Reviews over Carpegna

Genieten van La Dolce Vita!!

Jolanda,
    12-8-2018

Echte Italiaanse familiecamping, met bovenaan een aantal terrassen voor caravans, campers en tenten. Geweldig uitzicht over de Marken! Wat een mooie plek. Veel ruimte, ook in augustus. Ontspannen sfeer. Dorpje op loopafstand met diverse winkels en restaurantjes. Prachtige stadjes in de omgeving, waaronder Urbino en ook mooi wandelgebied. Omdat de camping op 600 meter ligt qua temperatuur, zowel overdag als 's avonds, heerlijk.

Zeker weer als we in de buurt zijn.

Nienke,
    2-8-2018

Vriendelijke mensen, rustige camping. Prima verblijf, mooie omgeving. Wel uitdagende rit met een camper. Bescheiden, maar prima zwembad.

Erg leuke camping!

Mirjam Nijenboer,
    6-8-2016

Camping Paradiso is een erg leuke, rustige en vooral echt Italiaanse camping met zeer vriendelijk personeel. Ze helpen met alles. Omdat de camping erg stijl is, wordt je caravan met de tractor omhoog naar de plek gereden.

Er zijn veel vaste seizoensplekken met uitgebouwde caravans voor de Italiaanse gasten. Ertussen zijn kleine plekken voor trekcaravans of tenten. Boven zijn terrassen met plekken voor caravans en tenten. Deze plekken zijn met de auto te bereiken door hele stijle wegen en te voet te bereiken met stijle trappen. Dit is wat lastig/zwaar met kinderwagen/buggy. Je hebt hier boven op de terrassen een prachtig panoramisch uitzicht.

Door de week zijn er weinig mensen op de camping. In het weekend is het druk. Na het weekend vertrekken deze gasten weer. De Italiaanse campinggasten zijn erg vriendelijk en heel leuk naar de kinderen.

Standaard stroom: 3 ampère. Op ons verzoek kregen we echter een plek met 10 ampère.

Omdat je hoog zit is het s avonds snel fris, waardoor je lekker koel kunt slapen.

Er is een niet heel groot zwembad en een kinderbadje met glijbaantje. Het is erg schoon en met badmeester. Het zwembad is elke dag gesloten tussen 13:00 en 15:00 uur. Het kinderbadje is behoorlijk diep. Onze zoon van 2,5 jaar kwam net met z'n hoofd boven water als hij erin stond. In het zwembad mag je niet springen. Stoelen bij het zwembad kosten 2,- euro per dag. Naast het zwembad is een voetbal/basketbalveldje. Er is een leuke schaduwrijke speeltuin voor kinderen beneden bij de receptie van de camping.

Bij het sanitair moet je betalen voor het douchen (1,-) voor 5 minuten. Je kunt de douche op pauze zetten. Bij de dames is 1 douche bij de heren zijn 2 douches. Er zijn geen individuele washokjes en geen babywasruimte. Bij de dames en de heren zijn 3 hurk-toiletten en 1 zittoilet zonder toiletpapier. Het sanitair werd in de tijd dat wij er waren weinig schoongemaakt.

Animatie is er niet echt voor kinderen. Er is een leuk treintje dat een ritje van ongeveer 15 min door het dorp s avonds om 21:00 uur maakt. Er wordt gedanst met de kinderen elke avond na 21:00 uur als je terug komt met het treintje.

Brood is te bestellen bij de receptie en ligt de volgende ochtend klaar.

Carpegna is op loopafstand van de camping en het is een leuk en gezellig plaatsje. Je kunt er heerlijk eten in erg gezellige restaurantjes. Ook kun je er heerlijk lunchen. In het dorp zijn twee kleine supermarkten. De omgeving is prachtig om te wandelen en te fietsen (wielrennen). Er zijn leuke bezienswaardigheden in de omgeving. (San Marino, San Leo, Urbino etc). Bovendien is het strand slechts een uurtje rijden.

Prachtig uitzicht, goed verzorgde camping.

Walter,
    20-3-2016

Hier toevallig gekomen begin september.

Mooie, steile en schone terrassen-camping. Het onderste gedeelte huisjes, waarvan de meeste onbewoond waren. Davide, de vriendelijke eigenaar, bracht de caravan naar de plek; we stonden op het hoogste terras.

Het uitzicht is prachtig, ook 's avonds als de lichten in de verte (Urbino en dorpjes) branden. De temperatuur in sept. is, door de hoge ligging, ideaal, met koele nachten. Stille camping, een aanrader al je enkele dagen wilt uitrusten.

Om de streek te verkennen ligt de camping een beetje afgelegen... maar is erg goed om te wandelen in de omgeving.

Winkels en restaurants op loopafstand in het stadje. Als we nog eens hier in de buurt komen gaan we zeker opnieuw op deze camping staan.

Heerlijke Italiaanse camping

Harry Zengerink,
    29-11-2015

Echt een Italiaanse camping, groot en veel huisjes met uitbouwtjes etc. Maar..... boven heeft de eigenaar een plek gecreëerd voor tenten en trekkers. Alleraardigst uitzicht op Carpegna en heerlijk rustig.

Carpegna kent overigens heerlijke beroemde hammen, goede restaurantjes en toen wij er waren fijne cultuuravonden met klassieke muziek.

Nadeel: stijl omhoog als je naar het toiletgebouw bent geweest

Voordeel: weinig mensen!

Carpegna scoort een 8,5 uit 10, op basis van 39 reviews