Camping Les Prairies

Camping Les Prairies
8,7

De vriendelijke eigenaren van Camping Les Prairies helpen iedereen met een glimlach. Voor de kinderen zijn er af en toe activiteiten en verder kunnen ze zich vermaken in het zwembad of de speeltuin. Het sanitair is zeer schoon en het terrein is goed onderhouden. Tips in de omgeving zijn het boomklimpark in Montclar en het meer Lac de Serre-Ponçon.

70 reviews over Camping Les Prairies in het Nederlands

Prima camping!

Familie Beyer,
14-8-2018

Zeer nette camping, vriendelijke eigenaren. Wanneer je tijdig reserveerd heb je de mooiste plekken (110m2) met prachtig uitzicht op de bergen. Wanneer je later reserveer heb je ook een prima plek (60m2). Schoon sanitair, wc's en douches netjes verzorgd. Wc en douches onder één dak, een enkele keer komt er een sterkere lucht voorbij dan je douchgel :-| Zwembad afgeschermd met een hek, kleine kinderen kunnen niet zelfstandig naar binnen, zéker een plus punt! Voor kinderen onder de 12 jaar een prima camping!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Prachtig gelegen camping met een aangename sfeer

rik van duijnhoven,
8-8-2018

Les Prairies is een aangename camping waar we een prettig verblijf hebben gehad. Geschikt voor kinderen tot circa 12 jaar oud. Zwembad is leuk, wel wat regels maar hier wordt niet echt op toegezien. Leuke mix van voornamelijk NL-ers, Belgen en Fransen. Grote plekken zijn echt groot, normale plekken zijn aan de kleine kant. Wij stonden op plek E3, wij vonden dit een erg fijne plek. Dicht bij het zwembad en speeltuin. Er is beperkte animatie, slechts 1 keer per week een disco avond. Riviertje aan de camping is ook leuk, na het onweer in de bergen veranderde het riviertje in een kolkende stroom, dat was best heftig. Wij hebben in de 2,5 week die wij hier waren wel regelmatig een onweersbui gehad. Dus daar moet je wel rekening mee houden. De ligging van de camping en omgeving is prachtig, maar wij vonden activiteiten in de omgeving beperkt. Tips zijn boomklimpark in Montclar, markten in Digne les Bains en Gap en lac de serre poncon.

Aanrader met jonge kinderen

Fam. Nagel,
5-8-2018

Tweeënhalve week hier gestaan met de kinderen (2 en 5). Mooi terrein, overzichtelijk, keurig onderhouden, mooie speeltuin. Vriendelijke eigenaren die met z'n vieren van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat keihard voor hun gasten werken. Lekker brood 's ochtends en tweemaal op het terras iets gegeten: beide keren lekker en niet duur. Klein, maar mooi aangelegd zwembad met warm en schoon water en genoeg ligstoelen. Sanitair prima in orde en zeer schoon. Alleen jammer dat er geen brillen op de toiletten zitten en auto's rijden dicht langs de uitgang van het gebouw wat een oppassen is. De beek achter de camping is niet diep maar met voldoende stroming om dammen te bouwen of met een bootje een stukje te dobberen, leuk! Animatie stelt weinig voor (2x per week kleuren/knutselen) maar met zo veel andere kinderen om te spelen hebben we dat niet gemist. Prachtige omgeving met diverse stoeltjesliften en op een half uur rijden een groot stuwmeer.

Fijne rustige camping

Caroline,
30-8-2017

De rivier is echt heerlijk. Het zwembad vooral lekker om even af te koelen. Schone, rustige camping: het wordt echt heel stil 's avonds. Sanitair is overwegend fris, gaat 's avonds deels op slot. Wij stonden aan een straatje en daardoor veel langslopende mensen. Plaatsen zijn wisselend van grootte. Achterin wel meer tenten en grotere plekken. Aardige mensen en een fijne speeltuin aan het begin voor de kinderen. Prachtige omgeving. In Seyne zelf is niet veel te doen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Geweldige camping

Cyrina,
22-8-2017

We zijnhier twee weken geweest met onze twee kinderen van 4 en 6. Geweldige camping! Geen animatie team of vijf zwembaden dus tot een jaar of 12 erg leuk denk ik. Leuk zwembad en vooral een leuke speeltuin voor de kinderen. Heerlijke zelfgemaakte pizza's en er hangt een heerlijke ontspannen en rustige sfeer. Kinderen konden heerlijk hun eigen gang gaan.

Hygiëne was perfect. Toiletten en douches zijn schoner dan ik ooit eerder heb gezien op een camping. Tip: Laatste stukje niet op de c weg rijden maar langs het dorp. Ik kreeg het Spaans benauwd op dat super smalle weggetje.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Prima

Elise,
20-8-2017

Nette, verzorgde, rustige camping in een prachtige omgeving. De camping is ingedeeld in "straatjes", daardoor is er op veel plaatsen niet veel privacy.

Pluspunten zijn zeker het riviertje bij de camping en de mooie stacaravan. Ook is het een overzichtelijke camping waar kinderen veilig zelfstandig rond kunnen lopen en spelen met de vele andere jonge kinderen (tot ongeveer 9 à 10 jaar).

Wij vonden het zwembad mooi, maar wat klein en weinig uitdagend voor onze oudste dochter. In de periode dat wij er waren was het heel heet op de camping en bood onze plek weinig schaduw. In het hoogseizoen is reserveren voor het restaurant op de camping vaak nodig. De pizza's zijn er heerlijk. 's Avonds is het vroeg stil op de camping.

Al met al een prima camping.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Heerlijke vakantie op gezellige camping

Dorszon,
20-8-2017

Relaxe camping in een mooi gebied, erg leuk zwembad en ruime plaatsen. Het restaurant is prima, de broodjesservice goed. Ook de eigenaars doen erg hun best het iedereen naar de zin te maken. Het enige nadeel is dat je niet bij je tent mag bbq'en.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

mooie ligging en ruime plaatsen

Fam vd Berg,
19-8-2017

camping met mooie ligging en ruime plaatsen op loopafstand van het dorpje Seynes les Alpes. Vanaf de camping zie je de bergen rondom. Gastvrij ontvangst. goede wandelmogelijkheden in de omgeving. Personeel spreekt ook engels.

Gereisd met partner in Tue Aug 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Heerlijke plek, goed verzorgd

Luijendijk,
16-8-2017

Camping Les Prairies is geweldig gelegen in de nabijheid van de hoge Alpen en het Lac de Serre-Ponçon. We hebben genoten van de prachtige omgeving, vele riviertjes in de omgeving waar onze knullen van 4, 5 en 8 heerlijk in hebben kunnen spelen.

De camping is goed verzorgd en er wordt door de eigenaars en de broer heel hard gewerkt om het voor iedereen goed te verzorgen.

Wel een beetje een Nederlandse enclave, maar voor het maken van vriendjes is dat wel zo makkelijk.

Wij hadden plek DD8. Wat een luxe al die ruimte. Echter niet helemaal geschikt voor zonaanbidders, want er was vooral in de ochtend wat zon en daarna niet meer.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Super camping, meer dan de moeite waard.

Peter Janssens,
16-8-2017

Wij hebben met zes: 2 kinderen (20 en 3,5) wijzelf en bompa en bomma 3 weken op de camping verbleven. Alles was super. Mooie verzorgde en grote plaatsen, super net sanitair, leuk en veilig zwembad, toffe speeltuin met tafeltennistafels....Ook het terrasje waar je iets kan drinken(vooral het lokaal biertje is een aanrader) of eten is heel gezellig gemaakt. De camping is heel overzichtelijk en vooral heel rustig. Dit maakt het echt leuk voor kleinere kinderen maar ook voor ouders die van rust houden. Het riviertje dat naast de camping loopt is heel leuk voor kinderen, je kan er wel niet in zwemmen ( te weinig water) maar je kan er naar harte lust dammen bouwen. 2x maal per week kan je er overheerlijke pizza's eten door de eigenaar zelf gemaakt (echt lekker). Wij gaan al jaren op camping maar deze camping overtrof alle vorige. Je merkt dat de eigenaars dit met hart en ziel doen en dat hun grootste zorg naar de klanten uitgaat zodat deze niets te kort komen. Onze 3 weken zijn voorbij gevlogen. Een dikke proficiat voor Susy en Syrille

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurTV, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Overige servicesWasserette

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Prairies in Seyne les Alpes, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Prairies zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.