Saintes (Charente Maritime)

Vakantie in Saintes (Charente Maritime)

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Saintes (Charente Maritime)

Reviews over Saintes (Charente Maritime)

• 8Spkk17-05-2014

fijne stad

lange wandeling door de stad gemaakt;hoofdstad van de Saintonge amfitheater kathedraal kerk arc paleis Justitie archeologisch museum. park theater klooster kortom genoeg te zien, de moeite waard

Gereisd met partner in september 2011

• 8ton03-06-2013

Archeologische stad

Leuke stad, vooral als je van de Gallo-Romaanse gebouwen bent. Een groot romaans theater in de grond. een klooster, een triomfboog etc. De weekmarkt is een happening want dan wordt de hele hoofdstraat afgezet en staat vol met kraampjes.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juni 2010

• 8Wilfred09-08-2011

Oude stad met verassend mooie monumenten

Deze stad, mooi gelegen, aan de rivier de Charente, heeft nog overblijfselen uit de Romeinse tijd. De triomfboog van Germanicus en het amfitheater zijn nog te bezoeken. Ook de middeleeuwse Abbaye aux Dames (Vrouwen Abdij) is te bezoeken. Ook de kathedraal Saint-Pierre en de Basiliek Saint-Eutrope (met de crypye) zijn het bezoek meer dan waard. Er zijn ook een paar musea, maar die hebben we zelf niet bezocht)

juli 2011

• 8Ria29-11-2009

romeinse overblijfselen

Ons verblijf in Brie sous Matha, in de Charente leverde in de onmiddelijke omgeving weinig op buiten wat verlaten dorpjes, dus keken we wat verder tot we deze prachtige stad ontdekten met zijn mooi bewaard gebleven amfitheater en de boog van Germanicus. Aantrekkelijke stad met heel wat bezienswaardigheden, dus zeker een bezoek waard.

• 10Cultuur
    • 6Omgeving
    • 9Sfeer in stad

januari 2002

• 8R.v.d. Struik15-12-2004

Vreselijk mooi stadje. Heel mooi, oud stadsbeeld. Prachtige Franse archtitectuur. Ook veel overblijfselen uit de Romeinse tijd en de middeleeuwen. Gezellig, tamelijk rustig, heel mooi gelegen aan de Charente. Doet al beetje zuidelijk aan. Ga er heen!

Gereisd in december 2004