• Type accommodatie

• Waardering

52 accommodaties in

Stoupa

Reviews over Stoupa

Voorjaar: gezellige drukte, heerlijke temperatuur

sasellada, 3-1-2018

Aan het begin van het nieuwe seizoen heeft iedereen er weer zin in, terrassen openen en iedereen zit weer buiten. Netjes aangelegde kleine boulevard met fijn strandje. Genoeg horeca om neer te strijken, geen gejaag en alles siga siga.

Een heerlijk Griekse sfeer ondanks het toerisme.

Lekker wandelen vanuit Stoupa

Esther69, 22-10-2017
    Stoupa is een klein dorp rondom een halve maanvormige baai. Via fietspad goed te wandelen naar Agios Nikolaos. Maar ook leuk om via de olijfboomgaarden paralel aan fietspad eind richting A.N. te lopen. Ga Stoupa aan de zuidkant uit (bij kleine kerkje aan voet van de heuvel v.d. burcht). Loop stukje langs hoofdweg en vlak na kerkje duik je rechts de boomgaard in. Even verderop links langs muurtje (aan begin paadje staat een boom, dus lijkt smal) en bij restanten grote muur links door de boomgaard. Af en toe zijpaadje naar fietspad. Wij kwamen tot het restaurant op 2/3 van het fietspad. Aan andere kant Stoupa bij Kalogoria strand. Loop rechts langs het strand, voorbij laatste huisjes rechts er omheen. Leuk pad, duik verderop boomgaard in (niet trap op). Volg pad en kom uiteindelijk bij hoofdweg vlak bij benzinepomp uit. Veel wandelplezier.

Heel bijzonder plekje

normavalk, 14-9-2017
    Een bijzonder plekje met een kleine baai en zandstrand. Prachtig achterland. Genoeg terrasjes en restaurantjes. Niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn.

Wat een fantastische plek, wij komen zeker terug

de familie Griekenlandfan, 31-8-2017

Stoupa is een gezellig dorp, met veel restaurantjes waar je heerlijk kunt eten voor een zeer redelijk bedrag. De meeste toeristen zijn Grieks, wat de sfeer ten goede komt (en ik denk het eten ook). Kom uit je comfortzone en bestel de stoofschotels en typsich plaatselijke gerechten, met name bij Voula van restaurant yesterday and today. Maar ook de andere restaurants zijn prima!

Er zijn 2 prima stranden, 1 met grof zand en wat kiezels en 1 met fijn zand, waar veel tennis en volley wordt gespeeld.

Je kunt een mooie wandeling maken naar bv Agios Nikolaos, en als je een goede conditite hebt fietsen. (de tour met Marga van de touroperator is fantastisch om te doen)

Een auto huren zorgt ervoor dat je mooie dingen kunt zien, maar denk erom, de afstanden zijn groter als op de eilanden! Wij hadden een dag langer een auto dan gebruikelijk. De wegen zijn zeer goed, maar meegaan met een van de leuke excursies kan natuurlijk ook. (Wij hebben liever de tijd aan ons zelf).

Kortom geschikt voor een luie, culturele en culinaire vakantie.

Leuk Grieks plaatsje

Ton de Bruyn, 8-7-2017
    Mooie stranden, groene omgeving en lekker eten en drinken tegen schappelijke prijzen. Goede uitvalbasis om streek te bekijken. Een auto met airco brengt je bij mooie cultuur, prachtige en afwisselende natuur over ( in het algemeen) goede wegen. Leuke winkeltjes maar hier mag nog wel wat variatie in komen. Een aanrader!
Stoupa scoort een 8,5 uit 10, op basis van 186 reviews