Karfas

We hebben een aantal aanbieders voor Karfas voor je op een rij gezet:

vakanties Karfas

We hebben een aantal aanbieders voor Karfas voor je op een rij gezet:

Reviews over Karfas

Super mooi en gastvrij eiland

Ad en Suzan
    3-12-2017

Hier moet je echt naar toe, heel mooi eiland. Heel veel dorpjes, met fantastische bezienswaardigheden en mooie vergezichten. Daarnaast zijn de bewoners enorm gastvrij en super vriendelijk. Wij verbleven in het dorpje Karfas, in appartementen Karfas Bay met een geweldig mooi zandstrand. Leuke strandtenten en restaurantjes, waaronder Oasis. Super lieve gastvrije mensen, het echtpaar Kostas en Geralien zorgen ervoor dat je de tijd van je leven hebt daar. Geralien is nederlandse, getrouwd met Kostas. Altijd makkelijk als je iets speciaals wilt of info over het eiland. Zij helpen je overal mee. Huur van auto en of scooter is echt goedkoop en simpel in Karfas te regelen. Hiermee kun je prachtige dagtochten maken over het eiland. Vliegen met Aegean Air, vanaf Amsterdam naar Athene, dan Athene naar Chios. Koffers worden doorgelabeld, lekker makkelijk. Taxi naar Karfas circa 10 km kost tussen 10 en 15 euro. Chios een aanrader.

Goede uitvalsbasis om eiland te verkennen.

W.Hoving
    9-1-2017

Karfas is een plaatsje aan de oostkant van het eiland. Het heeft een mooi zandstrand en een aantal prima tavernes. Ook aan het eind van de middag is het aan de boulevard prima vertoeven. Er zijn voldoende goede logeermogelijkheden en in het voor en naseizoen is het er rustig. Vanuit Karfas, wat centraal op het eiland aan de kust ligt, is het een mooie plek om het gehele eiland met de auto te verkennen. Door branden en vooral de vluchtellingen problematiek is het toerisme helaas fors ingestort. Niet alleen in Karfas, maar op het gehele eiland. Erg jammer en triest voor de lokale bevolking, maar voor ons geen reden om Karfas in 2016 niet te bezoeken. Integendeel, we hebben een uitstekende vakantie gehad en we kunnen iedereen aanraden om Chios en Karfas te bezoeken.

Gereisd Met partner in juni 2016

heerlijk rustig plaatsje

Harry en Gerie Angenent
    10-10-2016

In het dorp bevinden zich ca 15 restaurantjes. Heerlijk eten en betaalbaar. Voor ons was Il Mondo met zelfgemaakte pizza's een aanrader. Pelikanos en Dyonissos goed Grieks eten. Zeer vriendelijke mensen. Ze missen echt de toeristen. jammer dat er zo weinig toeristen naar dit eiland gaan. Je kan er fietsen huren, die van goede kwaliteit zijn. Ook kan je vanuit Karfas zo de Kambos inwandelen. Prachtig gebied.

Gereisd Met partner in augustus 2016

zeker doen!

idor
    28-9-2015

Bij restaurant Karatzas op het einde van de boulevard kun je heerlijk, echt Grieks eten. Ga zeker ook naar Vessa en Pitios, dit zijn hele mooie dorpjes en minder toeristisch dan Pirgi en Mesta. Rij vanuit Olympi richting cave en daarna naar Agia Dynamia en dan kom je bij een heel mooi baaitje uit. Lekker vis eten aan de kade van Lagada. Bezoek het mooie witte kerkje van agios Ioannis, liggend op een schiereilandje. Ook is het citrusmuseum in de Kambos leuk om te bezoeken en de grote oude olijfboom in de buurt van Kalimasia

Gereisd Met partner in september 2015

fantatisch

fred.ina
    25-7-2015

Een kleine badplaats.rustig,bevolking erg vriendelijk,behulpzaam, Er is weinig cultuur in de hoofdstad wel,niet veel.Er zijn hele mooie plekken op het eiland.Een auto of scooter huren is aan te raden.er zijn mooie wandel gebieden. Er is wel ov,in het voorseizoen minder ,vraag het goed na hoe laat de bussen rijden.Een heerlijk eiland,

Gereisd Met partner in juni 2015
Karfas scoort een 7,8 uit 10, op basis van 233 reviews