vakanties Bracciano

Reviews over Bracciano

Natuur, rust èn schoon meer en hèèrlijke pizza`s .

Elisabeth Vink,
    24-9-2018

Sfeervol, rustige camping met heel ruime plaatsen, direct gelegen aan lago Bracciano. Geweldig knus terras waar je houtoven pizza (7 euro) of autentieke , verse gerechten kunt eten. Gezellige medewerkers in het barretje, tevens winkel

(met broodservice )en Bookexchange. Eigenaren geven vele info over omgeving.

Lopend vanaf camping 20 min (zandwegje) naar dorp Bracciano, maar dagelijks om 9.00 vertrekt een busje vanaf camping naar het treinstation, vanwaar je in 1.15 uur in Rome bent.

Naar boulevard loop je in 15 min. via het strand, daar zijn een ijssalon en 5 restaurants. Dagelijks een boottocht over het meer langs de 3 dorpjes die daar aan liggen. Schoon water, want er mogen gèèn motorboten op het meer varen.

Kortom: wil je natuur, rust, , geweldig mooi meer en vriendelijke mensen èn echt italiaans eten: bezoek camping PORTICCIOLO!!!!

Heerlijke plek om te relaxen

Ben Bunink,
    2-9-2018

Rust, en Rome goed bereikbaar

Fantastische camping

Pascal,
    8-8-2018

Sinds 1995 komen we aan het meer van Bracciano, en vanaf 2012 op deze camping (dit jaar voor de vierde keer). Bracciano is voor ons meestal het eindpunt van een tocht door Italië, even lekker nog chillen aan het meer.

Het is een heerlijke camping, onder de bomen, ruime plekken, prima sanitair. Doordat je onder de bomen staat, blijft het lekker koel. Vaak gaat het aan het einde van de middag wat waaien, waardoor het koel aanvoelt, de nachten koelen prima af.

Het meer is fantastisch. Je loopt er zo in, water is kraakhelder. Omgeving is aardig, maar haalt het niet bij Umbrië en Toscane. Bracciano is een hectisch stadje, maar echt Italiaans. Mooi kasteel. Dit jaar was er weer animatie, ook Nederlandstalig.

Er wordt veel gesproken over de eigenaresse. Ze houdt de camping goed in de gaten, en is heel erg strikt. Doe je iets niet volgens de regels, laat ze dat weten. Wij hebben geen negatieve ervaringen verder.

Eenvoudige camping gelegen aan een supermeer!

Marjon,
    2-8-2018

Kleine Italiaanse sfeervolle camping. Stacaravan met airco was in orde. Wifi was erg slecht, bij aankomst was verteld dat ze ermee bezig waren, maar toch voor de 2e en volgende persoon moesten we 5 euro betalen. Bij de stacaravan nauwelijks of geen wifi, je moest hiervoor in de buurt van de receptie zijn. Het meer is fantastisch, lekker in de schaduw zitten en af en toe een plons in het zuivere water. Aardige mensen bij de receptie die goed uitleg geven over uitstapjes. Erg veel last van mieren en muggen! Wordt wel gespoten, maar doet weinig af. Twee weken verbleven. Voor een dagje Rome kaartjes bestellen bij de receptie voor 8 euro pp. Werkt prima! Naar de volgende stadjes geweest: Sutri, Viterbo, Cerveteri, Anguilarra. Bracciano dorp is een wirwar van straatjes, geen echt centrum. Kasteel bezocht, is wel de moeite waard. Restaurantjes bij het kasteel zijn goed. Eten op de camping is de moeite waard!

Bijzondere, maar relaxte camping

Jasper,
    29-7-2018

Mooie ligging aan het meer en gunstig ten opzichte van Rome. Shuttle bus service van camping naar station. Kaartjes vooraf te krijgen bij de receptie. Erg vriendelijke mensen bij ded receptie. Sanitair is schoon maar wel gedateerd. Het gebouw ligt vrij ver van de plekken aan het meer. Deze plekken hebben een lekker briesje (die soms redelijk fors kan worden) en fantastisch uitzicht. De plekken wat dieper de camping op vonden wij behoorlijk heet en niet erg sfeervol. Mix van Italianen en Nederlanders. Wel een rustige camping zonder hang jongeren. Wel in de aanvlieg route op het vliegveld van Rome. Ook de verderop gelegen disco is soms goed te horen. Water is prachtig helder. Eerste stuk stenen en dan zand. Stuk verderop begint het wier. Het loopt niet stijl af waardoor het geschikt is voor kinderen. Ook prima te vissen op het meer van bracciano. Snoek, baars en zonnebaars gezien.

Prima restaurant op de camping voor een prima prijsje.

Bracciano scoort een 7,8 uit 10, op basis van 68 reviews