Arles (Bouche du Rhone)

We hebben een aantal aanbieders voor Arles (Bouche du Rhone) voor je op een rij gezet:

vakanties Arles (Bouche du Rhone)

Reviews over Arles (Bouche du Rhone)

Heerlijke stad

Rob
    12-10-2014

De woonplaats van Vincent van Gogh, maar ook van een schitterend stadhuis met ondergrondse Romeinse kelders, amfitheater, antiek theater, Romeins badhuis. Er zijn ook diverse musea, en verder is het er gewoon lekker frans en uiteraard touristisch

Gereisd Met partner in juni 2014

Verrassend

hoinjsz
    21-12-2012

Arles had meer te bieden dan ik had gedacht. Natuurlijk kun je sommige onderwerpen van Van Gogh's schilderijen bekijken, er is een van Gogh wandelroute. Maar is er is ook 'romeinse wandelroute' die je langs de romeinse bouwwerken voert.

Gereisd Met partner in september 2012

Mooie stad.

m_meijers
    2-10-2012

Tijdens onze aanwezigheid in Les Saintes Maries de la Mer een bezoek gebracht aan een festival in Arles. Alleen de drankjes op het terras van een Brasserie tegenover het Bureau de Tourisme waren erg duur. Een klein pilsje en een glas slechte Tonic voor € 8,-- is echt teveel.

Gereisd Met partner in Sat Sep 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

mooi , historisch stadscentrum

Conny
    19-9-2012

Arles heeft een mooi, historisch stadscentrum met ondermeer de bekende romeinse arena. Verder zijn er mooie gebouwen en kerken zoals de St Trophine. Bezoek ook de weekmarkt als je kunt, een feest voor je ogen en neus aan kleuren en geuren. En volg de voetsporen van onze Vincent, die hield ook van Arles!

Gereisd Met partner in mei 2004

Historisch, middeleeuws

Rinus
    17-1-2012

Arles is een rustig stadje gelegen aan de Rhône, het is met zijn vele monumenten echt iets voor cultuurliefhebbers. Topattraktie is natuurlijk de Romeinse arena, vanaf de torens van dit bouwwerk heeft men een prachtige blik over de dicht op elkaar gebouwde huizen in de oude stad. Aan de rand van de oude stad begint bij de kleine zomertuin Jardin d'Ete de Alyscamps ook wel de allee van de sarcophagen genoemd, deze door platanen omzoomde laan word geflankeerd door Romeinse sarcophagen en eindigt bij de kerk St. Honorat, een sober bouwwerk uit de 12e eeuw. Op de Place de la Republique, een ruim plein staat het imposante stadhuis en de St Trophimekerk met prachtig portaal, achter deze kerk liggen de resten van het Romeinse theater. Even terzijde van het stadsplein ligt het Espace van Gogh, het ziekenhuis waar de schilder in 1888 werd opgenomen, hij schilderde toen de de fraaie tuin die op de binnenhof is gelegen.

Gereisd Met partner in april 2005
Arles (Bouche du Rhone) scoort een 8,8 uit 10, op basis van 100 reviews