We hebben een aantal aanbieders voor Lyon voor je op een rij gezet:

vakanties Lyon

We hebben een aantal aanbieders voor Lyon voor je op een rij gezet:

Reviews over Lyon

Lyon... de plaats binnen de rivierarmen

Leon
    7-1-2017

Lyon is eigenlijk alleen interessant binnen de rivierarmen en het historisch deel. Daarbuiten is vrij matig ook al omdat architecten meenden met megalomane betonprojecten de stad meenden te verrijken. De directe (nu ja direct, je moet stevig omlopen om een betonnen winkelgalerij heen) toegang tot het centrum vanuit het station wordt daarmee al aardig frustrerend. Ga je de rivier over wordt het een stuk leuker, eigenlijk een typisch franse binnenstad. Het historisch centrum is aardig maar daardoor ook verworden tot een toeristenval waarbij je door de restaurantjes/terrasjes, mensenmassa en souveniershops eigenlijk niets meer ziet van de oude stad. Jammer! Ik reisde alleen en zie eigenlijk niet in waarom (met partner) nog eens te gaan.

Gereisd Alleenreizend in Wed Jun 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Onvolprezen stad

Marvaho
    16-9-2016

Gezellige oude stadsdelen, voorzien van goed openbaar vervoer. Een volle dag volstaat voor een vluchtige kennismaking van de stad. Een tweede dag heb je nodig als je wat musea bezoekt of langer wilt tafelen.

Gereisd Met vrienden in Mon Aug 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Absolute aanrader!

Eva
    23-7-2016

Ik ben verbaasd over sommige beoordelingen over Lyon hier, die mensen zijn waarschijnlijk dan niet verder gekomen dan het hotel of de 'Kalverstraat' van Lyon. Het is echt een waanzinnig mooie stad, vieux Lyon telt vele kronkelsteegjes met leuke winkels waar je uren rond kunt dwalen. Dan zijn er nog de schitterende basiliek bovenop de heuvel waar je naartoe kunt met de 'funicilaire', de rozentuin waar je doorheen kunt lopen terug naar de stad, de Cathédrale St-Jean, het uitzicht op de saone, de vele musea.. veel te veel te zien voor 1 dag! Ik wil hier zeker nog eens naartoe.

Gereisd Met partner in juli 2016

Heel leuk voor een citytrip

Wim
    18-8-2014

Vooral het oude stadsgedeelte heeft ons uitermate geboeid. het moderne centrum zegt ons niet zo veel, maar dat hebben we met zowat iedere stad. Ook het stadspark is enorm de moeite, en 's avonds de sfeerverlichting gaan bekijken is een absolute must. Verder nog heel lekker eten in de bouchons, supergoedkoop, maar kijk uit met de drank, want daar rekenen ze wel serieus voor door.

Gereisd Met partner in augustus 2014

ook een keer stoppen op weg naar het zuiden

Spkk
    11-5-2014

Lyon; Basiliek Notre Dame Fourviere, kerk vol toerentjes en kantelen, binnen weelderig. 2 etage's heel apart. Romeins theater cathedraal St Jean Place Bellecour, mega plein oude stadsdeel , smalle steegjes. stadhuis opera, futuristischuniversiteit place Antonn Poncet

Gereisd Met partner in augustus 2010
Lyon scoort een 8,4 uit 10, op basis van 68 reviews