Camping La Plaine Tonique

Camping La Plaine Tonique
7,2

We hebben een aantal aanbieders voor La Plaine Tonique voor je op een rij gezet:

205 reviews over Camping La Plaine Tonique in het Nederlands

Nooit meer

BVN
9-8-2018

Voor ons nooit meer deze camping. De toiletgebouwen waren niet schoon en veel te weinig voor het aantal campinggasten. Het zwembad was iedere dag overvol. Bussen met kinderen en begeleiders kwamen hier iedere dag gebruik van maken. Het meertje was te doen maar ook druk en maar een heel klein zwemgedeelte. Weinig te doen in de omgeving. Animatie is matig tot niet. Ook was er af en aan een rioollucht aanwezig. Kortom voor ons nooit meer. Ter info: in augustus komen er veel Franse jongeren die luidruchtig kunnen zijn de hele nacht.

We komen zeker terug!

Eeke Boon-Herrema
5-8-2018

Leuke camping voor jong en oud. Wij hebben 10 nachten een geweldige tijd gehad op la Plaine tonique. Elke dag een wandeling richting het meer (tip; trolley voor tas en luchtbedden/attributen). Vanaf de camping kun je alles prima lopend doen (met kinderen van 4 en 6 jaar ook :)

Het zwembad is ook leuk. Hier hebben we minder uren gespendeerd, echter is dat geen probleem omdat het bij je verblijf zit en je rustig even voor 1,5 uur erheen kan gaan. De eetgelegenheden waren voor ons minder interessant. De keuze is niet echt reuze en de wachttijd lang.

In het dorp (op 1 km afstand) is er echter genoeg keuze!

Wij waren met de vouwwagen en we komen zeker terug. Door mooie ruime plaatsen waar zon en schaduw elkaar afwisselen, heb je voor elk wat wils. Sanitair is prima in orde, de crew is vriendelijk en verricht topwerk!

Een aanrader!

Heel fijne camping!

Jen
5-8-2018

Wij waren hier een week met onze eigen caravan. 2 kids van 5 en 6 jaar. We hadden een heel fijne plek. Op een hoek, dichtbij de toiletgebouwen, achter de toiletgebouwen een speelplek. En vrij centraal in het midden van de camping. De meeste plekken zijn echt ruim, afgebakend met lage hegjes op gras, vaak onder bomen. Helemaal top met dat warme weer.

Zwembad is superschoon, badmeesters/vrouwen letten goed op en hebben best strenge regels. Ik vond dit positief, vooral op de drukke momenten van de dag. Heerlijke ligweide erbij waar je een snack, ijsje of koffie kan kopen. Waterspeeltuin hebben onze kinderen zich uren vermaakt.

Het strandje is ook fijn, water is prima, wel wat waterplanten maar goed te doen. We hebben een electrische bootje gehuurd voor een uurtje, was een belevenis voor de 2 kinderen. Verwacht er niet teveel van voor volwassenen.

Fietsband van onze zoon was lek, werd kosteloos geplakt!

Veel beveiliging savonds!

NOOIT MEER

Arma
23-7-2018

We zijn net terug van la plaine tonique. Ik vind het echt wen waardeloze camping. En zeker met jonge kinderen niet veel te doen. Wij hebben heel veel last gehad van geluid overlast waardoor onze kinderen van 5 en 7 niet voor 23.30 uur konden slapen. Er werd door de camping niks aan gedaan. De toilet gebouwen waren smerig. Zwembad is afgesloten met een hek je moet er met polsbandjes binnen en kinderen onder de 10jr mogen niet alleen. Binnen mag je helemaal niks de badmeesters blazen de hele tijd op hun fluitje. De winkel(wat je winkel noemt 1 rek) en snackbar is van slechte kwaliteit en erg duur. Het ziet er allemaal een beetje vervallen en onderkomen uit. Het strandje is erg in trek bij de lokale bevolking waardoor het druk is en je veel overlast hebt. De animatie is ook slecht geen nederlands en voor de meeste dingen moet je betalen. Maar wij vonden het geluidoverlast echt het ergste nog nooit meegemaakt zoiets. Voor ons NOOIT meer

Grote camping!

