Géén boekingskosten

Camping Arleblanc

FrankrijkRhône - AlpsRosières (Ardeche)

We hebben de beste aanbieders voor Camping Arleblanc voor je op een rij gezet:

6.3VoldoendeScore uit 341 reviews

• Animatie programma
  • Waterpark
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

Welkom op camping Arleblanc, de familiecamping bij uitstekOnze camping bevindt zich in het Zuiden van de Ardèche en is gelegen aan de rivier Labeaume. In het hart van de Ardèche Méridionale, in het regionale natuurpark “monts de l’Ardèche”. Een geweldige regio, waar de omgeving uitnodigt tot sportieve activiteiten en waar ook de liefhebbers van rust en natuur helemaal aan hun trekken komen. Het is een streek die even rijk is aan natuur als aan historisch en cultureel erfgoed. Het voorjaar en de herfst zijn de seizoenen bij uitstek voor de sportieve kampeerders voor wie onze camping de ideale basis is voor o.a. wandel- motor- en fietstochten. Gedurende alle seizoenen laten de karaktervolle dorpjes van de Ardèche zich ontdekken onder de zon die onze streek het hele jaar door beschijnt. Profiteer van de rijke gastronomie van onze regio. Ontmoet de lokale producenten en geniet van het moois dat onze ambachtslieden te bieden hebben. Adem de sfeer in van de provençaalse markten. Breng een bezoek aan de fantastische trekpleisters als de gorges de l’Ardèche of de grot Chauvet. Ons team staat klaar om u er alles over te vertellen en eventueel uw bezoek te organiseren. In de zomer zult u ontdekken waarom Arleblanc de familiecamping bij uitstek is. Al meer dan 50 jaar doet onze familie al het mogelijke om u de heerlijkste vakanties te bieden. Sinds drie generaties(en de vierde generatie staat in de startblokken!) werken wij als familie voor families. Uw familie! Wij bieden u mooie en ruime staanplaatsen, comfortabele mobile-homes en gîtes, Alle details kunt u vinden op onze pagina Accommodaties. Arleblanc is een camping waar iedereen, van elke leeftijd, een heerlijke vakantie kan vieren. De kinderclub voor de kleintjes, het waterpark, de speeltuin, de rivier, ons geweldige schaduwrijke terras, zijn de gezellige ontmoetingsplaatsen op de camping. Het restaurant biedt een keuken waar de verse producten van lokale landbouwers en ambachtslieden de hoofdrol spelen. U kunt ze ter plaatse nuttigen of afhalen. In de zomer bieden wij u een compleet animatieprogramma, rijk aan verrassingen voor iedereen. Onze meertalige animateurs houden iedere morgen de kleintjes bezig, ‘s middags kunt u nieuwe vrienden maken tijdens een partijtje jeu-de-boules of bij een drankje op ons terras. U kunt de dag feestelijk afsluiten op het terras van het restaurant en ondertussen genieten van live muziek en diverse optredens. Om in vorm te blijven bieden wij iedere ochtend aquagym, we organiseren kanotochten op de rivieren van de Ardèche evenals wandel- en fietstochten vanaf de camping. Relax tijdens onze yogalessen en de wellness behandelingen. Een vakantie op Arleblanc dat is een Vakantie met een hoofdletter V! Reserveer nu uw staanplaats, mobile-home of gîte of neem contact met ons op voor meer informatie.

341 Reviews over Arleblanc

• 8Fam. Heldens09-08-2022

Fijne camping en mooie regio

We hebben een hele fijne vakantie gehad op Arleblanc met onze kinderen (6, 4 en 1 jaar).

We hebben ons erg goed vermaakt in de rivier en het zwembad. Er stroomde niet meer zoveel water, maar het water wordt genoeg opgestuwd om te kunnen plonzen. Water schoenen is een must in de rivier.

Aanrader: familie canyoning met gecco aventure. Uurtje rijden van de camping, maar heel leuk vanaf een jaar of 6. Veel sprongen gemaakt, gegleden en geplonst. Zeer fijne gids gehad.

• 3tineke17-09-2021

deze camping had maand eerder moeten sluiten

na het lezen van de faciliteiten en reviews een kleine 2 wk geboekt september 2021, maar een teleurstelling. Personeel bij de receptie gaf ons de totale periode niet het gevoel dat we welkom waren. alle moeite was te veel en zelfs een glimlach was niet mogelijk. op de site staan foto's van chalets met ruime tuin/groen maar mogelijk is er( op ons rijtje) geen centimeter groen. de getoonde ligbedden op de foto's waren bij ons 4 slecht zittende plastic kuipstoeltjes, en nr 32 was zéker niet schoon!! de WIFI die op de gehele camping zou moeten zijn bleek een slecht werkend netwerk beperkt tot het hoofdgebouw, klachten hierover werden niet gehoord. Het open zijn van terras/restaurant ( volgens site dagelijks van 8.30-24 uur) bleek niet te kloppen, om ongeveer 16.30 open en om 22.30 werd het licht overal uitgedaan. De verlichting nachts op de camping was uit, dus zaklamp meenemen. lichtpuntje; personeel bij restaurant zeer vriendelijk TOP.!

• 4Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Hallo Tineke,

Allereerst sorry voor het late antwoord.

Wat ontzettend jammer dat u zo'n slechte ervaring hebt gehad. Onze ligbedden staan bij het zwembad, bij de chalets en mobil-homes staan inderdaad tuinstoelen. In september kan het zijn dat na een lange zomer het groen niet zo groen meer is, tegen de natuur is niks opgewassen.

Wat betreft de wifi heeft u gelijk en op dit moment wordt er daarom hard aan gewerkt en voor het seizoen 2022 zal er overal op ons terrein goede wifi ontvangst zijn. Ons restaurant is alleen in het hoogseizoen van half negen tot middernacht geopend, in het laagseizoen worden de uren aangepast.

Dat staat aangegevn bij het restaurant en elders op de camping. Op dit moment zijn we bezig onze website in orde te maken voor 2022 en ik zal er voor zorgen dat het daar ook goed vermeld gaat worden.

Er staan op de camping lichtpaaltjes maar voor de nachtrust van de kampeerders hebben we bewust geen felle verlichting 's nachts.

Nogmaals, ik vind het erg jammer dat jullie geen fijne ervaring hadden. We doen al het mogelijke om er voor te zorgen dat dit soort problemen zich niet meer herhalen.

Met vriendelijke groeten,

• 8Liz30-08-2021

Heel leuk!

Rustig gelegen camping, uit de drukte van het toerisme. Een supermarkt en de Lidl heel dichtbij. Leuke camping met nette chalets. Wij hadden een 6 persoons chalet incl. vaatwasser dus ideaal. Wij raden Arle Blanc zeker aan als je wat meer van de rust houdt en niet middenin het overvolle toerisme wilt zitten.

Hallo Liz,

Dank jullie wel voor deze fijne reactie!

• 7Marieke29-08-2021

Prima camping. Prijs kwaliteit is goed.

Prima camping, maar vooral in de avond is het ronduit saai. Om 22:00 ligt iedereen al op bed. Verder merk je dat heel mensen al jaren op deze camping komen waardoor je veel groepsvorming hebt. Leuk zwembad, maar niet heel bijzonder. Prachtige omgeving! Klimbos indy park is geweldig evenals het kanoën! Al met al een heerlijke vakantie gehad!

Hallo Marieke,

Het is waar, in augustus hebben we altijd redelijk wat "oud gedienden" op de camping. Van alle nationaliteiten zelfs. Maar dat zullen meer campings hebben. Wij beschouwen het als een erg groot compliment dat mensen zo graag terug komen. Ons dorpsplein is bij uitstek geschikt om mensen te ontmoeten, tijdens een partijtje jeu-de-boule bijvoorbeeld.

We hebben in de zomermaanden juli en augustus een volledig animatie programma voor jong en oud. Met een heleboel avond activiteiten op ons dorpsplein.

We hopen jullie nog een keer te mogen begroeten!

• 7Henk24-08-2021

Niet voor herhaling vatbaar

Plus: Vriendelijk personeel. Mooi en schoon sanitair. Warm water kun je zelf instellen. Wij hadden een ruime plek. Winkeltje is prima. Afhaal is ook goed. Min: bomen staan in de weg op sommige plekken. Plekken zijn verre van waterpas. Na 23:00 is het niet stil en er is geen beveiliging. Wel volgens de site. WiFi werkt nauwelijks. €6,50 om te wassen is afzetterij. Er zijn meer plekken dan er op het plattegrond staan. Zwembad is te klein voor de hoeveelheid gasten. Dit is geen 4 sterren camping!Prima vakantie gehad maar de camping valt tegen.

• 8Eetgelegenheden
  • 4Maarten21-08-2021

Matig

Een prachtige ligging, maar het was niet onze camping. Het ontvangst was vluchtig en onpersoonlijk. Elke vraag over bij broodservice, openingstijden van het zwembad leek te veel. De plekken zijn ok. Veel Fransen, en dan niet echt het echte kampeervolk. Het doet een tikkeltje asociaal aan door veel tatoeages, honden, roken…zelfs af en toe marihuana. Toiletgebouw wordt 1x per dag schoongemaakt en dat is te weinig voor zo’n grote camping. Mannen en vrouwen door elkaar, geen toiletpapier. Het grootste minpunt was het lawaai van de avondactiviteiten. Zelfs na middernacht nog harde muziek, luidruchtige samenkomsten door jeugd, maar ook volwassenen. Voor onze kinderen was het zwembad wel geweldig. Rivier ook leuk, ruikt er wel naar hondenuitwerpselen. Al met al een matige ervaring. Ardèche heeft mooiere campings!

• 2Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

Nadine Pierrard, Eigenaar, 13-02-2022

Beste Maarten,

Allereerst mijn excuses voor de late reactie. We vinden het erg jammer dat onze camping niet aan jullie verwachtingen voldeed. Wat betreft de plekken, die zijn dit jaar uitgebreid met een aantal extra grote plaatsen.

We hebben gasten uit heel Europa met name uit Frankrijk, Nederland, Belgie en Duitsland. Misschien dat Fransen meer roken dan Nederlanders? Ik weet het niet. Dat mensen marihuana roken is voor ons onmogelijk om te voorkomen. Als we het zien of ruiken kunnen we in aktie komen maar het is onmogelijk om bij iedere kampeerder een personeelslid te zetten. Als we dat al zouden willen, mensen zijn op vakantie. Wat tatouages betreft, ik probeer altijd mensen niet op hun uiterlijk te beoordelen, de tijd dat tatouages als asociaal werden beschouwd is gelukkig lang geleden.

Onze avondactiviteiten stoppen altijd om 23.30, het is natuurlijk mogelijk dat mensen op hun plaats nog lawaai maken, ook al laten we iedereen van te voren beloven rekenig te houden met elkaar. We hebben daarom een nachtwaker die surveilleert op de camping. Dat voorkomt niet alles, maar hij kan mensen wel aanspreken indien ze de grenzen overschrijden.

Wat betreft het wc.papier, daar zijn we mee gestopt vanwege het feit dat constant de wc's verstopt waren doordat een paar vervelende types hele rollen in de wc's gooiden.

Fijn om te horen dat de kinderen genoten hebben van het zwembad, dit jaar wordt ons waterpark uitgebreid met een apart gedeelte voor de kleintjes. De rivier kan als het erg warm is wat algvorming geven, eind augustus is dat wel eens het geval en dat ruikt soms minder lekker. Maar omdat wij een aantal bronnen hebben die de rivier net voor de camping constant van vers water voorzien, komt dat gelukkig weinig voor.

Dank voor jullie bericht in ieder geval, we hopen dat het een volgende keer beter bevalt.

• 5Steven16-08-2021

Alleen leuk als je van luidruchtige groepen houdt

De ligging van de camping is prachtig. Mooi gelegen aan een riviertje waar vooral de kinderen heerlijk gespeeld hebben. Als je houdt van elke avond keiharde live-muziek van bedenkelijke kwaliteit, dan is dit echt de camping voor u. Gezellig druk (lees: overvol) omdat grote groepen Frans tokkievolk met 2 of 3 caravans op een plek gaan staan. Het bbq-verbod geldt uiteraard niet voor hen, zodat je de hele dag in dichte rook zit als je pech hebt. En 's avonds na de muziek (elke avond tot middernacht) gaan de nog vrolijk luidruchtig pratend/zingend door in hun eigen party-tenten. Doordat er zoveel plekken dubbel bezet worden is de camping veel drukker dan je zou verwachten gezien het aantal plaatsen. Het sanitair is hier ook niet op berekend en wordt dus een grote, vieze bende. Wifi is er niet op de plekken en ook op 3G/4G heb je nauwelijks bereik. Dit zouden ze moeten aangeven, want is toch wel belangrijk tegenwoordig. Geen aanrader dus.

• 4Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Beste Steven,

Sorry voor het late antwoord. Het is moeilijk om het iedereen naar de zin te maken. Ik ben blij dat de kinderen in ieder geval genoten hebben.

Wat betreft meerdere caravans op één plek, dat is ronduit verboden en dat controleren we ook. Het kan zijn dat mensen op naast elkaar gelegen plaatsen de caravans naar elkaar toe plaatsen als men bijvoorbeeld met een grote familie komt. Maar nooit meer dan één cravan en maximaal 6 personen op één plaats.

Het barbecueverbod vanwege het brandgevaar geldt ook voor hen, tenminste zolang het om open vuur barbecues gaat. Elektrische zijn uiteraard wel toegestaan en verder staan er op diverse plaatsen op de camping grote gemeenschappelijke barbecues waar iedereen gebruik van mag maken.

Wat betreft de muziek, dat is een kwestie van smaak, we proberen een programma te maken dat voor elk wat wils biedt. Franstalige muziek maakt een belangrijk deel uit van het programma en we programmeren vooral solo zangers-en of zangeressen. Absoluut geen grote bands of DJ's.

En ja, wat betreft de tokkie families. Wat onaardig. Ten eerste hebben wij absoluut die ervaring niet. En ten tweede maken wij geen selectie aan de poort van wie wel en niet aan de door andere kampeerders gestelde eisen zou kunnen voldoen.

Wat betreft het lawaai 's avonds op de staanplaatsen, neem in dat geval contact op met onze nachtwaker. Die is er voor.

Op dit moment wordt er een gloednieuwe wifi installatie geinstalleerd om het bereik overal op ons terrein te waarborgen.

In ieder geval hartelijk dank voor uw bericht, we nemen alle commentaar zeer ten harte.

• 7M.10-08-2021

Mooie camping maar druk en lawaai in de avond

Groene camping, mooie omgeving, mooi zwembad (middag wel echt té vol), meestal schoon sanitair, leuk ingericht met parasollen overdekt terras, vriendelijk personeel, leuke animatie in 2021 door de Nederlandse Amber (topmeid!) van de Lennyclub in de ochtend. Franse sfeer, iedereen is wel erg vriendelijk. Ook minpunten; Kleine plaatsen (is geen 100m2!), ze delen de plaatsen op, de WiFi is ontzettend slecht en bij tijd en wijlen volledig afwezig, ook geen 3G/4G bereik in het dal, geen wc papier (wat normaal zou zijn maar niet voor €54,00 per nacht in het hoogseizoen), de drukdouches blijven heel erg kort aan, de camping komt vanaf 21:00 tot leven in plaats van tot rust; teveel lawaai van de bar in de avond vooral als er een muziekavond is (minimaal 3-4x per week), receptie en winkel dicht tussen 12-15 (ouderwets) en onhandig met de aankomst. Beetje saaie speeltuin voor de kleine kinderen. Veel Frans tokkievolk in de stacaravans.

• 8Eetgelegenheden
  • 7A.b02-08-2021

Leuke ligging, weinig te doen voor kleine kinderen

We hebben een leuke vakantie gehad, mooi restaurant goede ligging erg mooie omgeving. Bij aankomst was ons mobile home niet schoon!! Ook was er weinig te doen voor kleine kinderen. Geen mooie speeltuin en geen glijbaantje in het peuterbad. Mini disco bij het zwembad is niet fijn met een peuter van bijna 2. Water heeft altijd aantrekkingskracht. Voor de rest genoten van een mooie vakantie.

• 5Staat v/h sanitair

Hallo A.b,

Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan een gloednieuwe waterspeeltuin voor de kleintjes.

Wat betreft de Mini disco van de Lenny club, die heeft altijd plaats het laatste half uurtje dat het zwembad open is en is juist bedoeld voor de kleintjes die daar over het algemeen volop van genieten. Misschien als jullie kleintje iets groter is?

We hebben in de zomer een compleet animatieprogramma voor kinderen van 5 tot 12 jaar met Nederlandstalige begeleiding. Voor de hele kleintjes is dat gewoon nog niet te doen.

Hartelijk dank voor jullie bericht en graag tot een volgende keer.

Martha, Receptie Camping Arleblanc

• 7Klaasje01-08-2021

We gaan hier met kinderen niet weer heen.

Er is weinig voor kleine kinderen.

• 5Eetgelegenheden

Hallo Klaasje,

Dankjewel voor jullie reactie.

We hebben in juli en augustus een hardstikke leuk animatieprogramma voor kinderen van 5 tot 12 jaar met Nederlandse begeleiding. Bovendien zijn we op dit moment een waterspeeltuin aan het bouwen in ons aquapark voor de hele kleintjes. Daarnaast is er de speeltuin, het zandstrand aan de rivier gereserveerd voor de klientjes.

En er worden er jeu-de-boule tournooien voor de iest oudere kinderen georganiseerd, sport toernooien, iedere week is er de luchtbeddenrace op de rivier.

Het programma is in de zomer te verkrijgen aan de receptie en wordt op meerdere plaatsen op de camping aangekondigd en op onze Facebook pagina.

Martha,

• VisaBeschikbaar
  • MastercardBeschikbaar

• AirconditioningBeschikbaar
  • CafeBeschikbaar (1)
  • Kleine supermarktBeschikbaar (1)
  • WinkelsBeschikbaar (1)
  • BarsBeschikbaar (1)
  • SpelletjeskamerBeschikbaar (1)
  • RestaurantsBeschikbaar (1)
  • Restaurants met airconditioningBeschikbaar (1)
  • VergaderruimteBeschikbaar (1)

• BuitenzwembadenBeschikbaar (1)
  • KinderzwembadBeschikbaar (1)
  • ZwembadBeschikbaar (1)
  • TafeltennisBeschikbaar (3)
  • Fietsen en/of mountainbikenBeschikbaar (1)
  • Jeu de boulesBeschikbaar (1)
  • MinigolfBeschikbaar (1)
  • EntertainmentprogrammaBeschikbaar (1)
  • KinderanimatieBeschikbaar (1)
  • TennisBeschikbaar (1)
  • BadmintonBeschikbaar (1)
  • Verwarmde zwembadenBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)
  • Aqua-aerobicsBeschikbaar (1)
  • ZonneterrasBeschikbaar (1)