Camping Le Chateau

Laatste review

Echt een aanrader

Familie van Bergen,
3-9-2018

Fijne gemoedelijke compacte camping met alle voorzieningen voor een prettige vakantie. Eigenaren doen er alles aan om een fijn verblijf te bieden. Enthousiast NL animatieteam heeft naast leuke knutselwerkjes, sport en spel zelfs met de kids een musical opgevoerd! De ontvangst was prettig met een map vol met things to do. Sanitair was netjes, schoon en ruim. Ook aan de kleine dingetjes wordt gedacht (vrieskist voor de koelelementen).

Kenmerken

3-9-2018

Fantastisch!

Arnoud en Mascha,
14-8-2018

Wij hebben twee fantastische weken op deze camping gehad. De medewerkers van de receptie waren heel behulpzaam en vriendelijk. Onze stacaravan stond op een fijne plek. De ligging van de camping ten opzichte van het dorpje en de supermarkt is erg prettig. We hebben de auto weinig gebruikt.

De animatie voor de kinderen was super leuk! Twee enthousiaste NL meiden hebben het heel leuk gedaan. Onze kinderen zijn er dagelijks heen geweest.

Het zwembad is eenvoudig, maar prima. Soms wel erg druk, doordat het een openbaar zwembad is. Het toezicht liet zo nu en dan te wensen over.

Het speeltuintje is wat verouderd en ligt vol in de zon, zonder schaduw. Hier kan wat aandacht aan besteed worden. Ook ligt de trampoline in de zon, wat voor hete voetjes zorgt.

We hebben super lekker gegeten bij het restaurant

Wij raden deze camping zeker aan, want ook de sfeer is er heel prettig. Kleinschalig, gemoedelijk en de campinggasten zijn geen nummertje.

Heerlijke camping

Josephine,
12-8-2018

Een heerlijke camping. Hartelijke ontvangst. Op zondagavond worden alle nieuwe gasten welkom geheten met een borrel, fris en stukken pizza. De sfeer is heel goed. De camping heeft zelf mooie plaatsen. Achterin de camping zijn wat meer vaste plaatsen en daar zou ik niet gaan staan. Zwembad ziet er niet echt sfeervol uit maar is wel ruim en goed. Eigenlijk een heerlijk groot zwembad. Het animatieteam doet het geweldig, een heel enthousiast team. Je kan ook prima eten in het restaurant. Sanitair is wat verouderd maar zeer schoon en dat is het belangrijkst. De kinderen vinden het hier fantastisch. Kortom deze camping is een aanrader.

Prima voor 1 week.

Fam F,
10-8-2018

Prima ontvangst. Grote plaatsen (B zone). 25 meter zwembad met 2 andere baden voor kleinere kinderen. In het rechthoekige 25 meter bad kun je maar op een heel klein gedeelte staan (1,50 m). Diepte 2,5 meter voor heel grooot gedeelte. 2 badmeesters. Warm en schoon water. Is gemeentezwembad. Genoeg ligplaatsen (op stenen). Van 11 - 19 u open in hoogseizoen. Goed restaurant bij camping. Af en toe s avonds iets te doen. Voor oudere jeugd s avonds wat minder. Moeten elkaar opzoeken. Omgeving niet heel inspirerend. Lyon is leuk. 1 uur rijden. Voor 1 week prima verblijf voor ons.

Gezinscamping met mix van Nederlanders en Fransen. Pluspunten: zwembad, redelijk grote plekken met schaduw. (Tenminste op gedeelte A en C) Vriendelijke eigenaren. Supermarkt en bakkers op loopafstand. Riviertje dichtbij, echter eind juli nagenoeg droog. Sanitair schoon (wc-bril en papier). Minpunten: verouderd sanitair, zwembad in hoogseizoen erg druk, 2 x per week veel geluidsoverlast ivm feesten (in gedeelte C kun je elkaar dan bijna niet meer verstaan, laat staan slapen). Animatieteam aanwezig (via NL organisatie), maar in de ochtend alleen knutselen, erg eenzijdig, met 3 jongens (5,3,1) weinig baat van. In de middag is te weer voor oudere kinderen animatie. In omgeving weinig te doen.

Prima campingverblijf

Lokkerbol JPC,
8-8-2018

Vriendelijke ontvangst. Handig supermarkt en tankstation aan de overkant. Zonder auto direct het stadje in via achteruitgang camping. Aanrader bezoek aan Hautrives met beroemd huis Postman Cheval. Camping zelf ligt aan doorgaande weg, s-morgens wat geluid van auto's (ligt eraan waar je staat op de camping).

In juni gezellig druk bezet. Goede wifi (betaling). Goed bereikbaar met caravan via A7 of N7 en D51.

Leuke camping voor gezinnen met jonge kinderen

Robert van Weersch,
3-8-2018

Mooie camping, rustig, heel groen. De plaatsen zijn niet heel groot en ze hebben niet allemaal schaduw. Het sanitair is voldoende schoon en er is altijd warm water. Het zwembad is openbaar en wat saai, maar het water is warm. Schoenen en slippers zijn verboden, evenals shorts, dus mannen moeten de Speedo uit de mottenballen halen. Vreemde Franse hygiëneregels, die ik na al die jaren nog steeds niet snap. Evenals het omslachtige poortjes-systeem van zwembad naar camping, terwijl je aan de andere kanten probleemloos de camping op kunt...

Vlak naast de camping ligt een Intermarche met tankstation. Op loopafstand, in het leuke dorpje, liggen voldoende bakkers en restaurants, die overigens duur zijn, zelfs voor Franse begrippen. Pizzeria Chez l'Ancien is een aanrader.

Leuke camping, ook voor een wat langer verblijf. Wat ons betreft een aanrader.

Geweldig

Gezin met jonge kinderen,
3-9-2017

Super camping! Vriendelijke eigenaren, Nederlandse animatie. Slechts 1 x week muziek tot 12 uur, maar verder heerlijk rustig. Sectie C is aan te bevelen wanneer je van schaduw houdt. Verschillende nationaliteiten. Geweldig zwembad, heerlijk warm, ruim genoeg en vriendelijke badmeesters die zeer goed opletten zonder dat het vervelend is! Geen liggelden, maar heerlijke stoelen beschikbaar. Wel een zeer rustige streek qua toerisme.

Palais ideal is erg leuk

Leuke camping

Nicole,
13-8-2017

Deze camping is over het algemeen wel netjes.

Wel heel veel Nederlanders en daar moet je van houden.

Bij het zwembad zijn geen ligbedjes.

Vanwege het weer zijn wij alweer na één nachtje vertrokken met onze camper. En het verbaasde ons zeer dat wij €15,- dossierkosten moesten betalen!

Erg ongewoon als je maar één nachtje blijft.

Daardoor werd onze overnachtingsprijs wel erg hoog, €58,- Dit staat niet in verhouding met de prijs van de camperplaats vlak achter de camping. Waar je maar €6,80 voor 24 uur betaald.

Het sanitair is wel netjes, maar de schoonmaak bij de urinoirs werd vergeten en er werd niets aan de flikkerende tl lamp gedaan, toen wij het hadden gemeld.

Gemoedelijke camping

Gebl
29-10-2016

Een rustige, kleinschalige camping met veel vertier voor jonge kinderen. Voor iets oudere kinderen was er minder te doen.

Het zwembad is van de gemeente. Het zwembad is ruim genoeg. Helaas voor de kinderen zijn ze er wel heel streng. Als mijn zoon iets sneller dan een wandeltempo aannam, werd hij al streng toegesproken in het Frans. Dit verschilde erg per badmeester maar resulteerde er wel in dat de kinderen op een gegeven moment niet meer alleen naar het zwembad durfden.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Chateau in Hauterives, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Chateau zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.