Le Puy du Fou

Vakantie in Le Puy du Fou

Reviews over Le Puy du Fou

• 7Tool 8012-08-2016

Vermakelijk maar niet historisch correct

Park dat volledig uit shows bestaat. Het park had een heel sterk aanwezig religieus christelijk (katholiek) thema. (In het park wemelt het dan ook van de priesters en nonnen). Helaas gaat dit ten koste van de historische feiten!! Mijn dochter van vijf denkt nu bijvoorbeeld dat Europa gered is van de Vikingen door Sinterklaas, met het kerstkind op zijn arm. Het is dan ook geen educatief park, zoals bijvoorbeeld het archeon, maar echt een pretpark. Helaas zijn de wachtrijen voor en na de shows gigantisch en ook best eng. Zoveel mensen bij elkaar zonder uitweg voelt altijd heel onprettig. Iedereen duwt en trekt en vooral de kleintjes hebben het moeilijk. Het wordt ook slecht begeleid door het personeel. Alles is vreselijk chaotisch. In mijn ogen ontstonden af en toe gevaarlijke situaties. Eten en toiletten zijn vies, (maar het park zelf is een hele mooie tuin.)Wordt echter allemaal goed gemaak door de spectaculaire shows, zolang je het maar als vermaak ziet en niet als educatief park.

juli 2016

• 9MB14-08-2011

FAN-TAS-TISCH!

Park waar je je echt de hele dag kunt vermaken; 6 schitterense,spannende,komische, sprankelende,spectaculaire grote shows. En nog veel meer te zien en te beleven. Alleen het eten en drinken is duur en niet lekker. Kindermenu "chips & bacon" was een kartonnen bordje chips (!) en een plak ham.Frietjes hebben ze niet. Tips:- neem proviand en drinken mee. - ga op tijd in de rij staan voor een show, want vol is vol. Een half uur van tevoren gaan de deuren open , en vanaf dan is er al vermaak. Het is echt de moeite waard voor jong en oud, dit park moet je een keer beleefd hebben!

• 10Cultuur
    • 10Sfeer in stad

januari 2011

• 10van westerlaak31-07-2011

een echte Must Go!

we hadden op een eerdere camping foldertjes over dit park gezien. Op de gok zijn we die kant op gereden in de hoop dat we nog kaartjes konden bemachtigen voor de avond show. met een beetje hulp van de dame achter de receptie kwamen we bij een reisleidster die nog kaartjes over had en konden we deze kopen. Dit is echt de moeitje waar de avond show was echt super. als buitenlander heb je de mogelijkheid om voor € 9,-- 1 kastje te kopen met oordopjes voor twee personen zodat je naar de vertaling kan luisteren groot voordeel is dat dit kastje ook in het park werkt. het viel ons vooral op de de entree wel hoog ligt maar verder alles in het park zeer goed geprijst is voor entertainment park begrippen waardoor je tocht niet duur uit bent. ook de volgende dag in het park was het super! aanrader ga er met de camper heen en maak gebruik van de camperplaatsen.

• 9Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 2011

• 9E.Heppenhuis04-08-2010

Oke eerst Parijs,maar daarna zeker naar Puy de fou

6 Supershows tot in de details uitgewerkt.(daarnaast nog vele kleinere).Overweldigend.Eerst de separate avondschow gezien met een echt slot.De show gaat over de middeleeuwen tot aan de 2de wereldoorlog,met zeer grote special effects .Hollywood waardig(niet vergeten 'ver' van tevoren boeken).Hier kom je al ogen tekort met zo'n 1100 figuranten op een oppervlakte van zo'n 23 voetbalvelden met o.a middeleeuwse ruiters en allerlei levende dieren.Grootste avondschow ter wereld(gelezen) De volgende dag het park in gegaan met weer zeer groots opgezette shows.Denk aan een copie van een romeinse arena met duizenden toeschouwers.leeuwen gladiatoren en strijdrossen.Vikingen met boten die uit het niets verschijnen.Verdwijntruks o.a muren die in de grond zakken van wel 30 meter.Vogels die letterlijk van wel 50 meter vanuit een luchtballon op hun prooi duiken .Vergeet niet de andere avondvoorstelling!

augustus 2010

• 10alexander10-09-2009

Mooiste openluchtvoostellingen die er zijn

geweldige voorstellingen zeer genoten alles frans maar geweldig je kan trouwens ook oortjes halen voor andere talen kwamen we achter toen we alles gezien hadden . indien je in de Vendee bent en overweegt er na toe te gaan gewoon doen krijg je geen spijt van. dit was het mooiste gedeelte van de gehel vakantie van ons omdat het weer helaas in deze streek wat tegenvalt. om een indruk te krijgen zie het internet.

• 10Cultuur

juli 2008