vakanties Egina

Reviews over Egina

Gezellig sfeervol stadje

Jan,
    5-10-2016

Leuke havenplaats met een leuke kleine boulevard met gezellige eet , drink tentjes .Gezellige winkelstraatjes , souvenirs ,wat kleding en schoenen , bakker , supermarktje , ''van alles wat winkels'' en eettentjes.

Ook veel mogelijkheden voor fiets , scooter, auto huur.

Gereisd met partner in september 2016

Relaxt en nog niet overspoelt door toeristen

Tanno,
    3-6-2015

Wij verbleven in Aegina-stad. Rustig sfeervol plaatsje met enkele smalle straatjes met terrasjes en leuke winkeltjes, een aardige boulevard langs de havens voor vissersboten en jachten. Ook komen hier de hele dag de ferry's binnenlopen. De meeste bezoekers zijn Grieken uit omgeving Athene. Het vakantieplaatsje Agia Marina vonden wij sfeerloos, veel leegstand en alles niet af.

Eiland is mooi met rustige wegen. Je kunt er goed wandelen. Volop verhuur van fietsen, scooters etc. Prijzen in restaurants vrij laag. Wij gaven voor diner meestal rond de €25 uit voor 2 personen, inclusief de huiswijn. Bier is gelijk aan de prijs in Nederland. Aegina is goed te bereiken vanaf vliegveld Athene in een goed uur met bus X96 pf Metro naar pier 8 in de haven van Pireaus en dan per snelle boot in 40 minuten naar Aegina-stad. Afvaarten afhankelijk van het seizoen.

Gereisd met partner in juni 2015

Nog niet zo bekend

mamarieke1,
    3-11-2014

Nog niet zo bekend bij Nederlanders dus zoek je een plek om niet alleen maar je eigen taal te hoeven horen....

Maar zeker niet saai! Gemoedelijke sfeer, de ´hoofdstad´ erg gezellig met leuke haven, gezellige winkelstraatjes en meer dan genoeg restaurantjes en barretjes.

Ga naar de Avli voor je borrel, en eet eens niet aan de boulevard. Vraag wat de kok aanbeveelt en je krijgt het heerlijkste eten voorgeschoteld en ook nog voor een leuke prijs..

Gereisd alleenreizend in oktober 2014

Heerlijk relaxed

Hans,
    5-10-2014

Een echt Grieks eiland op een uurtje varen van Athene. Mooi te combineren. Met de mooiste opgraving / tempel buiten de Acropolis! We hebben hier een paar heerlijke dagen doorgebracht. Een aanrader.

Lekker over het eiland toeren met een fiets of scooter, 's middag en 's avonds heerlijk eten voor een zeer redelijke prijs !

Gereisd met partner in september 2014

Geweldig!

Ed en Loes Serraarens,
    5-7-2011

Wat een verademing is dit eiland. Weinig toeristen. En betaalbaar uit eten. Wij waren gemiddeld 25 euro kwijt voor 2 personen En dat was incl. salade, hoofdgerecht en wijn.

Wij zaten in Aghia Marina. Alleen jammer dat de laatste bus van en naar Aeginastad om 16.00 uur al ging.Voor de rest niets dan lof voor dit {in juni} stille eiland.

Gereisd met partner in juni 2011
Egina scoort een 5,9 uit 10, op basis van 25 reviews