Camping Le Rioclar

8Fantastisch

• 7.4Eetgelegenheden
  • 7.9Staat v/h sanitair

Meer camping info

Camping Le Rioclar vlakbij Barcelonnette ligt midden in het bos en heeft ruime plekken. Het is een camping waar tieners graag komen en elkaar opzoeken. Het sanitair is wat verouderd, maar goed schoon. Voor verkoeling kun je kiezen tussen het zwembad, de rivier of het meertje verderop. Ga zeker eens een hapje eten of winkelen in Barcelonnette.

139 reviews over Camping Le Rioclar

• 9Bart22-08-2020

Topcamping om met tieners naar toe te gaan.

Mooie camping met veel bomen en ruime plaatsen. Wij verbleven in een stacaravan en ook deze staan redelijk ruim van elkaar. Een goeie plek om met je oudere tieners naar toe te gaan, die vermaken zich prima met elkaar bij een kampvuur. Omgeving is prachtig voor wandel en fietstochten.

• 7Eetgelegenheden

• 8Wouter07-08-2020

Schiiterend gebied, mooie camping

Prachtige camping met mooie schaduwrijke plekken. Mooie omgeving, veel te doen. Fietsen, wandelen, raften, Lac Serre Poncon

• 8Staat v/h sanitair

• 8Vivian Leijen27-07-2020

Heerlijke relaxte vakantie

Voor de 2e keer terug op deze camping en voor de 3e keer terug in deze prachtige omgeving. De reden dat onze kinderen van 17 en 19 nog steeds mee wilden is dat de camping gek genoeg veel pubers aantrekt die waarschijnlijk door de kleinschaligheid makkelijk contact met elkaar maken. In de omgeving weer mooie prachtige wandelingen gemaakt. Aanrader: wandeling op de Col de Cayolle. De camping heeft ruime plaatsen en veel schaduw door de bomen. Dit keer een sta-caravan gehuurd vanwege de COVID maar dit had niet gehoeven want de douche gebouwen waren rustig en bij de afwas was genoeg ruimte. Het zwembad werd regelmatig extra chloor aan toegevoegd en contactpunten (klink van het hek) werden regelmatig gedesinfecteerd. Toch leek juist de COVID ver weg doordat op deze camping genoeg ruimte is om niet dicht op elkaar te zitten. Hierdoor een "normale" vakantie. Blij dat we dit jaar toch nog gegaan zijn en komen vast nog weer een keer terug

• 8Staat v/h sanitair

• 8Bernard H.23-04-2020

Colletjes, Reblochon & Chillen.

Schitterende camping middenin de Ubaye vallei. Ruime plekken middenin de natuur. Veel beschutting qua bomen etc., echt prachtig. Vriendelijk personeel. Campingrestaurant top, van pizza tot aan Reblochonade, voor een klein prijsje uitstekend uiteten. Met name ideaal voor wielrenners zoals wij, of wandelaars of andere activiteiten in de bergen of op het water. Zo nu en dan wat vermaak maar over het algemeen niet al te veel te doen, wat ook te verwachten valt voor 'n 3 camping, het gaat hier echt om chillen/relaxen in de natuur, 't feestje maak je tenslotte zelf. Minpunten? Sanitair wat gedateerd, soms koud/warm toestanden onder de douche, weinig ligbedden bij het zwembad, en weinig extra entertainment als dat je ding is. Mja, zoek dan 'n 5 camping op. Wil je 'n schitterende camping, met veel natuur en 'n uitstekend campingrestaurant; this is the place to be!

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2019

• 2019
    6A12-09-2019

Leuk maar meer niet

Dacht leuke camping voor de jeugd te hebben gevonden. Helaas viel dit tegen. De jeugd ging wel naar het kampvuur maar was minimaal. Veel lege plekken op de camping. Niks te beleven op de camping zelf. Komt de tour langs en de camping springt er niet eens op in. Muziekje erbij helaas. Terwijl alle Nederlanders langs de route stonden. Feestje gemist. De avonden dus erg lang en saai. Elke maandag muziek, nou daar moet je van houden. Meer op Fransen gericht terwijl er 90% Nederlanders zaten. Omgeving is prachtig, mooie wandelingen enz. Douches vaak koud water of ineens gloeiend heet. Afwas water koud. Voor de jeugd kunnen ze veel meer doen als ze die willen houden. Ze hebben een mooie kanTine maar doen er niks mee. Terwijl daar de jeugd zit voor WiFi. Ik had hem gekozen voor de jeugd maar viel helaas erg tegen. Houd rekening met veel haarspelbochten om er te komen. Voor de gevoelige maag.

