We hebben een aantal aanbieders voor Koroni voor je op een rij gezet:

Reviews over Koroni

Bijzonder

Nel
    24-5-2017

Een klein vestingstadje met op de top de burcht , veel kerken en een nonnenklooster. Koroni is tegen een helling gebouwd dus de straatjes en steegjes zijn door 1001 trappen met elkaar verbonden. De haven met vissersbootjes en de vele restaurants is heel gezellig. Zondagochtend is er een marktje met groenten en fruit. In het dorp is o.a. een supermarkt en 1,5 km buiten Koroni een grote supermarkt. Een goede bakker is in een zijsteegje bij het speeltuintje in de straat van het postkantoor.

Gereisd Met partner in Mon May 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Heerlijk, sfeervol, authentiek Koroni

M. Hiemstra
    19-2-2017

Koroni is een sfeervol plaatsje met fijne restaurantjes, een haventje met visserbootjes, een burcht en een heerlijk strand. Verwacht er geen horden (nederlandse) touristen, maar de Grieken komen er graag vakantie vieren, waardoor het er wel heel gezellig is. Het strand is lang, rustig en op loopafstand van het centrum. Er is een fijne strandtent, deze was overigens in mei nog niet dagelijks open (afhankelijk van het weer). In Koroni zelf is een supermarkt en in de nabije omgeving zijn grotere supermarkten te vinden. Ook kun je in het centrum heerlijke broodjes krijgen bij enkele koffietentjes. De omgeving is er prachtig! Aanraders om te bezoeken zijn de archeologische opgravingen van Messina, de watervallen bij Polylimno en de lagoon van Voidokilia. Ook het nabijge Methoni met zijn burcht is de moeite waard evenals de wat grotere kustplaats Philos. Wij zijn echt verliefd geworden op dit prachtige stukje Griekenland!

Gereisd Met partner in mei 2015

Leuk en echt Grieks plaatsje.

Harry
    27-6-2015

Klein authentiek plaatsje, met fijne stranden, goede restaurants vooral Parthenon. Klooster en kasteel heel leuk om te bezichtigen. Niet heel erg toeristisch, maar wij waren er begin juni. Zeker doen de Mistras excursie.

Gereisd Met partner in Mon Jun 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Echt grieks dorp erg mooi!

Gerda.
    27-5-2014

We waren weg van Koroni, echt grieks tussen de middag tot 5 uur zitten de winkels dicht prima echt grieks. Leuke haven en boulevard, mooi kasteel. De omgeving is erg mooi , mooi stuk Griekenland.

Let Op!! Zoals iedereen weet die vaak naar Griekenland gaat weet dat de manier van omgaan met dieren niet optimaal is, maar dit sloeg alles. De laatste avond in een taverna aan de kade zien we dat Griekse tieners een poesje lokken met eten (al vreemd op zich) het poesje komt dichterbij en ineens komt er een grieks meisje aan rennen en trapt met volle vaart het poesje de zee in!!!!! 32 jaar naar Griekenland maar dit nog nooit zelf gezien. Natuurlijk er op af gegaan. Opletten dus en er wat van zeggen.

Gereisd Met vrienden in Thu May 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Sfeervol Koroni

M. & A. Beuker
    14-8-2013

Onze tweede keer Peloponnessos en bewust gekozen voor een verblijf in Koroni vanwege de ligging (prima uitvalsbasis om Messinia te verkennen) en de positieve berichten die we lazen op internet. Koroni is een mooi en sfeervol plaatsje, waar je (gelukkig) niet wordt geconfronteerd met horden nederlandse of engelse toerisen en je 's avonds heerlijk kunt slenteren, tafelen en genieten van een drankje in het centrum bij het haventje. Er zijn verschillende restaurantjes, de een wat sfeervoller en beter (Vlisvos, Zorbas) dan de ander maar iig voldoende keuze en zeker niet duur. Het Zagastrand is eindeloos, vrij rustig en er was altijd wel een bedje vrij. Wij hebben een auto gehuurd en zijn naar Olympia geweest (erg druk maar nog steeds zeer de moeite waard), Mystrass (alleen de rit ernaar toe is al schitterend) en verder hebben we de omgeving en strandjes in de omgeving van Koroni verkend (o.a. Methoni, Pylos, Voidokilia beach). Koroni is wat ons betreft een prachtige vakantiebestemming!

Gereisd Met partner in augustus 2013
Koroni scoort een 8,6 uit 10, op basis van 49 reviews