Tijdelijk €25 aanbetaling

• Kinderopvang
  • Bubbelbad
  • Animatie programma
  • Sportfaciliteiten

Met het strand voor de deur genieten van een heerlijke vakantie? Dat kan bij Hotel Amada Colossos Resort op het Griekse eiland Rhodos. Bovendien kun je in dit hotel ook urenlang plezier beleven in het waterpark met het hele gezin. Glij van stoere waterglijbanen of laat de kleintjes spelen in hun eigen Spray Action Zone. Even eropuit? Ontdek dan het toeristische gebied met winkeltjes, terrassen en restaurants. Kijk jij al uit naar een verblijf bij Amada Colossos Resort tijdens je vakantie op Rhodos?

Vakantiegangers die eerder bij Amada Colossos Resort genoten van de zon zijn vooral enthousiast over het eten. Zo vertelt Ingrid: “Het eten is zo fantastisch, zo divers! Als je hier nog iets op aan te merken hebt vraag ik mij echt af wat je thuis dan eet? Elke dag kreeft, kaviaar?” en voegt Kelly toe: “Eten is heel erg goed. Lekker van smaak en gevarieerd. Drinken is prima en lekkere cocktails”. Verder gooit het vriendelijke personeel van het hotel hoge ogen. Zo beschrijft Mirjam: “Niks is teveel gevraagd hier en al het personeel werkt zich in het zweet om alle gasten blij te maken”. Ook legt Lotte uit: “Prachtig hotel, direct aan het strand, mooie zwembaden en het meest klantvriendelijke personeel ooit”.

De ligging

Amada Colossos Resort is gelegen op het Griekse eiland Rhodos ten zuiden van Rhodos-Stad. Hier rijd je in slechts een kwartiertje met je huurauto naar toe. Ontdek onder andere het sfeervolle middeleeuwse deel van Rhodos vol steegjes, restaurants en bezienswaardigheden. Bezoek ook zeker de Mandráki haven met vele historische gebouwen. Vanaf hier kun je ook een leuk boottochtje maken. Het hotel zelf ligt direct aan het strand en wordt omringd door vele leuke terrasjes, restaurants en souvenirwinkeltjes. Vanaf het hotel kun je ook wandelen of de auto nemen naar het bruisende centrum van Faliraki. Dit is een gezellige badplaats met eindeloos brede zandstranden. Bezoek ook zeker het grootste zwemparadijs van Rhodos in deze plaats.

Het hotel en de faciliteiten

Tijdens jouw vakantie op Rhodos hoef je je in Amada Colossos Resort geen moment te vervelen. Ga zwemmen in het zwembad, glijden in het waterpark of speel met je kinderen bij de waterspeeltoestellen. Bovendien heeft het hotel maar liefst drie zwembaden. Aan waterpret dus geen gebrek bij Amada Colossos Resort. Gooi lekker een balletje over of relax in het deel van het zwembad dat speciaal bedoeld is voor volwassenen. Verder relaxen kan in de spa van het hotel. Onderga een heerlijke massage, manicure, pedicure of schoonheidsbehandeling en keer als herboren weer terug naar huis. Ook is het mogelijk om even bij te komen van het dagelijks leven in de sauna, hamamruimte of in de jacuzzi. Met zulke losse ontspannen spieren kun je ook weer lekker gaan sporten. Doe mee aan een yogasessie op het gras, aquagym in het zwembad of beachvolleybal op het strand. Ook kun je een uitgebreide workout doen in de fitnessruimte of watersporten beoefenen op zee. Maar dat is nog lang niet alles! Ons entertainmentteam organiseert namelijk regelmatig de leukste sportieve activiteiten. Hetzelfde team regelt bovendien ‘s avonds vaak leuke voorstellingen en activiteiten zoals karaoke en pubquizzen.

De kamers

De kamers in Amada Colossos Resort zijn er volledig op gericht om jou een heerlijk comfortabele vakantie te laten ervaren. De gezellige kleuren en houten elementen in de kamers zorgen ervoor dat jij je helemaal thuis voelt. Bovendien hebben alle kamers een fijn terras of balkon om heerlijke zomeravonden op door te brengen.

