We hebben een aantal aanbieders voor Vassilliki voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Vassilliki voor je op een rij gezet:

Reviews over Vassilliki

• 5Co & Co31-05-2018

Afknapper

Hotspot voor windsurfers maar als strandliefhebber heb je hier helemaal niks te zoeken. Een grote rommelige grindbak met wat parrasolletjes. Heel wat mooiere stranden in Griekenland gezien. Wat een afknapper. Ook rond de haven was het een zooitje. Men was hier niet klaar voor een nieuw seizoen, maar men was nog volop bezig met puin storten. We gaan zeker weten niet meer naar deze plek.

• 4Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 3Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 2Stranden

Gereisd met partner in mei 2018

• 8esther23-11-2017

leuk toeristisch plaatsje met haven

mooie ligging, leuke restaurants aan de haven, wandelpad langs zee naar Pondi wel een beetje druk, zelfs half september nog.

• 8Sfeer in stad
    • 6Cultuur
    • 9Stranden

Gereisd met partner in september 2017

• 4Peter S.06-10-2017

Aardig plaatsje, maar niet om naar terug te keren

Lefkas is een prachtig, groen eiland, maar het heeft één groot nadeel: het is tè gemakkelijk te bereiken. Doordat het eiland met een floating bridge met het vaste land verbonden is, is het vrij ernstig door het toerisme aangevreten. Sinds het IJzeren Gordijn bezweken is, kom je er vooral veel toeristen uit Oost-Europese landen tegen. Er rijden dan ook heel wat auto's rond die qua grootte vaak omgekeerd evenredig zijn aan het IQ van de berijder. Veelzeggend vond ik ook dat ik ergens een bord ben tegengekomen dat waarschuwde voor lieden die te diep in het glaasje gekeken hebben! Doordat Vassilikí echter helemaal in het zuiden van Lefkas ligt, moet je er de meeste moeite voor doen er te komen. Van alle kustplaatsjes die het eiland telt (met Ágios Nikítas, een soort Valkenburg aan Zee, als triest dieptepunt) is Vassilikí daardoor wellicht nog het minst door kwalijke invloeden bezoedeld. Maar dat neemt niet weg dat er veel van het Griekse karakter en de Griekse sfeer aan het toerisme is geofferd. Dat de gehele haven in feite één groot terras geworden is, is daarbij nog het minst erge. Dat brengt juist wel wat gezelligheid. Maar dat door de grote toevloed aan toeristen de kwaliteit van het eten er onder te lijden heeft, is een stuk erger. En dat bij de meeste tavernes en andere eetgelegenheden iemand buiten staat om je het terras op te lokken met impertinente mededelingen als 'hé, het is etenstijd', 'kom het menu eens bekijken', 'dit is je kans om goed te eten', of 'hallo, waar kom je vandaan', is ronduit irritant. Vooral als dat gebeurt wanneer je nog helemaal niet van plan bent te gaan eten. Dat die lui niet in de gaten hebben je er zodanig mee te ergeren, dat je ze juist zult mijden, is onbegrijpelijk. Tenzij ze er toch altijd nog genoeg toeristen mee vangen, om het voor lief te nemen er ook van zich af te stoten. In ieder geval maakt dit verschijnsel Vassilikí tot een plek om niet meer terug te willen komen. Gelukkig telt Griekenland nog heel veel plaatsen en eilanden waar de Grieken nog Grieks genoeg zijn om niet, net als Turken, te leuren. Helaas bleek 2017 ook het jaar van nogal wat veranderingen in en rond Vassilikí te zijn. Niet alleen is men begonnen het kiezelstrand, dat het dorp met het surfersbolwerk Pònti verbindt, grootscheeps onder handen te nemen (met de kennelijke bedoeling de weg langs het strand door te trekken), ook ging een deel van de haven achter hekken schuil. Hier werd gewerkt aan nieuwe voorzieningen, die op nogal wat plaatsen het zicht op zee weg zullen nemen. Nu zijn er op Lefkas heel veel stranden, en ook veel stranden die mooier zijn (en minder zeeëgels tellen!) dan dat bij Vassilikí, maar als het strand in het dorpje waar je verblijft een zooitje is en er ook nog eens bouwwerkzaamheden aan de gang zijn, doet dat onmiskenbaar afbreuk aan je vakantiegenoegen.

• 5Sfeer in stad

• 10Cultuur

Gereisd met oudere kinderen in april 2017

• 8Angelique17-07-2016

Bijzondere mooie zee

Vasiliki, als frequent Griekenland ganger was dit eens anders, minder Grieks zoals bv het oosten, de wit blauwe huisjes etc maar erg leuk. De haven met de gezellige terrassen, de leuke winkeltjes met veel handgemaakte authentieke waren en de mooie kleur zee, blauw... De fantastische mooie stranden hebben deze vakantie bijzonder gemaakt. Het mooiste strand van Europa kan je vanuit Vasiliki makkelijk bereiken met de boot (niet al te duur voor 15 euro een retour!) naar enegrmi en kastio nog wat (sorry nogal moeilijke namen). Zelf heeft Vasiliki ook prachtige stranden, zeer mooie kleur blauw. Je kan voor weinig heerlijke cappuciono drinken. Ik raad So Sweet zeker even aan in deze recentie: in de gezellige winkelstraat, die ook heerlijke zoetigheden heeft en smoothies/fruityoghurt shakes.

• 7Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met vrienden in juli 2016

• 9Marjan de Jong19-03-2016

Geweldige terrassen

Vele terrassen en mooie stranden met schitterende vergezichten naar Kefalonia en Ithaki. Ook dichtbij andere dorpen en met een heel mooi verborgen strand om de hoek ( Agiofili )

• 8Cultuur

Gereisd met partner in oktober 2015

• 8Kees11-08-2015

Griekenland op z'n best!

Rustige omgeving, nog niet te toeristisch maar nog kleinschalig, autentiek en ongedwongen Grieks. Topbestemming voor watersporters en goeie uitvalsbasis voor vakantie op Lefkas.

• 9Sfeer in stad

• 7Stranden

Gereisd met jonge kinderen in juni 2015

• 10beatrijs oosterhof02-07-2015

Een echt mooi vissersdorpje

Vasiliki is een zeer vriendelijk en mooi plaatsje waar je heerlijk kunt eten. Het is het vissersdorpje waar reis brochures over schrijven maar welke je normaal niet kan vinden, Vasiliki is het vissersdorpje wat aan je verwachtingen zal voldoen. De Grieken zijn zeer vriendelijke mensen en ook erg gericht op kinderen, dit maakt het een bijzonder fijne plek om naar toe te gaan. We gaan graag weer terug!

• 10Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 6Stranden

Gereisd met jonge kinderen in juni 2015

• 9emilie_sjoerd25-05-2015

LEFKAS is 1 of the prettiest Greek islands

To place our opinion in perspective: we are a Dutch family with 2 kids (6 and 4 years old) and we have lived (some years ago) for 2 years in Greece (Lefkas must have been around our 25th island we visited). The village Syvros is a quiet place but more lively places are well at hand (10 minutes drive). The beaches of Lefkada are among the best we have seen in Greece.

• 9Zorg voor natuur
    • 8Cultuur