Camping Le Fief

7.3Goed

Frankrijk, Pays de la Loire, St. Brevin les Pins (Loire Atlantique)

7.3Goed

• 6.7Eetgelegenheden
  • 7.6Staat v/h sanitair

• Kinderopvang
  • Sauna
Meer camping info

Camping Le Fief ligt in St Brevin-les-Pins (Frankrijk). Voor de kids vind je hier een zwembad, afgeschermde speeltuintjes en voornamelijk Franstalige animatie. Let er wel op dat er een maximum zit aan het aantal kids dat wordt toegelaten. De zee is bij de camping wel wat ruig, dus loop wat verder door om te zwemmen. Op een uur rijden van Nantes.

121 reviews over Camping Le Fief

• 2019
    8Annelie Roelfs14-02-2019

Prachtige camping

Voordelen: - prachtig zwembad - vriendelijke medewerkers (1 Vlaamse receptioniste, 1 Nederlandse Animator) - veel Nederlandse kinderen op de camping - dorpje is klein maar toeristisch, je kunt er lekker eten en er is minimaal 1x per week markt. - het zandstrand is prachtig. Voor kinderen wel ver lopen, wij hebben de kinderfietsen meegenomen. - grote supermarkten (o.a. Lidl) in de buurt

Tips: - bestel geen linnenpakket, je krijgt namelijk alleen een kussenhoes en een laken, geen dekbedovertrek. Wij hadden vieze dekens en alleen een los laken eronder beviel ons niet goed. Ook voor woelende kinderen zijn kriebelende dekens geen pretje. - zorg dat je op tijd bij de kinderclub bent, vol is namelijk echt vol. De club is wel erg leuk, goed georganiseerd en voldoende gemotiveerde begeleiders. - je kunt in het dorpje een Rosalie huren (4 of 6 persoons fiets) erg leuk!

Het is een prachtige camping!!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 2018
    8Linette24-11-2018

Geweldig!

Gezellige familie camping! Bij het zwembad waan je je in een resort!! Gezellig kids club. Er was 1 Nederlands sprekende animator en 1 Nederlands sprekende receptioniste! Elke ochtend vers stokbrood!! De accomodaties waren netjes. Ook campingplekken voor eigen kampeermiddel maar voornamelijk sta caravans. Binnenzwembad kun je je ook prima vermaken op een regenachtige dag. Strand en centrum op loop afstand. Veel te doen en te zien in de omgeving!!

• 7Staat v/h sanitair

• 6Pam27-08-2018

nooit meer!

Geen 5 sterren camping!!! Grote plaats geboekt ivm 7.5 m caravan. Erg kleine plaatsen waardoor de auto's op de weg staan, dus op je plaats komen of eraf was een drama. Onze plek (535) was enorm groot en had veel schaduw maar lag pal naast de doorgaande weg die de camping in 2 deelt. Jongelui die s nachts naar de bar of het strand gaan en met veel geschreeuw en muziek weer terugkeren, racende auto's, vrachtverkeer op 2 meter van je bed. Eigenaar zegt: openbare weg, kan ik niets aan doen. Drie weken geen oog dicht gedaan. Camping bomvol dus wisselen kon niet, vertrekken ook niet alles was betaald. Geen water op je plaats, 6 plaatsen verder halen. Restaurant eten niet te eten maar wel geprijsd. Kidsclub altijd vol, kindjes verdrietig. Winkel dicht van 13 tot 17 zodat je in het restaurant eet. Slechts 1 pluspunt voor deze camping: het zwembad. Voor kids tot 10 jaar leuk en overzichtelijk. Advies: niet doen!

• 5Eetgelegenheden

• 7Joyce19-08-2018

Prima camping maar na 1x wel gezien.

Sanitair wordt goed onderhouden alleen na een uur of 5 wordt er niks meer aan gedaan dus kan je nog wel eens misgrijpen qua toiletpapier. Geboekt nav nl animatie. Wat een teleurstelling, 1 NL jongeman die zich bij de oudere kinderen bevond. Daarbij was er een maximaal aantal kindjes welkom waardoor mijn zoontje en een vriendje zwaar teleurgesteld waren toen we in de rij stonden te wachten en de 2 kindjes voor hen als laatste werden binnen gelaten. En dan een animator voor je neus die geen woord Engels kan. Kids konden meedoen aan de show die dag...ze hadden er de hele week naar uitgekeken. En het ergste was ze waren met zo'n 3 andere kinderen die niet meer naar binnen mochten, als het er nu nog 10 of 20 waren. Mooi zwembad. Leuke afgeschermde speeltuintjes. Ijsbar 2 x voorgestaan zonder geholpen te worden, was niemand aanwezig. Na gebrekkige communicatie toch gelukt via receptie. Zee is ruig en erg lang eb waardoor je ver moet lopen.

• 7Staat v/h sanitair

• 7Kim17-08-2018

Schone camping met mooi zwembad

Het zwembad was echt top! Het was overal ook erg schoon. De stacaravan was echt slecht onderhouden. Deuren sluiten niet. Vriezer dichtgevroren, pannen waar je niks meer mee kunt, apparatuur wat niet werkt en zo nog wat kleine dingen. En ja dit hebben we gemeld maar 3 dagen later kwamen ze met 1 pan. Voor de apparatuur kwamen we er niet uit want ze spraken niks anders dan Frans. Het restaurant was oké, eten was goed maar wel pas na 19 uur 😉 animatie voor Nederlandse kleine kindjes is geen aanrader, in het animatie team werkt 1 NL talig iemand maar die zat bij de oudere groep. Ohja.. en 800 meter naar het strand... uhm ja dat klopt maar wil je zonnen/zwemmen moet je wel even 2a3 km lopen In 1 zin, een schone camping met mooi zwembad maar zeker niet zo veel sterren waard

• 8Plien02-08-2018

Heerlijke camping vooral voor kleine kinderen

Een fijne rustige camping met veel verschillende buiten zwembaden en verwarmde binnenbaden. Deze zijn nergens dieper dan 1.30 meter, dus je kan niet duiken, maar voor onze kinderen ( 6 en 9 jaar) was dit wel heel fijn om in te spelen. Ook zijn er verschillende glijbanen. De animatie is helemaal in het Frans, maar wel van heel goed niveau! Erg leuk om naar te kijken. Van de kidsclub hebben ze niet heel veel gebruik gemaakt, maar ook hier hebben ze zich een paar keer goed vermaakt. Daar is wel een Nederlandstalige begeleider aanwezig. Het strand is dichtbij, maar bij dat stuk strand mag je niet zwemmen. Daarvoor moet je toch zeker 20 minuten lopen of 5 minuten met de auto rijden ( en dan hopen dat er parkeerruimte is). Op 5 minuten rijden zitten ook de grote winkels, zoals de Action, Lidl, Super U en Leclerc.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 8Yvet18-05-2018

Voor herhaling vatbaar

De kampeerplekken zijn over het algemeen klein. De duurdere huisjes staan ruimtelijk met veel privacy opgezet en zijn echt mooi en schoon. Zwembad overal niet dieper dan 1.20. Er ligt een kurken vloer binnen en 1,5 meter vanaf binnen naar buiten waar het water door weg zakt en kinderen niet uitglijden. Rustige camping met veel activiteiten. Eten in restaurant is erg goed.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• Oude reviews

7maurice.30-08-2017

Leuke camping maar kan beter voor dat geld.

Plekken niet al te groot. Animatie in het frans Sanitair is prima. Zwembad is leuk alleen buitenbad is koud als er een windje/bewolking is. Snelle incheck. Geen leuke bar om lekker te zitten.. Op de camping is het duur. Wel een leuke vakantie gehad.

Gr Maurice.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 7Ivette09-08-2017

Leuke camping, maar geen 5 sterren.

Camping is qua zwembad fantastisch!Goede temperatuur,veel speelmogelijkheden.Sanitair is netjes,lauwe douches in de avond.In de middag scheen het beter te zijn.Animatie is in het Frans.Enkeling kan wat Engels,de shows zijn in het Frans.Kampeerplekken zijn klein.Wij hadden geluk,naast onze plek was een leeg stuk grond waar wij per ongeluk onze caravan hadden neergezet.Vraag dus naar plek 535, die is geweldig!maar prijs ten opzichte van de plekken vinden wij erg hoog.Verder is de camping rumoerig.Veel Fransen en die zijn luid.Jongeren hangen tot laat bij het zwembad rond met muziek.Er is geen beleid wb stil moeten zijn en ook in de speeltuintjes hangen jongeren rond.Om 11 uur kwam security pas langs,maar ik heb zelf een aantal keren de kinderen eerder weggestuurd ivm buitensporige herrie ivm slapen.In de omgeving is genoeg te doen!wel vooral leuk met kleinere kinderen. Conclusie:wat rumoerige camping met net sanitair/zwembad,maar kleine plekken. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 7T.C. Kuijt31-07-2017

fam. Kuijt

Leuke camping, met wel een paar kritische kanttekeningen.

1. Animatie is beperkt tot 60 kinderen waardoor het in ieder geval bij wat minder weer (voor)dringen is om een plekje te bemachtigen.

2. De deur van het zwembad is voorzien van een hoge deurkruk wat echter helaas niet zoveel nut heeft omdat de deur vaak open blijft staan omdat de deur niet vanzelf dichtgaat als iemand hem helemaal open gedaan heeft. Onze jongste was daarom in staat om na weggelopen te zijn in het zwembad terecht te komen waar hij nog net tegen gehouden kon worden voordat hij het diepere bad in liep.

Als deze punten aangepakt zouden worden zou de camping van ons een 8 als cijfer krijgen.

Fam. Kuijt

Gereisd in juli 2017