• Type accommodatie

• Waardering

Reviews over Ipsos

Gewoon goed

Wim Koerten, 27-10-2017
    Wij waren er vroeg in het seizoen daarom was er niet heel veel activiteit. Voldoende restaurantjes en een lang smal strand. Verder een prima basis om Corfu te verkennen. Er gaat ook een bus naar verschillende bestemmingen waaronder Corfu-stad.

heerlijk

Kira, 3-5-2017

Ipsos heeft een fijne boulevard. veel leuke winkeltjes en wij hebben heerlijk gegeten bij Moby Dick! en het restaurant rechts daarvan, met deals, wij hebben de souvlaki( bbq spiesjes), met pita broodjes, tzatziki( yoghurt met komkommer en kuiden) patatjes en sla in een, met een glas wijn( alle wijnen op de kaart waren mogelijk) of een soft drink( verse sinaasappelsap van zijn eigen sinaasappels, en frisdranken) voor maar 8 euro!

Wel zijn er weinig prullenbakken,dus erg veel afval.

Het strand van Agios Marcos( Ipsos) wordt op veel sites beschreven als afschrikwekkend, langs een drukke weg, maar hey mensen, zoek oplossingen! wij zijn voor Moby Dick bij een huis een weggetje naar het strand ingeslagen, geen autoweg! 15 meter verderop wel, bij ons niet. Palmbomen langs de boulevard, kortom helemaal top! je kan er ook nog eens heerlijk zwemmen, maar teva's of waterschoenen raad ik wel aan, want in Corfu zijn bijna alleen maar kiezelstranden, en dus ook zee egels, ookal is het water zo helder, dat je ook gewoon kan kijken, en als je ze niet ziet, zijn ze er niet.

busverbindingen zijn erg goed! door heel Corfu eigenlijk wel, en als jou bestemming er niet bij staat, raad ik aan naar Kerkyra te reizen, en daar de bus te pakken. lees echter goed de bordjes bij de haltes( om de 50 meter is er wel een) en zie het verschil tussen zondag en door de week bussen! een maandag tijd kan je vergelijken met zaterdagen.

Er zijn enorm veel mini markets in Ipsos, wel aan de prijzige kant. kijk ook goed uit op een markt, ze kunnen nog wel eens een toeristen prijsje voor je maken, zo heb ik voor één banaan €2,50 betaald!

Voor het uitgaansleven zou ik naar Dassia gaan, daar is veel meer te beleven kwa uitgaan enzo. er zijn wel coctail bars, met speciale parasols die daarbij horen, maar geen discotheken.

De sfeer is erg gezellig. Zo is er voor ons een Griekse meneer gestopt met zijn auto, en gaf ons prachtige bloemen uit zijn tuintje! proef trouwens Kumquat producten, dat is erg Corfuotisch, net als de sinaasappels, en de olijfolie, er groeien namelijk 4 000 000 olijfbomen op het eiland! hoe meer gaten in de boom, hoe ouder, want ze groeien met het licht mee.

grieken zorgen niet echt goed voor hun dieren, hoewel het veel erger kan. soms zit er een hond of kat in de vuilnisbak te graven.

Je hebt vanaf de boulevard een prachtig uitzicht op kerkyra, lefkimmi, nissaki en barbati. helemaal top dus! zou graag terug gaan...

grieken zorgen erg slecht voor de natuur, je hebt er zo ook veel afval, en de afvalbakken ruik je van ver af, dankzij de vleesresten die er rustig een maandje staan.

Eenvoudig dorpje aan zee.

fam.meijndert, 28-5-2016

Nog niet alle gelegenheden aan de boulevard waren open op het moment dat wij Ipsos bezochten. Er zijn minimaal twee bureautjes waar men tours kan kopen. Het ene zit aan de boulevard en het andere in een zijstraatje rechts als je van Villa San Marcos afkomt, aan het begin van de boulevard.

Wij hebben de Noord Tour gedaan en vonden deze tour heel interessant, met name de uitleg door de Nederlandstalige gids over geschiedenis, cultuur, godsdienst en. enz.

De boottocht naar Paxos en Antipaxos vonden wij een fiasco: Eerst 1 1/2 uur in de bus om toeristen op te halen. Dan uren varen om een klein poosje te kunnen zwemmen (voor wie dat wil) Dan weer varen en een kleine twee uurtjes doorgebracht op een super toeristische plek. Dan weer uren varen en de busreis....Samengevat: Dertien uur van huis, waarvan twee uurtjes op een eiland :-(

Ipsos

samenopreis, 17-6-2015
    Ipsos was voor ons mooi, maar in mei moet alles nog een beetje op starten en het was nog erg rustig. Maar in de zomer zou mijn beoordeling vast wat anders zijn, het is voor ieder wat wils. Wij wilde ook rust. Strand was nog wat vol met takken maar verder mooi. Jammer dat je toch een snufje van de crisis ziet. Ondanks dit alles heeft het wel zijn charmes. Een tip, loop naar boulevard voor verhuur van scooters auto's dat is veel goedkoper. En je helpt de bevolking. En het eten is een aanrader om dat bij squirrel te doen! Dat is echt een geweldig restaurant. Lieve mensen goed eten en een echt thuis gevoel. Het restaurant " Als " zou ook goed zijn. Verder hebben we zowel zelf eten gemaakt, en bij Moby dick gegeten, dat was simpel maar wel aardig. En bij hotel zou het eten lekker zijn maar dat weten wij niet. De AB soort albert hein was een prima super markt. De kleine kioskjes zijn duur maar voor iets kleins water etc, wel goed. Water uit kraan ruikt trouwens bijna niet naar chloor!

Leuke niet te drukke plek aan de oostkust.

linda.n04, 11-6-2015
    Kiezelstrand aan de boulevard, waterschoentjes zijn niet overbodig, superschone zee die heel langzaam afloopt met hele schone bodem, dus prachtig ook met kleine kinderen.
Ipsos scoort een 7 uit 10, op basis van 123 reviews