Het verschil in kamers

Amada Colossos Resort biedt kamers, suites en villa’s aan. Een standaardkamer voor twee tot drie personen kun je boeken met uitzicht op zee, zijzeezicht en met uitzicht op de heuvels. De familiekamers voor maximaal vier personen zijn ook te boeken met uitzicht op zee of op de heuvels. Ook kun je bij de familiekamers kiezen voor een kamer met schuifdeuren om een aparte slaapkamer te realiseren. En wil je vanaf je hotelkamer meteen het zwembad in springen? Dat kan door een swimup familiekamer te boeken. De suites hebben allemaal adembenemend uitzicht op zee, een ruim terras en zijn nog stijlvoller ingericht dan de standaardkamers. Je kunt kiezen voor de junior suite, deluxe suite en executive suite, waarbij het grootste verschil het oppervlak van de kamer is. De villa’s zijn tot slot een plek om echt van een luxe vakantie te kunnen genieten. Zo hebben alle villa’s een eigen zwembad, jacuzzi en grote tuin. Je kunt kiezen voor een villa met uitzicht op zee of een villa aan het strand.

Eten en drinken

Je verblijft bij Amada Colossos Resort op basis van logies en ontbijt, halfpension of all inclusive. Het buffetrestaurant biedt heerlijke internationale en Griekse gerechten aan tijdens het ontbijt, de lunch en het diner. Denk bijvoorbeeld aan overheerlijke Griekse yoghurt met honing tijdens het ontbijt of desserts waarvan het water je in de mond loopt. Bovendien is er tijdens het diner altijd weer een ander thema. Zo geniet je iedere dag weer van een andere keuken. Bovendien wordt er in het buffetrestaurant live voor je gekookt. Het is ook mogelijk om een à la carte restaurant te bezoeken. Zo zijn er restaurants met Aziatisch, Italiaans en Grieks thema. Afhankelijk van je type verblijf kun je eens per week of onbeperkt eten in een à la carte restaurant. Ook vind je bij het hotel meerdere bars voor een heerlijk drankje of een lekkere snack tussendoor.

Kindvriendelijke all inclusive vakantie op Rhodos

Voor kinderen is er genoeg te beleven bij Amada Colossos Resort. Zo zijn er drie kidsclubs voor verschillende leeftijden (4 maanden tot 2 jaar, 2 tot 5 jaar en 5 tot 12 jaar oud) waar gave activiteiten worden georganiseerd. Bovendien wordt er aan kinderen van 4 tot 15 jaar oud kookles gegeven. Ook het avondentertainment is voor kinderen heel leuk. Zo begint zo’n avondvoorstelling meestal met een minidisco waar de kinderen even lekker kunnen swingen. Verder is het waterpark op het resort erg populair. Boek je op basis van all inclusive? Dan hoef je helemaal nergens meer aan te denken; alles is namelijk al betaald. Als je verblijft in een standaardkamer kun je genieten van alle buffetmaaltijden en eens per week eten in een themarestaurant. Verblijf je in een suite of villa? Dan kun je onbeperkt dineren in de themarestaurants en bovendien genieten in de speciale Executive Lounge waar je ook kunt ontbijten en tussendoor snacks kunt halen.

Goed om te weten

Voor je verblijf bij Amada Colossos Resort is het goed om met de volgende zaken rekening te houden: Amada Colossos Resort biedt gratis wifi aan in alle ruimtes van het hotel. Check-in is standaard vanaf 15.00, de check-out is uiterlijk om 11.00 uur. Kinderen van alle leeftijden zijn welkom. Huisdieren zijn niet toegestaan in het hotel. In de restaurants is nette kleding verplicht. De toeristenbelasting is niet bij de prijs inbegrepen en dient ter plekke te worden betaald.

Boek met andere aanbieders

Boek met Zoover

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

389 Reviews over Amada Colossos Resort

• 8Familie Verheij31-07-2022

Prima hotel met weinig min puntjes.

Wij zijn net terug en hebben een prima vakantie gehad in dit hotel. Eten is prima, personeel is zeer vriendelijk, drankjes, coctails etc is goed geregeld zeker het koude biertje bij de lunch was erg lekker. Op het strand bijna altijd plek alleen bij de zwembaden is het handdoekje leggen. Wij zelf lagen daar nooit ook vanwege de drukte op het zwembad. Al om al een prima vakantie gehad hier :)

• 9Jeffrey en Trudy Verheij28-07-2022

Topper, leuk hotel

Eten was goed. Zwembaden ook prima. Strand was ook top wel een kiezelstrand maar is prima te doen. Hotel kamer werd elke dag goed schoongemaakt. Het personeel was zeer zeer vriendelijk. Wat kleine min puntjes: Bar mocht wat ons betreft iets eerder open. En let op mocht je in de avond vertrekken dat je je dan nergens fatsoenlijk meer kan omkleden en/of opfrissen. Wij hadden het geluk dat we een kamer konden gebruiken en waren daar erg dankbaar voor. Al om al Amada colossos is een fijn hotel met zeer aardig personeel maar dat zijn wij wel gewend in Griekenland. :)

• 9Familie01-07-2022

Genoten

Heerlijk genoten! Wij hadden een swim up kamer, mocht je twijfelen, zou ik hem zeker boeken! Dit scheelt je ook handdoekje leggen, want ondanks dat het niet is toegestaan, gebeurt het wel. Mensen gaan dan eerst ‘even’ liggen en daarna alsnog ontbijten! Tussen 08-08:30 ligt het vol. Schoonmaak is prima, maar niet meer dan dat. Zwembad bij de glijbanen gaat om 11 uur open. Ze zijn daar wel streng. Kinderen met bandjes mogen er niet af. Lange rijen bij de bar om drinken te halen, zowel overdag als ‘s avonds. Eten is heel erg goed! Elke avond een ander thema (Grieks/Mexicaans/Aziatisch/vis e.d). Je kan ook een thema restaurant boeken, maar eigenlijk is dit niet nodig! ‘S middags kan je overal iets kiezen. Bij de glijbanen tosti’s of pizza, bij het strand kebab en patat of gewoon naar het restaurant. Ijsjes zijn niet inbegrepen. Schepijs wel, maar daar moet je wel even naar vragen! In het restaurant en bij de receptie aardig personeel!

• 9Kelly13-06-2022

Super

Groot hotel, erg druk. Dit merk je bij de ligbedden, buffet, maar ook bij loungeplekken in de avond.

Eten is heel erg goed. Lekker van smaak en gevarieerd. Drinken is prima en lekkere cocktails.

Strand is gedeeltelijk grind/zand. Op zich goed te doen.

Bushalte voor de deur, welke je voor 2,40 naar Rhodos stad brengt.

Er werden handdoeken gelegd op de ligbedden, gelijk klacht ingediend en gesprek met de manager gehad. Dag erna werd het gelijk opgelost en de gereserveerde ligbedden leeggemaakt.

Ik vond het hotel erg mooi. Ben altijd 5* uai ( Lara) turkije gewend, dit voldoet aan dezelfde kwaliteit.

Ik heb een heerlijke vakantie gehad.

• 10Ingrid25-10-2021

Meer dan fantastisch!!!!

Voor de 2e keer in dit geweldige hotel geweest. Er is werkelijk niets, maar dan ook niets op dit hotel aan te merken. Het eten is zo fantastisch, zo divers! Als je hier nog iets op aan te merken hebt vraag ik mij echt af wat je thuis dan eet? Elke dag kreeft, kaviaar? Lang wachten op drankjes, joh je hebt vakantie. En luidruchtig in de main restaurant? Er is een prima only adult restaurant , heerlijk rustig! Dat is nou juist het fijne aan dit hotel, je kunt de rust opzoeken. Wij kwamen hier dus voor de 2e keer, en het was weer een warm bad. Ze herkende ons nog gewoon. Elke ochtend/middag/avond werden onze drankjes al bij onze tafel neergezet zonder te vragen. Wij gaan zeker terug.

• 7Jurgen23-10-2021

Great hotel but not a full 5 star experience

We have more then enjoyed Amada Colossos. It's a fine hotel but unfortunately we don't think it's a 5 star experience. The food is great, direct access to the beach with chrystal clear water, ideal for snorkling. It are not large things we missed in order to reach a 5 star experience. Standing in line to get into the main restaurant, contant lines for the bars while others are closed or could be served from both sides in case better staffed, the pool is cold (the sea is warmer, even in october), cold water in the room-showers while showering during rush hour. Not being able to get a coffee outside breakfast before 10AM. So no waking up with coffee on the balcony, the pool side or at the beach.

• 6Fam. de Visser22-10-2021

Veel te hoog gewaardeerd!

Erg overgewaardeerd. Extreem handdoekje leggen hier. Ook zoals al eerder beschreven veel drukte (lang in de rij voor een zitplaats) en lawaai in het Main restaurant. Bovendien sta je ook steeds voor drankjes in de rij omdat er te weinig personeel achter de bar staat. Wij gaan al jaren naar 5sterren all inclusives en dit is ver beneden de maat, 3,5 ster max!

• 9Mirjam14-10-2021

Geweldige vakantie!

