Camping Campéole Le Courounba

Frankrijk, Provence - Alpes - Cote d'Azur, Les Vigneaux

8.3Fantastisch

• 7.8Eetgelegenheden
  • 7.3Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Campéole Le Courounba voor je op een rij gezet:

• Sauna
Meer camping info

Camping Campéole Le Courounba (Les Vigneaux) heeft staanplaatsen met een mooi uitzicht op de omliggende bergen. De kinderen hebben veel plezier in het zwembad met glijbaan en op de springkussens. Ook is er Nederlandse animatie. Naast de camping loopt een wilde rivier, dus wie van kanoën en kajakken houdt is hier aan het goede adres.

107 reviews over Camping Campéole Le Courounba

• 2019
    7Frans C.29-08-2019

Prima camping in geweldige omgeving

Rustige camping in geweldige omgeving. Goede uitvalsbasis om de Ecrins te verkennen. Sanitair schoon maar basic (geen bril / toiletpapier, meestal louw water). Veel grote plekken die je zelf kan uitzoeken. Staf attent, goede broodservice en wasvoorziening . Zwembad mooi maar wel beetje fris. Het leuke meertje met strandje bij La Roche-De-Rame beviel ons beter. Camping is wel prijzig en wifi komt er nog bij a 3 euro per dag (1 device tegelijk, erg onhandig).

• 7Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Jörgen12-08-2019

Heerlijke camping in de bergen!

Ruime plaatsen, zowel te kiezen met zon als schaduw Prima sanitair op meerdere plaatsen op de camping, en goed schoon gehouden Heerlijk zwembad met leuke klimmuur. Door de diepte van 2,20 mtr tot aflopend naar een badje voor de allerkleinsten is het bad voor alle leeftijden prima. Bar/restaurant aanwezig, 's ochtends ongeveer 30 minuten een bakker. Andere eerste levensbehoeften niet te koop, daarvoor ben je aangewezen op de omliggende supermarkten, 4 km afstand. Als je van bergen houdt dan heb je rondom een fantastisch uitzicht.

• 8Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 10M.Balkenende30-07-2019

Voor herhaling vatbaar

Fantastische camping, vriendelijk personeel, stacaravan had vrij uitzicht met veel ruimte en privacy. Mooi zwembad met uitdagende klimmuur. Omgeving adembenemend mooi. Het is een kleine camping waar je heerlijk tot rust kan komen, geen massa tourisme. Een kleine tip, een waterkoker ontbrak in de stacaravan en dat behoort wel bij de keukenuitrusting .

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2018
    8Franciskaatje11-03-2018

Mooie rustige camping prachtig uitzicht

Mooie omgeving en lekker weer gehad. Mooie grote camping met wandelroutes. Enige minpuntje waren de toiletten, zonder wc brillen en ontbreken van toiletpapier. Anno 2017/2018 zou ik persoonlijk dit als basic voorziening zien. Op de camping is piepklein campingwinkeltje aanwezig, dichtsbijzijnde supermarkt liggen op 3 tot 5 km.

• Oude reviews

7Caroline30-08-2017

Redelijk

Camping ligt mooi in het dal, naast een rivier. Plaatsen op de velden kennen nauwelijks privacy. Er is geen afscherming. De receptie is op zich aardig maar niet goed op de hoogte van de bezetting in de drukke periode. Vrij prijzig voor wat je krijgt. Goede schoonmaak maar ben verbaasd hoe campinggasten (of hun kinderen) het sanitair gebruiken. Heerlijk zwembad, wel met waterplantjes, gesloten op zaterdag vanwege de biologische reiniging. Voor het animatieteam moet je je kinderen inschrijven. Bakker aan de overzijde van de weg is een aanrader!

• 4Staat v/h sanitair

Ann, directeur, 08-07-2018

Hallo Caroline, Ik wil je graag bedanken voor je beoordeling. Ons schoonmaak team is inderdaad altijd druk in de weer met de toiletgebouwen schoon. Voor 2018 hebben we geinvesteerd in een nieuw karcher systeem waardoor de schoonmaak nog sneller en efficienter zal zijn. We rekenen inderdaad ook op het respect van onze kampeergasten.

• 6Lors18-08-2017

Niet wat wij hadden verwacht!

Helaas viel het ons erg tegen na het lezen van alle reviews. Ik denk dat afgelopen seizoen wat is misgegaan! Vieze toiletten, koude douches en koud water om af te wassen. Het zwembad was orachtig, de imgeving was heel indrukwekkend maar helaas de camping niet. Kleine plekken en 1 vriendelijke dame bij de receptie. Helaas hadden sommigen geen zin om te werken. Het restaurant was prima alleen stonden daar ook een paar chagrijnige types :-( helaas zeker geen topper! We komen terug ondat er veel te doen is maar niet op deze camping!

• 5Staat v/h sanitair

Ann, directeur, 08-07-2018

Hallo Lors, het spijt me te horen dat jullie teleurgesteld zijn geweest in de camping. Ons schoonmaak team doet nochtans zijn uiterste best om de toiletgebouwen zo schoon mogelijk te houden,en dit meerdere malen per dag. Ik moet jammer genoeg toegeven dat er in augustus enkele kampeergasten waren die het niet zou nauw namen met het respect naar de andere kampeergasten evenals het personeel toe waardoor de toilet gebouwen niet altijd even schoon waren. Voor het komende seizoen is het hele team super gemotiveerd om er weer een geweldige zomer van te maken.

Het restaurant dat niet bij de camping hoort is trouwens overgenomen door nieuwe uitbaaters.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 8Fam. Besten12-08-2017

Mooie Camping

Een prachtig gelegen camping. Een mooi zwembad met een mooie glijbaan, de kinderen konden zich hier uren vermaken. Voor de jongsten waren er springkussens die ook regelmatig gebruikt zijn. Tafeltennis, voetbal een wilde rivier langs de camping, echt super allemaal. Wel een tegenvaller zijn de plekken, deze zouden ruim zijn maar dat zijn de meesten zeker niet. Ook vonden wij de toiletten ver van schoon, het was zelfs vies, Wij zaten bij de 2e toiletgebouwen zonder urinoirs en zonder brillen en wc papier. Ik liet de kinderen niet alleen gaan want de randen zaten vol urine, neem dus papieren randen mee of bedek de rand met een lading wc papier. Voor dames is het vreselijk op zulke toiletten te moeten zitten. Ook waren de douches de helft van de tijd lauw en de kranen voor de afwas gaven geen warm water. Het restaurant vonden wij eenvoudig maar goed! Wel jammer dat er 's avonds niets te doen is, geen muziek o.i.d wat uit zou nodigen om een avond op het terras te zitten. De camping ligt in een prachtige omgeving waar heel veel te doen is. Het is een mooie camping met een paar absolute minpunten. Wij hebben verder wel ontzettend genoten op deze camping!

• 6Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Ann, directeur, 14-08-2017

Hallo Frank en Marloes, bedankt voor jullie beoordeling. We zijn blij dat jullie van onze camping hebben genoten. Al onze campeerplekken zijn ongeveer 100m². sommige mensen kiezen ervoor om met meerdere tenten op dezelfde plek te staan waardoor het iets krapper lijkt. Onze 4 toiletgebouwen worden minstens 4x per dag schoongemaakt, jammer genoeg zijn er in het hoogseizoen kampeerders die de basis regels van het kamperen en samenleven niet respecteren. We doen onze uiterste best om de camping zo schoon mogelijk te houden.

• 10Marijke10-08-2017

Fantastische camping

Fantastische camping!! Zeer goede ligging, vanuit Le Courounba kan je makkelijk naar Briancon en andere plaatsen. Vriendelijk personeel en een topanimatie team met een Nederlands sprekende dame. Zwembad is geweldig en de kids vinden de springkussens helemaal super.

Huisje is netjes en schoon en ik had een geweldige uitzicht! Volgend jaar kom ik zeker terug! Deze camping is echt een aanrader voor ouders met gezinnen en mensen die graag wandelen, kajakken, fietsen etc!!!

• 10Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

Ann, directeur, 14-08-2017

Hallo Marijke, Bedankt voor je mooie beoordeling. We kijken eral naar uit om je volgende zomer weer te ontvangen

Alleen gereisd in januari 2017

• 8Mark10-08-2017

Mooie Camping in geweldige omgeving

Wij hebben hier een geweldige twee weken genoten half juli. De camping wordt rondom omgeven door schitterende bergen en is heel dichtbij prachtige wandelingen in Parc Ecrins gelegen. Campingplaatsen heel wisselend, er zijn prachtig grote plekken met veel schaduw, mooi uitzicht. Wij waren de eerste vakantielichting deze zomer, en daardoor mooie plek kunnen uitkiezen. Je kunt geen plek reserveren, dus als je eind juli komt, kun je pech hebben met een kleinere plaats in de volle zon en wat dichter op elkaar. Sanitair was in orde, drukste toiletgebouw was minder, daardoor liepen we twee minuten verder naar ander toiletgebouw met fijne warme douches en grote douchehokjes. Animatie tot kinderen van ca. 10 jaar was laagdrempelig (knutselen spelletjes etc.) en onze kinderen vonden dat erg leuk. Is ook in hoogseizoen Nederlands sprekende animatie. Zwembad is groot met glijbaan. Heb wat twijfels over het "ecologische zuiveren" want geloof niet dat stenen en en waterplanten het water voldoende kunnen zuiveren, maar het was prettig afkoelen want overdag kan het soms tot 35 graden heet zijn. Koelt gelukkig altijd lekker af snachts Restaurant hoort niet bij de camping, is niet van geweldig niveau. Pizza's weten ze soms ook nog te verpesten door te laten verbranden. In Vallouise hebben we wel lekker gegeten In de omgeving mooie plaatsen zoals Briancon en wat verder Embrun/Gap. Zelf ook uitstap gemaakt naar Grave La Meije was erg mooi. Wij zijn hier nog niet uitgekeken en zullen komende jaren zeker nog eens terug komen.

• 5Eetgelegenheden

• 8Marike09-08-2017

Mooie ruime camping

In juli 10 dagen op deze camping gestaan met onze caravan. We hadden een prachtige ruime plek. Camping is eenvoudig. Zwembad heerlijk. Santair eenvoudig, schoon. In de omgeving is veel te doen. Raften, boomtop klimmen, gletcher bezoeken. In de avond is het rustig. Alle leeftijden kinderen aanwezig.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Camping Campéole Le Courounba info