Camping Le Plan d'Eaustersterster

8Fantastisch

Frankrijk, Rhône - Alps, St. Privat (Ardeche)

8Fantastisch

• 6.2Eetgelegenheden
  • 8.4Staat v/h sanitair

Meer camping info
Tonen op kaart

De kleinschalige Camping Le Plan d’Eau ligt in de Ardèche bij Saint Charles. Zwemmen kan in het zwembad, maar ook in de rivier. Twee keer per week wordt er ‘s avonds voor live-muziek gezorgd. De omgeving is vooral geschikt voor outdooractiviteiten zoals fietsen of zelfs canyoning. Het dorpje Aubenas is leuk om te bezoeken.

Contact

214 reviews over Camping Le Plan d'Eau

• 7M. van Houdt01-01-2020

Had een stuk fijner kunnen zijn.

Het is een leuke camping met prima sanitair en grote beschutte plekken (wel gortdroog met stenen erin, dus houd daar rekening mee). Er was in de buurt genoeg te doen en fijne bakkers dichtbij. Ook het personeel was erg aardig. Wij waren er begin augustus en in de eerste week werden de jongere kinderen (van ons waren 9 en 11) compleet overschaduwd door de tieners. Die opereerden alleen in groepen en namen de bar over, de pooltafel, het zwembad, etc. Vooral 's avonds als ze in drommen naar het riviertje gingen of om 2 uur 's nachts terugkwamen, was het een enorm kabaal. Elke nacht weer, 2,5 weken lang. Verschrikkelijk. Volgende ochtend gebroken glas, kapotte ligstoelen en lege sigarettenpakjes bij de rivier. De campingbazin was superaardig en sprak ze aan, maar kon er weinig tegen beginnen. Moest toch vooral van de ouders komen die hun snor drukten. Voor ons helaas absoluut niet meer.

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 2019
    8Fam B.24-08-2019

Fijne camping

De camping ligt direct aan de Ardèche: 1 minuut lopen naar het strandje. Prachtig uitzicht op een steile rotswand. Wij hadden een XL staanplaats. Ruime plek, wel vrij smal. Veel stenen op de plek. Veel schaduw door hoge bomen! Een heg hadden wij alleen aan de achterkant.

Het sanitair wordt ‘s nachts en ‘s middags schoongemaakt. Er zijn 3 gangen: een voor mannen, een voor vrouwen en een voor mannen en vrouwen. In elke gang zijn toiletten (schoon, laag en vrijwel allemaal zonder bril maar wel met wc-papier), washokjes en douches. De laatste dagen van ons verblijf was het rustiger en ging de middelste gang (voor mannen en vrouwen) dicht. Aan de zijkant van het sanitairgebouw is voldoende afwasgelegenheid. Wasmachines tegen betaling.

Onze dochters deden mee aan het sporten, elke middag om 5 uur, en hadden een leuk vriendinnengroepje.

Minpunt: twee nachten overlast door dronken lallende Nederlandse jongeren.

• 9Staat v/h sanitair

Marie, directeur, 26-08-2019

Thank you for your review. We are very happy that you enjoyed your holiday at Le Plan d'Eau. See you again soon!

• 7MB23-08-2019

prima camping, goede service, prachtig gebied!

Ondanks dat het een kleine camping is hebben onze 3 pubers zich prima vermaakt. Veel Nederlandse jeugd die in de avond bij de rivier samen komen en daardoor geen overlast geven op de camping. De rivier is heerlijk om te dobberen en geeft een prachtig uitzicht. In de omgeving is genoeg te doen. Het restaurant was helaas niet best. De kwaliteit was niet geweldig en het was erg duur. We hadden een avond curryworst besteld en deze kostte € 10,50. Hiervoor kreeg je 2 knakworstjes en een beetje friet. Soms was een broodje een panini en soms stokbrood. En er is ook een avond geweest dat ze de helft niet hadden. Sanitair is prima (schoon), wel heel veel spinnewebben in het plafond. Soms was er wel toiletpapier, soms niet. Samenvattend, leuke camping, zeker voor herhaling vatbaar, maar dan hopelijk wel een beter restaurant.

• 3Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Marie, directeur, 26-08-2019

Thank you for your review. We are happy that you enjoyed the camping and the river site. We understand that you didn't like the restaurant. It was a first experience for us with a new manager at the restaurant and we will make it different next year so everyone can enjoy the campsite's feeling at the restaurant also ! See you again soon at Le Plan d'Eau!

• 5Dave18-08-2019

Wel aardig

Dat halleluja en trompetgeschal herken ik niet dus waar die hoge cijfers vandaan worden gefantaseerd is mij een raadsel. Het is een aardige camping met een smoezelig zwembadje, rivier is leuk en het strandje vol met glasscherven achtergelaten door de jeugd is wel aardig. Restaurant tenen krommend slecht maar personeel vriendelijk. Het bandje dat de buurt komt opschrikken kunnen ze ook beter vervangen voor een beter exemplaar hoewel de man wel vreselijk goed overweg kon met zijn gitaar. Omgeving gewoon super en ook genoeg te doen, restaurantjes genoeg en ook goede kwaliteit. Twee bakkers in het dorp dus omkomen van de honger hoeft daar niet. Leuk voor een week maar dan ook snel weer door naar de volgende.

• 1Eetgelegenheden

• 7Marieke15-08-2019

Gezellige camping, veel jeugd

Voor de tweede keer naar deze ontzettend gezellige camping geweest omdat de kinderen ( 15 en 17 ) het zo goed naar hun zin hadden gehad vorig jaar . Zwembad en rivier zijn heerlijk, ruime plaatsen en heel veel jeugd tussen de 12 en 20 jaar. Deze verzamelden 's avonds bij de pingpongtafel en vertrokken daarna naar het strandje bij de rivier om geen overlast te bezorgen . Ze hebben ook dit jaar weer veel vrienden gemaakt en een super vakantie gehad. We hadden hoge verwachtingen van een nieuwe restauranteigenaar, maar vonden het over het algemeen erg tegenvallen. Vorig jaar toen de camping het zelf nog runde vonden we het beter. Als het aan de kinderen ligt.....volgend jaar weer...…….en ook wij zijn in de buurt nog niet uitgekeken.

• 5Eetgelegenheden

Marie, directeur, 26-08-2019

Thank you for your review on our campsite. We are very sorry that the restaurant was not so good this year. It is important for us when you tell so we can make it better next year. We are happy that your children enjoyed their stay again at le Plan d'Eau and the riverside! See yuo again at Le Plan d'Eau!

• 7M.15-08-2019

Goed maar volgend jaar weer ergens anders.

Wij hadden een chalet gehuurd. Klein maar prima met veranda in de schaduw. Leuke camping met oudere kinderen. De sfeer is goed met huisjes en tenten ongeveer gelijk verdeeld. Je kan heerlijk zwemmen in de rivier. Zwembad ook goed maar eenvoudig. In de omgeving is genoeg te doen. Bois de paiolive, pont d'arc etc. Wel erg druk in de regio maar dat weet je van de ardeche. Jammer vond ik het restaurant op de camping. Daar valt zo veel meer van te maken. TL verlichting is heel ongezellig, eten erg slecht en de artiesten zijn van karaoke niveau. Soms was het gewoon een bak met herrie. Waarom niet 1x per week een dj voor de jeugd? Met goed eten en gezellig restaurant haal je veel meer omzet. Wij hebben nu heerlijke pizza in aubenas gegeten bij klein tentje Colette. Onze zoon wilde ook graag een voetbalveld op de camping maar dat bleek op zand en trok hem toch niet zo. Al met al leuke vakantie gehad maar volgend jaar weer ergens anders heen.

• 3Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Marie, directeur, 26-08-2019

Thank you for your positive review on our camping. We are happy that you enjoyed your holiday here. We only feel very sorry that the restaurant was so poor this year and we want to make it the best so you can enjoy the nice camping feeling also on the terrasse of the restaurant every day! See you again soon at Le Plan d'Eau!

• 8Jolanda05-08-2019

Riviertje groot pluspunt en de mooie omgeving.

Prachtige plek met mooi strandje aan ondiepe heldere rivier de Ardeche waar je lekker met band/luchtbed kunt dobberen. Ook zwembad met ligstoelen en animatie: dagelijks voor kinderen, paar avonden muziek/magic show etc. Grote plekken en nog groter tegen betaling. Scherpe grove grind op paden niet fijn voor kindjes, hoofdpad wel asfalt. Zeer vriendelijk personeel. Koelkast gehuurd. Je kunt ook excursie met electrische step boeken (niet goedkoop) of wandelingen. Genoeg schaduw. Soort luizen uit bomen op de tent, mieren, torretjes etc. maar je zit in de natuur! Brood niet geweldig maar bakker vlakbij. Paella- en mossel/friet-avonden. Veel oudere jeugd die verzamelen bij tafeltennistafel en 's nachts naar strandje op camping gaan. Geen last van gehad (14-20 jr). Heel veel te doen in omgeving, mooie watertjes met rotsen en strandjes ontdekt o.a. bij Thuyts (Pont de Diable). Best nog huisjes vrij 2e en 3e week juli. Tent staat op rotsgrond.

• 7Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

• 9Olaf31-07-2019

Prima camping voor oudere kinderen

2e keer op de camping dankzij onze kinderen, zij vermaken zich prima met een grote groep 13/18 jarige jongeren, de receptie is vanouds maar het restaurant word nu door iemand anders gerund. De kwaliteit van het restaurant was dit jaar een stuk slechter qua service en het eten. De camping zelf prima verzorgd en gezellig. De Ardeche op het einde van de camping en het zwembad op de camping zorgde weer voor genoeg verkoeling. Prima camping voor ouders met oudere kinderen.

• 6Eetgelegenheden

Marie, directeur, 13-08-2019

Thank you for your positive review ! We had for the first time a different owner at the restaurant and we ear that it was not so good. So it will be different the coming years. We are very happy the camping pleased you and we want the restaurant to be at the same level from next year. We will be very happy to welcome you again at Le Plan d'Eau!

• 9Marieke28-07-2019

Fijne camping in prachtige omgeving!

Super fijne camping, ruime plaatsen (gescheiden door haagjes, wij hadden een xxl plek en die was ook écht groot!). Vriendelijk personeel, fijn dat er zowel rivier met strandje als zwembad is, in prachtige omgeving waar heel veel te doen is! Onze kinderen vonden het fantastisch om met een band de rivier af te gaan (wij zelf soms ook;-), daarna een andere zwembroek aan voor in het zwembad. Prima regel, zo blijft het schoon en fijn om te zwemmen voor iedereen! De camping beschikte over elektrische stepjes, super leuk om (mogelijk vanaf 10 jaar) een route mee te boeken. Omdat de camping zo centraal ligt, is er zoveel te doen en te zien! Wij deden aan canyoning, gingen kanoën, wandelen (prachtige wandelroutes bij L’Ours et Lion!), naar de krokodillenfarm, naar Aubenas, pont Vallon, springen van de rotsen en zwemmen bij de ‘duivelsbrug’, en Balazuc, kwamen eigenlijk tijd tekort.. Vlakbij de camping ook een Decathlon en grote(re) supermarkten.

• 7Eetgelegenheden

Marie, directeur, 13-08-2019

Thank you for your very positive review on our camping site. Yes the Ardèche is a wonderful region with a lot of things to do!

• 10Antoine28-07-2019

Top camping!!

Kleinschalige camping, zeer vriendelijk personeel. Ontvangst door Mari is top wat een vriendelijke vrouw die ook nog eens Engels spreekt ( wat veel Fransen niet kunnen of weigeren). Sanitair is schoon en netjes. Plekken zijn ruim en schaduwrijk. Zwembad is prima maar de rivier is echt geweldig! Aubenas ligt om de hoek dus alles voor handen. Veel Nederlandse jeugd welke geen overlast veroorzaken, gewoon gezellig. Kortom een aanrader deze kleinschalige camping.

• 9Eetgelegenheden

Marie, directeur, 13-08-2019

Thank you for your very positive comment! We are very happy to make your holidays the best! See you again at Le Plan d'Eau!

14 tips over Camping Le Plan d'Eau

• Bert, 17-01-2012

Ga niet altijd op de positieve beoordelingen af.

• Manja, 30-06-2012

De camping heeft xl plekken voor als je een grote tent of caravan hebt. Een aantal plekken zijn erg mooi gelegen, met name aan de rand. Je kijkt dan uit op de natuur. Je krijgt korting als je een key card of asci card hebt, scheelt een hoop. Op het terrein zijn ook huisjes te huur.

• Thomas, 23-09-2013

Ga in de omgeving kanoën! SUPERRR

33 vragen over Camping Le Plan d'Eau

• heleen, 03-11-2019

Niet bereikbaar

Ik probeer de camping al een aantal weken te bereiken maar ze reageren niet (meer want afgelpe zomer nog wel) op mail en ook het telefoonnummer werkt niet. iemand een idee hoe dit kan?

• Betty, 28-08-2019

Mooie plaats

Volgend jaar willen we graag naar deze camping toe. Weet iemand vanaf welke datum je een plek kan reserveren? Kun je zelf doorgeven waar je graag wilt staan? Zo ja, wij zouden het liefst een mooie ruime plek (met schaduw) aan het water willen reserveren. Wat is een mooi plekje om te staan?

• Joke, 10-08-2019

Aanrijroute

Weet iemand wat de handigste (niet zo stijl en niette smal) aanrijroute is voor auto met grote caravan? Alvast bedankt.

Camping Le Plan d'Eau info

• Aantal sterrenstersterster