Fiskardo

We hebben een aantal aanbieders voor Fiskardo voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Fiskardo voor je op een rij gezet:

Reviews over Fiskardo

Sfeervolle toeristenplaats, vooral rondom de haven

Paul
    22-7-2013

Het toeristische leven speelt zich bijna geheel af in de haven, die 's zomers tjokvol zeilboten en motorjachten ligt. De kades vormen een aaneengesloten terras en je eet dus niet aan het water, maar tegen een boot. De meeste bezoekers lijken daar geen hinder van te ondervinden. De vakantiesfeer blijft goed. Voor wie wat meer rust en stilte wil: kom hier eens in de ochtend. Fiskardo richt zich sterk op de haventoeristen en doet dat goed. Wie wat anders zoekt, zoals strandjes of wandelingen, zal zelf op zoek moeten, want een touristinfo is er niet. Strandjes zijn op kaarten nog wel te vinden, wandelmogelijkheden zijn hier beperkt, tenzij je over asfalt wilt lopen. Tip 1: loop langs 'the old bakery' omhoog, steek de weg over en vervolg het zandpad omhoog naar het na 1953 verlaten ruïnedorp Psilithrias. Tip 2: loop naar de oude vuurtoren op het schiereiland bij de haven. De prijzen voor eten en drinken -ook in supermarkten- vonden wij in Fiskardo hoog.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2013

met de grootste jachthaven van Kefalonia

Conny
    18-10-2012

Fiskardo ligt op de noordpunt van Kefalonia, tegenover zie je het eiland Ithaca liggen. Fiskardo is erg geliefd in de zeilwereld en heeft dan ook de grootste jachthaven van het eiland, dus er zijn altijd boten te zien en de terrasjes aan het water zitten dan ook meestal vol. Verder vind je in Fiskardo mooie, kleurrijke huizen en is het centrum autovrij. Het is zeker een bezoek waard en de rit ernaar toe brengt je langs het eveneens kleurrijke Assos en Myrthos Beach.

Gereisd Met partner in Fri Sep 28 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Levendig vissersdorp

Rinus
    30-10-2011

Fiskardo is gelegen op de noordpunt van het Assos schiereiland, het is een levendig vissersdorpje waar de vissers hun netten boeten op kade temidden van de vele plezierjachten. Halverwege de route van Divarata naar Fiskardo kan men een kleine afsteker maken naar het schitterend gelegen Myrtos schiereilandje, een wandeling voert er naar de op de heuveltop gelegen burchtruïne vanwaar men een subliem uitzicht heeft op het omringende landschap en de prachtige baaien.

Gereisd Met partner in augustus 1995
Fiskardo scoort een 3,4 uit 10, op basis van 8 reviews