Maleme

• 7Cultuur

Gereisd met jonge kinderen in mei 2015

• 8Fam post12-05-2015

Erg mooie omgeving

Fallasarna strand zeker bezoeken, met de bus is er 3 keer per dag een verbinding hier kun je naar vragen bij de receptie. Ook met de "toerist train" zeker doen. Dan kom je op plekken die jezelf nooit vind.

• 10Omgeving
    • 8Zorg voor natuur
    • 8Cultuur
    • 8Stranden

Gereisd met jonge kinderen in januari 2015

• 7Dianne24-09-2014

Minder toeristisch dan Platanias

Maleme is een dorp met meerdere pinautomaten, 1 heel grote Inka supermarkt, diverse minimarkets. Om te eten een tiental taverna's een groot deel aan de boulevard en in de hoofdstraat. Het strand is weids en met kiezels, op veel plaatsen douches op het strand. Het loop wel snel af zodat het gauw diep wordt dus pas op met kinderen. Het ziet er op sommige plaatsen rommelig uit met bouwvallen, slecht afgewerkte wegen en rietvelden. De bushalte is aan 2 kanten van de weg o.a. bij de Inka supermarkt. Goede busverbindingen naar Kastelli-Kissamos of Chania. Diverse malen per uur komt er een bus die stopt wanneer men zijn hand opsteekt en kaartjes koopt men gewoon in de bus. Chania met de bus is een aanrader, kost € 2,30 p.p enkele reis en de terugreis gaat ook makkelijk vanaf het busstation in Chania. Voor wandelingen in de natuur:pak in de hoofdstraat de afslag met de richtingaanwijzer naar Deres Horseridingcentre.

• 5Zorg voor natuur
    • 8Stranden

Gereisd met partner in september 2014

• 7Marcel25-09-2013

Leuke plaats maar niet groot.

Kastalia Village ligt niet in Maleme maar in Kamasiana.

Maleme heeft een leuke boulevard met restaurantjes en drinkgelegenheden. Dit is niet te zien vanaf de doorgaande weg.

Gereisd met jonge kinderen in september 2013

• 7Magali16-09-2013

griekse kleinschaige gezelligheid

In september vrij rustig. Een auto huren is een must als je meer wil doen dan aan het strand liggen.

• 1Cultuur

Gereisd met partner in september 2013

• 8Bo07-09-2013

Veel natuur, weinig cultuur

Vooral veel natuur die je moet verkennen met een auto. Dus veel rondrijden. Veel cultuur vind je in de omgeving niet.

• 9Stranden

Gereisd met partner in augustus 2013

• 8Paul01-09-2013

Rustig en klein dorpje .

Mooie eetgelegenheden aan de kleine wandel (boulevard) van maleme

• 8Cultuur
    • 9Stranden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

• 7NickyG15-08-2012

Rust

Als je een rustige plek zoekt op Kreta, kun je hier prima terecht, verder is er niet veel te doen.

• 6Sfeer in stad

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

• 8Wicky11-08-2012

Maleme: gaaf met een auto!

InMaleme vind je geen bruisend uitgaansleven, geen mooie stranden zelfs geen pinautomaat: MAAR als je een auto huurt, bij voorkeur via de Touroperator( is goedkoper) dan liggen al deze wensen binnen handbereik. West Kreta heeft nl. de mooiste stranden van het eiland: Elafonisi, Pharnasse en de Balos baai ( eiland Gramavousa: alleen te bereiken per boot) Chania is een prachtige stad, vooral bij nacht, Platanias heeft een bruisende dorpskern.

• 10Omgeving
    • 6Stranden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

• 8F. Dibbets24-07-2012

Rustig oord

In de directe omgeving weinig tot niets te zien en te doen; zonder auto kom je niet verder dan je appartement en een nabijgelegen, klein supermarktje. Met het openbaar vervoer, de taxi of een aan te raden eigen auto is het allemaal makkelijker en kom je bij de Lidl (kwartiertje rijden) of de plaatstelijke grote supermarkt (Carrefour) en aan de kleine boulevard in Kolymbari om lekker te eten.

• 7Cultuur
    • 6Stranden