Camping Le Ranc Davainestersterstersterster

8.2Fantastisch

Frankrijk, Rhône - Alps, St. Alban-Auriolles (Ardeche)

8.2Fantastisch

• 7.7Eetgelegenheden
  • 8.3Staat v/h sanitair

• Sauna
Meer camping info
Tonen op kaart

In Ruoms vind je Camping Le Ranc Davaine. ‘s Ochtends bezorgt de bakker verse broodjes bij je accommodatie en kun je een verfrissende duik nemen in het zwembad. De camping is meer gericht op Fransen en heeft geen uitstekende Wifi. Des te meer reden om de Ardèche te ontdekken met haar grotten, gorges en natuurlijk Vallon Pont d’Arc.

Contact

675 reviews over Camping Le Ranc Davaine

• 2019
    9Liekie08-12-2019

Ik zou hier zeker nog eens terug gaan

De ardeche is prachtig en het is een zeer mooie camping met aardige medewerkers Vooral ook een schone camping en chalet Veel te doen voor kinderen. De rivier is ook fantastisch omze kinderen gingen er vissen en met de band op de stroomversnelling. Er is veel te zien in de omgeving Vlakbij de camping zit een heerlijk restaurant waar je heerlijk kunt eten.

• 10Staat v/h sanitair

• 7Suzanne23-09-2019

Leuke camping

Leuke camping met voornamelijk stacaravans. Animatie is vooral helaas in het Frans waardoor de kinderen er niks van mee krijgen en dan ook afhaken. Leuk zwembad en het riviertje is top (lekker visjes vangen (schepnetten en waterschoenen mee!) of dobberen op je luchtbedje/band. Zeker doen: kanoën, klimbos, marktjes bezoeken. ‘s Avonds om 23:10 uur was het stil en konden we prima uitslapen tot 09:30/10:00 uur.

• 6Eetgelegenheden

• 9Kirsten22-09-2019

Super camping voor kinderen!

Echt een super mooie camping, overal aan gedacht. Een fantastisch zwembad dat zo in een hotelcomplex zou passen ipv op een camping. Vriendelijk personeel en goede prijzen in het restaurant en winkeltje. (Lekkere pizza's!)

Nadelen; wij waren er na de zomervakantie. Betekende dat de openingstijden van restaurant, snackbar en winkeltje beperkt waren en we bij aankomst nergens wat konden eten na een lange reis. Ook de toiletgebouwen waren deels gesloten waardoor je soms moest wachten op een douche (terwijl het super rustig was ivm laatste week dat ze geopend waren) Zwembadwater was wel erg koud maar daar moet je dan maar even doorheen.

Wij zaten in een stacaravan van touroperator. Mooie ruime accomodatie met lekker veel schaduw waardoor het lekker cool bleef. Echt 1 v/d mooiste plekjes (B58)

Prachtige camping voor kinderen. Je hoeft de camping eigenlijk niet af!

Gereisd met jonge kinderen in september 2019

• 2Van der Vleuten18-09-2019

Onaangename verrassing achteraf

Leuke camping met veel te doen maar achteraf verrast met een onterecht afgeschreven € 80,- van onze creditcard. Doordat wij bij vertrek door wilden reizen naar de volgende camping en het een drukke zaterdag zou worden wilden we op tijd vertrekken. Hierdoor konden ze onze accommodatie niet controleren of het schoon was dus moesten we een contract tekenen dat we dat aan hen over lieten. We hebben alles perfect achtergelaten en exact gedaan wat ze van ons gevraagd hadden. Om problemen te voorkomen hebben we daar vervolgens foto's van genomen waarop heel duidelijk te zien is dat alles super schoon was. Bij thuiskomst werd echter toch €80,- afgeschreven. Bij navraag werd ons medegedeeld dat we alles vies hadden achtergelaten. Aan onze foto's hebben ze geen boodschap en nemen niet eens de moeite alleen maar arrogante afwijzingen van ene Francoise. Dit verpest ons hele vakantie gevoel en is gewoon diefstal.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 6Fam Sommers30-08-2019

