Camping La Vieille Ferme

Camping La Vieille Ferme
8,1

122 reviews over Camping La Vieille Ferme in het Nederlands

Leuke camping voor gezinnen met tieners

EerselZuid, 22-1-2018

La vieille ferme is een centraal gelegen camping met voor- en nadelen. Hierbij een overzichtje van zoals wij onze twee weken op deze camping ervaren hebben:

+ prachtige ligging met aan de ene kant de hoge alpen en aan de andere kant de heuvels van de Provence

+ genoeg te doen in de omgeving, van kabelbanen tot outdoor activiteiten

+ veel tieners op de camping, werd erg gewaardeerd door onze eigen tieners

+ duidelijke regels en nachtcoach zorgen voor (nacht-)rust op de camping

+ het meer en winkels op loopafstand

+ ruime plaatsen en voldoende voorzieningen

+ door de hogere ligging koelt het 's nachts lekker af

+ animatie aanwezig maar niet overdreven

+ huurtent was prima

- de omgeving is in augustus wel érg druk (overal toeristen en files)

- de vaker genoemde groep fanatieke sporters bepaalt enigszins de sfeer

- de (betaalde) wifi voorziening is niet top

- drukte bij het sanitair, vaak pas laat op de avond wat rustiger

- het dorp Embrun stelt niet veel voor

- geen zwembad op de camping, ook geen voetbalveldje

- avonden en nachten kunnen in augustus al behoorlijk koud zijn

- wij vonden de afhaalpizza's niet heel bijzonder

Al met al een prima camping, maar veel reviews zijn wel heel erg positief in onze ogen.

Fam. Esselink, 12-10-2017

Heerlijke vakantie gehad op deze camping. Rust en activiteit gaan hier goed samen. Een sportieve en gezonde leefstijl staat in hoog vaandel en nodigt uit tot mee doen, ieder op zijn of haar eigen niveau. Niets hoeft alles mag. Ook onze tieners hebben zich prima vermaakt. Leuke groep, 's avonds samen naar het meer. Iedereen houdt zich aan de afspraak: na 23.00 uur geen lawaai meer op de camping. Daarmee is je nachtrust gegarandeerd. Enige aandachtspunt op deze camping; het restaurant. De kwaliteit van het eten is prima maar de prijs is (voor een campingrestaurant) aan de hoge kant. Tevens is het jammer dat je er pas vanaf 16.00 uur terecht kunt voor een koffie/biertje/ijsje oid. Kortom: prachtige locatie voor een ontspannen en actieve vakantie, we komen zeker nog eens terug.

geweldige camping op een superlocatie

Gert, 30-8-2017

De camping is klein, rustig, schoon en kent ruime plaatsen. De oudere jeugd krijgt inderdaad te horen wat wel wordt toegestaan en wat niet, maar dat betekent wel dat iedereen op zijn eigen manier een prettige vakantie kan hebben zonder eventueel last van elkaar te hebben. Daarbij verdienen ook de jongeren een compliment want zij konden eigenlijk gewoon hun gang gaan zonder dat iemand er last van had, ook niet als ze pas in de kleine uurtjes weer terugkwamen op de camping.

Laat ik trouwens niet vergeten te melden dat het restaurant op de camping heerlijke pizza's heeft (altijd handig als je na een fikse bergwandeling geen zin hebt om te koken).

Gezellige, sportieve en schone camping

Erik en Sandra, 27-8-2017

Zeer gastvrije eigenaren die er alles aan doen om de gasten het naar het zin te maken. Er worden veel (sport/ actieve) activiteiten georganiseerd voor jong/oud/ actief/ sportief/ en zeer sportief. Het verkoelende meer ligt op loopafstand en dus hebben wij een zwembad zeker niet gemist. Voor fietsers liggen er veel mooie cols die je een keer gefietst 'moet' hebben (Vars, d'izoard, Angel, la Bonette, etc).. De staat van het sanitair is prima en schoon, kortom een camping om zeker terug te keren.

kleinschalige, sportieve camping

anneke, 25-8-2017

Een kleinschalige camping, met grote plekken, zowel zon als schaduw. Er wordt veel sport aangeboden, op verschillende niveau's, zowel aan de jeugd ( voet volley, tafeltennis, volleybal, kayak race etc.) als aan de volwassenen ( fietsen, bergwandelen, yoga en hardlopen). Maar niets moet, alles mag. Een gemoedelijke sfeer. Prachtig bergachtig gebied. Camping op loopafstand van het dorp, het meer en de winkels. Met name Nederlanders, veel met kinderen in puber leeftijd. Pubers vermaken zich s avonds met elkaar bij het meer. Een nachtwacht ziet er op toe dat de pubers bij terugkeer geen overlast veroorzaken. Vanaf een uur of elf is het dan ook heerlijk stil op de camping. Vlakbij een groot meer met allerlei mogelijkheden voor watersport of zonnen. Fijne camping voor sportieve gasten! Om nog eens terug te komen! Enig minpuntje; het sanitair kan het in het hoogseizoen beter schoongemaakt worden.

Ook voor niet sporters aan te bevelen!

Froukje, 20-8-2017

Prima uitvalsbasis om met de motor de omgeving te verkennen. Zowel verhard als onverhard. Uiterst plezierige en rustige camping

Leuk, grote standplaatsen bij prachtig meer

Wendy, 13-8-2017

Mooie grote standplaatsen, met voldoende schaduw. Uitsluitend Nederlanders in deze periode. Vlak bij het meer met superschoon water. Prachtige omgeving tussen de bergen!Zwembad op de camping dus niet gemist. Op de camping (over)heerst de sportiviteit. Alles draait om het fietsen lijkt wel. De minitriathlon ging langs en over de camping en was ook leuk om te zien. Het open podium was ook erg gezellig!! Sanitair is verouderd. Douche met drukknop voor met een beetje pech 3 seconden water en een timer voor 7 minuten warm water per persoon. Heel irritant. Toilet ook vaak smerig en onvoldoende vaak schoongemaakt en aangevuld qua zeep en wc papier. Afwassen is gezellig ingericht! Je staat tegenover elkaar en raakt snel aan de praat over de dag. Het restaurant is slecht georganiseerd, zeker bij die enkele evenementen waarbij het drukker is en het eten is matig. Het dorp is leuk, markt op woensdag is een aanrader. Al met al een leuke vakantie gehad, maar voor ons niet voor herhaling vatbaar.

Heerlijke camping

Familie Trouwborst, 7-8-2017

We hebben het fantastisch gehad wederom. We gaan graag naar verschillende campings maar hier komen we graag terug. Een zeer sportieve sfeer onder het mom: niets moet alles mag. Wij waren hier met jonge kids 3-6-8 en hebben het super gehad. Vooral met kids in de tienerleeftijd is het hier super! Die gaan met z'n allen uit, en creeren een heel leuke, maar ook sportieve sfeer. Op loopafstand een prachtig zwembad, zwemmeer, watersport, wielrennen, klimmen in de bergen, mountainbiken, bergwandelen etc. Ook met kleine kids allemaal heel goed te doen. Wij zijn hier nog lang niet klaar.

Er wordt veel georganiseerd op de camping, vooral op sportief gebied. Je kunt lekker frietjes halen en pizza, of eten in het restaurantje.

Verder kun je erg op jezelf zijn, nogmaals alles is prima!

Fantastisch. Wij gaan op deze camping terugkomen.

Bastiaan en Leanne, 2-8-2017

Wij hebben een fantastische vakantie gehad. De camping is erg prettig. Grote plaatsen en keurig, schoon sanitair. De sfeer is goed en zowel jong, als oud kan zich hier prima vermaken. Wat ons ook erg aansprak zijn de activiteiten die vanaf de camping georganiseerd worden (voor ons vooral de fietstochten). Verder is de omgeving waarin de camping ligt heel erg mooi.

Super leuke vakantie beleefd!

Fam Nijdam, 1-8-2017

Wij en onze kinderen hebben een fantastische vakantie gehad. Veel jeugd en heel toegankelijk. Wij als ouders hebben genoten van alle sportieve activiteiten, al werd het op heel hoog niveau bedreven. Maar werkte zeer motiverend. Mooie, grote kampeerplaatsen. Leuk animatieteam met genoeg activiteiten voor alle leeftijdscategorieën. Verbeterpuntjes: de gezelligheid bij het restaurant ontbrak en personeel was niet vriendelijk. Om stipt 23:00 moest het restaurant gesloten worden en daarna moest het ook muisstil zijn.

Dit vonden wij wat overdreven. De eerste week was het sanitair schoon, maar toen het drukker werd, schortte het daar wel wat aan. Ook douches en afwaswater was vaak lauw. De positieve kant overheerste en heeft gemaakt dat we graag nog een keer terug komen.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Vieille Ferme in Embrun, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Vieille Ferme zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Vieille Ferme scoort een 8.08 uit 10 op basis van 125 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: