Hotel La Marquise

Hotel La Marquise

157 reviews over Hotel La Marquise in het Nederlands

Geweldig hotel!

Hein, 31-10-2017

Wij hebben in het najaar 2017 een heerlijke vakantie gehad in La Marquise. Het hotel ligt op ca. 20 minuten van het vliegveld, tussen Faliraki en Kalithea. Het hotel bestaat uit een hoofdgebouw en kleinere gebouwen verspreid over het terrein. Er zijn meerdere (best wel koude) zwembaden en het strand bereik je binnen 5 minuten middels een tunnel onder de weg door.

Het personeel van La Marquise is zeer gastvrij. Na een hartelijke ontvangst werden we snel naar onze kamer gebracht. De kamer zelf bestond uit twee gedeelten, slaapkamer voor kids en ouders. Vrijwel elke kamer ligt vlakbij of aan het zwembad. Vanuit onze kamer (2022) liepen we dan ook zo het zwembad in. Ideaal! De kamer werd dagelijks netjes schoon gehouden.

Wij verbleven op basis van half pension. Zowel ontbijt als diner zijn uitgebreid, gevarieerd en smakelijk. Klein puntje van kritiek: koffie bij het ontbijt is zeer matig. Maar verder niets dan lof.

La Marquise heeft onder andere 2 tennisbanen en een midget golf baan. Beiden verdienen wel een opknapbeurt. De kids club is erg leuk en in de teenage club kun je onder andere poolen. Ook prima.

Kortom, wij hebben een heerlijke vakantie gehad! Eén van de betere, zo niet het beste hotel waar we afgelopen jaren zijn geweest.

Super vakantie gehad.

Jaap en Corina, 18-10-2017

Eten super en zeer vriendelijk personeel.Prachtig hotel en schoon. Strand stelde niet veel voor en was helaas niet all inclusive.

Adults only is een aanrader.

Ontbijten is ook mogelijk op de 3e verdieping waar je buiten kan ontbijten met een prachtig uitzicht als je een zwarte sleutelcard hebt.

Aziatisch restaurant is ook een aanrader.

fantastisch , we gaan volgend jaar zeker terug

sabbe roland, 16-10-2017

Alles klopte , ligging, omgeving, vriendelijkheid van staff en personeel, aanbod in restaurants, zwembaden .... Niet voor families met minder jonge kinderen, perfect voor families met kleine kinderen

Het ultieme verwenparadijs

W&J, 14-10-2017

Prachtig ressort, fantastische keukens en super vriendelijk personeel dat er alles aan doet om het naar je zin te maken.

Fantastisch hotel

Cindy van coillie, 8-10-2017

Heel mooi hotel ,lekker eten een echte aanrader .wij komen zeker terug

Goed hotel met wat aanmerkingen

JanO, 25-9-2017

Prima hotel met hier en daar wat aanmerkingen.

Medewerkers over het algemeen heel vriendelijk en meewerkend. Bagage wordt naar je kamer gebracht en gehaald.

Wel raar om te zien dat sommige vakantiegangers erg hartelijk werden ontvangen en naar hun plaats begeleid en anderen veel minder.

Bij all inclusieve is het eten is elke dag anders (al is er een cyclus van 7 dagen) en is altijd goed. Vriendelijke en goede bediening in de restaurants. Twee keer a la carte dinner en 1 maal a la carte lunch is ook prima geregeld.

We hadden een kamer aan de tuin. Kamer zelf ook goed. Badkamer wat klein en is aan renovatie toe. Kitranden met schimmel. Ook douchen in bad is niet meer van deze tijd en voor mensen met beperking bijna onmogelijk. Daarbij werd badkamer vloer ook nat.

Schoonmaken kon beter. We hadden de indruk dat er beter schoongemaakt werd na het achterlaten van enkele euro's. Beddengoed werd ook niet verschoond binnen 10 dagen.

Zwembaden waren uitstekend. Voor strandliefhebbers geen mooi zandstrand. Wel kiezelstrand. Ook de ligbedden waren sterk verouderd en moeilijk verplaatsbaar. Wel wordt je netjes met een caddy naar strand gebracht. Geen All Incl bij het strand groot minpunt.

Een grote deceptie was het vertrek. Bij de receptie kregen we van een mannelijke medewerker zonder groet of goede wensen een rekening onder de neus geschoven kennelijk met de bedoeling te betalen. Na betaling kregen we een "Goodbye" in de trant van klaar en je kunt wel gaan. De overweging of we nog terug zouden willen komen was daarbij meteen duidelijk: Nee niet na zo'n afscheid!

Jammer van de rest van de medewerkers die toch vriendelijk bleven hoewel ze aan het eind van het seizoen er toch moe uitzagen.

Gerry Jonkman, 23-9-2017

Vriendelijk alles schoon, eten erg goed en op de derde verdieping kamers met een zwembad en bar met een panoramisch uitzicht, geschikt voor invaliden, in het hotel doen hun best alles voor je te regelen top een 10

R, 19-9-2017

Wij verbleven in adult only. Was heerlijk vertoeven.

Je kunt via touroperator Nederland niet begane grond boeken, alleen via de Belgische touroperator.

Ter plekke wel, maar met bijbetaling.

Het ontbijt en diner was echt heerlijk in l'etoille, a la card.