Rosalie
23-7-2018

Heb je stacaravan uvea geboekt? Ons advies; neem een lekkere stoel mee voor buiten. Er zijn hier alleen recht toe recht aan plastic stoelen.

Verder is het een grote camping! Het meer biedt vooral voor jongeren zat leuke activiteiten! Er zijn wat speeltuintjes rondom het meer. Voor onze dochter van 2 miste we de animatie. Pim de eekhoorn wordt als mascotte op de folders e.d. vertoond maar is bijna niet te zien. Wij hebben hem in een week 2x gezien. De minidisco was 1 keer in de week, en pas om 20.30u. Het stelde echt niks voor. Animatie die er is, is niet duidelijk herkendbaar.

Friet bij de snackbar was goed te betalen (€2,50 voor een portie) en was zeker niet slecht.

Het water in het meertje was bij ons erg goed op temperatuur! Op het strandje wel kleine steentjes.

Bourg en Bresse is een leuke stad hier 20 minuten vandaan. Leuk om te shoppen!

Ook wij hebben een hagelbuitje gehad (16 juli), geen schade!

La Plaine Tornique

Annemieke
26-8-2017

La plaine tornique is een grote camping waar veel Nederlanders komen. Wij zijn in augustus 2 weken geweest en hadden een stacaravan gehuurd. Het was een prachtige stacaravan die schoon en nieuw was. We hadden een prima plek die dichtbij het zwem -en visgedeelte van het meer was. Wij vonden het jammer dat er maar in een klein deel van het meer gezwommen mag worden. In het meer is veel wier, dit is niet prettig met zwemmen en maakte het vangen van vissen ook erg lastig. Over het restaurant/snackbar kan ik niets zeggen. Dit geldt ook voor het (openbare) sanitair. Hier hebben we geen gebruik van gemaakt.

Mooie camping, omgeving zeer matig!

Peter
21-8-2017

Mooie camping met ruime plaatsen aan meer. Omgeving vonden wij zeer matig, weinig te doen en te zien.

Prima camping!

Jonker
18-8-2017

Inderdaad zeer ruime plaatsen, vriendelijke medewerkers. Sanitair werd vaak schoongemaakt. Zwembad en meer waren favoriet bij mijn kinderen. In het dorpje vlakbij zit een kebabzaakje: Urfa kebab! Erg lekker. Veel beter dan de snackbar op de camping... Het is een prima camping. De activiteiten aan het meer moeten apart worden betaald en in de zomer periode kan het zeer druk zijn. Deze camping is ook in trek bij de lokale bevolking. Zij trekken er met de hele familie op uit om zich bij en op het meer te vermaken. Overigens heb je hier als campinggast totaal geen last van. In de avond kan het was rumoerig zijn van gasten die later gaan slapen. Maar 's nachts is het echt muisstil. Op 30 juli werden ook wij getroffen door een beste hagelbui. De medewerkers waren zeer behulpzaam en belangstellend. Twee dagen later werd weer een waarschuwing gegeven voor slecht weer...gelukkig bleef dat toen weg. Samengevat : een prima camping. Leuke tijd daar gehad.

te drukke camping

Michiel
12-8-2017

Ruime plaatsen met veel bomen en heggen. Ondanks de reclame, geen Wifi en bijna geen GSM bereik. Meertje is mooi maar wordt vooral gebruikt voor motorboten van de watersportverhuur en is daardoor maar voor een klein gedeelte toegankelijk voor zwemmers en opblaasbootjes. Personeel is heel vriendelijk en doet zijn best om de toiletten en de douches schoon te houden. Bistro is wat duur voor lokale begrippen maar kwalitatief OK. De snacktent is echt belabberd slecht.

Fantastische camping

A.S.
9-8-2017

Er is van alles te beleven. Een mooi meer, prachtig zwembad, visvijver, etc.

De plaatsen zijn erg ruim.

Security aanwezig, geeft een veilig gevoel.

Sanitair gebouw was smerig (op ons veld), andere velden was het beter.

Geen winkel aanwezig op de camping, maar op korte afstand grote supermarkten te vinden.

Suncamp Holidays

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Plaine Tonique in Montrevel-en-Bresse (Ain), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Plaine Tonique zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Plaine Tonique scoort een 7.2 uit 10 op basis van 205 reviews.