Reviews over Fondotoce di Verbania (Lago Maggiore)

Fantastisch, maar nu klaar.

Bremen,
    20-11-2018

Komen hier al vele jaren. Prachtige camping met plaatsen vlak bij het water maar ook ruime plaatsen verder op de camping. Daar is het aanzienlijk rustiger hetgeen ons goed bevalt. Wel merken we dat er de laatste jaren steeds meer een clan ontstaat van (helaas) Nederlanders die zich zwaar misdragen. De kinderen worden vrijgelaten en breken in het restaurant de boel af. Wanneer je daar savonds zit stoort dit echt. Jammer dat men hier niet tegenop treedt. Voor ons een reden om maar een paar jaar niet meer te komen. Super jammer want de camping is werkelijk fantastisch met enorm hard werkende mensen.

Prima, maar voor ons niet voor herhaling vatbaar

Judith Huijsman-Kruissen,
    20-10-2018

Pluspunten: het meer is fantastisch, zeer helder water, goede temperatuur. Prima restaurant, afhaalpizza's en prima ijs. Genoeg douches en toiletten. Nette camping. Omgeving van Lago Maggiore is prachtig, we hebben veel leuke plekken gezien. Rodelen is ook erg leuk.

Nadeel: grote plaatsen zijn net als in de rest van Italië nog steeds behoorlijk klein, en daar moet je auto ook nog bijstaan. Ging maar net. Veel herrie 's avonds. In Italië begint de animatie voor kinderen heel laat, rond 2100 / 2130 uur. Met als gevolg veel herrie als de kinderen terug komen van de animatie, soms rond 12 uur 's nachts pas. Ook erg veel Duitsers op de camping in augustus (een deel van Duitsland heeft nog laat in het seizoen vakantie). Verder erg druk in het hoogseizoen, dus hou er rekening mee dat je vaak de hele weg in de file staat als je ergens naar toe rijdt, bv naar Verbania.

Fijne rustige camping maar met een paar minpunten

Catelijne,
    9-10-2018

Wij hadden niets gereserveerd maar mijn partner had hier 15 jaar eerder al eerder gestaan en wist dat we hier de meeste kans zouden maken op nog een plek. Ik was wel door mijn partner al "gewaarschuwd" voor de norse eigenaar en inderdaad was zijn humeur in 15 jaar helaas niets veranderd.

Onze aangewezen plek was ruim genoeg om tent +auto kwijt te kunnen. We stonden dichtbij een toilet/douchegebouw wat gedateerd is maar wel schoon. Minpunten, vuilnisbakjes zonder deksel in de wc voor maandverband etc, niet fris! Weinig douches (2+2) en helaas geen warm water om af te wassen bij ons toiletgebouw. Er is maar één wasmachine + droger. Betaling leek in de eerste instantie niet met pin te kunnen en zou zelfs duurder zijn maar na onze vastberaden blik kwam er toch een pinapparaat tevoorschijn en betaalden we de afgesproken prijs.

Pluspunt, het mooie schone meer van Mergozzo waar je heerlijk in kunt zwemmen, het uitzicht en de rustige plek.

Prachtige plek waar je je helaas niet welkom voelt

Anoniem,
    30-9-2018

Fijne kleine camping, prachtig meer (let op: geen zwembad) en lekker rustig. Voor oudere kinderen weinig te doen. Zoals eerder wordt vermeld: Eigenaars (ook de vrouw) erg nors en onvriendelijk. Wij waren hier vorig jaar ook en toen was dit ook al het geval. Snap werkelijk niet dat zulke lui een camping kunnen runnen, met hun gebrek aan vriendelijkheid, gastvrijheid en zelfs gewoon fatsoen. Ze hebben het voordeel dat wát ze runnen op een magische plek ligt, zodat veel gasten het door de vingers willen/kunnen zien schat ik zo.

Prachtige plek, matige camping

Annie,
    24-9-2018

Camping op een prachtige plek aan een verrukkelijk en schoon meer. De camping is vrij klein en rustig. Er ligt echter een camping naast waar we dicht tegenaan stonden en we veel lawaai overlast van hadden omdat het strand daar bomvol lag de hele dag. Ook het amusement van hen was aldoor te volgen. Als je naar de camping gaat, ga dan niet aan de rand bij het riet staan, want de ratten liepen langs onze tent, omdat ze bij de barbecue resten van de tent naast ons kwamen eten. De eigenaar deed hier niets mee ontkende dat er ratten zouden zijn. De eigenaar is nors en lijkt erg ongeinteresseerd, zoals we ook in andere beoordelingen lazen.

Douches zijn heel erg klein en het zijn er erg weinig. Wel lekker warm water en goed te stellen. Winkeltje stelt niet veel voor, ook brood erg eenzeidig en je moet op tijd zijn in de ochtend anders is het op...

Internet werkte op onze plek niet, geen bereik, dan moest je dicht bij de receptie gaan zitten.

Fondotoce di Verbania (Lago Maggiore) scoort een 8,3 uit 10, op basis van 135 reviews