Sorteren

Reviews over Plakias

Lekker weekje Kreta

Dennis, Monica & kids
    31-10-2018

Afgelopen herfstvakantie in dit kleinschalige resort verbleven. Zoals in eerdere recensies gemeld zijn de kamers idd wat gedateerd, echter de ligging en het uitzicht werkelijk prachtig. Zwembaden en ligbedden comfortabel. Snorkelen in de baai zalig! Slechts één bar tegelijk geopend, dat is wanneer het druk is onhandig. Keuze en kwaliteit eten gewoon prima te noemen. Gemiddelde vriendelijkheid van de medewerkers voor verbetering vatbaar. Helaas bij ons ook wat verdwenen op de kamer (winterjas), jammer.

Uiteindelijk gaat het om prijs/kwaliteit verhouding en die is gewoon goed. Lekker uitgerust, genoten van de mooie omgeving. Daar is vakantie voor bedoeld, niet?!

Aanrader

Anoniem
    21-10-2018

Lieflijk klein complex van 5 studio's en 2 appartementen op 8 min wandelen van het 1e restaurant, 5 min van grote supermarkt. De eigenaren Kostas en Kostoula wonen met hun zoon Michael op de benedenverdieping. Wij verbleven in app nr5, een studio met balkon op de bergzijde met zon in de ochtend en schaduw in de middag . Niet groot maar voor 2 pers voor 2 wk prima te doen. Alles is aanwezig, van douchegordijn,koffiezetter, snijplank, 2 elektrische pitjes, vergiet, pannen, schaar tot de kurkentrekker aan toe. Pluspunten: gastvrije eigenaren, mengkranen, muggengaas voor ramen en deuren, scherpe messen en het werd goed schoon gehouden. Minpuntjes: het lauwe water in de ochtend en wel erg harde bedden. Het plaatsje is gebouwd voor de toeristen, in de winter is het uitgestorven. Daardoor is wel alles aanwezig en is er volop keuze uit leuke restaurants. Auto of motor(scooter) huren is geen probleem. Soms kan het wel lang erg hard waaien daar.

Voor herhaling vatbaar

Ippotis
    20-10-2018

Klein maar compleet, alleen zitje op balkon.

Horren, dubbelglas, rolluik.

Altijd warm water, gerenoveerde doucheruimte.

Het beddengoed liet qua kwaliteit wat te wensen over, schoonmaak redelijk.

Zwembad soms blaadjes door de doorgaans harde wind in deze regio.

een keer is genoeg

Wim Guleij
    19-9-2018

Uitzicht is geweldig. eten is genoeg en goed, genoeg variatie.

Wel moet je goed te been zijn. ligt wel afgelegen. klein dorpje is met een busje te bereiken, stelt niet veel voor. Kamer waren aan onderhoud toe, bedden waren goed en schoon.

Een afknapper is het dat, het vanaf het vliegveld Heraklion drie uur rijden met de bus is.

Met wat meer oor voor de gasten zou het ok zijn.

G.M.
    1-8-2018

Mooie locatie met prachtig uitzicht, vol rust en stilte.

Eigenaren minder gastvrij en hartelijk als wij in Griekenland gewend zijn.

Vragen zoals een dekmatras (voor de harde bedden), een afstandsbediening voor de 2e airco, een pen voor de parasol aan het zwembad ( met 37 graden) werden beantwoord met nee helaas hebben we niet. Doucheputje verstopt ook gemeld,niet verholpen. Het geheel zou met kleine verbeteringen veel beter tot zijn recht kunnen komen, het appartement is verder prima. Plakias is leuk voldoende te beleven voor mensen die van een rustige vakantie houden met voldoende leuke restaurantjes en goede stranden in de omgeving een auto is aan te raden.

Plakias scoort een 8,3 uit 10, op basis van 187 reviews