Géén boekingskosten

Le Fief

FrankrijkPays de la LoireSt. Brevin les Pins (Loire Atlantique)

We hebben de beste aanbieders voor Camping Le Fief voor je op een rij gezet:

5.5VoldoendeScore uit 145 reviews
+19/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

5.5VoldoendeScore uit 145 reviews
  • 6.4Staat v/h sanitair

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

Camping Le Fief ligt in St Brevin-les-Pins (Frankrijk). Voor de kids vind je hier een zwembad, afgeschermde speeltuintjes en voornamelijk Franstalige animatie. Let er wel op dat er een maximum zit aan het aantal kids dat wordt toegelaten. De zee is bij de camping wel wat ruig, dus loop wat verder door om te zwemmen. Op een uur rijden van Nantes.

145 Reviews over Le Fief

• 5Familie22-08-2022

Leuk gehad, maar geen 5 sterren

Heerlijke vakantie gehad, veel gezien en ondernomen. Alleen op de camping geweest voor het zwembad. Heeft ons trouwens wel wat wonden gegeven door alle ruwe randen en bodem. Ook een set (nieuwe) zwembandjes versleten door de ruwe wanden. Wij vonden de camping overvol geladen massa=kassa. Kleine plekken, op zich pastte onze tent er ruim op + bijzet tent, alleen moesten de kar en auto óók op de plaats. We keken dus uit op de auto en kar. Sanitair op zich netjes. Douch was vaak of lauw of te heet. We vonden de (Franse) gasten niet vriendelijk en niet gastvrij, voelden ons niet welkom, veel groepen en klieken/families die tot snachts (uur of 2) doorgingen. Receptie sprak Engels, verder hadden onze kids geen behoefte aan animatie, vooral door taalbarrière. Strand (waar je kunt zwemmen) is minimaal 15 minuten lopen, meer dan ze zeggen. Wij kwamen dag later aan, netjes geld terug gehad van 1 nacht, top.

Leuke vakantie, maar geen aanrader

• 6Staat v/h sanitair
  • 9Jansen18-08-2022

Heerlijke vakantie gehad!

We hadden een stacaravan voor 6 personen waar we met 4 personen in verbleven heerlijk ruim dus en met vaatwasser. Sommige stacaravans stonden wat dicht op elkaar, maar geen geluidsoverlast ervaren. Ook geen geluidsoverlast van de avondshow. Oplader voor electrische auto is gratis beschikbaar op de camping. Dichtsbijzijnde strand is wel kwartiertje lopen, met de auto 2 minuten (grote parkeerplaats). Omgeving is niet bijzonder, Pornic is een erg leuk stadje. De problemen met de eigenaar die hieronder beschreven werden herken ik totaal niet, mijn kinderen waren heerlijk elke avond aan het voetballen of zochten andere jeugd op. Personeel was overal supervriendelijk. Zwembad is prima, er zijn altijd wel mensen die bedjes reserveren, maar is niet nodig. Is wel weinig toezicht in het zwembad en ook niet veel schaduwplekken. Ik kan weinig negatiefs bedenken over deze camping, we hebben een heerlijke vakantie gehad!

• 9Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden
  • 5Manuela15-08-2022

Voor ons sowieso niet nog een keer

Absoluut geen meertalige camping zoals wordt aangegeven. Amper Engels sprekende. Verder bij aankomst met temperaturen van tegen de 30 graden was de koelkast niet koud, heeft bijna 2 dagen geduurd en konden dus al ons boodschappen weggooien. Manager is langs geweest maar deed alsof er niets aan de hand was. Verder vind ik de tarieven voor gebruik van wifi abnormaal hoog! En ook het restaurant vond ik dat er weinig keus was. Ook liep er security rond. Op zich prima, maar niet als je bij je eigen huisje wordt aangesproken waar we gezellig bij elkaar zaten dat we moeten gaan fluisteren, want tussen 23.00 - 07.00 moest het stil zijn🤔 huisje was prima te doen met zijn 6-en.

• 5Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden
  • 9Familie07-08-2022

Prachtige kindvriendelijke camping

Met caravan op plek met prive sanitair aantal weken gestaan eind juli. Het prive sanitair ziet er prachtig uit. We hebben al op heel veel campings met prive sanitair gestaan maar deze is absoluut nummer 1. Plekken zijn niet al te groot maar je kunt er makkelijk een caravan van 8 meter met voortent en auto neerzetten. Zes dagen in de week is er animatie in de avond o.a. een live band (franse en engelse nummers), karaoke, optredens als de lion king, alice in wonderland etc. Is idd bijna allemaal in het frans maar dat kon de pret niet drukken. Bedienend personeel zeer vriendelijk, spreken vrijwel allemaal een woordje engels net zoals de dames bij de receptie. Wij spreken zelf geen frans maar hebben geen enkele keer taalproblemen ondervonden. Zwembad ziet er heel mooi uit, precies zoals de plaatjes op de website. Nooit problemen gehad om een ligbedje te vinden. Al met al een hele mooie camping, dichtbij stranden en mooie omgeving.

• 10Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden
  • 1Familie Kensen31-07-2022

Vreselijk verblijf met zeer amateuristisch team.

Het was vreselijk! Vanaf het begin had de eigenaar een oogje op de Nederlandse jongeren. Zij mochten niets en de Franse jongeren wel! Continue strijd en uiteindelijk heeft de eigenaar onze zoon aan zijn haren over de straat gesleept….terwijl mijn zoon gewoon bij ons was…. Het personeel gaf toe dat hij dat had gedaan maar zei durfde dat later niet te bevestigen

• 4Staat v/h sanitair
    • 1Eetgelegenheden
  • 7Robben Michel31-07-2022

Spijtig van het eten

Heb effe alles laten bezinken Nu toch even vermelden positieve en negatieve punten Wij waren met 4 volwassenen 2 kinderen Het huisje was heel netjes niks op aan te merken WiFi heb ik betaald voor een week 3 personen 45€. Er was geen of heeeel slechte verbinding Zwembad voldeed aan alle voorwaarden Wij hadden half pension genomen In het restaurant moest ik telkens uitleggen dat wij hiervoor al betaald hadden en na de maaltijd bij het afrekenen van het drinken was het telkens fout tot de laatste dag soms werd er het eten bij geteld soms alleen van de kinderen enz Het ontbijt bestond elke dag uit croissant en stokbrood met confituur of choco GEEN beleg voorzien( voor ons was dit beneden alle peil) Het avondeten was voor ons 5 op 10 kinderen bijna geen keuze Het grootste probleem op heel de camping was dat er totaal geen Nederlands gepraat werd Wij zijn al in verschillende parken geweest van jullie en dit is ronduit het slech

• 9Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden
  • 7A.pot28-07-2022

Helaas nooit weer, slechte service, niet gastvrij.

Mooie camping met subtropisch zwembad. Kleine plaatsen voor je caravan maar is te doen. Sanitair schoon maar niet erg warm, ook bij de afwas lauw water.

Wat voor ons een enorme tegenvaller was is dat er helemaal geen Nederlandse animatie was. Alles was Frans op een paar woorden Engels na. Ook zijn de Fransen niet gastvrij en doen niet hun best om er nog iets van te maken voor de Nederlandse mensen. Zelfs in het stadje merk je dit.

De fitness die erbij zit moet je 8 euro per keer voor betalen.

Voor ons was het de grootste domper dat we Impetigo op hebben gelopen in het zwembad. De receptie wil hier niks van weten. Beide dochters aan de antibiotica. We zijn een week eerder vertrokken. En ook daar konden ze niks voor ons doen. Geen geld terug en geen begrip. Dit mede omdat er opnieuw amper Engels gesproken wordt. De manager kwam niet eens haar kamer uit. Jammer dat het zo moest lopen.

• 7Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden
  • 1Tanya Kensen27-07-2022

Vreselijke eigenaar!! Geen 5 sterren waard!!

Deze camping is absoluut NIET voor Nederlandse tieners! Ze mogen niets t.o.v. de franse kinderen. De eigenaar is erg agressief en heeft uit het niets onze zoon aan zijn haren getrokken en meegesleurd! Later zei hij dat hij zich vergist had in de persoon! Belachelijk!! Het personeel is ook bang voor hem, zij durven niets te zeggen…. Er is niet veel te doen, ook niet in de buurt. De tienerclub is echt niets…. Lang stuk lopen naar het strand, zeker 15 minuten. En absoluut geen 5 sterren waard. Kleine caravans en een hele kleine ruimte om de caravan heen! Je kunt bijna niet in de slaapkamer staan zo klein is het! Gasfornuis maar 3 pitten en hele kleine pannetjes…. Niet voor 4 personen! Kleine badkamer waar je niet je kind makkelijk kan douchen…. Kortom een drama vakantie!

• 1Staat v/h sanitair
    • 1Eetgelegenheden
  • 5Maxime Rondel20-07-2019

A fuir

À fuir, séjour du 13 juillet 2019 au 20 juillet 2019, séjour qui ne s'est pas déroulé comme convenu. Ce camping n'est qu'des 4 étoiles "déguisées" en 5, avec un parc aquatique ne représentant en rien la grandeur imaginée sur leur site internet.

À notre arrivée au mobil home (un confort déclic) nous avons eu la désagréable surprise de constater :

• le ménage n'avait pas été fait correctement, les toilettes avec des taches jaunâtres, les ustensiles de cuisine non nettoyés, des BBQ jetables sur la terrasse.
    • Le décodeur satellite de la TV qui fige de manière aléatoire
    • Un balai Brosse coupé en deux au niveau de la brosse
    • L'eau qui était soit brulante soit glaciale
    • Les fenêtres qu'on ne pouvait pas bloquer en grand car les réglages sur les fenêtres étaient trop lâches.
    • Des éléments de cuisines manquantes.
    • Des trous dans la banquette du salon

Pour couronner le tout, le mercredi 17 juillet à 22h55 nous nous sommes retrouvé coincé entre les barrières et le portail qui tous deux doivent fermer à 23 h, nous nous sommes adressé aux personnels du camping qui nous ont tout simplement dit de nous débrouiller (nous avions un bébé dans la voiture).

Nous nous sommes déplacé à l'accueil du camping le lendemain matin pour relater les faits et demander un geste commercial qui nous a été tout simplement refuser à la fin du séjour. En tout cas passer votre chemin, ceci n'est pas un vrai camping 5 étoiles mais plutôt digne que d'des 4 étoiles.

• 10Staat v/h sanitair

Les équipes du Sunêlia Le Fief, Propriétaire, 26-07-2019

Bonjour Monsieur Rondel,

Nos équipes prennent connaissance de vos commentaires postés suite à votre venue, nous allons y apporter quelques précisions pour nos lecteurs.

Les étoiles sont attribuées par un organisme indépendant. Attribuée en 2012, et renouvelée depuis, notre 5° étoile est venue récompenser de façon justifiée le travail quotidien de nos équipes. Concernant notre parc aquatique, il répond parfaitement aux critères optionnels et obligatoires, les dimensions sont précisées sur nos supports et les photos sont de réelles photos de nos infrastructures.

A propos de votre location, le lendemain de votre arrivée vous avez signalé à la réception trois ustensiles manquant dans votre inventaire, ainsi que la banquette trouée. Notre responsable hygiène en personne est venue vous apporter les éléments manquants. A aucun moment, ni à votre arrivée, ni le lendemain en présence de notre responsable hygiène, vous n’avez évoqué le ménage que vous avez jugé mal fait, ni le reste (balai brosse, WC, barbecues…)

Ces désagréments supplémentaires ont miraculeusement fait leur apparition au milieu du séjour, le lendemain de l’incident de la barrière. Effectivement, à 22h58 ce mardi soir, en raison d’un décalage de quelques minutes au niveau de l’horloge de la barrière, cette dernière ne s’est pas ouverte. Vous omettez cependant de préciser à vos lecteurs que, grâce à l’intervention du personnel du camping et de la direction, vous avez tout de même pu rejoindre votre location en voiture avec votre bébé. Et ce malgré le fait que vous vous soyez emporté envers notre personnel, chose que vous avez d’ailleurs reconnu le lendemain à la réception. L’horloge de la barrière a donc été rectifiée de quelques minutes dès le lendemain matin.

Fort heureusement, nos (futurs) clients sauront constater qu’au milieu des commentaires reçus, votre ressenti ne reflètent pas l’état d’esprit de nos heureux vacanciers !

Cordialement,

• 8Annelie Roelfs14-02-2019

Prachtige camping

Voordelen: - prachtig zwembad - vriendelijke medewerkers (1 Vlaamse receptioniste, 1 Nederlandse Animator) - veel Nederlandse kinderen op de camping - dorpje is klein maar toeristisch, je kunt er lekker eten en er is minimaal 1x per week markt. - het zandstrand is prachtig. Voor kinderen wel ver lopen, wij hebben de kinderfietsen meegenomen. - grote supermarkten (o.a. Lidl) in de buurt

Tips: - bestel geen linnenpakket, je krijgt namelijk alleen een kussenhoes en een laken, geen dekbedovertrek. Wij hadden vieze dekens en alleen een los laken eronder beviel ons niet goed. Ook voor woelende kinderen zijn kriebelende dekens geen pretje. - zorg dat je op tijd bij de kinderclub bent, vol is namelijk echt vol. De club is wel erg leuk, goed georganiseerd en voldoende gemotiveerde begeleiders. - je kunt in het dorpje een Rosalie huren (4 of 6 persoons fiets) erg leuk!

Het is een prachtige camping!!

• 7Eetgelegenheden

Entertainment

• SaunaBeschikbaar (1)
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkBeschikbaar