Géén boekingskosten

Le Ranc Davaine

FrankrijkRhône - AlpsSt. Alban-Auriolles (Ardeche)

We hebben de beste aanbieders voor Camping Le Ranc Davaine voor je op een rij gezet:

7.9GoedScore uit 700 reviews
+170/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

7.9GoedScore uit 700 reviews
  • 7.9Staat v/h sanitair
  • 7.5Eetgelegenheden

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

In Ruoms vind je Camping Le Ranc Davaine. ‘s Ochtends bezorgt de bakker verse broodjes bij je accommodatie en kun je een verfrissende duik nemen in het zwembad. De camping is meer gericht op Fransen en heeft geen uitstekende Wifi. Des te meer reden om de Ardèche te ontdekken met haar grotten, gorges en natuurlijk Vallon Pont d’Arc.

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

700 Reviews over Le Ranc Davaine

• 7Martje12-09-2022

Prima

Voor 2 weken een stacaravan geboekt op deze camping. De eerste avond me wild geschrokken, die animatie! Zo hard, alleen maar alles in het Frans en elke avond dezelfde animatieknaap die door de microfoon gilde. Tot 23.30 u animatie, daarna stil. Op den duur wen je eraan en slaap je er wel doorheen. Omgeving is mooi, kleine dorpjes. Riviertje is leuk om eens naar toe te gaan, maar geen zuchtje schaduw dus niet top met 38+. In het hoogseizoen op tijd naar het zwembad, anders geen bedje. Streng beleid wb zwembroeken. Moet strak! Pizza en patat af te halen op de camping, maar gaat erg laat open voor NL begrippen. Al met al prima vakantie gehad. Misschien nog eens terug als de uitbreiding qua zwembad gerealiseerd is.

• 6Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden
  • 8Erwin07-09-2022

Hele fijne camping

We waren met onze peuter van 2,5 en we hebben een erg fijne vakantie gehad. Er leek rekening gehouden te zijn met waar onze sta caravan stond (helemaal achterin) zodat we de animatie in de avond minder hard zouden horen. Dat was fijn. Animatieteam kwam erg enthousiast en leuk over! En dat dit tot een uur of 23.00 veel geluid maakt vind ik in vakantietijd een schappelijke tijd.

Zwembaden zijn erg mooi aangelegd en er komt nog van alles bij volgend jaar. Persoonlijk is onze dochter erg van het glijden en mistten wij in een pierenbadje een klein glijbaantje zodat wij niet 80 x zelf mee moesten over alle rotsblokken heen naar de grote glijbanen. Wel goed voor onze conditie maar een half uurtje toekijken hoe de kleine zichzelf vermaakt had ook fijn geweest;-) Hetzelfde geldt voor de speeltuinen. In verhouding tot de grootte van de camping zijn er niet zo veel speeltoestellen. Maar we zouden hier zeker in de toekomst nog eens heen gaan!

• 9Staat v/h sanitair
  • 8Linda26-08-2022

Oordoppen mee!!

De camping is geweldig. Prachtig mooie en nette zwembaden, bedjes genoeg ook in hoogseizoen. Leuk restaurant met lekker eten en een gezellige bar met veel keuze uit lekkere drankjes. Personeel vriendelijk en een kleine maar prima camping winkel. Ook de omgeving is prachtig, zoveel te zien, te beleven en te doen. MAAR, die herrie!!! Wij houden van gezelligheid en een feestje maar dit was niet normaal. Elke avond (en ook overdag) keiharde muziek. De boxen misstaan niet op een groot festival terrein. Het animatie team heeft zelf het grootste plezier bij de niet te volgen ‘shows’ en de dame die het hoofd van de animatie leek gilde luidkeels elke avond onafgebroken in de microfoon. Wanneer het was afgelopen gingen de Franse buren op de camping nog door tot de late uurtjes en renden groepen jongeren gillend over de camping. Het camping personeel vond dit alles prima. Natuurlijk, bij een camping hoort geluid en rumoer, maar dit??!

• 7Maartje21-08-2022

Geen camping maar vakantiepark

Wij waren met eigen caravan en dat viel erg tegen. We wisten dat het overgrote deel stacaravans waren, maar gingen ervan uit dat de kampeerplaatsen bij elkaar lagen. Helaas niet, telkens 2-4 plekjes bij elkaar, dus geen gezellig campinggevoel. Alleen bij de rivier lagen 20-25 kampeerplaatsen bij elkaar. Rotsharingen zijn een must! Wel voldoende schaduw, leuke zwembaden, (2023 nieuwe uitbreiding met glijbanen) rivier stond wat laag en ruim voldoende animatie. S Avonds tot 23 uur heel harde muziek, maar daarna stil. Voor kinderen boven de 10 jaar genoeg te doen. Alleen de speelvelden pal in de zon en dat is niet fijn bij 37+ graden. Sanitair voldoende en schoon. Mooie omgeving ook.

• 9Familie Venema19-08-2022

Fantastische vakantie gehad!

We hebben een fantastische vakantie gehad, mede ook door het mooie weer! Camping is erg mooi en netjes, wel even een kunst om er te komen door de bergen! 🙈😅 Onze beide kinderen (7&13) hebben het hier fijn gehad. We hadden een nette caravan op een rustige plek toen er iets mis was waren ze er ook binnen twee uurtjes om het te repareren. De zwembaden zijn erg mooi, volgend jaar komen er nieuwe glijbanen. Streng toezicht bij het zwembad (oa op de zwemshorts en glijbanen) maar dat is eigenlijk ook prima! Er mocht wel wat meer schaduw zijn. Veel bedjes natuurlijk bezet maar het lukte ons altijd wel weer om ze bij elkaar te krijgen. Veel activiteiten de hele dag door, we vinden het niet erg om wat te horen maar vaak was het wel heel schreeuwerig. Door de hitte en droogte was er blauwalg in de rivier bij de camping, dat kon wel beter aangegeven worden. Van meerdere campinggasten gehoord dat ze ziek zijn geworden. Verder hebben we genoten!

• 9Eetgelegenheden
  • 7Gerrit de Jong10-08-2022

Veel faciliteiten, mooi, maar niet voor iedereen

Wij hebben met onze kinderen op deze camping gestaan in onze 2e week. Het was even omschakelen van een kleine overzichtelijke, rustige camping naar deze camping.

De camping en de gehuurde accommodatie waren mooi. Zwembad, restaurant en bar zijn super en alles wat je kan bedenken is aanwezig. Er wordt veel georganiseerd door een toegewijd animatieteam. Riviertje is ook leuk ondanks dat er weinig water in stond. Personeel erg goed. Omgeving typisch zuid Europees, overal wel erg druk door de vele campings in deze regio.

Toch zouden we niet snel terug gaan met onze leeftijd kinderen 4/7: -in verhouding met de grootte van de camping waren er weinig speeltuintjes, 1 serieuze maar toch eindje lopen. Kan wel wat bij. -De speeltuin+voetbalveld heeft geen schaduw waardoor er eigenlijk niet gespeeld kon worden overdag (te heet 38+). Paar bomen zou wel prettig zijn. -elke dag entertainment tot 23-23:30. Soms leuk maar te vaak en te hard helaas.

• 9Eetgelegenheden
  • 8….10-08-2022

Leuk!

Mooie camping in een mooie omgeving . Genoeg te doen in de omgeving. Mooi zwembad, leuk opgebouwd. Mooie stacaravan, vriendelijke mensen MAAR zoals andere reviews is de animatie savonds echt heel luid tot midden in de nacht . Wij zaten er recht tegenover. Met 2 kinderen van 7 en 11 jaar. Eerder slapen dan half 12 lukte gewoon niet. Dit is voor ons ook de reden waarom wij niet nog voor deze camping zouden kiezen. Wij zijn best wel wat gewend maar het is gewoon echt te luid .. Heel jammer dus

• 7Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden
  • 9kok08-08-2022

Camping die zijn 5 sterren eigenlijk niet verdient

Ja natuurlijk: een mooi zwembad, prima entertainment, alles werkt en prima plekken. Als ik deze camping vergelijk met andere camping en kijk naar details mis ik toch wel wat zaken. Het padje naar de rivier is slecht en rivier is niet voor kleine kinderen en slecht bereikbaar, het voetbalveld is te klein en totaal geen begeleiding. hoe kan je 8 man hebben voor kleien en schilderen maar 's avonds deze drukte op voetbalveld niet kan/wil begeleiden, en dan de security erop af sturen is geen oplossing en slecht internet is ook niet meer van deze tijd. Dus als je kinderen ouder zijn als 14 zou ik toch echt kiezen voor een andere camping. Zeer positief, iedereen was heel vriendelijk en willen je echt een vakantiegevoel geven!

• 10Staat v/h sanitair
  • 8Arts03-08-2022

Heerlijke vakantie!

Prachtig, schone, sfeervolle camping. We hadden een mooie stacaravan (leek wel nieuw) goedwerkende horren, zelfs zonwerend, heerlijke airco, mooie overkapping en terras. Mooie tussenschotten, dus geen inkijk bij de buren. Geluid vd annimatie zou wel een flinke stand minder mogen maar om 23 uur of 23.30 uur is het ook echt stil op de camping. genoeg te doen maar je kan ook gewoon relaxen bij het prachtig, schone (omdat je niet mag eten) sfeervolle zwembad. Ligbedjes niet altijd vrij maar doordat er niet aan handdoek leggen gedaan mag worden (al zag je dit af en toe wel wat) is er veel verloop in de bedjes en meestal snel 1 vrij. veel schaduw plekken ook. In de avond genoeg vertier bij het voetbalveld of tafeltennis, of andere sportveldjes. Mijn kids vonden daar al snel vrienden. Bij de voetbal wel druk, misschien iemand vd animatie bij zetten qua organisatie. fijn riviertje, compleet winkeltje en lekker en voldoende brood. Top dus!

• 9Lynn Koster02-08-2022

Toffe camping met het nodige vertier

We (gezin met twee jongens van 13 en 15) hebben een fijne vakantie gehad bij Le Ranc Davaine. Moderne en zeer schone stacaravan, twee badkamers (uitkomst!), groot overdekt terras. Nette camping, groen, ruime plekken. Overdag rustig, ‘s avonds heel levendig. Sport en spel. De animatie is luidruchtig, zeker wanneer je niet ziet wat er gaande is op het podium kan dat bij vlagen vervelend zijn. Om 23:30 uur is het klaar en is het stil. Wij hebben geen nachtelijk hinder ervaren terwijl we toch behoorlijk dicht bij de faciliteiten zaten. Terras bij de animatie is groot en gezellig. Veel keuze aan drankjes. De snackbar heeft pizza’s, burgers, patat, wraps. Goed en oké prijzen. De supermarkt is klein maar voldoende, nette prijzen. Heerlijk brood en croissants! De zwembaden vonden wij druk en warm. Het bad bij de slagboom is rustiger en koeler. De rivier vonden wij erg leuk. Zwemmen, vissen. Er is een mooie klimwand met kabelbanen.

• 10Staat v/h sanitair

Entertainment

• SaunaBeschikbaar (1)
  • SportschoolBeschikbaar (1)
  • TennisBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkNiet beschikbaar