Camping Le Plan d'Eau

WebsiteLink naar websiteWeer vandaag15°6°
Camping Le Plan d'Eau

Omschrijving
De kleinschalige Camping Le Plan d’Eau ligt in de Ardèche bij Saint Charles. Zwemmen kan in het zwembad, maar ook in de rivier. Twee keer per week wordt er ‘s avonds voor live-muziek gezorgd. De omgeving is vooral geschikt voor outdooractiviteiten zoals fietsen of zelfs canyoning. Het dorpje Aubenas is leuk om te bezoeken.

163 reviews over Camping Le Plan d'Eau in het Nederlands

Zeer fijne en relaxte vakantie gehad

Marcel,
18-9-2018

We hebben met veel plezier bijna drie weken op deze camping gestaan. Het is een mooie kleinschalige camping direct aan het ondiepe gedeelte van de Ardech. Personeel altijd zeer vriendelijk en hulpvaardig, spreken allemaal goed engels. Een fijn zwembad waar shorts, i.v.m. hygiene, niet zijn toegestaan. Normale toiletten zonder wc bril en inderdaad ook geen papier (kwestie van gewenning). De vuilcontainers staan buiten de camping zodat daar ook geen overlast van is.

Al met al een zeer geslaagde vakantie!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Top locatie en fijne camping

Rianne,
1-9-2018

Mooi gelegen camping aan de Ardèche. Ruime plaatsen, wij hadden een XXL plaats en dit was echt de moeite waard. Het sanitair werd zorgvuldig schoongemaakt, douches waren heerlijk warm. Bij de afwas was alleen het water soms wat koud. Goede mix van verschillende nationaliteiten. Veel nederlands, maar ook duits, engels en fransen. Heerlijk zwembad met voldoende ligbedden. Zwemmen in de ardeche is echt top. Lekker dicht bij de faciliteiten, net niet op loopafstand maar binnen 5 min bij bakkers en supermarketen. Animatie was minder dan verwacht. Denk eind seizoen dat de puf eruit was. Bandjes waren van wisselende kwaliteit. De eerste woensdag was echt slecht, maar daarna werden ze steeds beter.

Leuke gezinscamping.

R.,
23-8-2018

Mooi zwembad en leuke rivier om in te zwemmen.

Gereisd met vrienden in augustus 2018

Heerlijke vakantie

Dave,
21-8-2018

Camping Le Plan d'eau is een fijne rustige camping. Wij verbleven 3 weken in een chalet met 3 slaapkamers. Deze is ruim genoeg met over de hele lengte een overdekte veranda. Er kan heerlijk gezwommen worden in de rivier. Wel oppassen want ook tijdens ons verblijf waren er stukken steen van de rotswand af gevallen. Dit gedeelte hoort niet bij de camping. Onze zoon van 15 heeft zich prima vermaakt met leeftijdsgenoten. Loris, de animator dit jaar, zorgde voor leuke sporttoernooitjes. De jongeman van de receptie, Marie de manager en Franck de eigenaar zijn heel erg vriendelijk en gastvrij. Ze staan altijd klaar om je te helpen. Enig minpuntje was wat ons betreft de avondanimatie die 2x in de week wordt aangeboden. De zangers c.q bands waren van een niet zo hoog niveau, dit zou beter moeten kunnen. Le Plan d'eau is een heerlijke camping waar veel nederlanders komen. Wij vinden dat absoluut niet erg. Wel leuk om een praatje te kunnen maken.

Super!

Remco,
17-8-2018

We zijn net terug van bijna 3 prachtige weken camping Le Plan d'Eau! Een relatief kleine maar erg leuke camping waar alle faciliteiten aanwezig zijn. De ligging in een hoek van de rivier is super, het ongerepte van de hoge klif, het stromende water en het plateau waar je overheen kunt lopen leveren mooie plaatjes op. Het zwembad is altijd keurig op orde (ook het sanitair) en wij hadden altijd een bedje. De mix van jonge kinderen (<10jr.) en oudere pubers gaf een leuke dynamische sfeer. Al met al en camping om aan te raden. Een advies aan de eigenaars van de camping: het terras mag wel iets opgepimpt worden....er zit veel meer potentie in om er iets leukers van te maken.

Wellicht komen we over een aantal jaren nog eens terug!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Hele fijne camping!

Inge,
11-8-2018

We hebben met oudere kinderen een heerlijke tijd gehad op deze camping. We zijn enorm te spreken iver het privestrandje en het zwembad is eenvoudig maar heerlijk. De eigenaar en de medewerkers werken van 's ochtends tot 's avonds hard om het iedereen naar de zin te maken. Ze zijn behulpzaam en erg vriendelijk maar ook duidelijk als het moet. De camping is voor kinderen vanaf 8 jaar wat leuker denken wij. Te jonge kinderen hebben er weinig. Er is ook veel jeugd (kinderen en tieners) op de camping en die hebben lol met elkaar. Fijn dat de regels dan toch gewoon de regels blijven. De camping is een rustige uitvalsbasis voor uitjes. Alles is prima bereikbaar. Wij komen hier nog weer terug!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Leuke Franse camping aan de rivier.

Marisa,
10-8-2018

Prima camping, goed verzorgd met fijne grote xl plekken. Sanitair was altijd prima in orde met zeep bij de wasbak. Ligging aan de rivier was heel mooi en ook een fijne plek voor onze jeugd 's avonds waar niemand last van ze heeft.

Het short verbod in het zwembad vinden wij zeer terecht. Met een vuile sportbroek het zwembad inspringen geeft problemen met het in orde houden van de kwaliteit van het zwembadwater. Het zou wel fijn zijn als het personeel daar eenduidig in is. Een waterpolo toernooi met alle deelnemers in shorts geeft een inconsequent signaal zeker als ze er de dag erna uitgestuurd worden. Onze tip is wees duidelijk en consequent in de regelgeving en spreek niet alleen de jongeren hier op aan maar iedereen met shorts.

Buiten dit probleem (zeker met de hoge temperaturen) een camping waar wij met plezier terug naar toe gaan.

Matig

Joost,
7-8-2018

Eigenaar doet spastisch over zwemshorts wat dagelijks Tom en Jerry tafereel geeft

Alleen hangtoilletten zonder papier en geen zeep bij de wasbakken

Containers worden te weinig geleegd is een stinktroep

All the team of Le Plan d'Eau, directeur, 22-1-2019

We thank you for your comment.

For the well being and by the good manners of all the campers, everyone has to respect the rules of hygiene and comportments. It is needed for everyone to spend a nice holiday.

We told you many times about the rules of the swimming pool : forbidden shorts for hygiene and cleanlyness of the water and the non possibility to catapult a ball in the swimming pool when many other people (and young children) are trying to enjoy their swimming.

Not respecting this obvious rules can only lead to a definitive exclusion of the campsite because we only want everyone to enjoy a nice holiday. We remind you that we are not here to educate the children and their parents but to make our place nice and confortable for EVERYONE.

Fijne compacte camping in de ardeche maar niet in het te toeristische gebied. Fijn gefietst in de bergen ten noorden van vals les bains. Plekken hebben allemaal voldoende schaduw. Na 23.00 is er rust op de camping. Zwembad is fijn maar niet bijzonder. Live muziek is vermakelijk (2x per week). Terras is goed voor een lekker drankje....prijs voor een kopje koffie is top ...

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Prima camping

Olaf,
2-8-2018

Prima camping, de kinderen konden s’avonds naar het strandje. Sanitair was prima in orde. Genoeg te zien in de omgeving. Weinig last van storende geluiden op de camping.

Wij hadden gelukkig een plaats onder verschillende bomen waardoor we het goed konden uithouden.

De kinderen willen volgend jaar weer terug en wij denken er ook over.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQNiet toegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Plan d'Eau in St. Privat (Ardeche), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Plan d'Eau zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.