Agios Nikolaos

Ontdek Agios Nikolaos op Kreta

Ga je op vakantie naar Kreta? Logeer dan zeker in het mooie plaatsje Agios Nikolaos. Hier is genoeg te beleven: er zijn tal van leuke restaurants en winkeltjes, mogelijkheden tot watersport en veel mooie accommodaties. Kies je voor een luxe hotel of ga je voor een appartement?

Inspiratie voor Agios Nikolaos

Top 3 mooiste hotels

Overnacht in Agios Nikolaos

Heerlijke appartementen

Je thuis in Agios Nikolaos

3x mooi Kreta

Deze plekken wil je zien

Top 3 must do’s

Dit moet je doen rondom Agios Nikolaos

Top 3 mooiste hotels

Ontspannen bij Hotel Hermes

Op zoek naar een rustige plek om vakantie te vieren? Logeer dan bij Hotel Hermes in Agios Nikolaos. In dit kleinschalige hotel met grote kamers en een eigen balkon kun je heerlijk ontspannen. In de buurt van het hotel vind je authentiek Griekse restaurants en barretjes.

Lekker ontbijt bij Hotel Vasia Ormos

Het zwembad van Hotel Vasia Ormos is echt geweldig. In het enorme bad kun je baantjes trekken of gewoon lekker dobberen. Er is genoeg ruimte voor iedereen! Je kunt bij Hotel Vasia Ormos ook heerlijk eten: geniet 's ochtends van versgeperste sap, heerlijke broodjes en echte Griekse yoghurt.

Goede ligging: Hotel Coral

Hotel Coral heeft een fantastische ligging: je loopt in vijf minuten naar het centrum van Agios Nikolaos, wandelt zo naar het strand en je logeert in de buurt van talloze eetgelegenheden, bars en winkeltjes. Meer zin om bij het hotel te blijven? Ga zwemmen in het zoutwaterbad, eten in het hotelrestaurant of geniet gewoon van het mooie uitzicht.

Heerlijke appartementen

Compleet appartement bij Aparthotel Miramare Resort

Bij Aparthotel Miramare Resort kun je een prachtig appartement huren. Je beschikt dan over een grote woonkamer, luxe badkamer en complete keuken. Zo kun je ook zelf een lekker maaltje bereiden! Geen zin om te koken? Op het terrein van Aparthotel Miramare Resort kun je ook uit eten gaan.

Lekker eten bij Appartement Havania

Op zoek naar gezelligheid? Logeer dan bij Appartement Havania. Je geniet van de privacy in je eigen appartement, maar kunt altijd de gezelligheid opzoeken van het personeel. De gastvrouwen maken graag een lekkere maaltijd voor je en houden rekening met je eetwensen. Vegetariërs kunnen hier bijvoorbeeld heerlijk smullen!

Aanrader: Aparthotel Candia Park Village

Logeer in een mooi appartement van Aparthotel Candia Park Village. Het park is prachtig aangelegd, vol groen en bloemen, erg schoon en lekker rustig. Vanuit je appartement kijk je uit op zee. Ook fijn: je huurauto parkeer je gratis in de garage van het complex. Een aanrader!

3x mooi Kreta

decoration
Chersonissos: meer dan dronken jongeren

Bij Chersonissos denk je misschien snel aan dronken jongeren, maar er is voor iedereen genoeg te beleven. Je kunt hier lekker winkelen, uit eten gaan en zwemmen. Natuurlijk kun je hier ’s nachts ook lekker gaan stappen. Je vindt in Chersonissos ook prachtige resorts waar je je helemaal in de watten kunt laten leggen.

Niet te missen: Rethymnon

Een plek op Kreta die je echt niet wilt missen is het mooie Rethymnon. Dit vissersplaatsje aan de noordkust van Kreta moet je gezien hebben. Met haar prachtige brede strand, levendige boulevard en goede restaurants kun je je hier prima vermaken. Het oude centrum is ook prachtig: dwaal door de pittoreske steegjes en bewonder de Rimondi fontein.

Het echte Griekenland in Koutouloufari

Wil je het echte Griekenland beleven? Ga dan naar Koutouloufari. Hier ziet het nog niet zwart van de toeristen, maar is het nog lekker rustig. Het sfeervolle dorp ligt iets boven Chersonissos. Geniet van het gezellige centrum en de leuke restaurantjes waar je authentiek Grieks kunt eten.

Top 3 must do’s

Ga op avontuur op Kreta

Kreta kun je gemakkelijk verkennen met een auto. Er zijn veel plekken waar je een huurauto voor je vakantie kunt scoren om zo over het eiland te zoeven. Wil je Kreta eens op een heel andere manier ontdekken? In Karteros, vlak bij Heraklion, ligt een manege: het startpunt om Kreta te paard te verkennen.

Bezoek de Samariakloof

Hou je van wandelen? Breng dan een bezoek aan de Samariakloof. Het ligt om de hoek van het onontdekte Chora Sfakion en is gemakkelijk per boot te bereiken. De achttien kilometer lange kloof is Europa’s langste en de klim langs de rotswanden is een ware beleving. Let op: spierpijn niet uitgesloten!

Een aanrader: het paleis van Knossos

Een echte must -see : het bijzondere paleis van Knossos. Volgens de legende is deze opgraving meer dan vierduizend jaar oud en was het vroeger het paleis van koning Minos. Als je in Griekenland bent, kun je natuurlijk niet om de archeologische pareltjes heen. Het paleis van Knossos is dus ook een aanrader!

Sorteren

vakanties Agios Nikolaos

Reviews over Agios Nikolaos

Goedkoop om uit eten te gaan en gezellig stadje.

Diane
    20-6-2018

Vriendelijke mensen, leuke restaurantjes, goedkoop eten en drinken.

We zijn 2 maal naaar restaurant Patriko in Agios Nikolaos geweest : ik heb daar een bangelijk lekker slaatje gegeten (Cypriot salad : slamix, rozijntjes, granaatappelpitjes, gegrilde peer, gebakken haloumi, croutons) en mijn partner mixed grill ( dit bestond uit 2 brochetten, nl 1 met kip en 1 met varkensvlees en frietjes). De baas van het restaurant was zeer vriendelijk en dankbaar dat we zijn restaurantje uitgekozen hadden. Toen we de rekening vroegen(het is er goedkoop) kregen we nog een klein dessertje aangeboden.Dit restaurant is zeker aan te bevelen!!!

Leuke plaats

Ben Boers
    14-10-2017

Het leuke van deze stad is dat alles rond het binnenmeer is gebouwd zodat je lekker kunt rondlopen. Er zijn leuke toeristische straatjes maar ook straatjes met de gewone winkels e.d. Je kunt een goedkope hap eten en ook lekker luxe.

Ik heb heerlijk bijna dagelijks op het terras gezeten bij Asterix met een frappe en dan lekker genieten van alle mensen die langs komen. ZALIG

Ook voor de wat jeugdige mensen kun je hier prima vermaken met de diverse bars maar ook de strandjes zijn prima verzorgd.

Prima plek

Heel fijn stadje aan het vousimi meer,

gerard verhey
    14-10-2017

Volop winkels aan de beide hoofdstraten, verder een haven, waar regelmatig cruiseschepen aanmeren. Altijd gezellig en vriendelijke mensen

Leuk en gezellig

Peter
    8-10-2017

Gezellig dorpje waar je leuk en rustig kan wandelen en genieten. Geen opdringende verkopers en genoeg terrasjes om Hollands te kneuteren van de Griekse wanorde.

Jeffrey Fokkens
    20-9-2017

Prachtig stadje.

Uitstekende restaurants met name Piato en Kanachio zijn favorieten voor ons.

Mooie haven en binnenmeer met gezellige barretjes.

Mooie omgeving en dichtbij allerlei bezienswaardigheden.

Plaka Elounda en Kritsa stadjes in de buurt voor cultuur.

Agios Nikolaos scoort een 8,3 uit 10, op basis van 255 reviews