Wij hebben een geweldige vakantie gehad in Amada Colossos Resort! Een waanzinnig hotel waarbij je al bij aankomst bij de receptie wordt verrast met de uitzicht over het zwembad en de zee! Niks is teveel gevraagd hier en al het personeel werkt zich in het zweet om alle gasten blij te maken. Het hotel ligt direct aan het strand, naast het zwembad. Hier is meer dan genoeg plek om lekker te relaxen en te zonnen. Wees wel op tijd. Verder een ideaal startpunt om Rhodos te gaan verkennen. Wij hebben een busritje gemaakt naar Rhodos-stad en Lindos. Ook is het centrum van Faliraki vanaf hier goed te lopen. Neem de bustijden niet al te serieus, ze komen en gaan wanneer het uitkomt. Verder zijn de kamers heel netjes en schoon. De badkamer heeft geen deur maar wel een glazen deur voor het toilet en de douche. Alles wordt keurig schoongemaakt. Het eten is waanzinnig, elke dag iets anders en altijd warm. Wij komen zeker nog eens terug!

• 5Laura en Dion24-08-2021

NOOIT MEER!!!!!!!!!!!

Nou, vol verwachting kwamen wij aan bij dit hotel. Na een korte uitleg zijn wij naar de hotelkamer gestuurd. Wij troffen als uitzicht een bouwplaats met stukje zee. Terwijl wij toch echt zeezicht geboekt hadden. Oeps foutje… dus naar een andere kamer, met zeezicht.Algemeen: te groot hotel waardoor;1. Het eten in een enorme zaal, iedereen krioelt en het is een grote bak met herrie.2. Vanaf 6 u leggen gasten hun bewaarde handdoeken op de strandbedjes (tegen beleid in) en wat nog opvallender was; een lifeguard reserveerde zelf bedjes voor (betalende?) gasten.3. Er staat ultra all in, maar doordat er te weinig bars restaurantjes etc is, sta je je halve vakantie in de rij te wachten.4. Veel dingen kosten wel extra geld.5. Schoonmaak; even de bezem erdoor en schone handdoeken6. Voor 5 sterren erg basic, ik zou zeggen 3,5 ster maximaal!Personeel is erg lief voor kinderen en doen erg hun best.Veel geld voor weinig service.

• 8Hartevelt24-08-2021

Prima hotel

Prima ruim opgezet en schoon hotel.Personeel vriendelijk en behulpzaam.~ schone handdoeken bij het zwembad elke ochtend pas laat beschikbaar》 tip ruil ze in de middag om dan heb je schone.~ op tijd je bed uit voor een ligbed.~ eten in restaurant prima wel wachtrijen op de piektijden. ~ drinken helaas geregeld lange wachtrijen en na 10 uur open bij zwembad/strand.~ waterpark leuk vd kinderen en er staan badmeesters gaat om 11 uur open.Nogmaals prima hotel.

Hotel Amada Colossos Resort info

• GarderobeBeschikbaar (1)
  • LiftenBeschikbaar (1)
  • CafeBeschikbaar (1)
  • KrantenkioskBeschikbaar (1)
  • Kleine supermarktBeschikbaar (1)
  • WinkelsBeschikbaar (1)
  • KapperBeschikbaar (1)
  • BarsBeschikbaar (1)
  • NachtclubBeschikbaar (1)
  • TheaterBeschikbaar (1)
  • SpelletjeskamerBeschikbaar (1)
  • RestaurantsBeschikbaar (1)
  • Restaurants met niet-rokers gedeelteBeschikbaar (1)
  • Restaurants met hoge stoelenBeschikbaar (1)
  • VergaderruimteBeschikbaar (1)
  • SpeelplaatsBeschikbaar
  • WasseretteBeschikbaar
  • ParkeerplaatsBeschikbaar
  • KinderopvangBeschikbaar
  • TV kamerBeschikbaar (1)

• BadkamerBeschikbaar

• BuitenzwembadenBeschikbaar (1)
  • KinderzwembadBeschikbaar (1)
  • BinnenzwembadBeschikbaar (1)
  • ZwembadBeschikbaar (1)
  • Pool barBeschikbaar (1)
  • LigstoelenBeschikbaar (1)
  • AerobicsBeschikbaar (1)
  • SportschoolBeschikbaar (1)
  • BoogschietenBeschikbaar (1)
  • TafeltennisBeschikbaar (1)
  • Beach volleybalBeschikbaar (1)
  • Jeu de boulesBeschikbaar (1)
  • MinigolfBeschikbaar (1)
  • GolfBeschikbaar (1)
  • EntertainmentprogrammaBeschikbaar (1)
  • KinderanimatieBeschikbaar (1)
  • TennisBeschikbaar (1)
  • DartsBeschikbaar (1)
  • Biljart en/of snookerBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)
  • Aqua-aerobicsBeschikbaar (1)
  • ZonneterrasBeschikbaar (1)
  • Bananen bootBeschikbaar (1)
  • DuikenBeschikbaar (1)
  • KanovarenBeschikbaar (1)