• 6Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Julie et Benoît, Gérante, 16-12-2019

Beste mevrouw, meneer, Het spijt ons te lezen dat u teleurgesteld bent over uw verblijf op onze camping Rioclar. Onze klanten bestaan al jaren voor een groot gedeelte uit gezinnen met pubers en we hebben nog niet eerder soortgelijke klachten gehad. We zijn dan ook verbaasd over uw commentaar maar nemen dat natuurlijk heel serieus. -In de omgeving van de camping zijn vele watersport mogelijkheden : kayakken, rafting, kanoën, hydrospeed, zellen, paddle op het Meer Lac de Serres-Ponçon. Vissen kunt u direct vanaf de camping. Ook is een klimpark in de buurt en ligt de golfbaan op slechts 5 minuten van de camping. Er is de mogelijkheid tot paragliding en parachutespringen niet ver van de camping. - Op de camping zelf zijn meerdere sportaccomodaties gratis beschikbaar zoals, ons verwarmde zwembad, tennis, tafeltennis, midgetgolf en een sportveld. Zoals u zelf al aangaf zijn er ’s avonds activiteiten zoals een kampvuur maar ook is er regelmatig een openluchtbioscoop, gratis bingo, yoga en muziekavonden met livemusique. We ontvangen met veel plezier vele nationanileiten op onze camping en ons, meertalige, team doet er alles aan om het iedereen naar de zin te maken. De Tour de France is inderdaad voor de camping langs gereden. In onze ogen zorgde dit evenement op zich al voor een feestelijke sfeer. Het spijt ons dat u hierin teleurgesteld bent. Wij vinden het jammer dat u niet al tijdens u vakantie uw beklag bent komen doen, wellicht hadden we toen samen een oplossing kunnen vinden. En had u uw vakantie positiever kunnen afsluiten. Wij hopen van harte u een volgende keer weer te mogen verwelkomen. Vriendelijke groet, Julie et Benoit De directie

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Angeline Rijnsent12-08-2019

Voor pubers en sportievelingen een topcamping!

Mooie ruime campingplaatsen, prachtig in het bos gelegen. Sanitair schoon maar douches en afwasplaats veelal koud tot lauw water. Zwembad eenvoudig maar schoon. Helaas veel te weinig stoelen en ligbedden. Je mag hier met lange shorts het zwembad in! Restaurant met gezellig terras buiten en smaakvolle gerechten. Binnen in restaurant staat een pooltafel en voetbaltafel. Pingpongen is buiten favoriet! Op de camping een winkeltje waar men o.a. broodjes kan bestellen een Telegraaf te koop is. Tennisbaan en midgetgolfbaan vergane glorie. Vanaf de camping raften te boeken, duur maar een aanrader! Oudere jeugd vertrekt in de avond naar de overkant van het meer waar ze tot diep in de nacht bij het kampvuur vertoeven. Voor pubers werkelijk een fantastische camping, als je niet van wandelen of fietsen houdt dan heb je als ouders hier weinig te zoeken. Weinig leuke dorpjes, marktjes en veelal ver rijden. Barcelonette leuk maar erg pittoresk.

• 7Eetgelegenheden

Julie et Benoit, Gérante, 22-08-2019

Wij danken u voor uw reactie en zijn verheugd dat u een aangenaam verblijf heeft gehad op camping Rioclar! We kijken ernaar uit u en uw gezin volgende zomer weer te verwelkomen. Aarzel niet om naar de receptie te gaan, graag geven we tips voor wandelingen, culturele bezoeken, enz. Er zijn veel dingen te doen in de regio, vooral voor natuurliefhebbers (duizenden beginnerswandelingen de mogelijkheid om een ongelooflijke flora en fauna te ontdekken) maar ook concerten, festivals, pittoreske dorpjes, de stad Barcelonnette met talrijke Mexicaanse huizen en zijn geschiedenis, enz ... U zult begrijpen dat we verliefd zijn op onze valleï en altijd blij zijn om het te laten ontdekken! Tot ziens in Ubaye.

• 6BM08-08-2019

was leuk voor een weekje

Een middelgrote camping aan de rivier de Umbaye, geen rivier om met je stoeltje aan te zitten. Ruig snel stromende bergrivier waar activiteiten als Raften , widwaterkanoen op te doen zijn. Deze activiteiten kun je boeken voor aan de camping, voor de activiteit zelf moet je echter een kleinstukje rijden. Het meer dat naast de camping ligt was voor ons niet echt een meer te noemen, nodigd niet uit om er aan te recreeren. Het zwembad klein maar in het hoofdseizoen overvol. De kampeerplaatsen zijn wisselend, wees duidelijk bij het boeken met je wensen, ahoewel een alleraardigste medewerker van de receptie graag meedacht in oplossingen en uiteindelijk een plek naar tevredenheid gevonden. De camping ligt in een dennenbos heeft zowel shaduw als zon plekken. Wij hebben de pech gehad 2 goede dagen regen te hebben gehad, dan is er weinig tot niets te doen in de omgeving. De omgeving is aan te raden voor wandelaars en wielrenners.

• 4Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Julie et Benoît, Gérante, 22-08-2019

Wij danken u voor uw reactie , het geeft ons de mogenlijkheid onze site en de tevredenheid van onze klanten te kunnen verbeteren. Het spijt ons te horen dat het meertje dichtbij de camping u niet heeft uitgenodigd om te zwemmen; het is zeker klein maar leidt tot een verfrissende duik in een prachtige omgeving, begrensd door bergen en rivier. Andere meren op minder dan 10 minuten van de camping, zoals in Le Lauzet en Jausier, bieden ook wateractiviteiten, en niet te vergeten het beroemde meer van Serre-Ponçon, een must op 15 minuten van de camping! Dit jaar hebben we stoelen bij het zwembad toegevoegd naar aanleiding van deze opmerking die vorig jaar werd gemaakt en we zullen volgend jaar weer toevoegen. Wat betreft de grootte van het zwembad, het meet 220 m2. Het spijt ons dat u niet wist hoe u optimaal van onze vallei kon genieten. Liefhebbers van de natuur, jullie zullen verrukt zijn van de duizenden wandelingen die in Ubaye worden gemaakt met buitengewone uitzichten, of het nu voor beginners of ervarene wandelaars is, ongelooflijke flora en fauna ! Sportievelingen en avonturiers worden niet buitengesloten, wildriviersporten vanaf de camping, waterfietsen, paddle, wake board, watersporten, boomklimmen, deltavliegen, parachutespringen, karting , golf, en dat alles binnen 10 minuten van de camping ... Meerdere muziekfestivals, straatshows, concerten, avondmarkten de hele zomer in Barcelonnette (een zeer rijk programma!), kleine pittoreske dorpjes om te bezoeken, Barcelonnette en zijn geschiedenis (Mexicaanse villa's) te ontdekken, etc. Daniel, de receptioniste, die 5 verschillende talen spreekt, staat tot uw beschikking en geeft u alle informaties! Op de camping boden we zomerconcerten, gratis bingo, poker, karaoke en entertainment voor het hele gezin (kinderclub, yoga, openluchtbioscoop, sport toernooien, jeu de boule, möllky, enz ...). We hopen u te mogen verwelkomen in Ubaye en u kennis te laten maken met andere facetten van onze regio!

• 8M van Duin07-08-2019

Fijne camping met fijn personeel

Eeen mooie camping en heel fijn personeel! Wij zaten in de 'boomhut' , wat was dat leuk en mooi gelegen. Ook de caravan plekken zijn prachtig en ruim

• 9Staat v/h sanitair

Julie et Benoît, Gérante, 22-08-2019

Hallo, heel erg bedankt voor je leuke reactie. We zijn blij te horen dat u een aangenaam verblijf heeft gehad in onze nieuwe accommodatie, de tent in de bomen. Wij sturen uw bericht naar het hele team dat zeer tevreden zal zijn. Bedankt en tot ziens in Ubaye.

Gereisd met partner in augustus 2019

• 8Hans Wessels31-07-2019

Genoten !

Genoten ! Fijne rustige camping, die toch groter is dan lijkt. Wij zaten in een chalet. Meeste plaatsen in het bos. Nieuwe eigenaar die met zijn personeel een vriendelijke, service gerichte uitstraling heeft. Zwembad heerlijk, schoon en (toen wij er waren) niet te druk.Restaurant goed en zeker niet te duur. 2× per week live muziek.Animatieteam organiseert activiteiten voor de jeugd.Absoluut geen overlast ervaren ! Oudere jeugd vindt elkaar snel en genieten volop.Pracht omgeving, veel bergritten/ wandelingen mogelijk, Barcelonnette grappig, meer Serre Poncon is "blauwe beleving". Twee keer regenbui gehad, verder steeds tussen 25/33 graden. Camping is ideaal voor (oudere) pubers tot zo'n 20 jaar. De jongere groep vermaakt zich prima rond de tafeltennistafels. Er is s'nachts controle op overlast op camping en bij kampvuur naast de camping. Er wordt gevraagd de restanten (glas) op te ruimen. Bij de kiosk bestel je brood voor de andere dag.

Julie et Benoit, Gérante, 22-08-2019

Hallo, we bedanken u voor het delen van uw ervaringen bij Rioclar. Het gaat recht naar het hart! Dankjewel. We waren verheugd u te mogen verwelkomen en met u uit te wisselen tijdens uw verblijf. Graag tot volgend jaar! ;-)

• 8Brenda Koopmans11-07-2019

Heerlijk rustige camping in prachtige omgeving.

Fijne kleine natuur camping. Prachtige omgeving waar volop sportieve activiteiten kunnen worden ondernomen. Personeel van de camping zeer vriendelijk en gastvrij. De rivier is niet geschikt om in te zwemmen maar vooral geschikt voor raften, hydrospeed etc.. erg leuk om te doen. Lac de serre- poncon op 20 minuten rijden ook zeker een aanrader.

• 6Eetgelegenheden

Julie et Benoît, Gérante, 22-08-2019

Hallo, heel erg bedankt voor je review! Het heeft veel invloed op ons; we hebben uw bericht naar het hele Rioclar-team gestuurd! We hopen u volgend jaar te begroeten op Rioclar! Tot ziens in Ubaye.

Camping Le Rioclar info

• Aantal campingplaatsen50 tot 200