Tarquinia

We hebben een aantal aanbieders voor Tarquinia voor je op een rij gezet:

Reviews over Tarquinia

• 8Frank25-08-2014

Interessante omgeving

Veel restanten van de Etruskische tijd in nabijgelegen stadjes. Strand is wisselend. Op sommige plekken spoelen veel takken aan. Maar ook zeer mooie gedeeltes. Bezoek aan Tuscania is een aanrader en natuurlijk ook Rome.

• 8Sfeer in stad
    • 7Cultuur
    • 8Stranden

augustus 2014

• 6Mark15-08-2013

leuk voor een keertje

Tarquinia is een leuk stadje om een keer te bezoeken. Het museum icm met de Etruskische graven is dan aan te raden als combi. Op hete dagen is een bezoek aan de graven (open terrein) niet echt aan te bevelen.

De binnenstad van Tarquinia is in de avond mooi verlicht. Het aantal eetgelegenheden en de variatie viel een beetje tegen.

• 6Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 6Stranden

juli 2013

• 7famvankolck04-08-2013

Toeristich plaatsje

Op de woensdag is er markt. Museum in en buiten Tarquina leuk om te combineren.

• 7Sfeer in stad
    • 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 8Stranden

juli 2013

• 9Madeleine04-08-2013

Prachtige historische binnenstad

Ik snap de beoordeling uit 2005 niet want de oude historische binnenstad is één brok cultuur in een prachtig heuvellandschap. Zo ook de Etruskische Necropolis (begraafplaats op lijst Unesco) aan de rand van de stad. Op sommige delen lijkt het wel alsof je in de middeleeuwen loopt. Tot 1872 heette deze Etruskische stad Corneto en daarna is het Tarquinia geworden. Het mooie plein bij het stadhuis, de oude kathedraal met de ruines van het kasteel en het museum. Ook de vestingmuur en stadpoorten met een geweldig uitzicht op het landschap. Het is nog niet overladen door het toerisme. Je kan hier wel een dag voor uittrekken als je de kerken, museum, paleizen, het oude ziekenhuis Santo Spirito, de Necropolis, wat wil eten en door de straatjes wil lopen. Ik heb er van genoten.

• 8Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 9Cultuur

Alleen gereisd in juni 2013

• 6fredy gang29-10-2007

es ist kulturelle stadt mit einem bezaubernden stadtkern der von eineer stadtmauer umgeben wird. nach tarquinia lido sind es nur 10 min mit dem auto, hier findet man einige gute fischrestaurants. sehr interessant ist auch der ca. 15 min m.d.a. entfernte ort saline oder in die andere richtung sind die ausgrabungen von vulci. für golfisti gibt es noch den 9 loch platz von marina velca.

• 8Omgeving
    • 6Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in mei 2007

• 6L.van beek29-07-2005

Tarquinia. We zijn er diverse malen geweest. Qua kultuur maakt de stad (het is best een grote stad) weinig indruk op ons. Wel heb je mooie plekjes in het oude centrum van de stad. Auto voor de toegang van het centrum parkeren (na 20.00 uur s'avonds gratis) en dan naar boven lopen terwijl je allerlei winkeltjes tegenkomt. helemaal boven heb je enkele leuke retaurantjes waarvan we Ristorante Tarquinio van harte kunnen aanbevelen.

• 7Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur