Camping Sunelia L'Hippocampe

Camping Sunelia L'Hippocampe

Omschrijving
Camping Sunêlia L’Hippocampe ligt aan de oever van de rivier waar je verschillende watersporten kunt beoefenen, maar niet kunt zwemmen. Wel is er een schoon zwembad met veilige glijbaan voor de kleintjes. De hond mag mee naar de ligweide van het zwembad. Pak de auto en ga op pad naar de Gorges du Verdon of de Citadel in Sisteron.

We hebben een aantal aanbieders voor Sunelia L'Hippocampe voor je op een rij gezet:

278 reviews over Camping Sunelia L'Hippocampe in het Nederlands

Leuke en nette camping

Joke,
7-1-2019

Wij zijn hier vorig jaar 12 dagen geweest. Voor ons de eerste keer in Frankrijk. Wij hebben dit als positief ervaren. De camping is mooi en netjes aangelegd. De kinderen hebben ook een fantastische tijd gehad.

Jammer dat je bij het zwembad niet kon eten of drinken. Dit maakt een dagje bij het zwembad net even wat gezelliger. En ja, het is al eerder geschreven, je mag dus niet met slippers naar het zwembad. Deze moet je uitdoen en vervolgens loop je door een koud badje. Op zich niet erg maar de vloer is erg scherp aan de voeten.

Accommodatie was prima. We stonden heel dicht bij het centrum maar wij daar hebben wij geen hinder van gehad.

In de buurt is niet veel te doen op loopafstand. Wel leuke dorpjes in de buurt waarvoor je de auto moet pakken. Wij misten een gezellige omgeving buiten de camping.

Jean Philippe Bravay, Gérant, 29-1-2019

Heel hartelijk dank voor uw verblijf en beoordeling!

Wij gaan dit jaar de vloer rondom het zwembad vernieuwen zodat deze niet meer pijn aan de voeten doet.

Op loopafstand ligt ons dorp Volonne, waar u leuke plekjes en straatjes (gebouwd tegen de rotsen) aan treft. Vervolgens is het inderdaad noodzakelijk om met de auto naar andere leuke dorpen en stadjes, natuurparken, etc... te rijden, maar dit is zeker de moeite waard!

Bij aankomst krijgt u een folder met allemaal tips om uitstapjes te maken.

Een hele mooie camping voor jong en oud.

Fam van Zwol,
16-11-2018

Wij vinden deze camping super zijn er ongeveer 4 weken geweest en komen volgen jaar zeker terug op deze camping.

Mochten eerst niet op een bepaalde plek staan omdat dat gedeelte van de camping nog niet open was maar na een mailtje naar de camping staan daar al 12 jaar

Zouden ze deze plaats voor ons gereed maken stroom water etc.

Super tof dus ps heb er nog ongeveer 20 forellen gevangen.

Gereisd met partner in juni 2018
Jean Philippe Bravay, Gérant, 30-11-2018

Beste familie van Zwol,

Heel hartelijk dank voor uw loyaliteit!

Wij zijn blij dat u het hier naar de zin hebt en kijken er naar uit u volgend jaar weer bij ons te verwelkomen! (eveneens voor een lekkere forel ;-) )

heerlijke camping

Martine Niekerk,
11-11-2018

Fijne camping, waar veel te doen is.

Een heerlijke omgeving voor dagjes weg. We hebben wel wat onweer en regenbuien gehad (meestal rond etenstijd trok het dicht) maar de rest van de dag hadden we heerlijk weer.

Gereisd met vrienden in augustus 2018
Jean Philippe Bravay, Gérant, 30-11-2018
Heel hartelijk dank voor uw verblijf en de beoordeling! Wij zijn het helemaal met u eens, de omgeving is hier schitterend voor dagjes weg, je raakt niet uitgekeken en de landschappen zijn zeer gevarieerd!

aan te bevelen

seppion,
15-9-2018

Na teleurstellend verblijf op camping les penerals is deze camping echt aan te bevelen.Prima restaurant,mooie zwembaden en voldoende ligstoelen Ook in de schaduw .Sanitair niet het nieuwste maar zeer behoorlijk.Animatie profesioneel.Al het personeel uitermate vriendelijk en behulpzaam.kortom een uitstekende camping.We moesten vroeger vertrekken i.v.m.een sterfgeval, en dit werd keurig opgelost door de medewerkster van de receptie.Ik begrijp commentaren van enkele campinggasten niet dat ze er zich aan storen dat het restaurantpersoneel de gasten soms aanspreken in het engels, mijn frans is goed genoeg dus werd ik in het frans aangesproken, ik kan het een stukje service noemen dat men zich probeert verstaanbaar te maken wanneer de gast onvoldoende de franse taal verstaat.Dezelfde client beklaagd zich ook over de openingstijden van het restaurant,ja nederlanders eten ´s avonds om vijf maar in frankrijk eet men later, vind je dit niets ga dan lekker op verlof in nederland.Wij komen terug!

Gereisd met partner in augustus 2018
Jean Philippe Bravay, Gérant, 1-10-2018
Heel hartelijk dank voor uw verblijf en uw beoordeling! Met groot genoegen verwelkomen wij u een volgende keer!

Goed maar geen 5 sterren

Vermeire,
11-9-2018

Nette camping maar nogal wat minpunten. Zwembaden en glijbanen zeer goed voor de kids. Geen slippers toegelaten rond zwembad, dus op blote voeten op een zeer ruwe beton in de zwemzone, helemaal niet comfortabel. Gezellig een drankje nuttigen bij het zwembad mag niet. Geen gras op de groene ligweide, enkel onkruid, honden liepen er vrij en doen hun behoefte...!! Winkeltje met mager aanbod en te forse prijzen. Nette chalet maar airco functioneert enkel bij aanwezigheid adhv de huissleutel, maw na een laat middaguitstapje een veel te warme chalet om te slapen. Restaurant is goed, lekker en correcte prijzen, obers praten direct Engels ipv Frans, ergerlijk voor Vlamingen die wel Frans praten zoals wij. Ligging middelmatig, weinig te beleven in de directe omgeving, bereikbaarheid : vanaf Grenoble zeer vervelend en traag traject (2.5u). Wel belangrijk : onze kinderen hebben zich wel zeer goed geamuseerd. Personeel is vriendelijk. Onze conclusie : niet top, ook niet slecht, voor ons éénmalig.

Gereisd met oudere kinderen in september 2018

Teleurstellend

Bjorn Goyvaerts,
6-9-2018

Wij hebben 2 weken en half op deze camping gestaan met 2 volwassenen en 3 kinderen en omwille van een aantal factoren was dit verblijf eerder teleurstellend. - Alhoewel er langs de oever een ligweide is en er diverse watersporten ( mits betaling ) mogelijk zijn, mag je er niet gewoon zwemmen in de rivier. Dit staat blijkbaar wel op hun website maar niet echt opvallend. Bijgevolg moeten alle gasten gaan baden in het zwemcomplex en de capaciteit van de baden is te klein voor het aantal gasten. Er zijn wel zeer veel ligstoelen maar slechts een vijftal bieden u de mogelijkheid om in de schaduw te liggen.

- Op het campinggedeelte zijn er slechts 3 sanitaire gebouwen, waarvan er dan nog 2 op 10m van elkaar liggen. Deze 2 blokken bevinden zich in de nabijheid van hoofdzakelijk bungalows dewelke hun eigen sanitair hebben. Door deze slechte spreiding moesten wij telkens ongeveer 200m lopen richting sanitair. Verder was dit sanitair niet altijd even proper, natuurlijk zijn sommige campinggasten zelf daarvan de oorzaak.

- In het restaurant kun je pas eten om 19.00hr en na reservatie. 19.00hr is veel te laat zeker als je nog andere plannen hebt voor de avond. Een camping zou zich beter moeten aanpassen aan de gebruiken van zijn gasten ipv de Franse gewoonte om laat te eten op te leggen. In de bar kun je wel iets gaan drinken zonder reservatie maar indien je drankjes bijna op zijn dan staat de bediening al aan je tafel om te vragen of ze nog iets moeten brengen?? Ik drink liever mijn glas rustig leeg en ik zal wel teken doen wanneer ik nog iets wens te drinken. Na 2x had ik het daar wel bekeken en ik ging dagelijks wel naar de gemoedelijke dorpskroeg in Volonne.

- De campingwinkel ( ongeveer 4m x 6m ) heeft zeer weinig te bieden waardoor je al 14Km moet rijden om een supermarkt te vinden in Sisteron. Natuurlijk is het volgens mij net de bedoeling dat de mensen niet zelf gaan koken maar dat ze een plekje reserveren in het restaurant.

- De Franse medewerkers praten Engels, toen ik één van de medewerkers vroeg waarom ze dat deden dan was het antwoord dat ze dat deden omdat de Nederlanders hen anders niet konden begrijpen?? Als ik Engels wil horen dan ga ik wel op reis naar Engeland, als ik als Vlaming er in slaag om Frans te leren dan zal dat voor Nederlanders ook wel lukken.

Al deze zaken maakten dat ons verblijf eerder teleurstellend was, gelukkig was de regio wel zeer mooi en kon ik mijn aanwezigheid op deze camping tot een minimum herleiden.

Jean Philippe Bravay, Gérant, 14-9-2018

Het spijt ons zeer dat onze camping niet geslaagd is om aan uw verwachtingen te voldoen. Het is inderdaad verboden om in de rivier te zwemmen, wij geven dit aan op de website en in onze brochures.

Wij hebben uw opmerkingen over de zwembaden, het sanitair en de bar goed genoteerd. Door uw relevante opmerkingen, is het mogelijk voor ons, onze zwakke punten te verbeteren. Voor de boodschappen, de supermarkten (Intermarché en Lidl) zijn in Peipin, op 7 km afstand van de camping. In het dorp, op 600 meter vindt u een Proxi, bakkers, een slager en er is markt op vrijdag morgen.

Onze medewerkers zijn twee- en drietalige, om al onze gasten op hun gemak te kunnen stellen. Het is altijd mogelijk, wanneer u dit wenst, om frans te spreken!

Het doet ons plezier te horen, dat u goed van onze mooie regio hebt genoten!

Goed maar geen 5 sterren waard.

Fabienne,
3-9-2018

Over het algemeen een nette en rustige camping maar enkele zaken vonden we minder aangenaam, men mag niet met slippers rond het zwembad, de betonvloer rond de zwembaden was te ruw om aangenaam te lopen op blote voeten, de ligweide aan zwembad was hoofdzakelijk onkruid, geen gras, honden liepen er los, eentje deed zijn behoefte voor onze ogen..., airco in chalet kan enkel ingeschakeld worden wanneer men aanwezig is in de chalet, dus niet mogelijk om bv tijdens uitstap in de namiddag enkele uren vooraf te koelen voor de nacht, shop handig maar overdreven duur. Wel positief was de service en vriendelijkheid aan de receptie, een defect aan afvoer lavabo werd direct hersteld, uitstekend informatiepakket over de regio met activiteiten of uitstappen gekregen bij inchecken. Restaurant ook zeer goed, lekker, vriendelijk en correcte prijzen. Conclusie : goede, nette en rustige camping maar hier en daar verbeteringen mogelijk.

Jean Philippe Bravay, Gérant, 14-9-2018

Hartelijk dank voor uw verblijf en het spijt ons erg te vernemen dat uw verblijf niet helemaal aan uw verwachtingen heeft voldaan. Wij hebben uw verschillende opmerkingen goed genoteerd om onze prestatie volgend jaar te kunnen verbeteren.

Wij zijn een Green Key camping; daarom kan de airconditioning niet aangezet worden bij afwezigheid van de gasten. De moderne accommodatie zijn uitgerust met een systeem, dat de stroom (voor de lampen enz.) afbreekt wanneer de gasten niet thuis zijn.

Wij danken u hartelijk voor de complimenten voor het personeel in de receptie en het restaurant!

prima!

van diemen,
3-9-2018

Wij hebben in een stacaravan gezeten voor 6 personen. Prima caravan, volgens mij alles nog vrij nieuw, en schoon! Op de camping zelf zag het er ook netjes uit.

Leuke omgeving, veel te doen als je van actie houdt.

Beste familie Van Diemen,

Hartelijk dank voor uw verblijf en beoordeling!

Misschien tot een volgende keer!

We will be back!

Virginie,
31-8-2018

Nette camping, leuk zwembad met voldoende! ligstoelen (maakt niet uit welk uur) professionele animatie, leuke shows!, vriendelijk en behulpzaam personeel, best lekker eten in restaurant, comfortabele chalet met voldoende privacy, relaxte sfeer, mooie streek.

Slechts een paar pietluttige minpuntjes... een glijbaantje voor kleintjes in peuterbad zou leuk zijn en wat meer speeltuintjes/speeltoestellen voor kleintjes.

O ja en de muggen... muggenmelk, citronella, ...het mocht allemaal niet baten helaas. Maar dit weegt niet op to alle pluspunten. We komen zeker terug!

Jean Philippe Bravay, Gérant, 14-9-2018

Heel hartelijk dank voor uw verblijf en uw beoordeling en alle complimenten!

Er wordt al nagedacht over het peuterbad en de speeltoestellen, op dit moment kunnen wij nog niks beloven maar er wordt aan gewerkt!

Super!

Romy,
30-8-2018

Wij hebben 2 super leuke weken op deze camping gehad! We hadden de Sunlodge via de camping geboekt. Een tent met eigen sanitair, echt een aanrader! Veel bergruimte  en echt een mooie tent. Onze plek aan de rivier was top! Leuke dorpjes in de buurt, supermarkt op 5 min rijden. Het is dat wij nooit 2x naar dezelfde camping gaan, maar anders had ik meteen weer geboekt!

Het winkeltje vond ik, ook voor 'camping winkel begrippen' erg duur en de afhaal erg slecht georganiseerd. Ik heb regelmatig 3 kwartier op een patatje moeten wachten en wij vonden de pizza's niet lekker. Het zwembad was niet groot maar voldeed prima en de glijbanen waren leuk. Onze kinderen hebben zich er heel goed vermaakt.

We hebben overigens amper last van muggen gehad.

Echt een aanrader deze camping!

Jean Philippe Bravay, Gérant, 14-9-2018
Heel hartelijk dank voor uw verblijf en uw goede beoordeling. Fijn te horen dat u en uw kinderen een goede vakantie hebben gehad en dat u de camping van harte aanbeveelt! Misschien dat u over een paar jaar toch nog eens een keer terug wilt komen! 😉

D-reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Sunelia L'Hippocampe in Volonne, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Sunelia L'Hippocampe zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.