Camping Le Ventouxstersterster

8.8Fantastisch

• 9.3Eetgelegenheden

Meer camping info
Tonen op kaart

Tussen de wijnvelden in Frankrijk ligt Camping Le Ventoux Mazan. De camping is kleinschalig en het personeel erg vriendelijk, waardoor er een gemoedelijke sfeer hangt. Bezoek in Carpentras de grootste markt van de regio met meer dan 400 kramen. Op slechts 30 kilometer afstand ligt Avignon, bekend van het pausenpaleis en de prachtige paleistuinen.

Contact

190 reviews over Camping Le Ventoux

• 9Peter27-08-2019

Heerlijk

Fijne camping met zeer vriendelijke medewerkers. Wij verbleven in keurige mobilhome, iedere ochtend versie broodjes af te halen. Fijn zwembadje met ondiep gedeelte voor de kleintjes en met een winkeltje voor drankje/hapje/ijsje/etc. Leuke kleine dorpjes in de buurt. Uitstekend restaurant op de camping waar je ook kan afhalen. Heerlijke vakantie gehad.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Kampeerder18-08-2019

2 nachten op deze camping gestaan. Kleinschalige camping met ontzettend vriendelijke mensen. Het sanitair is wat ouder maar wordt super netjes onderhouden. Het zwembad is groot genoeg voor het aantal mensen wat op de camping staat. Voor de fietsliefhebber is dit een schitterende plek. Een echte aanrader....

Gereisd met vrienden in augustus 2019

• 7Hannie Maaskant16-08-2019

Goede camping met enkele verbeterpunten

Prachtig gelegen camping met een fantastisch uitzicht op de Mont Ventoux. In het restaurant Geraldinette kan je heerlijk eten. De eigenaren zijn altijd vriendelijk. Minpunt is het sanitair dat niet schoon overkomt en hier en daar wel wat opgeknapt kan worden. Het plaatsen van flessen desinfectie lijkt erop dat de gasten zelf de toiletten moeten schoonhouden. Ook is er weinig toezicht bij het ondiepe zwembad waar volop gesprongen en soms wel gedoken wordt (gevaarlijk) en worden de openingstijden niet consequent nageleefd dat de waterkwaliteit van het zwembad niet ten goede komt.

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9Gerja Poort13-08-2019

Top camping

Echt een hele fijne camping. Prachtige plekken. Sanitair is schoon. Maar zou de eigenaar eigenlijk in moeten investeren. Top restaurant met geweldige bediening. Bij de receptie zijn ze leuk lief aardig behulpzaam een meedenkt. Er is een leuk zwembad waar de kinderen en ouderen zeker zich heerlijk kunnen vermaken Als Nederlander ben je thuis en uit. Mooie omgeving, zeker voor fietsers en wijn liefhebbers is het hier genieten. Deze camping heeft 3 sterren maar verdiend zeker 5 sterren.

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9Roderik van Bergen30-07-2019

Geweldig!

We komen elk jaar. Super leuke en gezellige camping! Leuke sfeer, mooie ligging...

Gereisd met vrienden in juli 2019

• 9Ton en Ria van Ginkel13-07-2019

Geweldige camping!

Wij hebben ruim zes weken op deze camping gestaan. Mooie verharde plaats, prachtige omgeving midden in de wijnvelden en dichtbij de Mont Ventoux. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Sanitair werd goed schoongehouden. Mooi zwembad en mooie plaatsjes en de omgeving om te bezoeken. S’ochtends uitgebreide brood service en een goede wijnproeverij op de camping.

Gereisd met partner in mei 2019

• 9Piet Vervloed20-05-2019

Mooie camping voor de sportieveling

Mooie complete camping met fantastisch restaurant waar op reservering gegeten kan worden. Paden zijn verlicht en verhard, schoon sanitair, behoorlijk zwembad, broodjesservice. Snacks op bestelling bij het restaurant af te halen. Mooie omgeving in de wijnvelden aan de voet van de Mont Ventoux. Ideale omgeving voor de sportieve fietser maar er zijn ook hike mogelijkheden door de wijnvelden en omringende heuvels. Leuke stadjes in de directe omgeving als Orange en Avignon. Overal wijnproeverijen o.a. In Chateau Neuf du Pape maar ook bij goedkopere caveau’s. Mooie camping voor een verblijf van 1 of meer weken in het zuiden van Frankrijk.

Gereisd met partner in mei 2019

• 2018
    9Frank Palstra09-08-2018

Formidable !

Samen met mijn vrouw, dochter,schoonzoon en kleinkind hadden we voor 2 weken ruim van te voren 2 mobile homes gehuurd, hetgeen ons allemaal uitstekend bevallen is. Van alle gemakken voorzien(check de campingsite!) en een geweldige ligging met zicht op de Mont Ventoux en aan een wijngaard. Voor het eerst voor ons een verblijf op een vrij kleine camping, maar we hebben in alle opzichten genoten. Bijv. van het zwembad, het restaurant Geraldinette (top!) en de receptie (vriendelijk / behulpzaam) , waar je elke dag brood kon bestellen voor de volgende dag. Ook wat levensmiddelen waren er te koop.. soms heel handig ! We hadden een mooi overzicht gekregen wanneer en waar er leuke markten waren in onze omgeving. Hebben we dan ook regelmatig gebruik van gemaakt. Bij het mobile home veel op het terras gezeten, gebruik gemaakt van de barbecue en met zijn 5-en steeds met elkaar ontbeten onder het afdakje naast onze mobile home. Was geweldig !

Gereisd met partner in juli 2018

• 9Familie Huisman26-07-2018

Fijne rustige camping gelegen op een fantastische plek. Mooie mobilhome. Zeer gastvrije eigenaar. Mooi zwembad. Hier een week geweest. Fantastische uitvalsbasis voor de beklimming van de Mont Ventoux. Maar ook andere mooie fietstochten en autoritten. Ergo: wij vonden het top! Veel nationaliteiten op de camping, maar de eigenaar weet goed aan welke kwaliteitseisen een camping moet voldoen in de huidige tijd.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 2017
    8Erna26-08-2017

Opnieuw een fantastisch verblijf gehad!

Dit is een leuke, gemoedelijke en overzichtelijke camping in een prachtig gebied. Ideaal voor gezinnen met jongere kinderen maar ook voor wielrenners. De omgeving heeft veel te bieden. In de buurt zijn veel mooie dorpen en er is er veel te zien en te doen in de omgeving. De camping heeft een prachtig uitzicht op de Mont Ventoux. De mensen die gezamenlijk de camping runnen zijn behulpzaam en meedenkend wat bijdraagt aan een fijne en ontspannen sfeer op de camping. Helaas ben ik een paar dagen ziek geweest maar ben daarbij goed geholpen door Marcel die betrokken was, echt top!!! Het afgelopen jaar zijn er veel verbeterpunten toegevoegd zoals wc papier op de toiletten en ook het speelveld is leuk opgeknapt. Ook het speeltuintje wordt onderhouden, en toen er wat kapot ging werd het direct vervangen. Er is (gelukkig) geen animatie, maar zo af en toe wordt er wat leuks georganiseerd. De wijnproeverij is een aanrader. Het gastronomische restaurant is een enorm pluspunt bij deze camping, en is zéér aan te bevelen! Verbeterpunten zijn de stoelen bij het zwembad, waarvan er een behoorlijk aantal aan de onderkant gebroken zijn, en ook het sanitair gebouw kan beter voor een 3 sterren camping (wel redelijk tot voldoende schoon). Al met al een fijne camping waar wij met veel plezier komen. Het komende jaar komen er nieuwe kampeerplekken maar ook mobile homes bij, en hopelijk blijft de camping zich de komende jaren ook op andere punten verbeteren en zijn sfeer behouden. Wij waren hier voor de 4e keer en hebben alweer voor volgend jaar geboekt. We kijken er alweer naar uit!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

17 tips over Camping Le Ventoux

• Nico, 26-10-2013
    • met elektrische fiets omgeving verkennen. Heel andere indrukken dan met de wagen op stap gaan.

• T, 16-07-2014

Niet gereserveerd ? Boek (eventueel) op tijd bij, deze camping is in de regel steeds vol. En besluit u het komende jaar terug te komen, laat dit dan vrijblijven vastleggen.

• Pol Bernardus, 19-08-2013

ZEKER in het restaurant "Géraldinette" gaan eten! Markten in Bédoin, Isle sur la Sorgue zijn de moeite waard. Avignon ligt op een boogscheut.

Carrières Lumières bij Les Baux is ook een aanrader (zeker op een hete dag)

25 vragen over Camping Le Ventoux

• C Beers , 13-01-2019

Hallo, is een luchtbed, - band een balletje of iets dergelijks in het zwembad toegestaan? En mogen de heren/jongens een zwemshort dragen? Of moet het een strakke zwembroek zijn? Hartelijk dank alvast!

• Marja, 22-10-2018

Mon vertoux

Wij fietsen op een racefiets . Is het te doen en hoever is het fietsen naar de mon vertoux?

• J. Mulder, 10-05-2018

Stroom

Wij hebben voor komende zomer een kampeerplek gereserveerd. Wij zouden nog graag willen weten hoeveel ampere stroom de camping biedt. We kunnen dit niet op de website vinden en staan momenteel in nederland met 4-6A. . Vinden we eigenlijk iets te weinig.

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig