottarone; een skiberg. Ook het Lago Maggiore is binnen een half uur bereikbaar. Hele grote markt in Omegna. Mmoi meer en de camping is een mooie plek om te verblijven.

Gereisd met partner in juli 2018

Leuke Italiaanse camping langs een prachtig meer!

Jorrit,
    20-8-2018

Wij stonden er in het hoogseizoen en hebben een super tijd gehad! Echt een fijne leuke Italiaanse camping.

Sanitair was ook in het hoogseizoen prima schoon. Douches zijn voorzien van een vaste en losse douchekop.

Voor 3,50 wordt je was in een professionele Miele gewassen, top!

Verbeterpunt: het is niet duidelijk waar warm water te tappen is (alleen bij kranen die niet boven de wasbak hangen).

Het is een terrassencamping, dus een plek is wel wat op jezelf (qua contacten ben je vooral aangewezen op je buren :-). Vaste plekken worden afgewisseld met vrije staanplaatsen.

Beneden is het een volle bedoeling, daar zou ik nooit gaan staan. Verder moet je de 'meerzicht' plekken niet al te serieus nemen :-)

In de winkel ook vers gesneden worst en kaas te koop, super! Vriendelijk personeel.

Veel kinderen van > 8 jaar die zich heerlijk vermaken op het vlot in het meer. Grasstrook langs het water is wat krap.

Een aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Aanrader, rustige camping, mooie groene plekken

Annoniem,
    19-8-2018

Kleine rustige no nonsense camping.

Goede punten:

+ Sanitair: schoon, veel sanitair gebouwen;

+ grote groene plekken. (62a-70a);

+ Service camping: carvan/vouwwagen wordt naar boven gereden. boot reservering door receptie;

+ kleine camping winkel met broodbestelmogelijkheid;

+ tunneltje naar meer (onder drukke weg door). kinderen kunnen zelf naar meer;

+ relaxruimte met pingpong (2x) (eigen badjes), biljart (betaald);

+ super uitzicht op het meer vanaf hoge plekken: 65a - 70a;

+ schaduw tot 10:30, dus lekker in de koelte uitslapen.

Punten voor verbetering vatbaar:

- geen faciliteiten zoals uitgebreide speeltuin, geen trampoline, geen glijbaan bij meertje, geen waterfietsen, geen trapveldje;

- prijs aan de hoge kant voor wat je krijgt. geen wc rollen en zeeppompje bij toilet;

- trein hoor je regelmatig, maar is geen reden om hier niet te boeken;

- tussen 21u en 22u veel muggen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Echt vakantie gevoel op Camping Orta!

Charlie en Stu,
    18-8-2018

Leuke camping, mooie plekken. Je staat, of op het niveau van het meer (dan duik je er zo in), anders sta je hoger (klimmen ;-)) en hebt een fantastisch uitzicht. Er is een hele goede campingwinkel en bar met super vriendelijk personeel! Lago Orta is heerlijk en schoon en in de buurt zijn genoeg bezienswaardigheden om er af en toe op uit te gaan. Het sanitair is mooi en spik en span. Heerlijk tijd gehad hier!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018
Lago d'Orta - Crabbia scoort een 8 uit 10, op basis van 1 reviews