Amalfi

Amalfi

vakanties Amalfi

We hebben een aantal aanbieders voor Amalfi voor je op een rij gezet:

Reviews over Amalfi

• 8A.J. Janse05-09-2018

Schitterend.

Prachtige omgeving, natuur=schoonheid.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in september 2017

• 8Frank29-04-2018

De kust = schitterend, Amalfi zelf wat minder

Amalfi heeft een schitterende dom, is best een leuk stadje maar is teveel toeristenval voor ons. Het is niet lelijk, maar andere dorpjes (Positano, Ravello) zijn véél mooier. De kustlijn errrond echter is fantastisch, prachtige natuur en dan die huizen daarop gekleefd.

januari 2018

• 10Wim Van Ee06-03-2017

Schitterende kust

Wij landen op "Capodichino" om 16.00 uur. Het ophalen van onze huurauto gaat via een transferbusje in ca 5 minuten worden we naar de vertrekterminal gereden. Via de snelweg richting Salerno gereden. We slaan af richting Vietri Sul Mare. We zitten in Minori dat is nog 25 km over de kustweg Volgende dag zien we hoe mooi deze kust is. We rijden naar Atrani Amalfi Praiano en de mooiste Positano. De kustweg is smal en bochtig geen weg voor de onzekere chauffeur. Ook bezoeken we Ravello met zeer fraai landhuis. Positano liggen we op het strand. En bezoeken tot 2x toe deze bijzonder gelegen plaats. Ook bezoeken we Sorrento wat savonds een heel gezellig restaurant leven kent. Vanaf deze plaats zie je de Vesuvius. Pompei bezoeken we vanaf Sorrento per auto is 1.5uur rijden. Zeer drukke wegen in dit deel van Italië. Maar is echt te doen met auto. Wij parkeerden ook overal onze Fiat. Met de boot bezochten wij Amalfi Probleem is als je 1 keer aan de Amalfikust bent geweest wil je weer

• 8Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in oktober 2016

• 9givago12-01-2016

Gezellig stadje

Amalfi is een gezellig en mooi stadje,je kan hier door de nauwe steegjes slenteren en de prachtige kathedraal St. Andrea bezoeken.Een boottocht langs de kust van dit stadje mag je niet missen. Ga ook naar het klooster "Chiostro del paradise" naast de kathedraal.

• 8Omgeving

Gereisd met partner in juni 2015

• 8AB17-10-2015

Amalfi vervoer

Prachtig de Amalfi-kust! Maar sta wel even stil bij het vervoer aldaar! Een auto huren is voor veel toeristen geen optie vanwege de hectiek op de weg. Rest dus openbaar vervoer: bussen van Sita! We waren er in oktober en hebben geregeld zeer lang moeten wachten voordat de bus kwam. In september wijzigt Sita het schema met als gevolg: veel minder bussen, vooral in de weekends. In de maanden september/oktober zijn er nog veel toeristen die dan te maken krijgen met lange wachttijden (een uur wachten is geen uitzondering), overvolle bussen waarin je nogal eens moeten staan of bussen die gewoon doorrijden omdat de bus al vol is. Ook de plaatselijke bevolking heeft hiermee te maken. Je kan ook de boot nemen, maar dat is aanzienlijk duurder dan de bus. Helaas werpt dit transportprobleem een schaduw over de schitterende Amalfikust!! Overigens wel heel veel lof voor de chauffeurs van Sita: de beste die ik ooit heb gezien!

• 6Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in oktober 2015

• 8Theo Vos14-05-2015

Veel cultuur en natuur

Fantastische plek voor een short trip; veel cultuur/muziek e.d. Veel authentieke kunstuitingen.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in mei 2015

• 9ad23-09-2014

Fantastisch mooie kust

Onderweg van Sorrento kom je heel mooie plaatsen tegen zoals Positano. Echter zowel in Positano als Amalfi is parkeren met de (huur)auto een crime. Zodra je bij Positano komt en je ziet een plaatsje langs de kant, rij niet verder in de hoop op een beter plekje maar ga lopen. Er is een trap naar het strand, waardoor lopen langs de weg wat kan vermijden en direct onderaan uitkomt Parkeren geldt ook voor Amalfi, hoewel daar later bij Atrani een parkeergarage is.

• 8Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in september 2014

• 10Gustav18-05-2014

Leider total überlaufen!

Nachdem ich vor 30 Jahren zum ersten Mal in Amalfi gewesen bin, war ich durch den Zuwachs des Turistenstroms schon etwas enttaeuscht, aber damit muss man heute leben! Amalfi ist immer noch wunderschön, selbst wenn man sich durch die engen Gassen quälen muss. Wir sind mit dem Boot von Salerno in 35 Min. für 8€ hingefahren und haben auf der Rueckfahrt den Bus genommen. Eine abenteuerliche aber wundervolle Fahrt auf der schmalen Amalfitana Kuestenstrasse mit herrlichen Ausblicken.

Gereisd met partner in mei 2014

• 8Kimia M14-02-2014

A nice romantic place

The Amalfi coast is quite special. It is full of dramatic cliffs and cute little towns along the shore. I definitely recommend a visit to this part of Italy, but do take care where you stay! We stayed at hotel La Ninfa and it completely ruined our experience...

• 2Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur

Gereisd met partner in oktober 2013

• 10Kim25-07-2013

Sfeervol, gezellig, prachtig gelegen!

Absolute aanrader: ga naar Amalfi vanuit Salerno met de boot! Een bootrit kostte me 7 euro enkeltje voor 40 minuten varen en van het prachtige uitzicht onderweg genieten.

Amalfi zelf is Italië zoals je het het liefst ziet tijdens je vakantie; sprookjesachtig mooi met de zacht-getinte huizen als het ware gebeeldhouwd uit de bergwand. Al lopende vanuit de haven valt op dat het strand van grint is en kunstmatig aangelegd. Maar voor het strand moet je hier ook niet komen. Kom hier om de prachtige kerk te bewonderen of door de nauwe gezellige straatjes te slenteren. Laat je verassen door de hoogteniveaus in de stad en de grappige trappetjes en gangetjes die je uitnodigen steeds meer te verkennen. Ga naar restaurant Da Maria/Zia Maria (weet niet meer precies de naam) voor een hartelijke ontvangst en bijv. heerlijke pasta met mosselen. De winkeltjes zijn volladen met artikelen van citroen, maar ook de Oregano uit Amalfi is bekend en een aanrader om aan te schaffen. Fantastische plek!

• 10Cultuur
    • 6Stranden