Tijdelijk €25 aanbetaling

• 8.7Eetgelegenheden

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

De vriendelijke eigenaren van Camping Les Prairies helpen iedereen met een glimlach. Voor de kinderen zijn er af en toe activiteiten en verder kunnen ze zich vermaken in het zwembad of de speeltuin. Het sanitair is zeer schoon en het terrein is goed onderhouden. Tips in de omgeving zijn het boomklimpark in Montclar en het meer Lac de Serre-Ponçon.

90 Reviews over Les Prairies

• 9Fam. Hartman23-08-2022

Zeer fijne, kleinschalige camping

Zeer fijne, kleinschalige camping met een prachtige ligging. Mooie plekken, waarvan een deel erg ruim is. Schoon sanitair, vriendelijke eigenaren, gezellige sfeer, veel kinderen om mee te spelen en veel te doen in de omgeving. Zwembad is niet heel groot maar de kinderen hebben zich er prima vermaakt. Een aantal aanraders: stoeltjeslift in Monclar met wandeling over de bergkam, wandeling cabane des mulets, midgetgolf, klimpark en cascade du saut de la Pie in Auzet. Broodjes op de camping is wat beperkt, wij gingen regelmatig naar de bakker in het dorp (Le Fournil de Seyne) voor heerlijk vers brood.

• 10Wouter21-08-2022

Prachtige camping en zeer mooi gelegen. Zeer goed onderhouden camping met vriendelijke eigenaren. Het restaurant is een absolute aanrader. Seyne les Alpes is een leuk plaatsje met ruime/fijne supermarkt. Genoeg activiteiten om 3 weken top vakantie in te vullen.

• 10Eetgelegenheden
  • 10Nancy Dohmen05-08-2022

Alleen al voor de ligging krijgen ze een dikke ruim voldoende!! Het plaatje wordt compleet door de uiterst vriendelijke eigenaren ! Kampeerplekken wisselen van grootte maar onze plek (m28) was erg ruim. Sanitair wellicht niet hip maar zeer schoon. Er is een rivier maar door de warmte en droogte was er niet veelvan over. Des al niettemin was alleen het kabbelende stroompje met uitzicht op de bergen genoeg voor een idyllisch plaatje. Er is een zwembad, speeltuin en restaurant aanwezig. Menu niet heel uitgebreid maar heerlijk eten voor een eerlijke prijs! 2x pw pizza avond (wel op bestelling) en voor 18.30u besteld is de dag erna vanaf 8u je brood ophalen. Er is maar 1 nadeel aan de camping en dat is dat je na een verblijf op deze plek snel andere dingen vind tegenvallen ;) Wij gaan zeker terug! Tipsvoor omgeving: -dierenpark serre ponçon -montclar kabelbaan en bergwandelingen -seyne: klim naar top van het dorp met evt bezoek aan fort

• 10Ellen07-01-2022

Heerlijke vakantie

We hebben enorm genoten op deze camping! Sanitaire was ver weg als je aan het einde van de camping zit maar vanaf 2022 zijn die plekken voor een meerprijs met prive sanitaire. Voor ieder wat wils dus! De camping eigenaren doen er alles aan om je een top vakantie te bezorgen. Zeer vriendelijk. Lekker eten voorin. Deze camping is met jonge kinderen heel erg geschikt! Het is overzichtelijk en het zwembadhekje is zelfs voor volwassenen een uitdaging ;). Sanitaire zeer schoon! Maar wel zonder wc-bril... Wij hadden een ruime plek achterin, daar heb je ook mooi uitzicht over de bergen. Maar eigenlijk zijn alle plekken mooi gelegen. Alleen de standaard plekken ogen heel erg klein. Wij komen dit nieuwe jaar weer terug omdat we zo enorm hebben genoten! Een aanrader dus! Leuk om te doen in de omgeving: De stoeltjesliften omhoog waar je de parapenters kunt zien opstijgen. Ook zijn daar veel wandelroutes ook makkelijke voor met jonge kinderen.

• 9Eetgelegenheden
  • 9M. Moonen23-08-2020

Leuke camping met een zeer ontspannen sfeer

Leuke camping, mooie ruime plekken. Onze plek in de buurt van het riviertje had voldoende schaduw. We verbleven hier een week begin augustus. Heerlijk kunnen ontspannen in een mooie omgeving. Erg mooi weer en genoeg te doen. Zeer geschikte camping voor gezinnen met kinderen in de basisschool leeftijd. Sanitair is eenvoudig maar wel schoon. Restaurant op de camping is prima. En het plaatsje Seyne ligt dichtbij en heeft genoeg faciliteiten (wel even klimmen). We komen zeker nog een keer terug.

