Camping La Vieille Ferme

Camping La Vieille Ferme

126 reviews over Camping La Vieille Ferme in het Nederlands

Werkelijk een top Camping!

Ad en Patricia
13-9-2018

Geweldige camping! Mooie plaatsen onder fruitbomen. Alle plaatsen hebben water, stroom en een punt om je chemisch toilet te legen. Sanitair schoon en de douche is heerlijk warm en een goede straal. Voor jongelui een hele gezellige hangplek en voor de kleintjes een speeltuintje. De eigenaren zijn echt ontzettend leuke mensen. Camping ligt vlakbij het meer. En Het historische centrum van Enbrum ligt op 15 minuutjes lopen( schitterend gelegen boven op een rots). Je kan in de omgeving fietsen, wandelen en diverse watersporten beoefenen. Voor ons absoluut een camping waar we nog naar terug zouden willen gaan!

Fijne vakantie gehad op deze mooie camping

Frans
13-9-2018

Prima vakantie gehad op deze mooie camping. Mooie grote plaatsten in de zon en ook in de schaduw. ondanks de wisselde vooruitzichten wat betreft het weer toch heel mooi weer gehad mooi zonnig dit waarschijnlijk door de ligging van de camping. Mooie wandelingen gemaakt in deze prachtige omgeving. Heel vriendelijke en behulpzame Nederlandse eigenaren, wat natuurlijk makkelijk is als je wat wilt weten over de omgeving of over een wandeling die je wilt maken. Kortom een mooie vakantie gehad op deze mooie camping, zeker voor herhaling vatbaar.

Mooi aangelegde, parkachtige camping met goede camperplaatsen (aansluiting voor eigen water, elektro en afvoer). We kunnen geen minpunten bedenken, sorry! Veel informatiemateriaal bij de receptie, persoonlijke ontvangst door eigenaars, goed sanitair, klein restaurant met loungegedeelte, speelruimten voor oudere en jongere kinderen. Wij herkennen ons niet in het beeld dat als je niet sportief bent, je op deze camping niet meetelt. Wij vinden het stadje Embrun, prachtig gelegen op rotsen, met leuke winkelstraatjes en gezellige restaurants. In de zomer zijn op vrijdagavond de winkels ook open en spelen er muziekbandjes. Het meer, de rivier de Durance en de bergen bieden veel mogelijkheden voor vertier.

Voor herhaling vatbaar!

Gezin met oudere kinderen
25-7-2018

Erg leuke camping voor gezin met oudere kinderen. Door de georganiseerde activiteiten hadden mijn zoon en dochter (15 en 12 jaar) snel contacten. Ze misten wel een zwembad waar ze even lekker snel in konden springen, het meer is 10 min lopen, het water van het meer is heerlijk verkoelend. Veel watersport activiteiten op het meer, in de omgeving is veel te doen (naar mijn mening 1 van de mooiste streken van Frankrijk). Wel moet je sportief zijn, je kunt er veel (berg-) wandelen/fietsen. Ook de camping activiteiten zijn gericht op de sportievere vakantieganger. Soms had ik het gevoel er niet bij te horen zonder dure renfiets. De eerste week van onze vakantie was het nog heerlijk rustig op de camping, daarna kwam de camping vol te staan en vond ik het druk bij de wc's en douches. Het ons kent ons van terugkerende gasten is minder leuk. Het restaurant is ok. Conclusie; een erg leuke vakantie gehad. Komen nog eens terug! Bert & Ilse Bedankt!

Leuke camping voor gezinnen met tieners

EerselZuid
22-1-2018

La vieille ferme is een centraal gelegen camping met voor- en nadelen. Hierbij een overzichtje van zoals wij onze twee weken op deze camping ervaren hebben:

+ prachtige ligging met aan de ene kant de hoge alpen en aan de andere kant de heuvels van de Provence

+ genoeg te doen in de omgeving, van kabelbanen tot outdoor activiteiten

+ veel tieners op de camping, werd erg gewaardeerd door onze eigen tieners

+ duidelijke regels en nachtcoach zorgen voor (nacht-)rust op de camping

+ het meer en winkels op loopafstand

+ ruime plaatsen en voldoende voorzieningen

+ door de hogere ligging koelt het 's nachts lekker af

+ animatie aanwezig maar niet overdreven

+ huurtent was prima

- de omgeving is in augustus wel érg druk (overal toeristen en files)

- de vaker genoemde groep fanatieke sporters bepaalt enigszins de sfeer

- de (betaalde) wifi voorziening is niet top

- drukte bij het sanitair, vaak pas laat op de avond wat rustiger

- het dorp Embrun stelt niet veel voor

- geen zwembad op de camping, ook geen voetbalveldje

- avonden en nachten kunnen in augustus al behoorlijk koud zijn

- wij vonden de afhaalpizza's niet heel bijzonder

Al met al een prima camping, maar veel reviews zijn wel heel erg positief in onze ogen.

