vakanties Sumatra

Reviews over accommodaties in Sumatra

Super verblijf aan de rivier in de jungle

Sylvia, 18-8-2017

Wij zijn hier geweest met twee gezinnen met pubers. Alles tot in de puntjes geregeld door meneer Mega en zijn vrolijke vrienden.

Wij hebben rechtstreeks bij de "Mega inn" in Tangkahan de kamers geboekt . Keurige en snelle reacties via de mail. Ook via app bereikbaar!

Ook heeft de eigenaar Mega het vervoer per jeep vanaf Bukkit Lawang geregeld voor ons. Stipt op tijd! (2 uur over een onverharde weg gereden waar je je absoluut niet verveeld ! Genoeg te zien onderweg! )

Bij aankomst per jeep hartelijk ontvangen. De koffers worden voor 15.000 per koffer ( 0,90 eurocent) keurig over de mooie hangbrug over de rivier gedragen.

Daarna was er een ontvangst in het gezellige restaurant waar je overheerlijk kunt eten! Ontbijt , lunch en diner zijn prima. En bij het diner wordt er door de jongens supergezellig gezongen en muziek gemaakt. De olifanten trekking van 1 uur en het wassen van de olifanten ook prima geregeld door meneer Mega. De opstapplaats is aan de rivier bij de Mega Inn!

Wij verbleven er 1 nacht omdat wij een beetje angstig waren voor de overnachting in primitieve huisjes na het lezen van meerdere reviews. Er zijn dus wel primitieve houten huisjes vol gaten en kieren . De huisjes aan de rivier zijn beter en er zijn nu ook hele nieuwe stenen huisjes . Deze zien er helemaal prachtig uit en zijn helemaal dicht zonder gaten en kieren . Huisjes hebben nog geen naam ( a b c d) . Het zijn tweepersoonshuisjes. 1nieuw huisje heb ik gezien en daar staan 3 bedden in. Ze zijn lime groen van buiten. Strak wit van binnen.

Wij hebben spijt dat wij niet langer zijn gebleven! Je kunt er nog veel meer excursies doen. De mega inn heeft top gidsen die superaardig zijn.

De huisjes waar wij in verbleven lagen aan de rivier . Schoon , eenvoudig maar netjes met ventilator en westers toilet maar deze moet je wel zelf met een bak water doorspoelen, er is een douche maar geen wastafel. Een douche met koud water maar het was niet ijskoud . Ik kon er gewoon mijn haar wassen! Het is erg warm in Tangkahan dus geen probleem die douche. De handdoeken waren ook fris. Geen beesten / insecten binnen gezien.

Dus hou je niet van zo heel primitief maar wel van de natuur en van Sumatra en de super vriendelijke mensen ga dan naar Mega inn resort en boek de huisjes aan de rivier of de allernieuwste stenen huisjes.

Wij hadden een super verblijf en zijn ontvangen als door eigen familie !

Zeer goed jungle verblijf

Liekens, 20-7-2017

Geen luxe resort, basic maar echt proper. Meer kan je aan de rand van de jungle niet verwachten!

Eten in het restaurant van de lodge is prima.

Tocht in de jungle is fantastisch.

Sumatra scoort een 7,5 uit 10, op basis van 176 reviews