S.M. di Castellabate

We hebben een aantal aanbieders voor S.M. di Castellabate voor je op een rij gezet:

vakanties S.M. di Castellabate

Reviews over S.M. di Castellabate

Prachtig stukje Italië

Cat,
    8-12-2010

Santa Maria is een gezellig badplaatsje. Het mooiste strand is Pozillo, tussen Santa Maria en San Marco di Castellabate in. Vanaf hier kun je mooie strandwandelingen maken. Een aanrader is om vanaf de haven van San Marco boottrips te maken naar de Amalfikust, en naar de dorpjes aan de Cilentokust (zeker de grotten van Palinuro zijn de moeite waard). Verder mag een bezoek aan de Griekse tempels in Paestum niet ontbreken, zeer indrukwekkend.

Gereisd met vrienden in september 2008

Fijne plek voor vakantie

Hans en Leny,
    5-10-2010

Wij hadden een appartement in Castellabate en S.M. di Castellabate is onderdeel van dezelfde gemeente. Leuk vissersdorpje met prachtige stranden en goede eetgelegenheden. Gezellige winkelstraat. Niet ver van alle hoogtepunten in de omgeving, zoals de Amalfi kust, Herculaneum, Pompei, Villa Oplontis (villa van de vrouw van Nero) met werkelijk de mooist bewaarde fresco's uit de 1e eeuw. Benevento waar de mooist triomfboog van geheel Italie te vinden is. Op laten richten door Trajanus, ter ere van Hadrianus. Deze boog is nog helemaal intact en prachtig gedecoreerd. Gedateerd 2e eeuw. S.M. di Castellabate is goede uitvalsbasis en ook uitermate geschikt om lekker aan het strand te luieren.

Gereisd met partner in september 2010

Pracht rustplaats en ook "vol" actief.

Annelei,
    6-8-2010

Santa Maria di Castellabate, een pareltje aan de Costa Cilentana, midden in de regio Campania en midden in het op één na grootste Parco Nazionale Cilento e Vallo di Diana. Het ontdekken meer dan waard.

Gereisd met partner in Tue Jun 01 2010 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Zuid Italie, ca

Domenico,
    8-11-2007

Zuid Italie, ca. 130 Km ten zuiden van Napels, Provincia di Salerno, Regio Campania, UNESCO Wereld Cultuur Erfgoed : Parco Nazionale del Cilento e Vallo di Diano. Een schilderachtig vissersdorpje Santa Maria di Castellabate. Rustig (absoluut niet toeristisch "verpest"), landelijk, in een prachtig berglandschap, aan de Middellandse (Tyrreense) zeekust met heerlijke, kindvriendelijke stranden (het schoonste zee(zwem)water van heel Italië!). Vele culturele en historische bezienswaardigheden dichtbij of op dagreisafstand : verschillende oudheidkundige (Romeinse) opgravingen en ruines (Pompei, Paestum, Herculaneum, Velia), het wereldberoemde klooster Certosa van Padula, de grotten van Palinuro, Costa Cilentana met o.a. de havenplaatsen Agropoli, Acciaroli, San Marco, Marina di Camerota, Marina di Casal Velino, Ascea en de Costa Amalfi met de eilanden Capri, Ischia, Procida, etc.

Gereisd anders in november 2007
S.M. di Castellabate scoort een 8,5 uit 10, op basis van 6 reviews