Camping Lou Passavous (Glamping)

9.1Fenomenaal

Frankrijk, Provence - Alpes - Cote d'Azur, Seyne les Alpes

9.1Fenomenaal

• 8.4Eetgelegenheden
  • 8.8Staat v/h sanitair

Meer camping info

Rust, ruimte, natuur en versgebakken brood kun je vinden op Camping Lou Passavous Le Vernet. Het zwembad is klein, maar aan de overkant zit een gemeentezwembad waar je ook kunt zwemmen. De eigenaars vertellen met enthousiasme wat er in de omgeving te doen is, zoals de gemarkeerde wandeltochten, waarvan een aantal direct vanaf de camping starten.

158 reviews over Camping Lou Passavous (Glamping)

• 2019
    9Fam. Veen-Kroeze26-08-2019

Prachtig gelegen camping met talloze mogelijkheden

Wij hebben genoten van deze prachtig gelegen camping (met ruime plaatsen op open veld of onder de bomen). De vriendelijke hardwerkende Nederlandse eigenaren stellen duidelijke regels over openingstijden van sanitair, gebruik warm water etc., en dat werkt goed. Iedere ochtend lekker vers brood (op bestelling) tegen schappelijke prijzen. De uitgebreide uitleg van Ed over alle activiteiten in de omgeving is geweldig. De vanaf de camping uitstekend bewegwijzerde wandelingen (1-4.5 uur) zijn zeer aan te bevelen. Het kleine opzetzwembad op de camping is prima voor kinderen tot ca. 12 jaar. Het naastgelegen gemeentebad (3 EUR voor volwassenen, 1,50-2 EUR voor kinderen) lijdt aan een tekort aan intacte ligbedden en parasols en is daarom leuk voor een keer. Wat eerdere reviewers al zeiden: ook in augustus koelt het na zonsondergang (ca. 19 uur achter de bergen) snel af (sommige nachten tot 6 graden!) - geen plek voor party animals dit.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8Groenwold18-08-2019

Mooie omgeving - koud 's nachts

Leuke familiecamping voor gezinnen met ouderen kinderen van 6 jaar en ouder. In de buurt een supermarkt en een klein plaatsje - Seyne (10m auto). De grotere plaatsen (als Digne-les Bains) vonden we iets te ver weg vanaf de camping Wanneer je op de camping komt krijg je de volgende dag een leuke enthousiaste uitleg van Ed over de activiteiten in de omgeving. Hij neemt hiervoor ruim de tijd! Ed kent de omgeving op zijn duimpje, het is een aanrader om mee te gaan met een wandeling vanaf de camping.

De toiletruimte was groot, netjes en schoon, wel erg donker van binnen. Het zwembadje is leuk om in af te koelen, om te zwemmen kun je naar het naastgelegen municipal, dit echter tegen gereduceerde betaling, De plek was net voldoende om onze vouwwagen te plaatsen. Op onze plaats (33) was een onhandig openbaar waterpunt geplaatst, dit kostte veel ruimte en zorgde voor veel loop naar onze -> zie Google voor meer info

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 10Familie Oremus17-08-2019

Een fijne camping met een schitterende omgeving!!!

Wat een super vakantie hebben we gehad op camping Lou Passavou!!!! We werden prettig ontvangen met het aanbod de volgende dag de nodige informatie over de camping te krijgen, maar ook over de prachtige omgeving. Een schitterende wandeling naar een berghut waar we konden overnachten. Fiets en wandeltochten vanaf de camping of in de omgeving, mooie dorpjes, zwemmeer, raften. Voor ieder wat wils. Wel fijn met beginnende pubers. Het enthousiasme dat Ed en Astrid uitstraalden en niets was te veel en ze zijn erg behulpzaam. Ook de tijdelijke krachten Bianca en Kelly werkte er met veel plezier. Animatie was prima. Voor de iets oudere kinderen de ruimte op bv een voetbalveld. Het zwembad was iets aan de koude kant, maar bij het naastgelegen gemeentezwembed konden we ook terecht. De nachten geven flink wat afkoeling, dus een extra warme deken is wel een aanrader.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 10Jan en Ruth, Sam en Thijs04-08-2019

beste camping tot nu, en wij kampeerden al véél!

Wij verbleven tien dagen op de camping, met tent, en vonden het heel ontspannend! De kinderen hebben zich erg geamuseerd met de andere kinderen, op het terrein en in beide zwembaden. Alle accommodatie was prima in orde! En de ligging..., die komt recht uit de 'boekskes', alleen is ze écht.

• 7Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9Fam. Terwisscha van Scheltinga30-07-2019

"Lou Passavous" blijft een favoriet.

Camping "Lou Passavous" is een top-camping op een práchtige plek in de Franse Alpen. Met werkelijk álle ingrediënten voor een fantastisch verblijf! Zeer vriendelijk, hulpvaardig en actief Nederlands eigenaarskoppel, zeer ruime kampeerplaatsen, ook mogelijkheid tot huur van accomodatie, voldoende, net én schoon sanitair, een restaurantje waar je erg lekker kunt eten en ook verschillende drankjes/ ijsjes kunt kopen, zwemwater, alle service die je je als kampeerder/ gast kunt wensen. De omgeving biedt veel mogelijkheid voor actieve, recreatieve of culturele uitstapjes. Wij zijn zowel met ons gezin als nu samen op deze camping geweest, super.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2019

• 9Joost en Monique29-06-2019

Volgend jaar weer!!?

