Appartement
Kinderhotel, Kleine hotelsWeer vandaag18°11°
8,9

26 reviews over Appartement Stefanos Village in het Nederlands

Fijne kamer met een ruim balkon. Prima bed! Zwembad was ook prima. Het was in en om het hotel prima toeven. De receptie was behulpzaam en vriendelijk. Het ontbijt gevarieerd. Regelmatig in het hotel gegeten. Dat was ook prima

Het hotel is hoog gelegen . Een auto is dan ook wel nodig .

We zijn er regelmatig even op uit gegaan. Matala, Agia Galini, Rethymno, Chania,

Tevens via het hotel excursies geboekt, wandelen door de Imbrosskloof en boottocht naar verschillende stranden waarondevPreveli

Wij hebben genoten!

Het hotel bevindt zich in Myrthios. Daar zijn ook nog wat restaurantjes op loopafstand van het hotel. Panorama was ook erg goed

Gereisd met partner in juni 2017

Mooie plek..indien niet overboekt

Jokes
20-9-2013

Helaas we hadden Stefanos Village geboekt maar konden er door een overboeking niet logeren. Het ligt waanzinnig mooi, rustig, kleinschalig, vriendelijke receptie en vriendelijk personeel. Redelijk uitgebreid ontbijt met vers fruit. Mooi zwembad, kleine receptie, gezellige bar en lounge en een panoramisch zonneterras. Heel veel Duitsers en Russen, goedkoop restaurant met lekker eten en mooi uitzicht. Ze zijn van plan te gaan uitbreiden. Het complex is hoog gelegen met veel trapjes, niet aan te raden voor mensen die slecht ter been zijn. Een auto is zeer zeker aan te raden. Hele kleine winkel in Myrthios zelf, grote supermarkt in Plakias. Myrthios zelf is erg klein en matig authentiek. Steile wandeling naar Plakias mogelijk via binnenweg anders langs hoofdweg. Strand niet echt op loopafstand. Door overboeking verbleven we in app. Ioanna aan de hoofdweg van Myrthios (niet te vergelijken met Stefanos). Wel te doen als je goedkope accommodatie wil hebben. Er kan erg veel wind staan.

Gereisd met partner in augustus 2013

Aanrader!

Jansen
9-9-2013

Mooie en verzorgde locatie gelegen tegen berghelling met schitterend uitzicht over de baai van Plakias. Gastvrij onthaald door vriendelijk personeel. Kamers zijn eenvoudig ingericht maar brandschoon. Enige minpunt van de kamers is de hardheid en de lengte van het bed. Het hotel is kleinschalig en daardoor ook heerlijk rustig. Het bijbehorende restaurant heeft een prima keuken met zowel lokale als de meer bekendere (westerse) gerechten. Ook hier geldt een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Ontbijt is voor Griekse begrippen vrij uitgebreid. Mocht je een keer niet naar het nabijgelegen strand willen is bij het (schone) zwembad vertoeven geen straf. De bijbehorende bar is continue bezet waardoor het je aan niets ontbreekt. Stefanos Village is wat ons betreft een echte aanrader!

Gereisd met partner in augustus 2013

Fantastische plek

kummu
7-6-2013

Prachtig gelegen tegen berg aan; mooi uitzicht naar het dal.

Heel schoon, personeel is heel vriendelijk, geen moeite is teveel.

Een enkele kamer is wat kaal ingericht, maar de kamers zijn ruim genoeg en hebben mooi uitzicht. Een aanrader.

Gereisd met vrienden in mei 2013

okey

J.L.
11-9-2012

- type studio is een zeer kleine kamer met een bed dat bij ons als twijfelaar doorgaat, mini balkon met plek voor 1 stoel naast de airco unit.

- niet alle appartementen hebben een privé balkon, waardoor je niet in alle privacy op je balkon kan zitten

- koud douchen, warm water zowel in de ochtend als in de avond vaak 'op'

- zowel de kamers maar voornamelijk het complex kan wel wat onderhoud gebruiken

- gastvrijheid is ver te zoeken. Uiteraard wanneer wat gevraagd wordt doen ze het voor je maar ook niet meer dan dat. Wanneer je iets bij de bar wil bestellen moet je altijd iemand van het kantoor afhalen en voel je je opgelaten dat je uberhaupt iets wil bestellen.

- erg minimale bar, geen ijs, zeer beperkt lunchkaartje

- 2 kamerappartementen zijn zeer ruim

- fantastisch uitzicht

- uitgebreid ontbijt

- veel rust

Let op! In Plakias en omgeving kan het erg hard waaien. Wij hebben dit 7 v/d 14 dagen ondervonden. Op het strand of bij het zwembad liggen is dan niet te doen vanwege rukwind

Gereisd met partner in augustus 2012

Verblijf met contrasten

Dick en Marianne
8-9-2012

Stefanos Village ligt zeer fraai gelegen op een berghelling in Mirthios bij Plakias. Het personeel is zeer gastvrij en uiterst behulpzaam. Het ontbijt is voor een Grieks touristenhotel zeer uitgebreid. Elke dag andere eigerechten. Het brood is echter "opgepiept".

Verveled was dat na een aantal dagen 2 maal de afstandsbediening van de airco verdwenen was. Men had er 1 tekort. Na reclamatie is een nieuwe aangekocht. in de maanden juli en augustus staat er veel wind in Plakias en omgeving. Windkracht 4-7 zijn geen uitzondering. Zwemmen in het mooie zwembad is dan niet echt goed mogelijk door het opwaaiende water en wordt je in Plakias zelf letterlijk van het stand gewaaid. De kamer ( suite ) was zeer ruim en werd perfect schoongehouden.

Zeer mooie muziekavond meegemaakt in Restaurant Panorama. 5 min lopen. Nieuwe restaurant Vrisi (7 min) is ook zeer goed.

Gereisd met partner in augustus 2012

Stefanos Village is een kleinschalig, rustig, romantisch en heerlijk complex met een enorme gastvrijheid! Je voelt je hier echt te gast en er wordt alles aan gedaan om het naar je zin te maken. Echt een super vriendelijke familie (vader met 3 zussen) die het hotel samen runnen.

De kamers zijn ruim en hebben een geweldig uitzicht! Het ontbijt is goed en het zwembad biedt een heerlijke verkoeling.

Lopen naar Plakias is goed te doen (berg af) terug is pittig maar wel te doen en anders is er een taxi voor 6 euro.

Er zijn 4 restaurantjes in het dorp die allemaal aan te raden zijn. Aanrader is ook het strand van Mikro Amoudi, taxi voor 6 euro vanuit Plakias en terug 8 euro naar het hotel.

Kortom een echte aanrader voor mensen die van een rustige authentieke vakantie houden!

Gereisd met partner in juni 2012

fantastisch

ron en loes
21-5-2012

Griekse gastvrijheid ten top, complex is in goede handen van een Griekse familie. Je bent hier nog echt een gast! De ligging is fantastisch, uitzicht over Plakias en de zee. Wij hadden een motor gehuurd en de wegen zijn goed om te rijden, geweldig om te doen. De restaurants in de omgeving zijn goed, ook daar zijn we gastvrij ontvangen. Veel stranden in de omgeving.

We want to say thanks to the family from Stefanos Village for the hospitality we have found, from all the places we have been in Greek this is the best! Greetz from Holland, and we will be back this year.

Gereisd met partner in mei 2012

Prachtig uitzicht en heerlijk rustig

Nelleke
7-5-2012

Stefanos Village ligt niet in Plakias maar in het dorpje Myrthios, ca. 4 km. boven Plakias. De appartementen liggen als een klein Grieks dorpje tegen de heuvel aangeplakt. Het complex is niet al te groot (ca. 20 app.) en alles is keurig onderhouden. Bijna elk appartement heeft een prachtig uitzicht op de baai van Plakias. De appartementen zijn voorzien van alle faciliteiten, maar ze zijn niet overdreven luxe. Ons bed was wel wat aan de harde kant, maar de bedden van de kinderen hadden zachtere matrassen.

Drie zussen runnen het geheel en zij zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. Wij (gezin met 2 kinderen van 9 en 11) waren vroeg in het seizoen en kregen een gratis upgrade naar een appartement met twee aparte slaapkamers én twee badkamers!

Het complex is minder geschikt voor mensen die slecht ter been zijn (niet rolstoel toegankelijk). Men is zeker kindvriendelijk, maar er zijn géén aparte voorzieningen voor kinderen (zoals speeltuin, etc.).Goede keuze voor rustzoekers!!

Gereisd met jonge kinderen in april 2012

Een Oase van rust

T. Valkman
17-4-2012

Juni 2011 op bezoek geweest.

Een geweldig uitzicht over de baai bij Plakias.

Als je houd van een zonnige zorgeloze vakantie met natuur en ontspanning dan is dit de plek.

Het ontbijt is normaal te noemen,

we hadden ook het avondeten geboekt via het reisbureau, hierbij krijg je meestal de keuze uit 2 menu´s, dit zijn over het algemeen specialiteiten van het eiland zelf `home made`. en smaken verrassend lekker.

Voor het eerst gedoken bij de Nederlandse duikschool Dive2gether in Plakias, dit is echt een beleving en voor herhaling vatbaar.

De stranden zijn over het algemeen rustig te noemen.

Het is raadzaam een huurauto te gebruiken om iets van het eiland te zien.

Gereisd met partner in juni 2011

Appartement info

• VerzorgingHalfpension, Logies-ontbijt
  • Eten en drinkenLunch
  • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • De staf spreektDuits, Engels
  • RokenToegestaan
  • Aantal personen2 tot 4

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Stefanos Village in Plakias, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Stefanos Village zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.