• 9Eveline03-08-2020

Super mooie camping

Wij verbleven hier in een mobile home. Erg mooie, verzorgde camping, vriendelijke eigenaren. De stacaravan was zeer schoon, mooie plek. Het zwembad op de camping is niet groot maar heerlijk voor de kinderen. Rivier op de camping is ook erg leuk om dammen te bouwen. De ligging van de camping is perfect. Zeer stil snachts, supermarkt is dichtbij. Er is genoeg te doen in de omgeving, je moet wel door de bergen rijden dus kost het wel iets meer reistijd. Camping is zeer geschikt voor kleine kinderen tot 12 jaar ongeveer. Restaurant op de camping heeft kleine kaart maar erg lekker. Een echte aanrader!

• 10Marc de Groot02-08-2020

Perfect!

Een geweldig mooie, nette en rustgevende camping. We zijn voor het tweede jaar op rij hier geweest en wederom enorm genoten. De camping is super netjes, heeft enorm grote plekken, toilet gebouwen zijn altijd schoon en de omgeving en het uitzicht zijn prachtig.

De camping wordt gerund door een jong stel, samen met hun moeder en broer. Elke dag staan ze klaar voor al hun gasten en maken deze camping tot deze heerlijke plek. Echt geweldig leuke en lieve mensen!

Er zit een mooi zwembad op de camping, klein maar fijn. Voor andere zwem gelegenheden kun je met de auto in 20 minuten bij Lac de Serre Poncon zijn. Een mooi aangelegd strandje met ook weer een schitterend uitzicht.

Ook hebben we 2 jaar op rij super mooi weer gehad! ( uiteraard moet je hier een beetje geluk mee hebben). Overdag rond de 30 graden, ‘s nachts koelt het lekker af naar 13/14 graden.

De ultieme camping om tot rust te komen. Wij vonden het perfect!!

• 10Eetgelegenheden

GERANTE, 05-08-2020

Thanks a lot for your review that's very kind :) we are happy that you had nice holidays here ! We hope to welcome you again another summer.. Take and best regards, Susy.

• 9R.G. Wildeman24-08-2019

Geweldige camping in een schitterende omgeving!

Hele fijne camping in een prachtige omgeving waar ook veel activiteiten te doen zijn. > Activiteiten binnen 1/2 uur: klimbos, stoeltjesliften, parapenten, het meer 'lac du serre ponçon'. > Activiteiten tot 1 uur: rodelen, geweldige plaatsjes.

positief: Veel Nederlandse kinderen (direct aansluiting), schoon sanitair, prachtig zwembad, mogelijkheid tot het nuttigen van een simpele maaltijd, kleinschalige en overzichtelijk camping met een combinatie van zon en schaduw op de kampeerplaatsen.

negatief: Veel Nederlandse kinderen, kleine plaatsen aan de straatjes zijn niet groot. Voor een normale tent prima, maar voor een grote familietent aan de krappe kant. Wijk hiervoor echt uit naar de grote plaatsen.

Er is geen animatie. Voor kinderen in de leeftijd tot ca. 10/11 jaar is het nog prima. Daarboven wordt het al snel een 'saaie' camping voor deze leeftijd.

• 10I. Visser-de Jong07-08-2019

Super camping, prachtige locatie, zeer vriendelijk

Het is een mooie, zeer schone camping, mooie afgescheiden plekken in een mooie omgeving. De eigenaar is zeer vriendelijk en behulpzaam. Ieder die er werkt is aardig en enthousiast. Mooie staanplaatsen. Goed zwembad en gelegen aan beek waar het ook goed verblijven is. Kinderen hebben zich prima vermaakt. Veel gelegenheid tot dag tripjes en mooie wandelingen. Super fijn eten bij restaurant. Sanitair werd goed schoongehouden. Top!

Minder in ons geval:erg veel Nederlanders en veel kleine kinderen waar eigenlijk enigste overlast van kwam. Dat ligt niet aan camping zelf. Dus goed te weten wanneer je rust zoekt of niet met Nederlanders samen wil staan. Echter kan ik natuurlijk niet zeggen hoe dat in andere perioden is. Dank aan eigenaren:van boeking tot einde vakantie keurig!!!! Aan te bevelen!! Au revoir

• 9Eetgelegenheden
  • 8Familie Beyer14-08-2018

Prima camping!

Zeer nette camping, vriendelijke eigenaren. Wanneer je tijdig reserveerd heb je de mooiste plekken (110m2) met prachtig uitzicht op de bergen. Wanneer je later reserveer heb je ook een prima plek (60m2). Schoon sanitair, wc's en douches netjes verzorgd. Wc en douches onder één dak, een enkele keer komt er een sterkere lucht voorbij dan je douchgel :-| Zwembad afgeschermd met een hek, kleine kinderen kunnen niet zelfstandig naar binnen, zéker een plus punt! Voor kinderen onder de 12 jaar een prima camping!

Camping Les Prairies info

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkNiet beschikbaar