Fam. Esselink
12-10-2017

Heerlijke vakantie gehad op deze camping. Rust en activiteit gaan hier goed samen. Een sportieve en gezonde leefstijl staat in hoog vaandel en nodigt uit tot mee doen, ieder op zijn of haar eigen niveau. Niets hoeft alles mag. Ook onze tieners hebben zich prima vermaakt. Leuke groep, 's avonds samen naar het meer. Iedereen houdt zich aan de afspraak: na 23.00 uur geen lawaai meer op de camping. Daarmee is je nachtrust gegarandeerd. Enige aandachtspunt op deze camping; het restaurant. De kwaliteit van het eten is prima maar de prijs is (voor een campingrestaurant) aan de hoge kant. Tevens is het jammer dat je er pas vanaf 16.00 uur terecht kunt voor een koffie/biertje/ijsje oid. Kortom: prachtige locatie voor een ontspannen en actieve vakantie, we komen zeker nog eens terug.

geweldige camping op een superlocatie

Gert
30-8-2017

De camping is klein, rustig, schoon en kent ruime plaatsen. De oudere jeugd krijgt inderdaad te horen wat wel wordt toegestaan en wat niet, maar dat betekent wel dat iedereen op zijn eigen manier een prettige vakantie kan hebben zonder eventueel last van elkaar te hebben. Daarbij verdienen ook de jongeren een compliment want zij konden eigenlijk gewoon hun gang gaan zonder dat iemand er last van had, ook niet als ze pas in de kleine uurtjes weer terugkwamen op de camping.

Laat ik trouwens niet vergeten te melden dat het restaurant op de camping heerlijke pizza's heeft (altijd handig als je na een fikse bergwandeling geen zin hebt om te koken).

Gezellige, sportieve en schone camping

Erik en Sandra
27-8-2017

Zeer gastvrije eigenaren die er alles aan doen om de gasten het naar het zin te maken. Er worden veel (sport/ actieve) activiteiten georganiseerd voor jong/oud/ actief/ sportief/ en zeer sportief. Het verkoelende meer ligt op loopafstand en dus hebben wij een zwembad zeker niet gemist. Voor fietsers liggen er veel mooie cols die je een keer gefietst 'moet' hebben (Vars, d'izoard, Angel, la Bonette, etc).. De staat van het sanitair is prima en schoon, kortom een camping om zeker terug te keren.

kleinschalige, sportieve camping

anneke
25-8-2017

Een kleinschalige camping, met grote plekken, zowel zon als schaduw. Er wordt veel sport aangeboden, op verschillende niveau's, zowel aan de jeugd ( voet volley, tafeltennis, volleybal, kayak race etc.) als aan de volwassenen ( fietsen, bergwandelen, yoga en hardlopen). Maar niets moet, alles mag. Een gemoedelijke sfeer. Prachtig bergachtig gebied. Camping op loopafstand van het dorp, het meer en de winkels. Met name Nederlanders, veel met kinderen in puber leeftijd. Pubers vermaken zich s avonds met elkaar bij het meer. Een nachtwacht ziet er op toe dat de pubers bij terugkeer geen overlast veroorzaken. Vanaf een uur of elf is het dan ook heerlijk stil op de camping. Vlakbij een groot meer met allerlei mogelijkheden voor watersport of zonnen. Fijne camping voor sportieve gasten! Om nog eens terug te komen! Enig minpuntje; het sanitair kan het in het hoogseizoen beter schoongemaakt worden.

Ook voor niet sporters aan te bevelen!

Froukje
20-8-2017

Prima uitvalsbasis om met de motor de omgeving te verkennen. Zowel verhard als onverhard. Uiterst plezierige en rustige camping

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Vieille Ferme in Embrun, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Vieille Ferme zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.