Wij hebben in juni twee heerlijke weken verbleven op camping Lou Passavous, tijdens de wandel tiendaagse. Half juni worden er in ongeveer 10 dagen 4 avontuurlijke groepswandelingen door de bergen georganiseerd onder bezielende leiding van een van de campingeigenaren Ed en Astrid. Iedereen, jong tot oud, met enige conditie kan meelopen. Na afloop smaakt een fris drankje, of biertje op het terras verrukkelijk!

Het is een rustige camping met mooie ruime plaatsen en uitzicht op de bergen. Er is keuze tussen een autovrij veld en een veld waarbij de auto op de plaats kan staan.

Elke ochtend is er lekker vers, zelfgebakken brood te verkrijgen, wel de dag tevoren bestellen!

Een keer per week is er pizza-avond, met de zelfgebakken overheerlijke pizza's van Ed. Er is volop keuze en er wordt met ieders wensen rekening gehouden.

Kortom: ook dit jaar hebben wij weer genoten!!

Gereisd met partner in juni 2019

• 10Robert & Carine uit Zedelgem26-05-2019

Fantastisch!

Wat hebben we genoten van jullie, de camping , en de omgeving!!! Hebben zelden of nooit in onze 40 jaar kamperen zulke sympathieke uitbaters gehad. Niets was hen te veel. Netjes onderhouden sanitair , en een heel gezellig restaurantje. Als we in de streek zijn, maken we zeker een ommetje, om toch maar nog eens te kunnen genieten. Gaan het zeker iedereen aanbevelen.

Gereisd met partner in mei 2019

• 2018
    9Familie Noordover27-08-2018

Heerlijk rustig, in de natuur!

Wat hebben wij genoten op deze camping en van de omgeving! Heerlijk rustig, super mooie omgeving, mooie plekken, prima sanitair. Ed en Astrid promoten op een mooie en fijne manier het lokale toerisme - houden wij van. En als je van wandelen houdt, dan heb je meerdere verblijven nodig! Al keken de kinderen eerst wat verschrikt bij het zwembad, het bleek geen gemis - er was genoeg te doen voor ze zonder zwembad (en als je echt wilt, kun je naar het gemeentezwembad aan de overkant). Zwemmen deden wij in het Lac de Serre Ponçon (ca half uur rijden) of in het meertje bij Le Lauzet (ca 40 min). Eten in het restaurant is eenvoudig, lekker en goed. Boodschappen doe je in Seyne waar ook nog 2x per week een (kleine) markt is waar je je verse spullen kunt halen. Wij hebben genoten en komen zeker nog een keer! Al is het maar om de huttentocht te doen en nog een keer pizza te eten :-)!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 9Fam Eskes25-08-2018

Aanrader! Op en top genieten!

We kijken terug op een fantastische vakantie!!!! We hebben iedere dag genoten van het zelfgebakken brood. Ed en Astrid beheren de camping met veel passie en gedrevenheid. We hebben vanwege de vele regenval wat water overlast gehad. Ed en Astrid zorgden voor een goede oplossing waardoor we heerlijk hebben kunnen genieten van ons verblijf. Keurig en schoon sanitair en afwas mogelijkheid!!! Prachtige omgeving met veel wandelmogelijkheden en bezienswaardigheden. Kortom, zoek je een rustige gezellige, actieve en mooie vakantie en houd je van geweldige uitzichten en grote hoogten ..... dan is camping Lou Passavous de aangewezen plek!!!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 9Familie Rauw12-08-2018

Een parel van een camping!

Wat een persoonlijke aandacht van Ed en Astrid (en hun team)! Ed vertelt vol enthousiasme wat er in de omgeving allemaal te doen is en maakt hiervoor echt tijd (ook al werken ze van vroeg tot laat enorm hard). Ook heerlijk de zelfgemaakte verse broden, pizza’s en andere menu’s in hun restaurant. De camping is perfect gelegen. Heerlijke koele nachten (wat slaapt dat lekker) en overdag een graad of 28. Wij hadden plek 41. Wij vonden dit de mooiste plek van de camping. Wat een mooi uitzicht op de wei en de bergen en een gezelligheid van de kinderen/ouders op het veldje waar wij stonden. Kortom een camping die wij een ieder die houdt van rust, ruimte, schoonheid en een geweldige omgeving warm zouden aanbevelen.

• 8Eetgelegenheden

Ed en Astrid, eigenaar, 22-08-2018

Beste Jaap, Henrike, Maaike en Vian. Dank jullie wel voor jullie leuke reactie. We zijn blij dat jullie een leuke vakantie hebben gehad en hopen jullie wederom een keer op onze camping te mogen begroeten.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Camping Lou Passavous (Glamping) info