Geweldige rustvakantie

Marcel Lambert, 17-9-2017

Algemene indruk : zeer mooi en vlekkeloos verzorgd resort. Klassiek van opvatting, alles laagbouw en mooie zwembaden. Het personeel is, zonder uitzondering, vriendelijk op een natuurlijke manier, respectvol & gedienstig. Zij zijn gereserveerd wanneer het hoort en hartelijk wanneer gepast, dit valt écht op. Aan de receptie is men zakelijk en correct, men doet werkelijk alles om je van dienst te zijn – dikke pluim & zelden meegemaakt. De sfeer is internationaal, ik miste iets meer typisch Grieks karakter. Het publiek gemengd en beschaafd, geen Russen, wat Nederlanders/Belgen, wat Scandinaviers.

Enige uitzondering – de Nederlandstalige guest relations kan bekwaam zijn en heeft ons op uitdrukkelijke vraag ook geholpen, maar is zeer selectief en –wanneer men niet tot het voorkeurskransje behoort- zonder toegevoegde waarde.

Kamers : wederom heel klassiek maar ruim en geriefelijk. Wij hadden een familiekamer met zwembadzicht, dus heel praktisch en overal dichtbij. Klein minpunt in het ‘junior’gedeelte van de kamer, geen gordijn enkel een soort van zonneblind – dus twee opties: donker of vrije inkijk. In september kan je buren hebben met (heel) gehorige kleine kinderen maar daar kan het hotel uiteraard niets aan doen, ze hebben ons zelfs een alternatieve kamer aangeboden maar niet op ingegaan.

Maaltijden : het ‘Da Vinci’ hoofdrestaurant is verzorgd en heel proper maar geeft een lawaaierige refter indruk. Dit zou eventueel kunnen opgelost worden met discrete afscheidingen tussen de tafels te maken. Je vindt wél steeds plaats buiten indien dit je voorkeur heeft en dit is heerlijk zitten. Het eten is zo goed en afwisselend ,met thema avonden, als een buffet kan zijn – men vult onafgebroken bij en waakt er zorgvuldig over dat alles netjes blijft. De à la carte restaurants zijn zeer goed en één keer toegankelijk per verblijf en niet per week zoals in de brochure, het étoile restaurant is enkel voor de ‘black card’ houders en deze kunnen ook onbeperkt naar deze gelegenheden.

Catering & all-in : tegen betaling onbeperkt en alle mogelijkheden, het all-in pakket is ietsje teleurstellend – in het zwembadresto is het eten tegen betaling, zelfs de lichte snacks en, onbegrijpelijk, ook de dranken zijn te betaling in de strandbar. Het all-in drankenpakket is, zoals op de meeste plekken dus geld verdienen langs twee kanten, strikt afgelijnd. Het AI bier- en wijnaanbod is nogal vlakjes (voor een Griekse Mythos moet men betalen (!) maar de cocktails zijn goed

Strand en -faciliteiten : het strand is redelijk ver (een goede 10 minuutjes wandelen) maar er zijn gofkarretjes waar men max 5’ op moet wachten. Buiten de klassieke beachvolley en waterpolo geen merkbare activiteiten. De animatoren zijn niet storend behalve als ge een 18- jarige dochter bijhebt (grapje)

Avond animatie : niet echt spectaculair, de ABBA covergroep en Griekse avond terzijde gelaten, is dit entertainend en redelijk van kwaliteit.

Omgeving : Faliraki is op een 6- tal km (€ 6 taxi) maar is een vrij plat-toeristisch stadje inclusief de disco’s, soevenier- en tattoo tenten genre Lloret De Mar/Salou/Albufeira maar Rhodos stad (16 Km, € 16) is typischer, historischer en zeer de moeite. Lindos en zijn acropolis is verder weg en druk maar ook de moeite.

nota : indien je een taxi boekt vanaf het hotel kost dit 4 € meer.

niet overal hetzelfde

fam. de bakker, 7-9-2017

zoals hieronder al beschreven staat, wat voor kamer je krijgt is niet duidelijk bij de touroperator. Wij hadden de familiekamer en die liggen, zoals ook hieronder beschreven, dus boven het hoofdgebouw, en dit is idd gehorig, vanaf 7u - 7u30 beginnen ze eraan :-)

en ook de all in is geen echte all in, zo met je aan het strand betalen, en een middag snackbar is er niet. Er zijn kamers die boven het hoofdgebouw veel rustiger kunnen ontbijten ( zwarte kaart) maar dit werd ons nooit aangeboden (geboekt bij touroperator)

ik ben er zeker van dat dit een aanrader is voor mensen die reizen zonder kinderen maar met kinderen zou ik iets anders kiezen. Ook buiten het hotel is er niets te beleven, dus wie 's avonds nog wil wandelen langs bars/restaurants/winkeltjes gaat niets vinden

het eten was wel heel lekker, er is een menu voor 1 week en dat herhalen ze telkens

de kamer vond ik ook niet echt mooi, maar ieder zijn smaak natuurlijk, ik vind ze donker aangekleed, veel bruin hout

We hebben een aantal aanbieders voor La Marquise voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel La Marquise in Faliraki, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel La Marquise zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel La Marquise scoort een 8.99 uit 10 op basis van 199 reviews.