• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

Reviews over Kambos

Vijfde keer Chios, nu in Kambos - geweldig!

Henk en Janneke, 7-1-2017

Chios is geweldig gevarieerd qua landschap. Dorpjes, stadjes, bergen, valleien, bergen, groen, maar ook ruig. Stranden - heerlijk.

Mastiekcultuur is uniek in de wereld.

Vijfde keer waren we op Chios - voor het eerst in de Kambos. Wat een aangename verrassing - die cultuur van ommuurde kavels, herenhuizen en weelderige tuinen met hier en daar een prachtig restaurant met tongstrelende gerechten en een ongekende gastvrijheid. Ook hier kun je ontspannen wandelen waarbij je bij de een wat meer dan bij de ander van de aanblik kunt genieten van zo'n landgoed.

De Kambos is ook een prima uitvalsbasis naar de diverse dorpen en stranden en naar het bruisende Chios-stad natuurlijk.

Ons verblijf midden in de Kambos in Venetis House was de kers op de taart (zie desgewenst ons separate review).

Super mooi.

Reni en Marc Van Gucht -Schaukens, 28-6-2016
    Dit jaar Juni 2016, vonden wij het heeeel triestig om op het eiland rond te trekken.Wij waren hier voor de 3de maal. We misten de vele toeristen en de volle restaurants en terrasjes. De verschillende steden zoals onder andere ,Mesta en Pyrgi waren ronduit om te wenen. Alle stoelen leeg op de uitbaters en een eenling na.Het is een prachtig eiland met zijn verscheidenheid aan natuur. Het mooie noorden waar je een ganse dag kan rond trekken, het zwarte strand, de mooie baaien ...Het is een heel net eiland met onderhouden straten en wegen. Alles goed aangegeven. Alleen de toerist mankeert. En waarom? Vluchtelingen die we niet gezien hebben!!! Niemand van de mensen op ons vliegtuig!!!! restanten van zwemvesten of zodiac...De bars en restaurants blijven leeg op zaterdag na, dan zijn de inwoners daar, maar de rest van de week? De inwoners zijn nog niet veranderd , vriendelijk en behulpzaam. Maar het knaagt....die negatieve reclame, hoe lang houden ze het nog uit? Het leven daar is niet goedkoper dan hier. Hun inkomen? Dat is andere koek. En het is er zo mooi, de Kambos met zijn smalle steegjes en prachtig huizen.

Rustige streek, gemoedelijke sfeer

bjorndolne, 8-6-2015
    Op 4 km afstand (Karfas) is een prima zandstrand en waar de zee heel langzaam afloopt. Dus zeer geschikt voor kinderen.

Top of the Bill :-)

Laban Family, 6-8-2014
    Neighbourhood with beautiful old villa's from 18th century, Venetian Style. Nearby basic & nice beach. Good base to explore the Island

ine één woord: geweldig

Alex en Bettina, 25-7-2014

De Kambos is een bijzonder verassend stukje integratie van door de eeuwen wisselende overheersing, met behoud van authenticiteit.

Lekker eten bij Ombaksos!

Kambos scoort een 8,5 uit 10, op basis van 13 reviews