vakanties Amorgos

Reviews over Amorgos

Geen massatoerisme!

tjeerd
    26-9-2013

Dit eiland heeft niet de stranden van Naxos of het uitgaansleven van Mykhanos. Maar is wel erg authentiek en ideaal voor wandelaars en rustzoekers. Je kunt ook een dag een auto huren en de prachige baaien van Amorgos af gaan. Met name de witte kerk op de klif is prachtig.

Gereisd Met partner in Thu Sep 26 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Erg leuk eiland waar de rust heerst

Dionne
    18-6-2013

Heel erg relaxed eiland. vriendelijke mensen, leuke ontspannen sfeer, waar je ook komt. Mooie rit gemaakt over het eiland maar in twee tot drie dagen heb je alles gezien. Stranden zijn allemaal ´onbemand´ dus zelf eten en drinken meenemen, maar ook geen bedjes of toiletten. Back to basic dus. Een must om te zien is het prachtige klooster dat in het jaar 1088 tegen en in de berg gebouwd is. Het is een korte maar hevige klim via de trappen er naar toe maar werkelijk een prachtige ervaring! Het slaperige stadje Xora lekker door heen geslenterd en geluncht. Mooie foto´s gemaakt onderweg waar de geiten midden op de weg hun dutje doen.

Gereisd Alleenreizend in juni 2013

Combinatie van strand, natuur en cultuur!

Jacqueline
    14-11-2012

Gedurende de vier dagen die wij op Amorgos hebben doorgebracht, waren wij vooral erg verrast door de veelzijdigheid van dit eiland.

Wij hadden ons hotel in het dorpje Aegiali aan een prachtig parelwit strand met een ruige zee. Al was het eind augustus af en toe wel wat fris, vooral vroeger of later op de dag. Aegiali is overigens een gezellig plaatsje met de haven en leuke souvenirswinkeltjes.

Uitstapjes in de omgeving die de moeite waard zijn, zijn onder andere een kort bezoekje aan het witte dorpje Lagada en een tocht per ezel over de bergpaden van Aegiali naar Lagada. Het hoogtepunt was voor ons een bezoek aan het Moni Hozoviotissis klooster; dat mag je echt niet missen als je op Amorgos bent!

Er komen momenteel nog weinig Nederlandse, maar voornamelijk veel Franse vakantiegangers naar dit nog niet door de massatoeristen ontdekte eiland. Wij hebben dit alleen maar als een voordeel gezien en genoten van de nog vrij authentieke sfeer die Amorgos nog overheerst.

Gereisd Met oudere kinderen in Fri Aug 26 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Romantisch Eiland

Rudolph
    14-7-2012

Een echt oordeel over dit eiland is door ons verblijf van twee dagen en een nacht nog niet te geven, maar de eerste indruk was overrompelend. Het minder toerisch zuidelijke gedeelte heeft een spectaculaire natuur en fraaie (en beschutte) stranden. Wij komen hier zeker terug om dit lieve (amor) eiland verder te verkennen.

Gereisd Met partner in Wed Jun 27 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Schitterend eiland

Astrid
    16-6-2010

Onlangs 2 dagen Amorgos bezocht; wat een fantastisch mooi en ruig eiland is dit nog! Tip: huur een auto en ga het eiland(je) verkennen. Het klooster is een flinke klim, maar het uitzicht van boven is nergens mee te vergelijken. Als je van rust en een fijne sfeer houdt, is dit een mooie bestemming voor een paar dagen.

Gereisd Met partner in juni 2010
Amorgos scoort een 8,9 uit 10, op basis van 13 reviews