Camping Le Ranc Davaine

579 reviews over Camping Le Ranc Davaine in het Nederlands

slechte wifi

Pety
3-9-2018

De wifi op de camping is erg slecht. We wisten van te voren dat je per 6 uur een half uurtje gratis internet kunt krijgen bij de receptie na aanvraag van een wificode. Nou helemaal prima, vooral voor onze kinderen want ja de "jeugd van tegenwoordig". Het idee dat je geen onbeperkte wifi hebt vindt ik een goed idee want het is immers vakantie en het internet zal dan sneller zijn doordat er minder mensentegelijk op kunnen. Maar helaas was dat niet het geval, van het halfuurtje gratis wifi doet die het misschien 1 minuutje en kun je alleen op whatsapp en foto's versturen lukt al helemaal niet. We hebben in het verleden wel op campings gestaan waar het internet alsnog 100x beter was ondanks dat het onbeperkt was en er harstikke veel mensen tegelijk op zaten. Je kunt wel wifi kopen maar dat risico durfden we niet aan omdat het 33 euro per week per toestel was, vrij prijzig. Kwaliteit van de wifi is Niet Acceptabel voor een 5sterren camping.

Mooie camping, super omgeving!

sipma
      26-8-2018

Mooie grote camping waar voor ieder wel iets is! Met onze kinderen (16,14 en 12) konden we ons prima vermaken in de zwembaden, aan de rivier en 's avonds op het terras met leuke shows. Ook prima stacaravan, via Eurokamp, met airco en groot overdekte veranda. Met 10 dagen 30 graden prima vertoeven. Kanoën, grotten, van de rotsen springen en bij de camping nog klimmen en roetsen.....allemaal erg genoten dit jaar!

Super vakantie gehad op top camping!

Odette
      25-8-2018

Super mooie en leuke camping!!!

Goeie service van het personeel. Mooi en schoon zwembad!! Top gelegen aan de rivier, zodat je makkelijk af kunt wisselen qua waterpret! Elke dag wel wat te doen aan show en zang etc, wat niet altijd naar ieders smaak is, maar is wel altijd gezellig druk.

Eten in restaurant wat minder qua snelheid en keuze. Prijs-kwaliteit daarvan is niet reëel, vinden wij.

We kunnen deze camping zeker aanbevelen voor alle leeftijden van kinderen!!

Go4Holiday.nl

Prima camping Als je de taal beheerst.

Fam. Legters
      23-8-2018

Zeer georiënteerd op de Fransen. Alles is Franstalig. Gezien het aantal Nederlanders op de camping valt daar wat aan te verbeteren. Service vonden wij onder de maat naar buitenlanders toe. Verder zag het Zwembad er keurig uit en werd er goed op gelet of de ligbedjes niet onnodig bezet werden gehouden. Verder prima vakantie gehad op de camping

Heel fijn!!

Cindy
      22-8-2018

Fijne camping! Mooi zwembad. Voldoende ligbedjes. Badmeester houdt in de gaten of een bedje te lang leeg blijft. Classic caravan touroperator was schoon. Prijs/kwaliteit prima. Restaurant goed. Animatie voornamelijk Frans. Wij vonden het gezellig savonds. Kids amuseerde zich, dus wij ook.

1 Nederlandse animatrice. Onze kids vonden haar erg leuk. Samen met animatie naar klimbos aan overkant rivier gegaan. Aanrader! Ook Belle en Beest show waar de kids aan meededen was leuk. Minidisco super! Voetbalveld mooi! Heel veel voetballende kids. Dus mag wel uitgebreid worden. Riviertje ook leuk om in te spelen.

Omgeving mooi! Camping centraal gelegen. Wel auto nodig om ergens te komen. Sanitair schoon en vrij nieuw. Fijne douches. Voor ons beste camping tot nu toe en we hebben er al heel wat gehad.

Goed maar geen 5 sterren waard

Manuela Moran
      22-8-2018

Camping is rustig gelegen in het mooie Ardèche gebied waar er slechts 1 kleine supermarkt is op 3 km. Grote supermarkten en andere winkels bevinden zich op 8-10 km.

Wij als gezin waren jammer genoeg teleurgesteld: rampzalige wifi-zone, niet alle personeelsleden zijn even vriendelijk en toegankelijk, de zwembaden (2) zijn aan de kleine kant bij volle bezetting (als je even rustig wat wil zwemmen, vergeet het dan maar. Hiervoor zijn de zwembaden te klein en te druk), onze bungalow was ook niet zo netjes (de check bij aankomst en vertrek stelt weinig voor, met als gevolg dat je nog vuil aantreft op muren, bestek ….). Restaurant en faciliteiten zijn wel goed. Veel avondanimatie die je tot 23u in je bungalow kan horen.

Wij hebben een leuke vakantie gehad, maar de camping is in vergelijking met andere campings in dezelfde regio zeker geen 5 sterren waard, eerder 3+ of 4.

Weinig goede plaatsen voor caravan

RS
      16-8-2018

Camping in juli bezocht met zoon van 10 en 13. Wanneer je kids van voetbal houden echt een aanrader vanwege grote kunstgrasveld waar het savonds erg druk is.

Wij waren met eigen caravan en hadden plaats 101. Dit was samen met plaats 99 eigenlijk de enige plaats waar je je caravan kwijt kon. Zagen veel mensen die lang moesten passen om caravan te plaatsen.

Savonds tot laat lawaai. Zelfs melding gemaakt bij receptie en daar werd meteen op geanticipeerd door nachtwaker in golfkar rond te sturen.

Streng zwembadbeleid. Handdoekjes worden weggehaald als je er niet bent. Top want zo was er altijd plaats. Nieuwe rustige bad vooraan camping vonden wij fijner.

Ligt aan de Ardeche dus kunt lopend de rivier in en heerlijk poedelen en spelen met de stenen.

Kanoeen en Grotte de Madeleine ook echt aanrader.

Al met al camping voor met name verhuurobjecten.

Fantastisch, maar ruimte voor verbetering

Niels
      16-8-2018

Een ontzettend mooie camping. Ik kom hier al meer dan 25 jaar, en heb de camping zien groeien tot 1 van de mooiste campings van Frankrijk. Ook het zwemparadijs is ontzettend mooi. Alle positieve punten worden wel genoemd in de recensies, maar ik ga, zeker ten opzichte van de laatste jaren, wat punten noemen die "minder" zijn geworden.

1) de animatie. De camping stond bekend om zijn fantastische shows, en elke avond zat het vol! De animatie nu: teleurstellend. Het team is niet zoals wij ooit gewend waren van Ranc Davaine. Het is amateuristisch, en ook overdag weinig te beleven. En dat is de animatie in het Frans, terwijl naar mijn mening 70% van deze camping Nederlanders betreft.

2) De buxusmot is flink aanwezig. In toiletgebouwen (vooral het oude) zit VOL! Echt vies. De andere gebouwen hebben er minder last van. De campingplek bij ons was ook vergeven van de motten. Heel irritant.

Verder blijft het een topcamping :-)

Geweldig!

Ina
      11-8-2018

Mooie zwembaden! Heel schoon. Aan mooie rivier.... zeer mooie stacaravan van de camping zelf...goed bed en echt netjes.

Ligt wel afgelegen maar in 10 minuten in een een dorpje. Alle animatie in het Frans dat is jammer... prachtige omgeving en veel te doen!

Camping is erg mooi voor kleinere kinderen. Echter voor de oudere jeugd niets te beleven. Een lege discotheek op de camping en op het voetbalveld lopen kleine kinderen op blote voeten, dus kunnen de grotere jongens niet voetballen. Vorig jaar naar Aluna Vacances geweest, vlakbij Le Ranc Davaine en daar had onze oudste zoon meteen een hele groep vakantievrienden. Bij Le Ranc Davaine stond geschikt voor 12+ en dit was dus niet het geval. Erg jammer, want wij hebben hierdoor geen geweldige vakantie gehad, terwijl het wel een dure vakantie was.

Go4Holiday.nl

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Ranc Davaine in St. Alban-Auriolles (Ardeche), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Ranc Davaine zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.