Hotel Kresten Palace

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Sauna
Tonen op kaart

Liefhebbers van een rustige vakantie zitten helemaal goed bij Kresten Palace op het Griekse eiland Rhodos. In het hotel geniet je van de gezelligheid en vele faciliteiten, terwijl je in de omgeving vooral rust en natuur vindt. Benieuwd geworden? Lees met ons mee.

De hotelkamers van Hotel Kresten Palace zijn ruim en de schoonmaakster staat iedere dag aan de deur om weer goed schoon te maken. Ook vind je hier alles wat je maar nodig hebt van een ruim balkon tot aan een verkoelende airco. Reviewer Marc is positief en schrijft: ‘Ruime kamers met alle voorzieningen. Echt aan te raden bij boeking: kamer met zeezicht.’ Wel schrijven jullie dat de kamers een wat ouderwetse inrichting hebben en soms wat gehorig kunnen zijn.

Ben je fan van de Griekse keuken? Dan ben je in Kresten Palace Rhodos aan het juiste adres. Hier schep je lokale gerechten op tijdens de gezellige Griekse barbecue. Ook het buffetrestaurant van het hotel is volgens jullie top. Volgens reviewer Michiels kun je hier een goed aangevuld buffet met elke dag andere keuzes verwachten: ‘Het buffet ‘s avonds is dik in orde. We zijn er 7 dagen geweest en elke avond werden we weer verrast met nieuwe gerechten. En of je nu vroeg of laat kwam eten, alles werd constant aangevuld.’ Wel schrijven jullie dat de gerechten soms wat aan de lauwe kant kunnen zijn.

Jullie zijn lovend over de service van Kresten Palace. Zo beoordelen veel reviewers dit met een dikke 9! Bij binnenkomst worden je koffers naar je kamer gebracht zodat jij rustig kunt inchecken. Kom je aan tijdens etenstijd? Schuif dan gerust aan bij het buffet terwijl de schoonmaaksters je kamers klaarmaken. Ook de ervaring van reviewer Michiels is positief, hij schrijft: ‘Wat een fantastische service in dit hotel. We kwamen ‘s ochtends vroeg aan na een nachtvlucht. We werden meteen doorgestuurd naar het restaurant, zodat we nog het ontbijt konden meemaken en in de tussentijd werd onze kamer geregeld. Koffers werden naar de kamer gebracht.’

Ligging

Kresten Palace is gelegen aan een kleine, rotsachtige baai met het kiezelstrand op loopafstand. Deze ligging zorgt voor een rustige omgeving die perfect is voor een ontspannen vakantie. Verwacht hier dus geen centrale ligging vlakbij de grote stad, maar een mooie en rustige ligging in de natuur. Een enkele reviewer vindt de ligging toch wel wat afgelegen.

Wil je toch de drukte van de steden opzoeken vanuit Hotel Kresten Palace? Dan kun je gebruik maken van de bushalte vlakbij het hotel. De bus brengt je binnen enkele minuten naar het gezellige centrum van Kalithea. Voor nog meer drukte bezoek je Rhodos-stad waar oude opgravingen, moderne winkels en gezellige smalle straatjes elkaar afwisselen. Ook een excursie met de boot naar het witte stadje Lindos mag niet ontbreken.

171 reviews over Hotel Kresten Palace

• 2019
    8Carmen Schlotter11-09-2019

Een heerlijk hotel!

We zijn hier nu voor het tweede jaar op rij geweest. Een heerlijke plek! Mooie schone kamers, mooi zwembad en lekker eten!

Gereisd met partner in augustus 2019

• 8Berben annita29-05-2019

Heel fijn hotel

Heel leuk hotel ,heel proper , vriendelijk personeel , lekker eten , mooi gelegen

Gereisd met vrienden in mei 2019

• 9Michiels30-04-2019

Zo gastvrij hebben we niet eerder meegemaakt.

Wat een fantastische service in dit hotel. We kwamen ‘s ochtends vroeg aan na een nachtvlucht. We werden meteen doorgestuurd naar het restaurant, zodat we nog het ontbijt konden meemaken en in de tussentijd werd onze kamer geregeld. Koffers werden naar de kamer gebracht. Het resort is een mix van allerlei nationaliteiten. Animatie is prime geregeld, met verschillende activiteiten in de ochtend, middag en avond. Personeel in het restaurant of bar is super enthousiast en vriendelijk. Prijzen van de drank zijn vrij normaal. Maar ook als je alleen een fles water besteld is dat prima. Het buffet ‘s avonds is dik in orde. We zijn er 7 dagen geweest en elke avond werden we weer verrast met nieuwe gerechten. En of je nu vroeg of laat kwam eten, alles werd constant aangevuld. Zwembad is lekker en zowel op het strandje aan zee als bij het zwembad zijn voldoende bedjes beschikbaar. Wat ons betreft een aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in april 2019

• 2018
    9marc28-09-2018

natuur en cultuur

mooi gelegen hotel met groot zwembad met meer dan voldoende ligstoelen, mooie uitgestrekte tuin en klein maar gezellig privestrandje aan zee restaurant buffet met veel afwisseling, ruime kamers met alle voorzieningen perfecte ligging in de natuur maar tot dicht bij rhodosstad bushalte aan hotel (15minuten tot rhodosstad) supervriendelijke bediening (Eleni en Thodore) in restaurant aan te raden bij boeking : kamer met zeezicht

Gereisd met partner in september 2018

• 5M. Jak08-09-2018

Heerlijke vakantie gehad maar niet nogmaals

Leuk hotel met heerlijk zwembad. Genoeg zonnebedden bij zwembad en geen vroege reservering dmv badlakens. Strand minder en hotel ligt aan drukke weg en niets te doen in de omgeving. Met de bus en taxi kan je uiteraard overal heen. Buffet is wisselend, niet slecht, eten lauwwarm. Matrassen zijn echt wel aan vernieuwing toe. Kamers gedateerd.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 8N. van der Meer11-08-2018

Heerlijk genoten in dit hotel!

Wat een heerlijk hotel! Rustige ligging net buiten Kallithea, gezelligheid is gemakkelijk te bereiken te voet of taxi/bus. In en rondom het hotel ook genoeg gezelligheid te vinden. Geen uren durende animatie maar genoeg te beleven en te sporten.

Wij houden van ruimte, in deze tuin vind je dat en je wandelt gezellig via een mooi pad naar de zee waar je lekker kunt snorkelen en zwemmen. Onze kinderen maakten snel vrienden (a la camping.) Heel gezellig!

Wandel naar Kallithea Springs (20min.) voor 'n heerlijke stranddag of 'n diner. Huur 'n scooter om rond te touren (16euro p.dag, verhuur rechts naast hotel) of huur 'n auto om het een en ander te bekijken. Wij hadden LO. s'Avonds gingen we eten in Rhodos stad (5min. Taxi) of bij de 2 restaurants aan zee (rechts van hotel) Aanrader!

Fijne vakantie gehad! Het is dat wij iedere keer graag naar een ander land willen anders zouden we zo nog eens teruggaan naar dit hotel

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 8Wout28-07-2018

Prima hotel

Correcte prijs/kwaliteit, goede service, ruime kamers, mooi zwembad, strand vlakbij. Steeds genoeg bedden, schaduw bij bomen of parasols, mooie tuinen. Het hotel geeft nooit een druk gevoel. Er is plaats genoeg. Enig absoluut minpunt is het eten: vaak zijn de buffetten lauw of ronduit koud. Zonde! Zelfs de Griekse bbq, tegen meerprijs, bleek koud. De live muziek met dans maakte veel goed. Goede verbinding met Rhodos-stad (taxi kost €10). Tip: ga s'avonds eens iets drinken in Kalithea Springs. Super mooi, ligt op 5 minuten rijden.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 6Jansen09-07-2018

Matig, sfeerloos en verouderd hotel.

Zeer matig en verouderd hotel, sfeerloos en schandalige prijzen voor drankjes. Door de ligging ben je hiervoor redelijk aangewezen op het hotel en dit wordt uitgebuit door buitensporige prijzen voor drankjes. Op loopafstand is geen leuk barretje of restaurant te vinden. Met name het diner is niet bijzonder, er zijn vaak uitgedroogde groentes en het eten in de bakken is niet echt warm. De bediening is niet altijd even vriendelijk en is erg gehaast, zeker als je geen drankjes bijbesteld. In de avond zijn er vaak c artiesten die onder bouwlampen hun repertoire afspelen. De kamers zijn gedateerd en goedkoop geüpdatet om weer even door te kunnen. o.a. slechte afwerking van de badkamer, airco, schilderwerk etc. De bedden zijn hard en de veren voel je prikken. Tevens is er geen mogelijkheid om nog even op te frissen bij vertrek in de avond. Dit is onbegrijpelijk bij een hotel van dit formaat. 4e keer Rhodos maar nooit meer Kresten Palace.

Gereisd met partner in juli 2018

• 5Myrna07-05-2018

Ben dol op Griekenland maar niet naar dit hotel

De hygiëne en de kamers zijn goed. Kamers zijn wel erg gehorig. Schoonmaak personeel praat om 7 uur al luid en duidelijk op de gang. Er verblijven meer mensen met kleine kinderen dus als je met oudere kinderen gaat zijn er niet veel leeftijdsgenoten. Het ontbijt is goed wel iedere dag hetzelfde. Het avondeten is ronduit slecht. Het is lauw en de patat is niet knapperig. Is erg eentonig. Ben je in Griekenland krijg je geen Grieks eten. Als je hier verblijft alleen boeken met ontbijt. Op 10 min loopafstand heb je medousa en familie taverna en daar eet je met 8 personen voor 100 euro een fantastische maaltijd. De manager is het restaurant een hele nare man. Niet sympathiek doet zelf niks maar is naar zijn personeel niet zo vriendelijk. En die lopen hun benen uit hun lijf. In de omgeving is niks te doen. Rhodosstad op 8km afstand. Makkelijk met auto of taxi te doen. De prijzen in het hotel zijn ook hoog. Cappuccino 4.50 en is niet lekker.

Gereisd met vrienden in april 2018

• Oude reviews

10de coster willy14-10-2017

zeer goed

wij vonden alles goed. Was reeds de vijfde keer dat we daar waren. Zegt genoeg.

Gereisd met partner in april 2017

21 tips over Hotel Kresten Palace

• Vanessa, 03-06-2014

Bezoek ook eens Kalithea thermen (vlakbij hotel). Leuk om hapje te eten aan het water en als je naar het toilet loopt, bevind je je opeens in het mooie gerestaureerde Thermengebouw :-)

• DieLange84, 07-10-2013

faliraki beach, Rhodos stad , lindos

• r., 17-07-2013

In psinthos is "to stoldi tis psinthou" een heel leuk restaurant waar je voor 11 euro pp mezze kunt bestellen. Verschillende voorgerechten, salade en lekker gegrild vlees van eigen dieren.

15 vragen over Hotel Kresten Palace

• Anita, 03-08-2017

Lunch

Liggen er in de buurt van het hotel retaurantjes, waar je eventueel kunt lunchen ?

• zzzz, 03-08-2016

Handdoeken in het hotel

Weet iemand of je elke dag schone handdoeken krijgt in het hotel (om te douchen e.d.)??

Jo, 11-10-2016

Je kunt elke dag schone handdoeken krijgen

• San, 06-07-2015

Griekenland "failliet", te merken?

Tja, dan komt de vraag "is het voor ons als toerist te merken dat Griekenland failliet is?"

Kijk, ik wil best "de Griek" steunen maar niet als dat ten koste van veiligheid (ivm cash geld) torenhoge prijzen (drankjes, boodschappen doordat grieken aan het hamsteren zijn. etc.) gaat. Zit er niet op te wachten om daar mijn gezin aan bloot te stellen, maar we hebben deze vakantie ook niet voor niets geboekt. Is er iets te merken rond het Kresten Palace?

Hotel Kresten Palace info

• Aantal sterrensterstersterster
  • VerzorgingHalfpension, Logies-ontbijt, Volpension
  • Eten en drinkenLunch
  • Voorzieningen voor minder validenAanwezig, Kamer geschikt voor gasten in een rolstoel
  • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis

• Afstand tot strand250 m, 3 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Strand faciliteitenBetaalde parasols, Betaalde strandbedden

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Kinderdisco, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin
  • KinderopvangOp aanvraag

• Soort gerechtenAmerikaans, Aziatisch, Chinese, Diabetische gerechten, Frans, Gerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Grieks, Italiaans, Lactosevrij, Lunchpakketten, Oosters, Regionaal, Vegetarisch, Vis / Seafood

• Gratis wifiBij het zwembad, Lobby
  • Betaalde wifiBij het zwembad, Lobby, Op de kamer

• Balkon / terrasEigen Balkon, Terras
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren, Beperkt menu
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Disco, Kapel, Lees/Studeerrruimte, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Karaoke
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Informatie voor trips, Kluis, Post service, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaFinse sauna, Hammam, Stoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Parkeerplaats