Plomari

We hebben een aantal aanbieders voor Plomari voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Plomari voor je op een rij gezet:

Reviews over Plomari

heerlijk rustig en authentiek grieks

Conny
    2-7-2015

Plomari is in Lesbos bekend vanwege de ouzo-industrie. Je kunt er een ouzomuseum bezoeken, helaas konden wij die eerst niet vinden en toen we hem wel ontdekte was ie dicht. Dus komen we nog eens terug naar Plomari, ook omdat het er heerlijk rustig is, je er lekker kunt eten en je beslist moet rond slenteren door de oude, smalle straatjes.

Gereisd Met partner in juni 2015

Plomari; authentiek en vervallen

Wessel
    29-9-2014

Ik kan niet zeggen dat ik Plomari een heel " vriendelijke" stad vond. Je werd niet altijd even vriendelijk aangekeken. Als je in het zuiden rijd dan zijn bijna 90% van alle auto' s die je tegenkomt van lokale mensen en niet van toeristen zoals je bij veel andere eilanden wel ziet. Het was wel halverwege/einde September maar het toerisme is niet zo sterk als elders.

Hier zit dan wel een bepaalde charme in. Plomari is totaal geen toeristische stad. Natuurlijk zijn er de winkeltjes en restaurants langs de haven maar als je iets verder de stad in gaat dan zie je het normale dagelijkse Griekse leven.

Verder is er een hoop verval. Je zal echt heel veel gesloten en afgetimmerde huizen zien waar alles binnen is ingestort. Ze laten het allemaal liggen en staan.

Voor kinderen (zowel erg jong als oud) zou ik toch niet kiezen om naar het zuiden van Lesbos te gaan. Mensen die van wandelen en fotografie houden komen hier wel aan hun trekken.

Gereisd Met jonge kinderen in september 2014

Een authentiek dorp

joke van de bovenkamp
    19-8-2014

Het plaatsje Plomari is beperkt toeristisch. Er is een grote supermarkt en wat kleinere. Het massatoerisme heeft hier zeker nog geen vat op en dat maakt het heel bijzonder. Er zijn wat goede restaurants zoals de Seashell in Plomari. De bewoners van Plomari en omgeving zijn bijzonder vriendelijk en hulpvaardig.

Gereisd Met partner in Tue Jul 29 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Plomari is gewoon leuk!

Karin1977
    30-7-2014

Een niet toeristisch stadje met veel keuze in Taverna's. Lekker eten tussen de locals en zo het echte Griekse Lesbosleven proefen. Aardige behulpzame mensen. En de moeite waard om ook de kleinere standjes en baaitjes in de omgeving op te zoeken. Vooral het strand bij Tarti is een aanrader!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2014

Gezellig dorpje

Geertje
    11-7-2012

Plomari is een gezellig, redelijk authentiek dorpje waar het massatoerisme nog niet heeft toegeslagen. Er zijn verschillende restaurantjes en barretjes, maar verwacht geen al te bruisend nachtleven. De bijzondere sfeer wordt ook veroorzaakt door de aanwezigheid van verschillende ruïnes van oude olijfolie- en zeepfabrieken, die je eraan herinneren dat dit ooit een bloeiende industriestad was. Nu leveren ze mooie plaatjes op.

Gereisd Met partner in Fri Jun 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Plomari scoort een 8,4 uit 10, op basis van 20 reviews