Chios Stad

Vakantie in Chios Stad

vakanties Chios Stad

Reviews over Chios Stad

• 8Marco31-01-2018

Mooi eiland, mooie stranden, onontdekt

Een onontdekt Grieks eiland met een mooie natuur en sterke cultuur

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Sfeer in stad
    • 8Stranden
    • 8Zorg voor natuur

Alleen gereisd in april 2016

• 6famvankoert06-07-2016

Leuke stad met lieve mensen...

Hotel was ver weg van de stad maar eenmaal daar is het genieten...

• 1Stranden

Gereisd met partner in juli 2014

• 7S. van der Weide22-09-2015

Levendige stad

Sfeervolle boulevard bij de haven, oude stad, relaxte sfeer, echt het hart van Chios!

In het grote park veel bootvluchtelingen met tentjes, maar geen overlast van verder.

• 8Uitgaanslevenn
    • 4Stranden

Gereisd met partner in september 2015

• 6Denise29-08-2015

Geen sfeer

Chios Stad had naar mijn mening weinig sfeer. Het was erg on-toeristisch, waardoor je op het terras tussen alle Grieken zat (wat ik overigens wel erg leuk vond). Om te dineren zou ik hier niet naartoe gaan, maar naar het plaatsje Karfas. Weinig vegetarische gerechten!

• 10Cultuur
    • 6Omgeving
    • 4Sfeer in stad
    • 4Stranden

Gereisd met partner in augustus 2015

• 8Laura04-09-2014

Gezellige stad met veel lekkere restaurantjes

Wij hebben iedere avond in een ander restaurantje gegeten, die zijn er genoeg in Chios! De winkelstraat is niet zo heel groot, maar wel leuk om eens door heen te lopen. Wij hebben niet echt uitgaanskroegen of clubs kunnen ontdekken maar volgens mij houden de Grieken er meer van om lekker op een terras een drankje te drinken. De stad zelf is vrij drukbevolkt en daardoor soms wat chaotisch. Echter is er genoeg te zien en te doen, waardoor wij het fijn hebben gehad. De bevolking is ook vriendelijk.

• 8Uitgaanslevenn
    • 7Stranden
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in augustus 2014

• 8cor09-05-2014

Cultuurrijk

Chios stad is een mooie stad met veel cultuur. Het heeft een leuke haven met veel restaurantjes. Overal goed te eten voor een redelijke prijs. Het ommuurde deel van de oude stad doet zeer Grieks aan. Een mooi pleintje met gezellige zitjes met een goede bediening, maakt het vakantiegevoel compleet.

• 6Stranden

Gereisd met partner in mei 2014

• 7Evalina Bar05-10-2013

Drukke stad

Veel studenten sávons in de stad en erg druk verkeer wanneer je sávonds aan de boulevard zit te eten.

• 7Cultuur
    • 7Omgeving
    • 6Sfeer in stad
    • 7Stranden

Gereisd met partner in september 2013

• 9Kwinter19-09-2013

Wat een heerlijk eiland!

Chios was een verademing. Wat een rust, maar toch voldoende te doen. En hele vriendelijke mensen. Iedereen zegt vriendelijk 'Yassas', ze zijn behulpzaam. We kregen van een groep vrouwen die net als wij het Nea Moni klooster bezochten spontaan koekjes. Er zijn heel veel strandjes, zandstranden en kiezelstranden. Verder zijn er leuke plaatsjes zoals Pyrgi en Mesta te bezoeken en het eerder genoemde Nea Moni Klooster. Wij waren er maar een week en hebben driekwart van het eiland gezien. Het Noord-Westen hebben we niet gezien. Er zijn goede wegen om te scooteren of auto te rijden (beide gedaan). Auto's zijn prima te huur bij de diverse autoverhuur bedrijven. Het is niet nodig dat via je reisorganisator te doen. Wij hebben in ieder geval geen problemen gehad bij autohuur in Karfas. Karfas heet het meest toeristisch te zijn, maar is nog steeds erg rustig. Wel voldoende restaurantjes. Ook in de andere kustplaatsjes is accommodatie te vinden!

Gereisd met partner in september 2013

• 10Gonda van Zonneveld12-09-2013

Geweldig

Kom al 18 jaar op CHIOS en is inmiddels ons tweede "thuis" geworden.Lieve en zorgzame mensen,mooi cultuur,heerlijk eten en schitterende stranden.Moet wel vervoer hebben als je van alle mooie dingen wilt genieten.

• 9Uitgaanslevenn
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad

Gereisd met partner in april 2013

• 8Mariska01-07-2013

Geweldig!

Chios was een heerlijk eiland, lekker rustig, weinig toeristen en geen schreeuwende kinderen. Veel te doen en te zien.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in januari 2013