Mooie camping, maar voor ons niet meer

De camping is netjes en schoon en de zwembaden super, animatie was voornamelijk Frans maar doordat er de laatste week een Nederlandse animatrise bij kwam, werd het interessant voor onze kids...personeel behulpzaam, zelf een Nederlander bij de receptie..top! Echter Is dit geen camping waar wij terug zouden gaan... 90% van de camping is stacaravan... als kampeerder wordt je tussen de huisjes geplaatst, de plekken zijn de overgebleven plaatsen waar geen stacaravan kon staan. Zo kregen wij bij aankomst een plek aangewezen p28 ... daar stonden 3 bomen op en konden dus met geen mogelijkheid onze caravan op plaatsen ... uiteindelijk p120 gekregen ..... plek was centraal, wat overdag fijn was maar s nachts veel overlast van de rondzwervende jongeren op de camping. Deze schreeuwden tot midden in de nacht. Waar niets tot nauwelijks aan werd gedaan

• 8Staat v/h sanitair

• 8D26-08-2019

Superleuk

Wij hebben een mooie tijd gehad op deze camping. We hadden ook een mooie plek P10 op de camping dichtbij alle voorzieningen. Het enige minpuntje was dat we geen schaduw hadden, boom voor de stacaravan was gekapt. Dus enige schaduw creëerden we zelf meegenomen parasol. De stacaravan geboekt via de camping zelf was wel wat krap voor 4 pers. Gelukkig waren we heel veel buiten op het terras maar bij minder mooi weer lijkt me iets meer ruimte prettig. Airco was gezien de temperatuur erg aangenaam. Verder superschoon bij aankomst. - Mooi zwembad ( helaas mag je geen etenswaar meenemen om daar te eten) Minpuntje: koud water mn het wat diepere bad. Onze jongens misten een groot bad. Leuk meertje bij de camping. Maar in de omgeving zeker de moeite waard om te zoeken naar leuke plekjes aan het water. Prachtige omgeving, verrast dat de Ardeche zo mooi is. We komen zeker terug. Maar dan wel op een andere camping voor iets meer zwemplezier.

• 7Nico Hoekstra25-08-2019

Mooi gelegen aan rivier, omgeving heel druk

Ideaal gelegen aan heel mooi stukje van de rivier. Heel leuk met jongere kinderen. Zwembad is mooi. Camping is echte huisjescamping, voor ons als caravanners weinig campingsfeer. Locatie om toilet te legen 500 meter verderop… Restaurant heeft goed eten, maar kan drukte totaal niet aan. Maaltijden niet tegelijk uit geserveerd en alles kost eindeloos veel tijd. Tip: kies een (veel beter) restaurant in de omgeving. Avond animatie is soms goed (bands/dans), maar bestaat vaak uit onbegrijpelijke Franse ' shows' met veel geschreeuw tot ver na 11 uur, niet fijn. Omgeving is schitterend mooi, maar (in hoogseizoen) heel druk. Kano varen en grotten zijn leuk, maar houd overal rekening met lange wachttijden en drukte. Zelfs wandeltochten (bois de paiolive) zijn een soort polonaise. Kleine wegen regelmatig overvol (file in de spitsuren). Wij hebben een mooie vakantie gehad, maar zoeken voor volgend jaar toch iets minder toeristisch.

• 2Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

• 7de Vries22-08-2019

Grote camping in mooie omgeving

Camping heeft van alles te bieden. Zwemmen/ spelen in rivier, 2 zwembaden, animatie; gehele dag van alles te kiezen (wel voornamelijk Frans gericht en beperkt engels-talig), elke avond mooie shows, camping winkeltje (bepaalde medewerkers waren elke dag zuchtend en chagrijnig), diverse bars/ ijs, veel sport mogelijkheden etc.
    Onze mobil-home had veel schaduw, sommige plekken volop zon; neem parasol voor de zekerheid mee.
    We vonden de camping te groot geworden (veel caravanvelden bijgezet) en te veel personen in verhouding tot grote van zwembad. Heb maar 1 keer een bedje kunnen bemachtigen. Aan andere kant van camping is wel een 2e zwembad bijgemaakt, maar is wat saaier (geen glijbaan).
    Omgeving is prachtig en veel te zien en te doen, maar net als in de Dordogne is ook de Ardeché erg toeristisch/ druk.
    Op camping is er geen pinautomaat. Cashless bandjes zijn ideaal. Was fijne vakantie, maar caravan 1200/ week was t niet waard.

• 10Fam. Kooter18-08-2019

Wij komen zeker nog een keer terug

Het is echt een geweldige camping, absoluut een aanrader. Het zwembad is geweldig (enige nadeel kan zijn dat je als man een strakke zwembroek aan moet, shorts zijn echt verboden), zwembad heeft diverse glijbanen waar ook kleinere kinderen alleen vanaf kunnen en mogen. Wij waren in het hoogseizoen en ja het was druk maar zo voelde het voor ons niet, er was altijd nog wel ergens een bedje. Stacaravan (Moon in ons geval) was net vernieuwd en daardoor echt voorzien van alle gemakken, heerlijk groot terras, top airco, alles heel schoon. Animatie team was frans, maar ja je bent ook in Frankrijk, onze kinderen deden soms mee maar vermaakten zich voornamelijk in het zwembad. Supermarkt, restaurant, en overige faciliteiten waren ook top op de camping. En de omgeving is geweldig, met Vallon pont d'arc op een half uurtje rijden en zoveel leuke marktjes en nog veel meer mooie bezienswaardigheden. Wij gaan zeker nog een keer terug naar deze camping!

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

• 9Beyers11-08-2019

Aanrader!

Rustige, erg nette camping met meer dan voldoende faciliteiten! Aanrader!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

69 tips over Camping Le Ranc Davaine

• Nico Hoekstra, 25-08-2019

Restaurants: C4 of les jardins des secrets (beter en sneller dan camping) Wandeling: Bois de Paiolive is alleen leuk voor liefhebbers van de polonaise. Veel mooier en rustiger is de Cirque de Gens. Kano varen is een must, krokodillen farm is leuk maar druk (koop kaartje vooraf via internet). Grottes St Marcel mooi en leuk voor kinderen, kom s-ochtens ivm drukte. Vogue kunt u gerust overslaan, niets te zien of beleven behalve hele drukke parkeerplaatsen. Ruoms (met markt) is wel een aanrader.

• Leentje, 28-07-2019

Balazuc is een prachtig stadje, wandeling Bois de Païlove, er zijn 3 wandelingen vertrekkend op 3 verschillende parkings. Vanaf de 2de parking vertrekt er een wandeling van 2,5km, ideaal met kids, klauteren tussen de rotsen. Accroche toi et branches: boomklimparcours - heel vriendelijk mensen , mooiste dat we ooit al hebben gedaan.

• Jolanda, 09-05-2012

Adventurecamp: folder bij de receptie. 10 autominuten vanaf de camping. Erg leuk om te doen. Klimpark in de bossen, onderverdeeld in 10 oplopende niveau's. Als klap op de vuurpijl kom je bij het laatste traject uit op een kabelbaan van 500 meter over de rivier. Echt spectaculair!

193 vragen over Camping Le Ranc Davaine

• Joyce, 21-09-2019

BBQ

Mag je ook geen gas BBQ gebruiken hier?

• Jolanda Nieuwenhuizen, 30-07-2019

Verschillende verhuur accommodaties

Wij willen graag in juli 2020 een accomodatie boeken. Nu zijn er verschillende aanbieders en heeft de camping zelf natuurlijk accommodaties. Heeft er een iemand ervaringen of een tip waar we het beste voor kunnen kiezen?

• Voets, 18-06-2019

Muggen? Bezetting najaar

Hoi! Wat zijn jullie ervaringen met muggen in dit gebied? En is het restaurant nog open in september?

Camping Le Ranc Davaine info

• Aantal sterrenstersterstersterster