We hebben een aantal aanbieders voor Mystras voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Mystras voor je op een rij gezet:

Reviews over Mystras

alleen al voor de ligging

Conny
    22-11-2012

Het in 1209 gestichte Mystras is prachtig gelegen tegen een berghelling. Veel van de byzantijnse kerken zijn bewaard geleven en mooi gerestaureerd zodat je nog kunt genieten van de fresco's en beeldhouwwerken. Het is wat klimmen en dalen tussen de kerken maar absoluut de moeite waard!

Gereisd Met partner in september 2010

Mystras - Sparta.

Hillie en Andries
    12-7-2012

Spectaculaire plaats Mystras 5 kilometer ten noordwesten van Sparta. De dode stad ligt op de helling van de heuvel met een fort aan de top. Het geheel van Mystras is een openluchtmuseum. Een herinnering aan glorieuze tijdperk van macht en cultuur. De forten en kerken de paleizen en herenhuizen de wegen en fonteinen biedt een inzicht in de evolutie en de cultuur van de Byzantijnen.

Gereisd Met partner in Wed Jun 22 2005 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Mooie cultuur

Paul Turel
    23-10-2010

Oude byzantijnse stad, het culturele middelpunt van het zuiden begin van de middeleeuwen. Heeft een beneden - en een bovenstad en het vereist best wel klauterwerk via allemaal paadjes om alles te kunnen zien. Je kan ook met de auto naar de bovenstad rijden. Kaartje is daar ook geldig. Enkele kerken zijn fraai gerestaureerd. Eén heeft nog vrouwenklooster ernaast staan. De nonnen proberen haakwerkjes aan de toeristen te verkopen. Zeer de moeite waaard

Gereisd Met partner in mei 2010
Mystras scoort een 7,8 uit 10, op basis van 11 reviews