Géén boekingskosten

Le Plan d'Eau

FrankrijkRhône - AlpsSt. Privat (Ardeche)

We hebben de beste aanbieders voor Camping Le Plan d'Eau voor je op een rij gezet:

8.5FantastischScore uit 216 reviews
+41/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

8.5FantastischScore uit 216 reviews
  • 8.5Staat v/h sanitair
  • 8.5Eetgelegenheden

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

De kleinschalige Camping Le Plan d’Eau ligt in de Ardèche bij Saint Charles. Zwemmen kan in het zwembad, maar ook in de rivier. Twee keer per week wordt er ‘s avonds voor live-muziek gezorgd. De omgeving is vooral geschikt voor outdooractiviteiten zoals fietsen of zelfs canyoning. Het dorpje Aubenas is leuk om te bezoeken.

216 Reviews over Le Plan d'Eau

• 9Margaret13-08-2022

Geweldige camping, aanrader!

We zijn hier 3 weken geweest op een zeer grote XL plek met eigen sanitair en keuken, superluxe! En we hebben geweldig genoten. Camping ligt direct aan de rivier en heeft een prettig zwembad met goede ligbedden. De opblaasglijbaan viel ook goed in de smaak bij de kinderen. De camping is ook heel geschikt voor wat oudere kinderen, die treffen elkaar bij de bar en gaan daarna samen weg. Eerst naar de rivier, maar na de brand was het daar ‘s avonds minder veilig.

Restaurant is simpel, maar goed en niet duur. De bediening is zeer gezellig en vriendelijk en er werd zelfs Nederlands gesproken. 2x per week was er live muziek, erg leuk! En niet tot heel laat, wat ook prettig is. Uiterlijk 23:30 uur was alles weer rustig.

Fijne mix van diverse nationaliteiten op de camping. En er is heel veel te zien en te doen op korte afstand.

Wij hebben enorm genoten en zijn verbaasd over de negatieve reacties die hieronder staan. Zeer onterecht!

• 9Eetgelegenheden
  • 8Oosterom25-07-2022

Voor herhaling vatbaar

Sfeervolle, authentieke, redelijk kleine camping. Leuke bar/restaurant waar je prima kunt eten. En 's avonds gezelligheid kan zoeken. Onze tienerjongens, toen net 14 en net 16, hebben zich prima vermaakt. In de avond gaan de pubers met zijn alleen hangen in de bar en wanneer deze sluit gaan ze zitten bij de rivier. Grotere plaatsen om boodschappen te doen moet je wel met de auto bezoeken. Maar is slechts 10 min rijden

• 8Eetgelegenheden
  • 9Casilima18-08-2020

Genoten van een heerlijke camping!

Het blijft met meningen altijd zo leuk dat iedereen het anders beleeft. Wij hebben een toptijd gehad op deze camping. Een heerlijk zwembad waar wij zelden gezien hebben dat alle bedjes bezet waren en als dat zo was had je na maximaal 15 minuten toch een plekje om te liggen. Rondom had wat toezicht kunnen zijn maar er zijn druktemakers aangesproken. Kinderen (en tieners) hebben ontzettend veel plezier gehad op deze opblaasglijbaan. Pubers genoeg op de camping waar wij zelden last van hebben gehad. Onze pubers (16 en 19) vonden deze camping top! De rivier op de camping is ook heerlijk! Afgelopen winter is een deel van het strandje weggeslagen. Jammer, maar met ons stoeltje en luchtbed lagen wij ook prima op de rotsen. Wij wisten niet beter... Restaurant is simpel met beperkte kaart. 2 x per week een bandje op het terras, om 11 uur was dat vaak afgelopen. Chalet (6p) was schoon en wij hadden een ruime plek op deze mooie camping.

• 8Eetgelegenheden
  • 6Linda15-08-2020

Teleurstellend, niet voor herhaling vatbaar

Wij verbleven in een huuraccommodatie. Deze was niet geheel schoon bij aankomst. Daarnaast is niet alleen het water ontzettend heet bij alle kranen, de kranen zelf worden gloeiendheet. Echt opletten als je met kinderen gaat. Het zwembad is netjes maar best druk zo nu en dan. Er mogen max. 50 personen in maar niemand die dit controleert. De glijbaan bij het zwembad is opblaasbaar en wordt voornamelijk gebruikt door kids tussen de 5-15jr. Op de glijbaan kan het er ruig aan toe gaan. Veel kinderen komen zonder ouders naar het zwembad en ook hier geen controle vanuit de camping. Jongeren vanaf 15 zitten in grotere groepen soms rond het zwembad, ook wordt hier weleens een biertje gedronken of een sigaretje gerookt, het geen niet mag maar geen controle op is. In beide leeftijdscategorien betreft het Nederlandse en Franse kinderen/jongeren. Brood op de camping is middelmatig. De rivier is top!

• 6Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair
  • 7M. van Houdt01-01-2020

Had een stuk fijner kunnen zijn.

Het is een leuke camping met prima sanitair en grote beschutte plekken (wel gortdroog met stenen erin, dus houd daar rekening mee). Er was in de buurt genoeg te doen en fijne bakkers dichtbij. Ook het personeel was erg aardig. Wij waren er begin augustus en in de eerste week werden de jongere kinderen (van ons waren 9 en 11) compleet overschaduwd door de tieners. Die opereerden alleen in groepen en namen de bar over, de pooltafel, het zwembad, etc. Vooral 's avonds als ze in drommen naar het riviertje gingen of om 2 uur 's nachts terugkwamen, was het een enorm kabaal. Elke nacht weer, 2,5 weken lang. Verschrikkelijk. Volgende ochtend gebroken glas, kapotte ligstoelen en lege sigarettenpakjes bij de rivier. De campingbazin was superaardig en sprak ze aan, maar kon er weinig tegen beginnen. Moest toch vooral van de ouders komen die hun snor drukten. Voor ons helaas absoluut niet meer.

• 5Eetgelegenheden
  • 8Fam B.24-08-2019

Fijne camping

De camping ligt direct aan de Ardèche: 1 minuut lopen naar het strandje. Prachtig uitzicht op een steile rotswand. Wij hadden een XL staanplaats. Ruime plek, wel vrij smal. Veel stenen op de plek. Veel schaduw door hoge bomen! Een heg hadden wij alleen aan de achterkant.

Het sanitair wordt ‘s nachts en ‘s middags schoongemaakt. Er zijn 3 gangen: een voor mannen, een voor vrouwen en een voor mannen en vrouwen. In elke gang zijn toiletten (schoon, laag en vrijwel allemaal zonder bril maar wel met wc-papier), washokjes en douches. De laatste dagen van ons verblijf was het rustiger en ging de middelste gang (voor mannen en vrouwen) dicht. Aan de zijkant van het sanitairgebouw is voldoende afwasgelegenheid. Wasmachines tegen betaling.

Onze dochters deden mee aan het sporten, elke middag om 5 uur, en hadden een leuk vriendinnengroepje.

Minpunt: twee nachten overlast door dronken lallende Nederlandse jongeren.

Marie, directeur, 26-08-2019

Thank you for your review. We are very happy that you enjoyed your holiday at Le Plan d'Eau. See you again soon!

• 7MB23-08-2019

prima camping, goede service, prachtig gebied!

Ondanks dat het een kleine camping is hebben onze 3 pubers zich prima vermaakt. Veel Nederlandse jeugd die in de avond bij de rivier samen komen en daardoor geen overlast geven op de camping. De rivier is heerlijk om te dobberen en geeft een prachtig uitzicht. In de omgeving is genoeg te doen. Het restaurant was helaas niet best. De kwaliteit was niet geweldig en het was erg duur. We hadden een avond curryworst besteld en deze kostte € 10,50. Hiervoor kreeg je 2 knakworstjes en een beetje friet. Soms was een broodje een panini en soms stokbrood. En er is ook een avond geweest dat ze de helft niet hadden. Sanitair is prima (schoon), wel heel veel spinnewebben in het plafond. Soms was er wel toiletpapier, soms niet. Samenvattend, leuke camping, zeker voor herhaling vatbaar, maar dan hopelijk wel een beter restaurant.

• 3Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Marie, directeur, 26-08-2019

Thank you for your review. We are happy that you enjoyed the camping and the river site. We understand that you didn't like the restaurant. It was a first experience for us with a new manager at the restaurant and we will make it different next year so everyone can enjoy the campsite's feeling at the restaurant also ! See you again soon at Le Plan d'Eau!

• 9Laurent lucas22-08-2019

Très bon camping

Super camping avec de grand emplacement pour les tentes.tres calme accueil chaleureux .seul bemol le bar restaurant avec une equipe peu agréable et des prix tous les jours différents . Sinon tres bon camping avec une gerante très symphatique. Nous recommandons volontiers ce camping .

Marie, directeur, 26-08-2019

Merci pour votre commentaire très positif sur notre camping. Nous sommes ravis que vous ayez apprécié vos vacances chez nous. Effectivement, il y a une nouvelle gérance au restaurant cette année et nous tenons compte de vos remarques à ce sujet pour améliorer la situation et faire en sorte que le restaurant soit au niveau du camping l'année prochaine. Au plaisir de vous revoir au Plan d'Eau!

• 5Dave18-08-2019

Wel aardig

Dat halleluja en trompetgeschal herken ik niet dus waar die hoge cijfers vandaan worden gefantaseerd is mij een raadsel. Het is een aardige camping met een smoezelig zwembadje, rivier is leuk en het strandje vol met glasscherven achtergelaten door de jeugd is wel aardig. Restaurant tenen krommend slecht maar personeel vriendelijk. Het bandje dat de buurt komt opschrikken kunnen ze ook beter vervangen voor een beter exemplaar hoewel de man wel vreselijk goed overweg kon met zijn gitaar. Omgeving gewoon super en ook genoeg te doen, restaurantjes genoeg en ook goede kwaliteit. Twee bakkers in het dorp dus omkomen van de honger hoeft daar niet. Leuk voor een week maar dan ook snel weer door naar de volgende.

• 1Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair
  • 7Marieke15-08-2019

Gezellige camping, veel jeugd

Voor de tweede keer naar deze ontzettend gezellige camping geweest omdat de kinderen ( 15 en 17 ) het zo goed naar hun zin hadden gehad vorig jaar . Zwembad en rivier zijn heerlijk, ruime plaatsen en heel veel jeugd tussen de 12 en 20 jaar. Deze verzamelden 's avonds bij de pingpongtafel en vertrokken daarna naar het strandje bij de rivier om geen overlast te bezorgen . Ze hebben ook dit jaar weer veel vrienden gemaakt en een super vakantie gehad. We hadden hoge verwachtingen van een nieuwe restauranteigenaar, maar vonden het over het algemeen erg tegenvallen. Vorig jaar toen de camping het zelf nog runde vonden we het beter. Als het aan de kinderen ligt.....volgend jaar weer...…….en ook wij zijn in de buurt nog niet uitgekeken.

• 5Eetgelegenheden

Marie, directeur, 26-08-2019

Thank you for your review on our campsite. We are very sorry that the restaurant was not so good this year. It is important for us when you tell so we can make it better next year. We are happy that your children enjoyed their stay again at le Plan d'Eau and the riverside! See yuo again at Le Plan d'Eau!

Camping Le Plan d'Eau info

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkNiet beschikbaar