Camping Lou Passavous (Glamping)

Camping Lou Passavous (Glamping)
8,7

We hebben een aantal aanbieders voor Lou Passavous (Glamping) voor je op een rij gezet:

155 reviews over Camping Lou Passavous (Glamping) in het Nederlands

Nog steeds fantastisch

Frits, Marijke en Niels, 23-10-2017

Dit jaar voor de 3e keer op rij naar Lou Passavous. Vorig jaar deels met familie met kinderen, dit jaar weer met z'n 3en. En weer helemaal super. Het is alsof je thuis komt, de ligging van de camping blijft fantastisch. De plekken groot genoeg. Het is er in het hoogseizoen gezellig druk, met toch goede en rustige nachten. Het sanitair nog steeds schoon. Er is zoveel te doen in de buurt van de camping (veel wandelingen (soms met gids), routes rijden met de auto, steden bezoeken en wat verder weg ook treinreizen) dat we na deze 3e vakantie nog steeds niet alles gedaan hebben. Dus komen we zeker nog eens terug. Ed en Astrid, wederom bedankt voor een fantastische vakantie

Heerlijke vakantie!

Diny, 22-10-2017

De faciliteiten en het terrein worden goed bijgehouden. Verse broodjes ‘s-ochtends. Mooie wandelingen in de omgeving onder leiding van de eigenaar van de camping.

Mooie, gezellige en gemoedelijke camping

Marc & Hilde, 30-8-2017

We hebben 2 heerlijke weken gehad op camping lou passavous. Super enthousiaste en aardige eigenaren Ed&Astrid zijn altijd bereid je te helpen en organiseren hele leuke wandelingen waar je aan deel kan nemen. Mooie omgeving, goede sfeer op de camping, prima sanitair wat echt goed schoon wordt gehouden. Bij ons komt de camping op de lijst om nog eens naar terug te gaan. Top plek in de haute Provence!

Mooi, wel wat kanttekeningen....

Mark, 20-8-2017

Camping met echt alleen maar Nederlanders, moet je van houden.

De camping heeft mooie kampeerplaatsen, maar in het hoogseizoen is het niet al te ruim en staat alles dicht op elkaar. De omgeving is erg mooi om te wandelen en andere bergsporten te doen. Eigenaren vriendelijk en behulpzaam...Maar ik wel toch wel wat kanttekeningen plaatsen bij de zeer positieve recensies.

De eigenaren gaan er prat op in de winter niet te hoeven werken en als je het een tijdje aanschouwt zie je ook dat alles daar op gericht is: het zelfgebakken brood is kleiner dan van de gewone bakker, de pizza's zijn echt flinterdun, de lasagna zeer beperkt vlees etc. Op een gegeven moment gaat dat opvallen. Elektriciteit gaat soms uit, waarschijnlijk omdat de installatie aan renovatie toe is.

Van andere gasten zelfs gehoord dat de eigenaar de elektrische tandenborstel uit het stopcontact haalt in de toiletruimte van iemand die kampeert zonder stroom. Kinderachtig wat mij betreft.

Verder was ons verblijf zeer prettig wij verbleven 1 week in een (ietwat gedateerde) chalet. Volgende keer kiezen wij om bovenstaand redenen wel voor een andere camping, maar dat is een zeer persoonlijke keuze.

Ed en Astrid, eigenaar, 29-8-2017

Beste Mark,

We vinden het vreemd dat u nu pas een review schrijft over een vakantie van drie seizoenen geleden.

Toch willen we hierbij een en ander verduidelijken:

- Uitval stroom. Onze stroominstallatie is intussen geheel vernieuwd, waardoor de stroomuitval nagenoeg niet meer voorkomt.

- T.a.v. het opladen van apparatuur in het sanitair gebouw. Regelmatig laden gasten die geen stroomaansluiting willen, in het sanitair gebouw iPhones, tablets, elektrische tandenborstels (zelfs laatst een accuboormachine) op. Dit kunnen we niet toestaan. We vinden dit niet eerlijk ten opzichte van gasten die wel voor hun stroom betalen. Een ieder is vrij in de keuze om af en toe een dagje stroom te nemen om hun apparatuur op te laden.

- Grootte kampeerplekken op het terrein: Opvallend dat u die in een ruim chalet verbleef hier een opmerkingen over heeft, terwijl we dit van onze gasten die op de kampeerplekken staan, niet vernemen.

- We gaan er “niet prat op” dat we in de winter niet hoeven te werken. U heeft zelf gevraagd wat wij in de winter doen. Als u vervolgens de conclusie trekt dat daarom de pizza’s te dun en de lasagne te klein is vinden wij dit onterecht. Ik (Ed) zal voortaan op die vraag geen antwoord meer geven.

- We vinden het jammer dat u na drie jaar onterechte conclusies op internet heeft gezet. Indien u toen even bij ons langs was gekomen hadden we een en ander mondeling uit kunnen leggen.

- Fijn dat jullie het verder wel naar de zin hebben gehad.

Heerlijke camping, echt genieten

fam. van Kampen, 18-8-2017

Wat een verrassing deze kleine camping boven op de berg. Gemoedelijk met erg vriendelijke eigenaren (dag en nacht in de weer om alles goed te laten verlopen). Ed en Astrid runnen ook een klein restaurantje op het campingterrein met pizza avonden en ook a la carte. Prima eten, heerlijk. Schoon sanitair, zwembadje en kleinschalige animatie voor de kinderen. Zelfs onze oudere kinderen vermaakten zich hier goed met hangen bij de tafeltennistafel en het voetbalspel. In de omgeving is van alles te doen. Van mooie wandelingen, tot raften en parapenten. Wij waren hier 2 weken en hebben nog niet alles gedaan wat we zouden willen zien. Nachten lekker fris, overdag hadden we 2 weken lang 25-30 graden. De kinderen zouden zeker nog eens terug willen! Echt een aanrader voor wie wil genieten van rust, mooie natuur en een gemoedelijke camping.

Zeer mooi gelegen camping

Marco, 14-8-2017

Relatief kleine, rustige en eenvoudige camping, zeer mooi gelegen / prachtig uitzicht. Primaire doelgroep natuur-, sport- en bergenliefhebbers. Ook geschikt voor gezinnen met kleinere kinderen. Onze jongens van 5 en 7 vonden meteen aansluiting met vele kinderen op de camping en er werd heel leuk gespeeld. We werden vriendelijk ontvangen door zeer behulpzame NL eigenaren. Gasten zijn ±90% NL. Ze runnen een gezellig restaurantje waar je lekker kunt eten. De camping ligt op ±1200m. hoogte waardoor het 's avonds kan afkoelen, houd hier rekening mee. Er is een klein zwembadje op de camping (lekker om even af te koelen), maar pal tegenover ligt een gemeentezwembad waar je tegen een kleine vergoeding ook welkom bent. In de buurt is veel te doen; de ochtend na aankomst geeft Ed een presentatie aan alle nieuwe gasten over de regio, erg goed. Een echte aanrader is de fietstocht (bergafwaarts) van Verdaches naar Digne les Bains, zeker ook met jonge kinderen erg leuk. De route is geweldig.

Absolute aanrader voor gezinnen

Fam. Mooij, 13-8-2017

Wij hebben het enorm naar ons zin gehad op Lou Passavous. De eigenaren zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. Toen wij op vakantie waren, moesten wij vanwege de aankoop van een huis allerlei documenten met spoed aanleveren. Ed en Astrid hielpen ons bij het printen van de stukken en regelden een scanner waardoor we alles op tijd konden regelen. Fantastisch!

Bij aankomst werden we uitgenodigd met de andere nieuwe gasten om de volgende dag uitleg te krijgen van eigenaar over de bezienswaardigheden in de omgeving. Erg handig en informatief!

In de omgeving van de camping is zeer veel te doen. Aanraders zijn de wandelingen die vanaf de camping zijn uitgezet, raften en de fietstocht naar Digne les Bains (alleen bergaf, de fietsen worden in het dorp weer opgehaald met de auto). Ook de Montclar is prachtig.

Iedere ochtend op de camping afgebakken brood (nog warm!) en 's avonds zelfgemaakte pizza!

De plekken aan het veldje zijn ruim en met voldoende schaduw. De sfeer op de camping was prima. We voelden ons er gelijk thuis. De kinderen ontmoeten elkaar al snel op het veld, bij het zwembad en de tafeltennistafel. Kortom, een heerlijke vakantie!

Gemoedelijke camping met veel Nederlanders

Fam Berent, 9-8-2017

Mooi gelegen in de Franse Alpen, gerund door de vriendelijke eigenaren Ed en Astrid. Plekken zijn redelijk ruim, op het veld uitzicht op de bergen, bij de speeltuin op golfplaat en de speeltuin.

Er zijn veel Nederlanders, wat voor kinderen een pluspunt kan zijn in het gemakkelijk vrienden maken. De camping is kindvriendelijk, ik geloof niet dat ik ooit zo veel kinderen zag op een camping. Mijn dochter vond dat heerlijk. De speeltuin is voor kleine kinderen leuk. Er zijn tafeltennistafels, een leuke kneuterige en ongedwongen animatie en een fijn zwembad voor kinderen. Het restaurant is prima. Wandelen is er prachtig.

De eigenaren geven veel tips wat te doen in de omgeving.

Wat vonden we dan minder: geen wc papier in de toiletten, bij drukte te weinig douches, de geur buiten het toiletgebouw (van de riolering), het feit dat wanneer je doucht je hetzij een koude, hetzij een hete douche hebt. Daarom ook een lager cijfer voor staat van het sanitair.

Al met al wel een prima vakantie gehad.

De plek die alles heeft!

Loes en John, 5-8-2017

We maakten een rondreisje langs campings van Nederlandse eigenaren. Omdat we in de Alpen wilden wandelen en zeker wilden zijn dat er geen sneeuw meer lag, kozen we Lou Passavous als laatste camping. We hadden echt niet beter kunnen kiezen. Deze camping heeft echt alles wat je als wandelaar wilt hebben; omgeven door bergen, waar je kleine wandelingen kunt maken, maar ook waar je dagwandelingen kan maken. Je kan vanaf de camping meteen beginnen met wandelen. Mocht je de wandelingen, die vanaf de camping beginnen gewandeld hebben, dan is er op een heel kleine afstand, nog zoveel meer te wandelen. Wij hebben er 17 dagen gestaan en zijn nog lang niet uitgewandeld. En niet te vergeten, Astrid en Ed, zijn zulke fijne mensen, die met zoveel liefde hun camping beheren, schoonhouden, geweldige pizza avonden verzorgen in hun gezellige eetgelegenheid en er zijn voor de gasten. Kortom, Als je wilt wandelen, of gewoon rust zoekt, dit is de plek!!

Superleuke idyllische camping

Annet, 1-8-2017

We hebben een erg fine week gehad. De camping is ideaal voor gezinnen met kinderen tot 12 jaar. Ed en Astrid zijn erg behulpzaam en lief voor kinderen. De organisatie is erg goed geregeld zonder dat het 'overgeregeld' is. Er zijn lekkere kneuterige kinderactiviteiten begeleidt door 2 pedagogisch fantastisce studenten. 3 keer per week bakt Ed heerlijke pizza's. De rest van de week kan je prima iets simpels eten of afhalen in het restaurant. En elke ochtend naast het stokbrood en croissants erg lekker bruin brood. Het terrein is erg kindvriendelijk, waardoor de kinderen gewoon vrij konden bewegen en wij zelfs een boek hebben gelezen! In de omgeving is superveel te doen voor kleine kinderen, maar ook lekker stoere activiteiten voor pubers! Ondanks dat wij nooit 2x naar dezelfde campimg gaan, hebben we voor volgend jaar weer geboekt!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Lou Passavous (Glamping) in Seyne les Alpes, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Lou Passavous (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Lou Passavous (Glamping) scoort een 8.67 uit 10 op basis van 155 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: