Chios Stad

Reviews over Chios Stad

Geen sfeer

Denise,
    29-8-2015

Chios Stad had naar mijn mening weinig sfeer. Het was erg on-toeristisch, waardoor je op het terras tussen alle Grieken zat (wat ik overigens wel erg leuk vond). Om te dineren zou ik hier niet naartoe gaan, maar naar het plaatsje Karfas. Weinig vegetarische gerechten!

Gereisd met partner in augustus 2015

Gezellig maar niet typisch Grieks

Heerlijk hotel op prima locatie,
    18-8-2015

Chios stad is meer een havenplaats. De bebouwing langs de boulevard is veelal lelijk met hier en daar hoogbouw. Voldoende terrassen, bars en tavernes, maar verwacht geen gezellige winkels of uitgaansmogelijkheden.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

Gezellige stad met veel lekkere restaurantjes

Laura,
    4-9-2014

Wij hebben iedere avond in een ander restaurantje gegeten, die zijn er genoeg in Chios! De winkelstraat is niet zo heel groot, maar wel leuk om eens door heen te lopen. Wij hebben niet echt uitgaanskroegen of clubs kunnen ontdekken maar volgens mij houden de Grieken er meer van om lekker op een terras een drankje te drinken. De stad zelf is vrij drukbevolkt en daardoor soms wat chaotisch. Echter is er genoeg te zien en te doen, waardoor wij het fijn hebben gehad. De bevolking is ook vriendelijk.

Gereisd met partner in augustus 2014

Cultuurrijk

cor,
    9-5-2014

Chios stad is een mooie stad met veel cultuur. Het heeft een leuke haven met veel restaurantjes. Overal goed te eten voor een redelijke prijs.

Het ommuurde deel van de oude stad doet zeer Grieks aan. Een mooi pleintje met gezellige zitjes met een goede bediening, maakt het vakantiegevoel compleet.

Gereisd met partner in mei 2014

Wat een heerlijk eiland!

Kwinter,
    19-9-2013

Chios was een verademing. Wat een rust, maar toch voldoende te doen.

En hele vriendelijke mensen. Iedereen zegt vriendelijk 'Yassas', ze zijn behulpzaam. We kregen van een groep vrouwen die net als wij het Nea Moni klooster bezochten spontaan koekjes. Er zijn heel veel strandjes, zandstranden en kiezelstranden. Verder zijn er leuke plaatsjes zoals Pyrgi en Mesta te bezoeken en het eerder genoemde Nea Moni Klooster. Wij waren er maar een week en hebben driekwart van het eiland gezien. Het Noord-Westen hebben we niet gezien. Er zijn goede wegen om te scooteren of auto te rijden (beide gedaan). Auto's zijn prima te huur bij de diverse autoverhuur bedrijven. Het is niet nodig dat via je reisorganisator te doen. Wij hebben in ieder geval geen problemen gehad bij autohuur in Karfas.

Karfas heet het meest toeristisch te zijn, maar is nog steeds erg rustig. Wel voldoende restaurantjes. Ook in de andere kustplaatsjes is accommodatie te vinden!

Gereisd met partner in september 2013
Chios Stad scoort een 7,6 uit 10, op basis van 48 reviews