Les Moutiers en Retz (Loire Atlantique)

Reviews over Les Moutiers en Retz (Loire Atlantique)

Leuk dorpje!

afzijsling
    19-8-2012

Les Moutiers is een gemoedelijk frans dorpje, met precies alles wat je nodig hebt: supermarktje, 2 bars, 2 restaurantjes (een daarvan een crèperie met overheerlijke crèpes), postkantoor, sigaren-boer, kerk, en station. Station is alleen een perron, zonder loket of taxi's. (kaartje moet je bij de conducteur kopen, dit moet je gelijk aangeven). Dus goed bereikbaar vanuit Nantes, en handig om een dagje naar Pornic te gaan (de moeite waard), 15 minuutjes met de trein. 's morgens wordt je wakker door de haan, en je waant je dan echt in de Franse campagne!

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2012

Klein, knus, authentiek

Annelies
    14-8-2011

We hebben 3 dagen regen en 3 dagen prachtig weer gehad. De wind was doorgaans hard en vrij koud. Het strand ligt op een kwartiertje loopafstand en is verdeeld in een serie kleine strandjes. Op zich heel overzichtelijk, zeker met kleine kinderen. Er liggen veel stenen en zeewier, maar het ligt er ook vol met prachtige oesterschelpen. Als het eb is kun je eigenlijk niet het water in, tenzij je een flink stuk over puntige keien en schelpen wilt lopen. Bij vloed is er voldoende mogelijkheid om te zwemmen (schoentjes!). Er zijn stukken zee afgebakend voor zwemmers. Het water doet denken aan de Noordzee: weinig golven, grauw water, veel wind; ideaal voor windsurfers en kiters.

Het dorp is knus. Er is een semi-permanente minikermis voor de kleintjes en regelmatig een markt met dan levensmiddelen, dan handwerk of een rommelmarkt. Er zijn 3 restaurantjes, een snackbar, een supermarkt en 2 bakkers, waarvan in ieder geval één heel veel lekkere broodsoorten verkoopt, ook bruin brood.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2011
Les Moutiers en Retz (Loire Atlantique) scoort een 7,7 uit 10, op basis van 12 reviews