Camping Campéole Le Courounba

Camping Campéole Le Courounba
7,6

Camping Campéole Le Courounba (Les Vigneaux) heeft staanplaatsen met een mooi uitzicht op de omliggende bergen. De kinderen hebben veel plezier in het zwembad met glijbaan en op de springkussens. Ook is er Nederlandse animatie. Naast de camping loopt een wilde rivier, dus wie van kanoën en kajakken houdt is hier aan het goede adres.

We hebben een aantal aanbieders voor Campéole Le Courounba voor je op een rij gezet:

95 reviews over Camping Campéole Le Courounba in het Nederlands

Best een mooie camping.

Johan den Blijker,
31-7-2018

Prachtige camping grote plaatsen met of zonder schaduw. Hele mooie omgeving met van alles te zien en te doen. Mooi eco zwembad. Maar wat is het dan jammer dat er toiletgebouwen in het hoogseizoen gesloten zijn. De armbandjes voor de toegang van het zwembad werken niet dus iedereen klom er overheen. De wifi kost 3 euro per dag en werkt niet. Drie dames achter de receptie die het niet veel kan schelen en de schouders ophalen.

Gereisd met partner in Sun Jul 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Ann, directeur, 3-8-2018

Hallo Johan, Bedankt voor je beoordeling. We hebben door de zware winter een technisch probleem gehad in één van onze sanitairgebouw, jammer genoeg is deze daardoor uitzonderlijk gesloten geweest tijdens de eerste 2 weken van juli. Er waren echter wel 3 andere toiletgebouwen open. Het probleem is ondertussen opgelost en al onze toilet gebouwen zijn geopend. Het spijt ons als u hierdoor hinder hebt ondervonden.

De wifi werkt op 3/4 van de camping,en is inderdaad betalend maar werkt zeker.

Camping = oké. Omgeving is fantastisch.

Danielle,
15-3-2018

Omdat we de dorre plekken na de receptie niet prettig vonden ogen zijn we op het groene deel in het begin gaan staan. Dat was op zich prima. Het zwembad met plantenfilter, klimmuur en glijbaan en mooie ligweide vonden we fantastisch. We hebben getennist, gejeudebouled, getafeltennist, zoonlief heeft het springkussen onveilig gemaakt, het crossbaantje vond ie helaas niks, maar de rivier naast de camping des te fascinerender. Het restaurant heeft erg lange wachttijden en informeert zn gasten daar niet over, dus geen aanrader. Doucheknop moest je continue ingedrukt houden, de straal stopte anders vrijwel direct. Absolute min: meest gore wc's ooit, in gebouw naast de receptie. Ben kokhalzend weggelopen en heb receptie geïnformeerd. Dit lag niet aan de schoonmaak, maar aan asociale bezoekers. Aan de andere zijde was het stukken beter. De omgeving is weergaloos, zo prachtig zie je het zelden. Wij hebben een fantastische vakantie gehad!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Mooie rustige camping prachtig uitzicht

Franciskaatje,
11-3-2018

Mooie omgeving en lekker weer gehad. Mooie grote camping met wandelroutes. Enige minpuntje waren de toiletten, zonder wc brillen en ontbreken van toiletpapier. Anno 2017/2018 zou ik persoonlijk dit als basic voorziening zien. Op de camping is piepklein campingwinkeltje aanwezig, dichtsbijzijnde supermarkt liggen op 3 tot 5 km.

Redelijk

Caroline,
30-8-2017

Camping ligt mooi in het dal, naast een rivier. Plaatsen op de velden kennen nauwelijks privacy. Er is geen afscherming. De receptie is op zich aardig maar niet goed op de hoogte van de bezetting in de drukke periode. Vrij prijzig voor wat je krijgt. Goede schoonmaak maar ben verbaasd hoe campinggasten (of hun kinderen) het sanitair gebruiken. Heerlijk zwembad, wel met waterplantjes, gesloten op zaterdag vanwege de biologische reiniging. Voor het animatieteam moet je je kinderen inschrijven. Bakker aan de overzijde van de weg is een aanrader!

Ann, directeur, 8-7-2018

Hallo Caroline, Ik wil je graag bedanken voor je beoordeling. Ons schoonmaak team is inderdaad altijd druk in de weer met de toiletgebouwen schoon. Voor 2018 hebben we geinvesteerd in een nieuw karcher systeem waardoor de schoonmaak nog sneller en efficienter zal zijn. We rekenen inderdaad ook op het respect van onze kampeergasten.

Leuke camping met een mix van nationaliteiten, prachtig gelegen met redelijk uitzicht. De prijs-kwaliteit is niet in orde, er zijn voor minder geld leukere campings te vinden.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Niet wat wij hadden verwacht!

Lors,
18-8-2017

Helaas viel het ons erg tegen na het lezen van alle reviews. Ik denk dat afgelopen seizoen wat is misgegaan! Vieze toiletten, koude douches en koud water om af te wassen. Het zwembad was orachtig, de imgeving was heel indrukwekkend maar helaas de camping niet. Kleine plekken en 1 vriendelijke dame bij de receptie. Helaas hadden sommigen geen zin om te werken. Het restaurant was prima alleen stonden daar ook een paar chagrijnige types :-( helaas zeker geen topper! We komen terug ondat er veel te doen is maar niet op deze camping!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017
Ann, directeur, 8-7-2018

Hallo Lors, het spijt me te horen dat jullie teleurgesteld zijn geweest in de camping. Ons schoonmaak team doet nochtans zijn uiterste best om de toiletgebouwen zo schoon mogelijk te houden,en dit meerdere malen per dag. Ik moet jammer genoeg toegeven dat er in augustus enkele kampeergasten waren die het niet zou nauw namen met het respect naar de andere kampeergasten evenals het personeel toe waardoor de toilet gebouwen niet altijd even schoon waren. Voor het komende seizoen is het hele team super gemotiveerd om er weer een geweldige zomer van te maken.

Het restaurant dat niet bij de camping hoort is trouwens overgenomen door nieuwe uitbaaters.

Matig....

Tonja,
16-8-2017

Tijdens een rondreis een 7-tal dagen op deze camping verbleven. Samengevat viel het ons echt tegen en was dit naar verhouding de minste.

Vooraf netjes gereserveerd een aanbetaald. Bij aankomst verzocht het meisje van de receptie ons het totaalbedrag te betalen ipv het rest bedrag. Toen we dit aangaven begon ze onbeleefd te doen ipv het samen op te lossen. Uiteindelijk pakte een oudere collega het over en loste het probleem op.

De plekken zijn niet echt groot en bestaan uit droog hooiachtig gras. De plekken beschikken niet over individuele water of stroom aansluiting. Op de velden is helemaal geen waterkraan en put. Voor alles moet je naar het sanitair gebouw. Op de vaste stroom kasten zijn tijdelijke stroom kasten met 4 aansluitingen (geen CEE) gemaakt. Buiten dat de aansluitingen niet toereikend zijn voor het aantal plaatsen viel de stroom regelmatig uit of knipperden de lampen. Terrein verlichting is minimaal. De kinderen gingen niet 's nacht naar het toilet in het sanitair gebouw omdat de weg er naar toe te donker en te eng vonden.

De sanitair blokken liggen redelijk ver weg en zijn open. De toiletten hebben geen bril, en geen papier. De douches hebben drukknoppen, temperatuur niet te regelen. Merendeel is fris niet warm water, een enkeling zelfs koud of heet. doordat de sanitair blokken open zijn is het bij een beetje minder weer of wind gewoon niet fijn om te douchen of om naar het toilet te gaan. Afwaswater is lauw maar te koud om goed af te wassen. Zoals iemand anders al schreef zijn de toiletten en douches niet echt schoon. Is een beetje kort door de bocht om de schuld op de vakantiegangers te schuiven. Door de open constructie het ontbreken van droogloopmatten, ontbreken van toiletbrillen en het geringe aantal tov de plaatsen vervuilen ze sneller en volstaat het aantal keren poetsen niet

Het zwembad is leuk, maar wel één dag (zaterdag) in de week helemaal dicht. Gevolg is dat je op een warme zaterdag op zoek gaat naar het zwembad op de camping in een dorp verder. Als er teveel mensen in het zwembad zouden zijn kan het ook zijn dat je geen toegang krijgt (dit laatste hebben we zelf overigens niet mee gemaakt).

Het dal waar de camping ligt is mooi. We hebben 7-dagen mooi kunnen wandelen en klimmen. Je moet daarvoor wel wat verder het dal in rijden maar dat is op zich geen probleem. In het dorp is op een bakkertje en krantenshop/kiosk na niets. Supermarkten (2) vind je in argentiere la besse (10 minuten rijden). In Valloise vind je nog wat terrasjes en een paar winkels.

Het gebied is mooi en voor herhaling vatbaar. De camping viel ons echt tegen, niet wat je in 2017 zou verwachten. De prijs van bijna 65€ voor 3 volwassenen, kind<12 jaar caravan, bijzettentje en stroom was niet in verhouding met het gebodene.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Mooie Camping

Fam. Besten,
12-8-2017

Een prachtig gelegen camping. Een mooi zwembad met een mooie glijbaan, de kinderen konden zich hier uren vermaken. Voor de jongsten waren er springkussens die ook regelmatig gebruikt zijn. Tafeltennis, voetbal een wilde rivier langs de camping, echt super allemaal. Wel een tegenvaller zijn de plekken, deze zouden ruim zijn maar dat zijn de meesten zeker niet. Ook vonden wij de toiletten ver van schoon, het was zelfs vies, Wij zaten bij de 2e toiletgebouwen zonder urinoirs en zonder brillen en wc papier. Ik liet de kinderen niet alleen gaan want de randen zaten vol urine, neem dus papieren randen mee of bedek de rand met een lading wc papier. Voor dames is het vreselijk op zulke toiletten te moeten zitten. Ook waren de douches de helft van de tijd lauw en de kranen voor de afwas gaven geen warm water. Het restaurant vonden wij eenvoudig maar goed! Wel jammer dat er 's avonds niets te doen is, geen muziek o.i.d wat uit zou nodigen om een avond op het terras te zitten. De camping ligt in een prachtige omgeving waar heel veel te doen is. Het is een mooie camping met een paar absolute minpunten. Wij hebben verder wel ontzettend genoten op deze camping!

Ann, directeur, 14-8-2017

Hallo Frank en Marloes, bedankt voor jullie beoordeling. We zijn blij dat jullie van onze camping hebben genoten. Al onze campeerplekken zijn ongeveer 100m². sommige mensen kiezen ervoor om met meerdere tenten op dezelfde plek te staan waardoor het iets krapper lijkt. Onze 4 toiletgebouwen worden minstens 4x per dag schoongemaakt, jammer genoeg zijn er in het hoogseizoen kampeerders die de basis regels van het kamperen en samenleven niet respecteren. We doen onze uiterste best om de camping zo schoon mogelijk te houden.

Fantastische camping

Marijke,
10-8-2017

Fantastische camping!! Zeer goede ligging, vanuit Le Courounba kan je makkelijk naar Briancon en andere plaatsen. Vriendelijk personeel en een topanimatie team met een Nederlands sprekende dame. Zwembad is geweldig en de kids vinden de springkussens helemaal super.

Huisje is netjes en schoon en ik had een geweldige uitzicht! Volgend jaar kom ik zeker terug! Deze camping is echt een aanrader voor ouders met gezinnen en mensen die graag wandelen, kajakken, fietsen etc!!!

Gereisd alleenreizend in januari 2017
Ann, directeur, 14-8-2017

Hallo Marijke, Bedankt voor je mooie beoordeling. We kijken eral naar uit om je volgende zomer weer te ontvangen

Mooie Camping in geweldige omgeving

Mark,
10-8-2017

Wij hebben hier een geweldige twee weken genoten half juli. De camping wordt rondom omgeven door schitterende bergen en is heel dichtbij prachtige wandelingen in Parc Ecrins gelegen. Campingplaatsen heel wisselend, er zijn prachtig grote plekken met veel schaduw, mooi uitzicht. Wij waren de eerste vakantielichting deze zomer, en daardoor mooie plek kunnen uitkiezen. Je kunt geen plek reserveren, dus als je eind juli komt, kun je pech hebben met een kleinere plaats in de volle zon en wat dichter op elkaar. Sanitair was in orde, drukste toiletgebouw was minder, daardoor liepen we twee minuten verder naar ander toiletgebouw met fijne warme douches en grote douchehokjes. Animatie tot kinderen van ca. 10 jaar was laagdrempelig (knutselen spelletjes etc.) en onze kinderen vonden dat erg leuk. Is ook in hoogseizoen Nederlands sprekende animatie. Zwembad is groot met glijbaan. Heb wat twijfels over het "ecologische zuiveren" want geloof niet dat stenen en en waterplanten het water voldoende kunnen zuiveren, maar het was prettig afkoelen want overdag kan het soms tot 35 graden heet zijn. Koelt gelukkig altijd lekker af snachts Restaurant hoort niet bij de camping, is niet van geweldig niveau. Pizza's weten ze soms ook nog te verpesten door te laten verbranden. In Vallouise hebben we wel lekker gegeten In de omgeving mooie plaatsen zoals Briancon en wat verder Embrun/Gap. Zelf ook uitstap gemaakt naar Grave La Meije was erg mooi. Wij zijn hier nog niet uitgekeken en zullen komende jaren zeker nog eens terug komen.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurKluis, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa

• SaunaAanwezig

• TennisbaanAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Campéole Le Courounba in Les Vigneaux, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Campéole Le Courounba zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.